Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds een paar dagen valt et me op dat de motor van mijn 1.0 een tikkend/ratelend geluid maakt.

Bij alle toerentallen, ook stationair, maar op de snelweg valt het het duidelijkst op.

Ik heb de olie al gepeild, die lijkt zelfs te HOOG te staan, maar dat weet ik niet 100% zeker,

bij het peilen zowel met warme motor (na een kwartier) als na een nacht stilstaan zit er zeker

1cm boven het bovenste putje in de peilstok een dikke olie-film...

Het zou ook van de uitlaat kunnen komen, maar omdat bij de Picanto de uitlaat ACHTER het

blok zit kan ik daar erg lastig naar kijken luisteren. En natuurlijk deze week nergens tijd bij de

dealer langs te rijden, zul je altijd zien. Dat krijg je als je ineens binnen 7 weken gaat trouwen :P

Klinkt bovenstaand bekend (en dan bedoel ik niet het tijdgebrek)?

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Geplaatst

Een tikkend geluid bij alle toerentallen zou kunnen duiden op de hartslag.

binnen 7 weken trouwen kan spanning opleveren  :-)   :-)

Nee serieus, als het de uitlaat (tussenschot o.i.d.) zou zijn is dat niet bij

alle toerentallen merkbaar, volgens mij. Lijkt meer iets van de distributie.

Ga toch even bij de dealer langs.

Tot slot:  sterkte met het trouwen en suc6 met de auto (of is het andersom ?)   :-)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

We hadden wel trouwplannen, maar pas over een jaar ofzo, als er "ineens" een kleine op komst zou zijn.

Maar we krijgen nu de mogelijkheid om mee te doen aan een trouw-evenement op 7 mei in Pathé Tuschinski

en dan moet je dus "ineens"  een hoop regelen :P

Distributie had ik ook al aan gedacht, vandaar ook mijn check van de olie.

Vandeweek toch maar even langs de dealer in mijn pauze ofzo...

• Like 1
Geplaatst

Oké, gisteren bij de dealer geweest.

Proefrit gemaakt met een monteur en terwijl hij NIET hoorde wat ik bedoelde klonk mijn klacht 'm wel bekend in de oren.

Dus de auto de garage in en ik naar de koffie-corner (en ik drink niet eens koffie).

Toen hij terugkwam met de sleutel wist hij te vertellen dat een klepje in het inlaatspruitstuk de oorzaak is.

Dus dat is besteld en als ze dat plaatsen krijg ik ook meteen de "koudstartupdate" en doen ze de bekleding; daar had ik bij de testrit wat over gezegd en dat heeft hij goed opgepikt!

Dus afwachten nu en ondertussen lekker verder met de bruiloft plannen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...