Arie D Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Hallo, Ik ben binnenkort 6 weken ver weg. Picanto handboek schrijft nu dat de accu uit de auto moet. Ook zijn er enkele instellingen in de electronica die na terugplaatsen van de accu opnieuw ingesteld moeten worden. Hoe worden die instellingen gedaan en heb ik daar een KIA dealer bij nodig of kan ik gaan rijden en komt het vanzelf ? goed . Verder een opvallende aanwijzing in het handboek inzake een lege accu doordat een of meerdere verbruikers de accu heeft leeg getrokken, daar wordt namelijk aangegeven dat de accu dan aan een druppellader opgeladen moet worden. Nu zijn de meeste druppelladers ongeveer te vergelijken met een acculader van 0,5 A, ergo een 60 Ah accu heeft 120 uur nodig om vol te komen, lijkt mij ook niet de ideale manier! Raakt verder de accu leeg tijdens het rijden door te grote stroomafname dan moet de accu enkele uren opgeladen worden met een stroomsterkte van 20-30 A, ook weer lijkt mij volgens handleiding met de accu uitgebouwd. Nu is er geen partikulier die een 20-30 A lader in de schuur heeft uitgezonderd misschien Camper of Boot eigenaren , de meest gangbare acculaders zijn 4-6 A acculaders die je wel in een huishouden aantreft. Ik ben niet helemaal branchvreemd maar heb toch inmiddels mijn bedenkingen. Heeft iemand een toereikend commentaar hierop? Ari.D Kia picanto 3d 1.0 bj 2012/2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 het is gewoon een indicatie dat als je accu heel langzaam leeg loopt door dat je hem een week of 6 niet gebruikt je hem dus apsolut niet heel erg snel mag laden en het is ook beter om als je lang weg gaat je de accu aan een druppel lader hangt deze accus zijn nog al prijzig maar als je hem thuis laad is een lader van een ampere of 5 tot 7 zat maar in de werkplaats hebben wij laders die hem dus in een keer droog kunnen laden en ook wij lezen de gebruiks aanwijzing al is het maar om dat de meeste klanten het niet doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
handyman Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 6 weken moet ie zo kunnen overleven hoor, behalve als het 20 graden vriest. ALs ie toch leeg is heb je toch de mobiliteitsgarantie? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Ik heb in het verleden mijn klassieker ook wel eens voor een paar maanden in de stelling gezet en heb daarbij geen speciale voorbereidingen gedaan mbt de accu. Na de stalling de hoes eraf, sleutel in het contact en rijden. Zonder problemen... Nu is het natuurlijk wel zo dat een klassieker uit 1981 VEEL minder (gevoelige) electronica heeft dan een auto uit 2012/13... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Mijn (ex)SP3 heeft herfst 2011 ook ruim 6-7 weken stil gestaan en dat was sleutel erin en karren maar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arie D Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Waar het mij in belangrijke mate om gaat is dat in de gebruiksaanwijzing staat dat enige instellingen weer opnieuw gedaan moeten worden maar er staat niet bij hoe of wat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts