Jump to content

mijnkia.nl doet moeilijk over registratie import


remy

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben sinds begin deze maand eigenaar van een nieuwe Kia Picanto en er tot nog toe erg tevreden met ben. Het is een geïmporteerd model (van een officiële KIA dealer uit Roemenië), echter gekocht en eerste registratie is in Nederland.

KIA Europa geeft een Europese garantie af voor alle in Europa geregistreerde en verkochte modellen, en het is inmiddels via genoeg correspondentie bekend dat KIA Nederland zich hieraan dient te houden wat garantie betreft (EU wetgeving en zo). Ze hebben het zelf op hun website staan!

Nu doen ze moeilijk op het moment dat ik me wil registreren bij mijnkia.nl. Mijn registratie is geweigerd omdat ze alleen werken met "Nederlandse chassisnummers", wat is dat nu weer voor een onzin!?!

Kunnen ze eens een keer normaal doen en stoppen in hokjes te denken, ze zijn allemaal onderdeel van hetzelfde (wereldwijde) concern! Het interesseert me geen ene zier hoe hun eigen budget eruit ziet, uiteindelijk gaat het om het resultaat van het hele concern...

Ik weet inmiddels dat eventueel bepaalde garantie/service bepalingen kunnen verschillen per land (zoals bijv. pechhulp of zo), maar dat is nog geen reden om een registratie bij mijnkia.nl te weigeren...

PS: Ter info, het model is (als Google Translate me tenminste niet in de steek laat) een KIA Picanto 5dr 1.0 MT GSL CLASSIC Signal Red (Metal). Hetgeen redelijk overeenkomt met een Comfort, het grootste verschil is dat er standaard een (volwaardig) reservewiel in zit i.p.v. reparatieset en dat ie geen ingebouwde radio/CD speler heeft.

Link to comment
Share on other sites


Hoi allemaal,

Ik ben sinds begin deze maand eigenaar van een nieuwe Kia Picanto en er tot nog toe erg tevreden met ben. Het is een geïmporteerd model (van een officiële KIA dealer uit Roemenië), echter gekocht en eerste registratie is in Nederland.

KIA Europa geeft een Europese garantie af voor alle in Europa geregistreerde en verkochte modellen, en het is inmiddels via genoeg correspondentie bekend dat KIA Nederland zich hieraan dient te houden wat garantie betreft (EU wetgeving en zo). Ze hebben het zelf op hun website staan!

Nu doen ze moeilijk op het moment dat ik me wil registreren bij mijnkia.nl. Mijn registratie is geweigerd omdat ze alleen werken met "Nederlandse chassisnummers", wat is dat nu weer voor een onzin!?!

Kunnen ze eens een keer normaal doen en stoppen in hokjes te denken, ze zijn allemaal onderdeel van hetzelfde (wereldwijde) concern! Het interesseert me geen ene zier hoe hun eigen budget eruit ziet, uiteindelijk gaat het om het resultaat van het hele concern...

Ik weet inmiddels dat eventueel bepaalde garantie/service bepalingen kunnen verschillen per land (zoals bijv. pechhulp of zo), maar dat is nog geen reden om een registratie bij mijnkia.nl te weigeren...

PS: Ter info, het model is (als Google Translate me tenminste niet in de steek laat) een KIA Picanto 5dr 1.0 MT GSL CLASSIC Signal Red (Metal). Hetgeen redelijk overeenkomt met een Comfort, het grootste verschil is dat er standaard een (volwaardig) reservewiel in zit i.p.v. reparatieset en dat ie geen ingebouwde radio/CD speler heeft.

Ik heb exact hetzelfde gezeur gehad met KIA Nederland voor de registratie van mijn Kia Rio.

Zo klantvriendelijk als de gemiddelde Amsterdamse taxichauffeur!

In ieder geval hoef je van KIA Nederland niets te verwachten.

Hiervoor heb ik de klantvriendelijk van importeur Pon voor mijn nieuwe Skoda mogen ervaren en dat is geen haar beter!

Alles valt of staat gewoon met een goede dealer, heb ik nu ervaren. Maar goed, aanmelding bij "mijn KIA" gaat niet met een importauto (ook al is deze nieuw geimporteerd). Maar je wordt toch blij gemaakt met een dode mus, dus ik zou me er niet druk over maken.

Link to comment
Share on other sites


Binnenkort hebben wij wederom een gesprek met KMNL. Wij zullen dit onderwerp nog eens voor het voetlicht werpen.

De vraag hebben wij aan Kia gesteld en is intern uitgezet met de belofte dat men hierop zou terugkomen. Helaas is dit

niet gebeurd en ook aan onze aandacht ontsnapt vanwege de feestdagen. We zetten het in ieder geval op de agenda.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...