Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

de Rio in de winter...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Om de ruitenwissers niet automatisch te laten wapperen bij het aangaan van de auto moeten ze niet op automatisch staan. 1 tikje omlaag zetten en hij doet het niet bij het aangaan.

Verder lukt het mij wel om het lampje aan te krijgen als ik de wielen laat doorslippen op de sneeuw. Hij knippert niet meteen lijkt het maar pas na een wat langere doorslip van de wielen. :)

Geplaatst

Ben net over de 1000km en zowel gister als vandaag echt super ervaring zelfs met al dat sneeuw. De motor start echt stilletjes en rustig. Het wordt redelijk snel lekker warm binnen en hij doet het beter dan ik had verwacht op gladde stukjes of stukjes met veel (hoge) sneeuw. Zeer tevreden tot nu toe in ieder geval :)

@MarcelC

Je moet de wissers niet op automatische stand laten. Wanneer je dat doet zal hij altijd 1 keer wissen zodra je de auto start

Geplaatst

Ik vind het gewoon raar dat er bij zo'n nieuwe auto er vocht aan de binnenkant kan zitten.

Lijkt wel of die niet goed geisoleerd is of zo...

Hebben meer mensen last dat de regensensoren met deze weersomstandigheden niet goed werken?

Soms reageert de sensor niet terwijl het raam helemaal nat is en ik de sensor op de meest gevoelige stand ingesteld heb staan.

En een kwatier later blijft die alleen maar heen en weer gaan terwijl er nauwelijks water op het raam aanwezig is en de sensor juist weer ingesteld staat op de laagste stand...

Geplaatst

Hoe kun je de sensor instellen op gevoeligheid?

Ik heb ook wel gemerkt dat bij sneeuwval de automatische stand minder snel aanslaat nadat de ruit nat is geworden. Dit heeft vast iets te maken met de optische sensor die door de smeltende sneeuw moeilijker kan zien dat nat is. :)

Geplaatst

Zet je hem dan niet van de auto stand af? Volgens mij is de auto stand een onderdeel van de interval stand. Ik zal zo op de terugweg naar Huis nog eens goed kijken naar de knop. :)

Geplaatst

Blackviper heeft gelijk. Dacht ook eerst dat de auto stand onderdeel was van de interval. Maar door aan het knopje te draaien veranderd de sensor gevoeligheid idd (iig wist hij sneller/trager en afhankelijk van hoeveelheid regen)

Geplaatst

Volgens mij reageert de sensor alleen als er druppels op je ruit vallen. Als mijn ruit nat is (bij door dauw o.i.d.), maar het regent niet, gaat ie in ieder geval niet vanzelf wissen.

Geplaatst

@Joencis en @haak

Niet op automatisch zetten... :? Voel me ineens zo blond! Dank voor de tip, heb m eigenlijk altijd op auto staan...

• Like 2
Geplaatst

Misschien zonnebril afzetten.....?

Verzonden vanaf mijn iPhone.

• Like 1
Geplaatst

@Joencis en @haak

Niet op automatisch zetten... :? Voel me ineens zo blond! Dank voor de tip, heb m eigenlijk altijd op auto staan...

Daar is dit forum toch voor? Om de (blonde) medemens te helpen!

Geplaatst

Heb nergens last van, en de Rio ook niet, gelukkig.

Wat mij echter wel opviel was dat het rubber van de deur bleef kleven aan de bestuurderszijde ('vastgevroren'). auto moet voor de 1e beurt, dus laat ik gelijk de afstelling van de deur nakijken. (het is me achteraf gezien al eerder opgevallen bij vochtige weersomstandigheden :druppeltjes vocht op de dorpel.)

Voor wat betreft vocht in het interieur/binnenkant ruiten, kan ik niet over meepraten maar wellicht dat dit ook een oplossing is (naast de roosters dicht en recirculatie gebruiken):

http://www.conrad.nl...ry-ontvochtiger

Als iemand overigens een tip heeft om bij het starten van de RIO de ruitenwissers niet in te schakelen, houdt ik mij aanbevolen. Lijkt mij niet fijn voor de rubbers als die dingen onverhoopt vastgevrforen zijn. (En dan een andere tip als, ruitenwissers omhoog na uitzetten, of 'dekentjes' over de voorruit)

MarcelC,

Ik heb mijn ruitewissers van de 'automatisch' stand afgehaald. Hierdoor gaan ze niet direct wissen als je de motor start. Kun je hier iets mee?

Geplaatst

Over dat slippen... bij mij gaat ESP lampje duidelijk branden... rem maar eens ff vol op de sneeuw en hij knippert.

Buiten dat was ik altijd tegenstander van winterbanden...

Heb van de week het verschil kunnen ervaren door even in de auto van mijn vader hier door de wijk te rijden over de sneeuw met winterbanden.

WAT EEN MEGA VERSCHIL is dat zeg! winter of zomerbanden op sneeuw.

WIl niet zeggen dat ik nu winterbanden ga nemen want ik heb totaal geen problemen ervaren met de sneeuw tot nu toe...je moet alleen wel op blijven letten en rustig rijden als je op sneeuw zit.

was trouwens niet de bedoeling om een discussie te openen over wel of geen winterbanden want daar komen we nooit aan uit. wilde het alleen even delen dat het zo'n groot verschil maakt op sneeuw.

• Like 1
Geplaatst

Nog even en ze worden ook in Nederland verplicht waarschijnlijk. En terecht eigenlijk, het nut van winterbanden is al reeds bewezen.

Geplaatst

De afgelopen weken heb ik last van schurende remmen achter. Het beste hoorbaar als je remt vanaf 20 kilometer per uur tot stilstand. Ze lopen niet aan bij het rijden.

Nu denk je natuurlijk: pekel en daardoor wat roestvorming op de remschijven. Maar wat ik ook doe (zoals een aantal malen hard remmen), niets helpt.

Een van jullie hier ook last van? Hij is net voor de 30000 kilometerbeurt bij de KIA dealer geweest.

Heeft dan niemand hier last van?

Geplaatst

Ja en ook al voor bij de dealer geweest. Maar die zegt dat het aan het materiaal ligt en het niet slecht is of zo...

Geplaatst

Ja heb ik ook. Vooral bij het afremmen bij het naderen van een verkeerslicht en idd wat je zegt, pas bij hele lage snelheid.

Ik maak me geen zorgen. Hij remt nog altijd heel goed dus niks aan doen zou ik zeggen.

Geplaatst

bedankt voor de reacties. Het klinkt een beetje alsof je de laatste meters handmatig afremt met je hak buiten de deur.

nderdaad niet iets om me zorgen over te maken, maar ik ben nogal pietluttig in die dingen.

Geplaatst

bedankt voor de reacties. Het klinkt een beetje alsof je de laatste meters handmatig afremt met je hak buiten de deur.

nderdaad niet iets om me zorgen over te maken, maar ik ben nogal pietluttig in die dingen.

Ik heb ook last van dit geluid, vindt het erg hinderlijk.

Wat ik ook irritant vindt is als je de auto uit laat rollen in de versnelling, ik hoor dan een ligt "zingend" geluid, als ik de koppeling in trap is het weg. Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Met deze sneeuw glijd de auto soms wel eens, er is een systeem aan boord welke zou helpen de auto in het juiste spoor te houden.

Ik zelf heb het systeem wel gehoord "ratelend" geluid. Zijn er mensen die dit ook hebben onder vonden?

Geplaatst

Ander vraag, ik rij een supermarkt en heb dus automatische airco, met dit weer gaat hij bijna nooit aan omdat het onder nul is.

Soms gaat de airco wel aan en is het nog steeds onder nul, werk het systeem wel goed?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...