Jump to content

Mooie autokrik bij de ALDI!

PerryP

Recommended Posts

Mmmm.... Ik geef toch liever €100,- meer uit om veilig aan m'n auto te werken. Ik heb eens de cilinder van zo'n goedkope krik zien ploffen, en neem van mij aan, das best schrikken als de auto ineens met z'n remschijf op straat klapt.

Klopt, ik heb dezelfde hydraulische krik en moest met mijn Hyundai Tucson destijds ook plankjes onder de krik gebruiken.

Wel een mooie en complete aanbieding met die assteunen. Ik zou zeggen....DOEN!

Mmmm.... Ik geef toch liever €100,- meer uit om veilig aan m'n auto te werken. Ik heb eens de cilinder van zo'n goedkope krik zien ploffen, en neem van mij aan, das best schrikken als de auto ineens met z'n remschijf op straat klapt.

Beste,

Om dit te voorkomen leg je gewoon een band onder de auto, zodat je altijd een buffer hebt

De remschijf kan dan niet beschadigd raken.

Ps. de extra steunen voorkomen dit ook.

Grz

High power

Garagekrik is net even wat meer gemak dan zo'n standaard schaarkrik. Als je zelf je zomer-/winterbanden wisselt dan zijn

ze gewoon prettiger in gebruik en gaat het vele malen sneller. Voor alleen een lekke band verwisselen langs de (snel)weg,

volstaat zo'n standaard krik prima.

Even een vraagje. bij welk gedeelte van de bodem van je auto kan je het best je hydraulische krik oppompen? dus laten we zeggen het correcte kriksteunpunt. 

Met de bijgeleverde schaarkrik weet ik dat wel precies want dat staat in de gebruikshandleiding van mijn Rio.

Kan iemand mij helpen met een tekening of foto? Ik heb namelijk deze Aldi krik gekocht en ben van plan om binnenkort mijn winterbanden te wisselen aangezien dat vanaf volgende week woensdag het weer rond 15 graden zal worden.

dat kan op hetzelfde punt waar je de schaarkrik er onder zet

Even een vraagje. bij welk gedeelte van de bodem van je auto kan je het best je hydraulische krik oppompen? dus laten we zeggen het correcte kriksteunpunt. 

Met de bijgeleverde schaarkrik weet ik dat wel precies want dat staat in de gebruikshandleiding van mijn Rio.

Kan iemand mij helpen met een tekening of foto? Ik heb namelijk deze Aldi krik gekocht en ben van plan om binnenkort mijn winterbanden te wisselen aangezien dat vanaf volgende week woensdag het weer rond 15 graden zal worden.

Bedankt voor de info Smart, heb bij ATU zowel een krik als een momentsleutel besteld :)

Graag gedaan! Ik vind het een goede servicewinkel. Ik kom eigenlijk alleen in Kleve (Dld.).

Ik heb overigens dezelfde momentsleutel als hierboven, gekocht voor € 24,95.

dat kan op hetzelfde punt waar je de schaarkrik er onder zet

de schaarkrik-steunpunt van Rio ziet er zo uit.

IMG_20130303_112920.jpg

Ik weet niet of het handig is om dezelfde punt te gebruiken voor de hydraulische krik (platte kop).

Ben bang dat je de steunnaad kapot kan buigen, met een mogelijke resultaat als de onderstaande

jackpoint-bent.jpg

Er liggen nu bij de Lidl momentsleutels voor €18, 95 tot 210 nm. Ik heb er net een gehaald.

Is die momentsleutel zo kort of ligt dat aan de foto?