Jump to content

Nieuwe Turbo motoren 2014 Picanto

MauS

Recommended Posts

Wellicht weten sommige van de KIA-DIE-HARDS dit al wel, maar velen wellicht nog niet:

ps: Ik wil mijn 2012    1.2 Picanto zeker gaan inruilen in 2014 voor een Picanto 1.0 3 cilinder turbo met 120 pk. :tt1:  :tt1:

Onderstaand is positief voor Kia en de rijders :tt1:

(in het rood gemarkeerd wat ik het meest interessant vond) :-)

Kia onthult vier nieuwe benzinemotoren donderdag 7 maart 2013 pixel_trans.gif In Zuid-Korea heeft Kia - uiteraard samen met Hyundai - de afgelopen jaren keihard gewerkt aan een aantal nieuwe benzinemotoren. De vier turbobenzinemotoren, zowel drie- als viercilinders, werden in Genève voor het eerst gepresenteerd en zullen de komende tijd hun opwachting maken in het leveringsgamma. pixel_trans.gifpixel_trans.gif   pixel_trans.gifpixel_trans.gif Met dit kwartet Turbo-GDI-motoren laat Kia zien het motorengamma op hoog niveau te brengen en te houden. In Genève pronkten zowel een driecilinder alsook drie viercilinders op een speciaal ingericht deel van de Kia-stand.

999 tot 1.998 cc
De driecilinder – intern aangeduid als Kappa 1.0 T-GDI - met 1.0 liter inhoud en zal leverbaar worden met 100 en 120 pk. Dit is hetzelfde aantal als de huidige 1.0 liter viercilinderkrachtbron maar tegen een 10 tot 15 procent lager verbruik. De nieuwe Kappa 1.2 T-GDI is een 1.248 cc viercilinder die vergelijkbare prestaties belooft vergeleken met de huidige 1.6 liter motoren. Hoger in het nieuwe T-GDI-programma staat de Gamma 1.6 T-GDI met vier cilinders. Deze heeft een inhoud van 1.591 cc en levert 204 pk en 265 Nm. De nieuwe Theta-II 2.0 T-GDI viercilindermotor levert behoorlijke prestaties, heeft een inhoud van 1.998 cc en produceert 245 pk.

Moderne technologieën
Afhankelijk van de motor maakt het kwartet in Genève gebruik van technologieën als DCVVT (Dual Continuously Variable Valve Timing – voor zowel het inlaat- als uitlaattraject), directe brandstofinspuiting onder hoge druk (tot 200 bar via een injector met zes openingen) en lage-weerstand single-scroll of twin-scroll turbo’s die zijn geïntegreerd in het uitlaatspruitstuk. Verder wordt gebruik gemaakt van een luchtgestuurde intercooler (met innovatieve ducts die de luchtstroom verdubbelen en de koelingprestaties verbeteren), een uitlaatspruitstuk met gescheiden wanden om tegendruk in de uitlaat te beperken, verbeterde olie-inspuiting om de zuigertemperatuur te verlagen voor een grotere duurzaamheid, en verbeterde inlaatpoorten voor een efficiëntere verbranding.

Gehele gamma
Kia zal de nieuwe motoren van 2014 langzaam maar zeker uitrollen over haar gamma. Daarmee worden vermoedelijk alle huidige benzinemotoren vervangen door moderne turbobenzinemotoren. Interessant voor de Nederlandse markt is uiteraard de kleine driecilinder welke in de Picanto, Rio en Cee´d leverbaar zal worden.

• 4 weeks later...

Het zou me zeker wel wat lijken als ze de 1.2 T-GDI i in de picanto zouden lepelen. Vooral aangezien de 1.0 al leverbaar zou zijn met 120 pk. 

Een sport picanto met (droom: 150 pk) zou heel erg leuk zijn.

Mijn huidige picanto 1.25 uit augustus vorig jaar mist soms net wat kracht onderin.

Hallo kia rijders

na het lezen van het bovenstaande vraag ik me alleen 1 ding af .......... waarom zo veel vermogen

ik bedoel 85PK in een 1.2 motor is voor een pikanto toch ruim voldoende

en mocht je toch willen gaan racen ...... koop dan een auto die er ook voor geschikt is !!!!

Het gaat mij niet om het racen, en de 2 liter in de pica was ook een geintje. Ik heb hiervoor ruim 7 jaar een benz E400 met een 4.2 V8 gehad met heel veel koppel (en vermogen) en die koppel mis ik soms toch wel. Heb de 1.2, maar koppel had in mijn ogen toch wat beter mogen zijn.

• Like 1

Het gaat mij niet om het racen, en de 2 liter in de pica was ook een geintje. Ik heb hiervoor ruim 7 jaar een benz E400 met een 4.2 V8 gehad met heel veel koppel (en vermogen) en die koppel mis ik soms toch wel. Heb de 1.2, maar koppel had in mijn ogen toch wat beter mogen zijn.

En hier sluit MauS met zijn Picanto 1.2 zich volledig bij aan,

ik kan niet wachten om de Picanto 1.0 Turbo te bestellen :)  laat die 100pk + maar komen,  :)

Een vriend heeft een Vw Polo GTI (2011)  1.4 turbo met 180 pk, hij raced eigenlijk nooit... maar het koppel is zo fijn... of even inhalen op de duitse snelweg... echt een genot.  daar zal pica3deur het wel met me eens zijn :tt1:

de bekeuringen zijn ook fijn

en die komen van zelf

let wel dat de kreukel zone bij een VW polo al anders is dan bij een picanto

+1 voor extra negativiteit.

Ik zelf rij eigenlijk nooit te hard maar een auto met een goed koppel rijd heerlijk, bij invoegen , inhalen etc.

Maar dit betekent niet dat mensen die daar van houden ook gelijk als mongolen over de weg zwalken ;)

• Like 1

• 3 weeks later...

+1 voor extra negativiteit.

Ik zelf rij eigenlijk nooit te hard maar een auto met een goed koppel rijd heerlijk, bij invoegen , inhalen etc.

Maar dit betekent niet dat mensen die daar van houden ook gelijk als mongolen over de weg zwalken ;)

Exact :-)

Ik kijk dan ook reikhalzend uit naar de nieuwe motoren + bijbehorende specificaties :tt1: 

Zeker voor de echte kia-liefhebber is dit nieuws fantastisch. 

update:  net even getest (had de auto 4 dagen niet gebruikt) en beide lampen gingen niet aan, na eventjes de motor te hebben gedraaid starte ze ineens wel op. (Spanning probleem dus?)

Edited by MauS

Excuus! dit was een typ / plaatsing fout van mij (dit moest in een ander topic) 
ik zat te slapen waarschijnlijk... :sleeping:  :sleep1:

nu weer ontopic:

Vandaag contacteer ik mijn betrouwbare bij Kia werkende vriend of er al iets bekend is m.b.t. de nieuwe turbo engines van Kia.

En als dat zinvolle informatie is post ik dat uiteraard hier.