freek123 Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Goedemiddag, Mijn vrouw rijdt in een Kia Picanto 2007 met bandenmaat 165/60 R14, steek 4x100, velgmaat 6J en ET-waarde ........( dacht 46 of 49 ). Nu zijn we aan het kijken voor een set LM-velgen 15" met bandenmaat 175/50. Overal zijn de ET-waardes dermate laag (35, 38 ) dat we ons afvragen of dit sowiezo gaat passen en met welke ET-waarde en J-maat dan wel. We zien velgen staan met een maat van 6J en ET-44, vraag is of dat gaat passen. Hoor graag van iemand die ook met deze bandenmaat rijdt welke ET-waarde en J-waarde daar dan bij hoort zonder aan te lopen of banden te hebben die buiten de wielkasten komen. Alvast bedankt ! Quote
Murcielaygo Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Ik heb onder mijn Picanto de fabrieks 15" met 175/50, de breedte weet ik helaas zo niet en ik kan ook niet even snel kijken. Maar toen ik zocht naar een extra set voor mijn winterbanden liep ik tegen hetzelfde probleem aan als jij nu. Uiteindelijk heb ik daarom voor de winter een fabrieksset 14" met 165/60 gekocht. De 15" hangen in de schuur, als ik eraan denk zal ik straks wel even kijken of er een opdruk in staat met ET en J-waarde. Quote
freek123 Posted February 28, 2013 Author Posted February 28, 2013 Volgens mij staat de opdruk in de naaf aan de buitenzijde en anders uiteraard aan binnenzijde velg. Welke waardes heeft u bij de 14" ? ( ET en J ) ? Mogelijk kan ik daar inderdaad met een lagere ET-waarde aan de slag zodat ze iets verder naar buiten staan. Quote
Specialmade Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 @freek123, Je kunt ook op deze site precies zien welke velgen (maat) geschikt is voor je Picanto Suc6 Grtz. Specialmade Quote
freek123 Posted February 28, 2013 Author Posted February 28, 2013 Thanx. ik heb alleen op diverse forums al mensen gezien die daar banden/velgen kochten waarbij de ET-waarde toch teveel afweek, in combinatie met J-waarde, waardoor eea niet paste. Liever heb ik dus de informatie van mensen die daadwerkelijk zo'n band/velg combinatie met ET en J-waardes rijden of gereden hebben. Quote
Murcielaygo Posted March 1, 2013 Posted March 1, 2013 Ik heb net aan de binnenkant van de velgen gekeken (was het vergeten); de velgmaat is 5,5Jx15, de offset is 52. Vooral dat laatste had ik niet verwacht... Quote
Recommended Posts