Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Pioneer Avic f940bt

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik word langzaam helemaal gek van het krakende grijze plastic cover wat om de pioneer zit. Hebben meer mensen hier last van. Is er een oplossing voor? Weet iemand hoe deze cover verwijdert kan worden van het dashboard? durf er niet zomaar aan te trekken vandaar.

Geplaatst

Ik word langzaam helemaal gek van het krakende grijze plastic cover wat om de pioneer zit. Hebben meer mensen hier last van. Is er een oplossing voor? Weet iemand hoe deze cover verwijdert kan worden van het dashboard? durf er niet zomaar aan te trekken vandaar.

Krakend plastic cover? Ik heb dat probleem niet.

Geplaatst

Ik heb een groot probleem met mijn Pioneer:

Sinds een paar weken werkt de positiebepaling niet goed met als gevolg dat de navigatie denkt dat ik op een andere weg rij en de instructies blijven hangen (afstand tot een rotonde blijft hetzelfde bijvoorbeeld, en dan weet hij het niet meer).

In het scherm aansluitingen zie ik dat de gps ontvanger op OK staat, het antennepaaltje ernaast heeft echter geen streepjes maar hij geeft wel aan verbinding te hebben met een aantal satellieten (varieert tussen 10 en 16 bij het oranje symbooltje en 0-3 bij het gele).

Ben bij de dealer langs geweest, maar die heeft volgens zeggen de locatie opnieuw ingesteld maar op weg naar huis zag ik dat het probleem nu erger is. 

Iemand een oplossing? Wat zien jullie als je in het instellingen menu bij aansluitingen kijkt (signaalsterkte, aantal satellieten e.d.?)

Geplaatst

Volgens mij ligt het probleem bij de antenne.

Heb zelf geen ingebouwde navi maar na wat speurwerk op google wordt veelal het probleem veroorzaakt door een slecht geplaatste antenne.

Geplaatst

Hey dit klinkt bekent dit ptobleem hebben wij ook gehad op het werk met meerdere klanten zelfs

Die reden dan opeens spontaan midden in parijs

Toen bleek na heel erg veel klooien en proberen dat de gps ontvangers last te hebben van het warmte werende voor raam

Dus ontvanger naar buiten onder het parafaan gemaakt en toen was het probleem opgelost

Geplaatst

Hey dit klinkt bekent dit ptobleem hebben wij ook gehad op het werk met meerdere klanten zelfs

Die reden dan opeens spontaan midden in parijs

Toen bleek na heel erg veel klooien en proberen dat de gps ontvangers last te hebben van het warmte werende voor raam

Dus ontvanger naar buiten onder het parafaan gemaakt en toen was het probleem opgelost

Het rare is dat hij het in het begin wel goed deed, de problemen begonnen een aantal weken geleden.

Kan iemand die ook de f940bt heeft kijken hoeveel streepjes ontvangst en hoeveel satellietverbindingen hij heeft? Om uit te sluiten dat het niets softwarematigs is. (misschien dat dan een algehele reset helpt?)

Misschien moet de Pioneer eruit om te kijken of de gps ontvanger nog op zijn plaats zit (en waar hij zit: de dealer heeft het systeem gemonteerd dus ik weet niet waar ze de gps ontvanger hebben verstopt). Ik heb even de installatiehandleiding gedownload en zag dat er ook een velletje metaal onder de ontvanger moet worden gedaan om de ontvangst te verbeteren dus ben benieuwd of dat er ook zit.

Dealer stelde voor om de auto een dag neer te zetten maar vind dat erg onhandig, dit moet toch wel sneller te verhelpen zijn.

Het is overigens niet zo erg dat ik plots in een andere stad of land rij, maar de afwijking is dusdanig dat de routebegeleiding stopt en de navigatie onbruikbaar is.

• 2 weken later...
Geplaatst

Het rare is dat hij het in het begin wel goed deed, de problemen begonnen een aantal weken geleden.

Kan iemand die ook de f940bt heeft kijken hoeveel streepjes ontvangst en hoeveel satellietverbindingen hij heeft? Om uit te sluiten dat het niets softwarematigs is. (misschien dat dan een algehele reset helpt?)

Misschien moet de Pioneer eruit om te kijken of de gps ontvanger nog op zijn plaats zit (en waar hij zit: de dealer heeft het systeem gemonteerd dus ik weet niet waar ze de gps ontvanger hebben verstopt). Ik heb even de installatiehandleiding gedownload en zag dat er ook een velletje metaal onder de ontvanger moet worden gedaan om de ontvangst te verbeteren dus ben benieuwd of dat er ook zit.

Dealer stelde voor om de auto een dag neer te zetten maar vind dat erg onhandig, dit moet toch wel sneller te verhelpen zijn.

Het is overigens niet zo erg dat ik plots in een andere stad of land rij, maar de afwijking is dusdanig dat de routebegeleiding stopt en de navigatie onbruikbaar is.

Update: het is nu nog erger en ik krijg ook allerlei foutmeldingen. Dus volgende week naar de dealer...

Geplaatst

Er is nog geen nieuwe kaart update beschikbaar.

Dit is de versie van 2012, en wordt aangeduid met 2013.

Medio november/december komt de nieuw(st)e kaart update.

Grtz.

Speciamade

• 4 weken later...
Geplaatst

Voor de mensen die een Kia opstartscherm voor de Pioneer 940BT willen.

via de link kun je de afbeelding plukken in de juiste resolutie.

11.jpg

http://members.home.nl/kuipers.vp/logo1.jpg

Installeren

De afbeelding in een folder genaamd Pictures op een sd kaartje zetten.

sd kaart in de Pioneer en via optie opstartscherm de afbeelding selecteren.

Voor wat het waard is :-)

• Like 1
Geplaatst

hoi

het staat inderdaad beter als het standaard scherm

ik heb het inmiddels er ook op staan 

dank u

gr Edwin

• Like 1
Geplaatst

Er is nog geen nieuwe kaart update beschikbaar.

Dit is de versie van 2012, en wordt aangeduid met 2013.

Medio november/december komt de nieuw(st)e kaart update.

Grtz.

Speciamade

er is een kaart update beschikbaar de kaartversie is dan 5.000 ik heb hem vandaag geïnstalleerd, ging als een zonnetje ;) zie de foto'' s in mijn garage ;)

tevens kan je daarmee je bleutooht firmware verhogen naar Versie 3.32, ik ben zeer tevreden met deze update adressen die ik met de vorige versie niet kon vinden staan er nu gewoon bij

Geplaatst

@Jackulator,

Je hebt een update voor de Pioneer Navigatie.

Ik reageerde op een bericht voor de LG Navigatie. 

Voor de LG komt er (altijd) medio november/december een nieuwe update uit.

Suc6 met je Picanto MET navigatie. 

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

Ik heb de illlegale versie zojuist gedownload moet hem alleen nog even erop knikkeren. 

Geplaatst

Ik heb de illlegale versie zojuist gedownload moet hem alleen nog even erop knikkeren. 

ik ook gedaan en werkt als een speer

Geplaatst

Heb je hem eerst gebackupped? 

nee ik had er niets bijzonders opstaan, en na de update waren gewoon de nederlandse stemmen ook aanwezig, de map update duurt ongeveer 1\2 uur en de bleutooth update die je zelf via het menu moet updaten duurde 4 minuten

Geplaatst

Voor de mensen die een Kia opstartscherm voor de Pioneer 940BT willen.

via de link kun je de afbeelding plukken in de juiste resolutie.

11.jpg

http://members.home.nl/kuipers.vp/logo1.jpg

Installeren

De afbeelding in een folder genaamd Pictures op een sd kaartje zetten.

sd kaart in de Pioneer en via optie opstartscherm de afbeelding selecteren.

Voor wat het waard is :-)

vbrio.jpg

Update van het opstartscherm

http://members.home.nl/kuipers.vp/rio.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...