Jump to content

Schade

Picaatje

Recommended Posts

Hallo Picanto-rijders,

Eind januari heb ik een gloednieuwe Picanto gekocht maar helaas heb ik er tot nu toe weinig plezier aan gehad. Het begon bij de aflevering van de auto, een van de instaplijsten zat scheef. Goed, kan gebeuren, garage maakte er ook geen probleem van, dit lossen we voor u op. Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt, auto naar de garage gebracht en al snel kreeg ik een telefoontje dat ik de auto weer op kon komen halen. Kom ik daar, zit de betreffende instaplijst vol butsen en krassen. Fout van de monteur, maar we lossen het probleem voor u op, we bestellen een nieuwe instaplijst.

Kort daarna kwam het telefoontje, de instaplijst is binnen. Dus auto wederom naar de garage gebracht, waar blijkt dat dezelfde monteur deze keer aan de gang is gegaan met een schroevendraaier om de oude instaplijst los te wrikken. Gevolg: lak zwaar beschadigd. De garage verzekert mij dat de betreffende monteur hier niet mee weg komt, hij krijgt een officiële waarschuwing en de auto gaat naar de spuiter. En geloof het of niet, de eerste poging tot overspuiten is volgens de garage niet goed genoeg gedaan, dus de auto wordt teruggestuurd naar de spuiter om opnieuw gespoten te worden.

Ik ben intussen zwaar over de rooie en de garage is vol spijt, dit had nooit mogen gebeuren. Als goedmakertje belooft men een gratis leenauto, een van top tot teen gepoetste auto, een cadeaubon van de garage (bedrag geen idee, bon wordt opgestuurd) en een bos bloemen. Vanmiddag kon de auto dan eindelijk weer opgehaald worden maar... bij thuiskomst zie ik wat krasjes onderaan het voorportier die er eerder niet zaten!!! Vriend is direct teruggegaan naar de garage en zit daar nu nog dus ik weet niet hoe dit nu weer gaat lopen, ik laat het jullie weten.

Groeten,

Picaatje

Update: vanmorgen ben ik gebeld door de dealer en wat ik hoopte maar waar ik absoluut niet op rekende gaat gebeuren, de auto wordt kosteloos omgeruild door een spiksplinter nieuwe auto!! Ik ben echt zo blij hiermee!! De dealer gaf aan dat ze dit absoluut niet zomaar doen maar dat ze een naam hoog te houden hebben en dat ze de beste dealer in de regio willen zijn/blijven.

• 3 months later...

Even een update. Twee weken geleden kon ik de nieuwe auto ophalen en geloof het of niet maar er was wederom iets mis... met de instaplijsten! Ik trof de auto in de showroom aan met drie matte en een glanzende instaplijst, en niemand van de garage heeft het gezien. Uiteraard waren en weer de nodige excuses en de belofte dat het opgelost gaat worden maar ik heb er een hard hoofd in. Daarnaast heeft de auto in toenemende mate last van rammels/bijgeluiden dus vandaag heb ik de auto bij de dealer neergezet met de boodschap dat ik 'm niet eerder terug wil dan dat alles is opgelost.

Ik wil de naam van de dealer wel noemen maar ben een beetje huiverig daarvoor. Ik wil wel dat dit goed opgelost gaat worden en tot nu toe doen ze niet moeilijk daarover. Ze zijn nogal gespitst op hun goede naam en ik ben bang dat als ze er lucht van krijgen dat ik het verhaal hier heb gepost met hun naam erbij dat ze misschien wel moeilijk gaan doen.

Gebeurt wel vaker dat er bij aflevering iets aan de auto niet klopt, of betaalde accessoires er niet op blijken te zitten, maar daar is de dealer voor. Hoewel die vaak (helaas) weinig moeite doen bij een autootje van 'maar' een mille of tien. Koop een Optima....kijk dan wordt het anders.

Toch veel plezier met je nieuwe Picanto!

Gebeurt wel vaker dat er bij aflevering iets aan de auto niet klopt, of betaalde accessoires er niet op blijken te zitten, maar daar is de dealer voor. Hoewel die vaak (helaas) weinig moeite doen bij een autootje van 'maar' een mille of tien. Koop een Optima....kijk dan wordt het anders.

Het kan natuurlijk voorkomen dat er iets bij aflevering niet klopt of accessoires er (nog) niet opzitten. Waar gewerkt wordt vallen spaanders!!!!

Maar er hoort geen verschil in te zitten of je nu een Pica koopt of een Optima, de dealer hoort zich voor beide, optimaal, in te zetten.

Gelukkig doen de meeste dealers dat dan ook !

Grtz.

Specialmade

• Like 2