Johnno87 Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Ik las op internet dat er sinds begin 2013 bij het EcoDynamics pakket Michelin banden onder de Kia gemonteerd zijn. Echter praten ze daar enkel over de 1.0 uitvoering. Is dit ook bij de 1.2 uitvoering? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlamJam Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Ik las op internet dat er sinds begin 2013 bij het EcoDynamics pakket Michelin banden onder de Kia gemonteerd zijn. Echter praten ze daar enkel over de 1.0 uitvoering. Is dit ook bij de 1.2 uitvoering? Nou geloof er niks van onder mijn picanto zitten Kumho's... En deze is 2 weken oud en heb de Ecodynamics logo van de kofferbak laten halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjTheDice Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Ook ik heb geen michelin eronder zitten. Picanto 1.2 bj 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnno87 Posted April 17, 2013 Author Share Posted April 17, 2013 Ik las het op autoweek.nl toen ik aan het zoeken was naar Kia Picanto artikelen. Per 1 januari 2013 worden de bijtellingsregels weer aangescherpt, waardoor een aantal modellen niet meer onder de gunstige bijtellingstarieven zullen vallen. Kia heeft ervoor gezorgd dat de Picanto met EcoDynamic wél het voordeel blijft houden. De Kia Picanto doet het goed in de verkooplijsten, en daar speelt de lage uitstoot van de stadsauto ongetwijfeld een rol in. Het Koreaanse merk verlaagd de CO2-uitstoot van zijn A-segmenter naar 95 g/km, en daarmee blijft voor de Picanto ook in 2013 het bijtellingstarief van 14% gelden. Het EcoDynamics pakket is vanaf volgend jaar standaard aanwezig op de wegenbelastingvrije Picanto 1.0 CVVT. De instapper wordt uitgerust met het ISG start-/stopsysteem, een aangepaste dynamo en een schakelindicator. Om de voetjes krijgt de kleine Kia Michelin-banden met een lage rolweerstand. Dan toch enkel voor de 1.0? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eugen Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 zoals ik het lees is het inderdaad alleen voor de 1.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen66475 Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Op alle Picanto's geproduceerd ná 1 oktober 2012 zit standaard ISG (EcoDynamics). De Picanto wordt tot op heden alleen geleverd met Khumu Solus of Hankook Kinergy ECO banden. Welke banden eronder zitten is puur willekeurig. Bij mijn dealer staan 20 nieuwe Picanto's op een rij, allemaal EcoDynamics, en de ene helft heeft Khumo en de andere helft Hankook. Dat verhaal over de Michelin banden heb ik ook gelezen maar dat is onzin. Ik kan me ook niet voorstellen dat er in Korea Europese banden worden gemonteerd of dat de Koreaanse banden hier in Europa worden omgewisseld voor Europese. Veel te kostbaar allemaal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
icerabbit Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Zouden de Kumho's op LM-velgen gemonteerd worden en de Hankook's op stalen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen66475 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Zouden de Kumho's op LM-velgen gemonteerd worden en de Hankook's op stalen? Nee, puur willekeurig op elke uitvoering(1.0 en 1.2) staal of lichtmetaal. Er zit geen logica in. Je zou in ieder geval verwachten dat op de uitvoeringen met ISG (EcoDynamics) de Hankook Eco banden worden gemonteerd, omdat KIa voor deze uitvoeringen adverteert met ''banden met een lage rolweerstand'' maar ook bij die uitvoeringen kom je beide soorten banden tegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
icerabbit Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Hopelijk krijg ik de Hankook's. Deze hebben namelijk bloemetjes aan de zijkanten en dat vond mijn vriendin juist zo leuk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Hopelijk krijg ik de Hankook's. Deze hebben namelijk bloemetjes aan de zijkanten en dat vond mijn vriendin juist zo leuk Ik heb ook de bloemetjes banden gehad. Ik was er erg tevreden over, 50.000 km mee gereden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts