Flupke Geplaatst 18 Maart, 2013 Geplaatst 18 Maart, 2013 Helaas begint bij mij de zitting ook al te verkleuren door mijn donkerblauwe winterjas. Vind het wel jammer dat dat nu al gebeurt na 500 km rijden. Quote
Cerba Geplaatst 18 Maart, 2013 Geplaatst 18 Maart, 2013 Antwoord van Kia. Verkleuren door jeans is een bekende natuurlijke eigenschap van kunstleer. Kia Nederland gaat de stoelen niet voor mij reinigen en impregneren. Helaas vermeldt het bericht niet waarmee ik het zelf kan schoonmaken en hoevaak. Zal dat proefondervindelijk moeten vaststellen. Jas heb ik nooit aan in de auto dus de rug zal vermoedelijk niet verkleuren zoals bij sommigen de jas de boosdoener is. Doordat de stoelen ook door jassen verkleuren (die niet doodgewassen worden zoals mijn spijkerbroek) maak ik me wel wat zorgen wat er onder een stoelhoes zal gebeuren. geen verkleuring meer door jeans... zal een stoelhoes kleur gaan afgeven?? Oranje stoelhoezen... nehhh... Toevoeging: Zojuist zittingen schoongemaakt en nabehandeld met leersetje van het bankstel, zitting is nu schoon, zal nog laten weten of dit zo blijft. Aanslag ging er redelijk makkelijk vanaf. 1 Quote
SlamJam Geplaatst 18 Maart, 2013 Geplaatst 18 Maart, 2013 Ik wil het volgende product gaan bestellen: http://www.carclean.nl/product/C_Pro_C_Quartz/CQuartz_Fabric_Leather_100ml_CQF_L_100_102340 Dit wil ik gaan gebruiken om de bekleding te impegneren maar ben wat onzeker om dit te doen ik wil namelijk niet de bekleding beschadigen.. Denken jullie dat ik dit kan gebruiken?product werkt erg goed en houd het vuil echt wel van de stoelen geloof ik: Quote
KwK Geplaatst 19 Maart, 2013 Topic Starter Geplaatst 19 Maart, 2013 Zojuist zittingen schoongemaakt en nabehandeld met leersetje van het bankstel, zitting is nu schoon, zal nog laten weten of dit zo blijft. Aanslag ging er redelijk makkelijk vanaf. van welk merk is dat setje ? is altijd makkelijk om te hebben mocht er ooit vuil e.d. op komen wat er toch niet zomaar afgaat je zou nu misschien je stoelen kunnen behandelen met een water/vuilafstotend spray bv bij de bristol hebben ze er een speciaal voor synthetisch materiaal als je spray voor textiel/leer op "kunstleer" gebruik kan het (soms) wit uitslaan GrtzP Quote
Cerba Geplaatst 19 Maart, 2013 Geplaatst 19 Maart, 2013 Het setje ziet er merkloos uit KwK, er staat op Leather Soft Cleaner en op het andere flesje Leather Protection Cream. Met het bankstel meegekocht bij Lucky Leder. De echtgenoot mompelde onder het poetsen (jaja!!) dat ze bij Ikea nog veel meer van zulke flesjes hebben. Heb nog niet gereden na de behandeling. Die spray die je noemt klinkt wel handig. Zal ik naar kijken. Dank voor de tip. Quote
Cardetails.nl Geplaatst 19 Maart, 2013 Geplaatst 19 Maart, 2013 Hallo allemaal, Ik zie hier dat jullie flink wat problemen hebben de bekleding. Om eerlijk te zijn heb ik de bekleding van Kia nog nooit gezien (wel van andere merken) maar ik zou het wel eens in het echt willen zien. Zit toevallig een van jullie in de buurt van Zundert, Breda of Rotterdam??? Ik wil het namelijk wel eens goed bekijken en dan het liefst eentje die vuil is. Indien gewenst zou ik dan een klein stukje kunnen proberen schoon te maken en te beschermen. Groetjes, Richard 1 Quote
bigwade Geplaatst 19 Maart, 2013 Geplaatst 19 Maart, 2013 Als iedereen in zijn profiel streek of woonplaats invult weet je wat meer... BTW; Goed idee Richard ! Quote
irma Geplaatst 19 Maart, 2013 Geplaatst 19 Maart, 2013 Ben gisteren bij mijn dealer geweest met de vraag over de vuile bekleding. Ze gaven aan dat het een bekend probleem was bij hen en dat ze dit een paar keer bij KIA hadden aangekaart maar dat KIA hier niks aan kon doen ! Ze raden een bepaalde schoonmaakmiddel aan ( denk het spul waar hier al meerdere malen over is gesproken/geschreven) en de dealer heeft aangeboden de bekleding te reinigen( met of zonder kosten weet ik nog niet. niet naar gevraagd eigenlijk. nam aan dat ze dat opveigen kosten zouden doen). Lijkt me toch het beste dat zij de bekleding reinigen of verpesten dan ik:) Kunnen ze me niet verwijten dat ik ondeskundig of met verkeerde middelen eventuele beschadigingen heb aangebracht. Reinigingsmiddel besteld en ik wordt nog gebeld voor een afspraak om te reinigen. Nou, wordt vervolgd als ik meer weet. Quote
Cerba Geplaatst 19 Maart, 2013 Geplaatst 19 Maart, 2013 Omgeving Rotterdam wel, maar mijn bekleding is nu nog schoon Quote
Cardetails.nl Geplaatst 19 Maart, 2013 Geplaatst 19 Maart, 2013 Wil wel wachten tot het vuil is of moet ik helpen met vuil maken. Omgeving Rotterdam wel, maar mijn bekleding is nu nog schoon Quote
Joyce2 Geplaatst 19 Maart, 2013 Geplaatst 19 Maart, 2013 Hallo allemaal, Ik zie hier dat jullie flink wat problemen hebben de bekleding. Om eerlijk te zijn heb ik de bekleding van Kia nog nooit gezien (wel van andere merken) maar ik zou het wel eens in het echt willen zien. Zit toevallig een van jullie in de buurt van Zundert, Breda of Rotterdam??? Ik wil het namelijk wel eens goed bekijken en dan het liefst eentje die vuil is. Indien gewenst zou ik dan een klein stukje kunnen proberen schoon te maken en te beschermen. Groetjes, Richard Ik heb er een staan met vieze bekleding, ik woon in Den Bosch mocht je dat nog te doen inden kwa afstand. Quote
Joyce2 Geplaatst 19 Maart, 2013 Geplaatst 19 Maart, 2013 Even een wat algemene opmerking: Als je een nieuwe auto koopt, dan hoort de bekleding niet binnen een maand vies te zijn. Kia kan praten wat ze willen, maar ze horen met een oplossing te komen. Als ze beweren dat de bekleding niet te reinigen is, dan bekleden ze maar opnieuw. Echt mensen, neem hier geen genoegen mee of ga niet zelf kosten lopen maken, je dealer hoort dit op te lossen! 1 Quote
jeroen66475 Geplaatst 19 Maart, 2013 Geplaatst 19 Maart, 2013 Even een wat algemene opmerking: Als je een nieuwe auto koopt, dan hoort de bekleding niet binnen een maand vies te zijn. Kia kan praten wat ze willen, maar ze horen met een oplossing te komen. Als ze beweren dat de bekleding niet te reinigen is, dan bekleden ze maar opnieuw. Echt mensen, neem hier geen genoegen mee of ga niet zelf kosten lopen maken, je dealer hoort dit op te lossen! Helemaal mee eens! Verbaasde mij echt over al die mensen die zelf al spullen aan het kopen zijn. Vrijdag gaat mijn dealer de boel proberen te reinigen met speciaal daarvoor geschikt spul. Mocht het geen goed resultaat opleveren dan komt er gewoon nieuwe bekleding op de stoelen is mij door de dealer verzekerd. Laat je dus niet afschepen Quote
Cerba Geplaatst 19 Maart, 2013 Geplaatst 19 Maart, 2013 @Richard: Lijkt me wel gezellig haha. -Ik heb geen idee hoe ik de werkplaatsbaas zover kan krijgen dat hij mijn stoelen gratis reinigt en impregneert. Iemand sprak over een servicebulletin. Wat staat daar nou in... Dat de chefs werkplaats alle klanten buiten de deur moeten houden? Dat alles op kosten van de dealer gedaan moet worden (die dan alsnog de klanten buiten de deur houdt)? Waarom wij zelf aan de slag zijn gegaan: Ik vertik het om de garage betaald te laten reinigen en impregneren.. Ik wil hun er geen cent aan laten verdienen. De toekomst zal leren of wat wij gedaan hebben helpt, en hoe lang. Wel wil ik nog even langs de dealer gaan om zwart op wit te krijgen dat we het zelf moeten schoonmaken iivm met de door henzelf zo geroemde 7 jaar garantie, waarvoor ik ook geen cent geef. Komt bij dat mijn man er helemaal geen probleem in ziet, als het donker kleurt maakt hij het schoon. Probleem opgelost. Heerlijk dat sommige mannen zo rechtlijnig zijn. Quote
bigwade Geplaatst 19 Maart, 2013 Geplaatst 19 Maart, 2013 Heerlijk dat sommige mannen zo rechtlijnig zijn. Flexibel heet dat dame.. En het heeft zijn grenzen, haha ! 1 Quote
SlamJam Geplaatst 20 Maart, 2013 Geplaatst 20 Maart, 2013 Ik blijf hierin doorgaan en ben als maar opzoek naar het beste product hiervoor ik heb zojuist weer een nieuw setje aangeschaft voor 'kunstleer' Ik heb namelijk contact gehad met Kia Nederland en deze melde mij dat de stoelen van 'Kunstleer' zijn en deze voornamelijk bestaat uit kunststof het setje hieronder lees ik erg veel goede verhalen over: http://webshop.colourlock.nl/onderhoudsprodukten/kunstleer-en-kunsstof-onderhoudsset.html Quote
jeroen66475 Geplaatst 20 Maart, 2013 Geplaatst 20 Maart, 2013 Ik blijf hierin doorgaan en ben als maar opzoek naar het beste product hiervoor ik heb zojuist weer een nieuw setje aangeschaft voor 'kunstleer' Ik heb namelijk contact gehad met Kia Nederland en deze melde mij dat de stoelen van 'Kunstleer' zijn en deze voornamelijk bestaat uit kunststof het setje hieronder lees ik erg veel goede verhalen over: http://webshop.colourlock.nl/onderhoudsprodukten/kunstleer-en-kunsstof-onderhoudsset.html Nou ben ik het helemaal kwijt: Jij hebt toch een R-Sport? Quote
SlamJam Geplaatst 20 Maart, 2013 Geplaatst 20 Maart, 2013 Nou ben ik het helemaal kwijt: Jij hebt toch een R-Sport? Ja dat geloof ik ook? Of ga je me nu weer laten twijfelen? Quote
Joyce2 Geplaatst 20 Maart, 2013 Geplaatst 20 Maart, 2013 @Richard: Lijkt me wel gezellig haha. -Ik heb geen idee hoe ik de werkplaatsbaas zover kan krijgen dat hij mijn stoelen gratis reinigt en impregneert. Iemand sprak over een servicebulletin. Wat staat daar nou in... Dat de chefs werkplaats alle klanten buiten de deur moeten houden? Dat alles op kosten van de dealer gedaan moet worden (die dan alsnog de klanten buiten de deur houdt)? Waarom wij zelf aan de slag zijn gegaan: Ik vertik het om de garage betaald te laten reinigen en impregneren.. Ik wil hun er geen cent aan laten verdienen. De toekomst zal leren of wat wij gedaan hebben helpt, en hoe lang. Wel wil ik nog even langs de dealer gaan om zwart op wit te krijgen dat we het zelf moeten schoonmaken iivm met de door henzelf zo geroemde 7 jaar garantie, waarvoor ik ook geen cent geef. Komt bij dat mijn man er helemaal geen probleem in ziet, als het donker kleurt maakt hij het schoon. Probleem opgelost. Heerlijk dat sommige mannen zo rechtlijnig zijn. Ik zou je werkplaats baas even vertellen hoe het hier bij wet geregeld is. Jij hebt een probleem aan je auto die je niet hoort te hebben, hij moet het oplossen, want jij hebt je auto bij hem gekocht. En dat hij dan vervolgens de schade wel of niet bij kia NL gaat verhalen is zijn zorg Jammer dat dit zo vaak discussie's op moet leveren of dat ze onder hun verantwoordelijkheden uit willen komen! Quote
jeroen66475 Geplaatst 20 Maart, 2013 Geplaatst 20 Maart, 2013 Ja dat geloof ik ook? Of ga je me nu weer laten twijfelen? Een R-sport heeft aluminium pedalen, half leren (echt leer) bekleding, witte inleg in stuur en dashboard en is verder een Plus Pack uitvoering. De design edition heeft sowieso parkeersensoren achter, dat heeft geen enkel ander model standaard. Verder is de design edition leverbaar met een zwart interieur zoals in het Plus Pack of met een Vintage Orange Innoskin interieur met zwarte inleg op dashboard en stuur. De rode bies in de grill is standaard bij alle 3 deurs varianten vanaf Comfort Pack. Nu mag jij zeggen welke uitvoering je hebt 1 Quote
SlamJam Geplaatst 20 Maart, 2013 Geplaatst 20 Maart, 2013 Een R-sport heeft aluminium pedalen, half leren (echt leer) bekleding, witte inleg in stuur en dashboard en is verder een Plus Pack uitvoering. De design edition heeft sowieso parkeersensoren achter, dat heeft geen enkel ander model standaard. Verder is de design edition leverbaar met een zwart interieur zoals in het Plus Pack of met een Vintage Orange Innoskin interieur met zwarte inleg op dashboard en stuur. De rode bies in de grill is standaard bij alle 3 deurs varianten vanaf Comfort Pack. Nu mag jij zeggen welke uitvoering je hebt Parkeersensoren Check... Maar dat is ook standaard bij het Plus pakket toch? Die witte inleg heb ik niet en de zilveren sport pedalen heb ik ook niet dus een Design Edition Quote
jeroen66475 Geplaatst 20 Maart, 2013 Geplaatst 20 Maart, 2013 Nee parkeersensoren zijn bij geen enkele uitvoering standaard, die zijn uniek voor de design edition. Het is wel als dealeroptie / accessoire te bestellen. Wat verzekeren betreft: De R-Sport heeft een vanaf prijs van €10.995 en de design edition €11.395. Kan nadelig zijn bij total loss (nieuwwaarde regeling) of later bij inruil. Wel slordig van de importeur/dealer dat het fout op het kenteken staat. Quote
SlamJam Geplaatst 20 Maart, 2013 Geplaatst 20 Maart, 2013 Nee parkeersensoren zijn bij geen enkele uitvoering standaard, die zijn uniek voor de design edition. Het is wel als dealeroptie / accessoire te bestellen. Wat verzekeren betreft: De R-Sport heeft een vanaf prijs van €10.995 en de design edition €11.395. Kan nadelig zijn bij total loss (nieuwwaarde regeling) of later bij inruil. Wel slordig van de importeur/dealer dat het fout op het kenteken staat. Catalogus prijs staat op 11.545 . On topic: Zojuist de Colourlock bevestiging gehad wanneer dit aangebracht is zal ik mijn bevindingen hier posten Quote
bigwade Geplaatst 20 Maart, 2013 Geplaatst 20 Maart, 2013 Hier maak ik vast geen vrienden/dinnen mee, maar ben ik nou de enige die vind dat een fabrikant echt niet aansprakelijk gesteld kan worden voor kleurafgevende kleren die je tenslotte zelf draagt ? Dat er spul voor is is natuurlijk prima, maar dat is je eigen zorg en daar heeft een dealer/importeur/fabrikant niks mee te maken. Quote
Pl4y0r Geplaatst 20 Maart, 2013 Geplaatst 20 Maart, 2013 Ik heb een R-sport 5 deurs....Ik heb witte inleg in het stuur, dash en versnellingspook.Ik heb sportpedalen (Alluminium), sideskirts en 14 inch velgen. Parkeersensoren zitter er niet bij!Heb je dus bovenstaande ook, dan heb je een R-sport. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.