jstalknecht Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Mijn Pica 1.2 is net weggebracht voor een groote beurt, waarbij ook het luchtfilter vervange moet worden. Heb gelijk gevraagd of het mogelijk is om een K&N filter te plaatsen inplaats van het orginele. Dit zou geen probleem zijn en zouden hem zelfs bij de volgende beurt voor me kunnen schoonmaken. Wat een service. Nooit gedacht dat de dealer hier aan zou meewerken IVM garentie en aftemarket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 Ik ben benieuwd welk filter ze plaatsen dan. Heb nog geen K&N filter voor EU Picanto kunnen vinden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bob Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 op ebay staan er wel een paar http://www.ebay.nl/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=K%26N+33-3000&rt=nc&LH_PrefLoc=2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 Ah thanks man! Heb er een poosje geleden naar gezocht maar toen waren ze er nog niet. Ga er gelijk 1 bestellen al helpt het voor geen meter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Voordat ik bestel; iemand al het K&N filter 33-3000 in z'n Picanto 1.0 geplaatst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Voordat ik bestel; iemand al het K&N filter 33-3000 in z'n Picanto 1.0 geplaatst? Richardthai heeft er een besteld en gemonteerd, zie hier. Weet alleen niet of er verschil zit in het filter van de 1.0 en de 1.2. Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Volgens mij zijn die hetzelfde inderdaad, dan ga ik er 1 bestellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 de maten staan er bij kan je ze even na meten voor de zekerheid Product Style: Panel Air Filter Height: 1 in (25 mm) Outside Length: 8.313 in (211 mm) Outside Width: 5.125 in (130 mm) Air Filter Shape: Panel Filter Material: Cotton Gauze Filter Re-Oiling Amount: 0.56 oz (17 ml) Weight: 0.69 lb (0.31 kg) Product Box Length: 7.72 in (196 mm) Product Box Width: 1.75 in (44 mm) Product Box Height: 9.69 in (246 mm) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 Zijn dit de maten van het standaard filter of die van K&N? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 dit zijn de maten van K&N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 Ik sleep mezelf na het eten na beneden om ff op te meten thanks. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jstalknecht Posted June 19, 2014 Author Share Posted June 19, 2014 K&N filter is binne en kan ik vandaag ophalen bij de dealer. Ik verwacht er niet te veel van, afgezien dat ik het filter niet meer hoef te vervangen en alleen maar periodiek hoef schoon te maken, dan kan het altijd meevallen. Ik laat julie weten wat mij bevindingen zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jstalknecht Posted June 19, 2014 Author Share Posted June 19, 2014 Net na de dealer geweest en het nieuwe K&N luchtfilter geplaats. Het oude luchtfilter was duidelijk aan vervanging toe, ik zag er allemaal troep in zitten. Het leek er op dat op de weg naar huis de motor iets beter klinkt. De rit naar was te kort om een oordeel te geven over het verbruik en het iets beter oppakken. Zodra ik daar iets meer van weet laat ik het weten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swift Style Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Net na de dealer geweest en het nieuwe K&N luchtfilter geplaats. Het oude luchtfilter was duidelijk aan vervanging toe, ik zag er allemaal troep in zitten. Het leek er op dat op de weg naar huis de motor iets beter klinkt. De rit naar was te kort om een oordeel te geven over het verbruik en het iets beter oppakken. Zodra ik daar iets meer van weet laat ik het weten. En, kun je inmiddels wat zeggen over de effecten van het sportfilter van K&F? Brandstof verbruik? Geluid en merkbaar meer pk'tjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jstalknecht Posted September 29, 2014 Author Share Posted September 29, 2014 Kwa geluid veranderd er niks, auto blijft op cruise snelhuid opvalland stil. Heb het idee dat de motor iets beter oppakt verbruik was het zelfde gebleven. heb nu wel optimotor in mijn olie zitten, hierbij merk ik wel dat mijn verbruik is gedaalt van ongeveer 1 op 16 en een beetje naar een op 17 en een beetje, de laatste tank beurt zelfs 1 op 18,2. Met dit middel heb ik ook het idee dat de motor soepeler loopt en dat ik beter op kopel kan rijden. Dus met de combinatie ben ik zeer te vreden. Weet alleen niet of ik in mijn volgende auot weer een filter zou nemen, misschien wel een openlucht filter en dan puur voor het geluid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swift Style Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 is er dan nooit rust op de aardbol Blackie, voor rust moet je op het kerkhof zijn. LOL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatrickPR Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Kwa geluid veranderd er niks, auto blijft op cruise snelhuid opvalland stil. Dit is normaal met een sportfilter. Het geluid dat je met een sportfilter hebt, komt alleen tot uiting als je vermogen vraagt van de motor, dus het gas intrapt. Met constante toeren vraag je geen vermogen, dus hoor je het geluid ook niet. Het nadeel hiervan is natuurlijk dat de motor meer gaat verbruiken. Voor de prestatiewinst hoef je geen sportfilter te installeren, de winst op het totale vermogen is minimaal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jstalknecht Posted September 30, 2014 Author Share Posted September 30, 2014 Heb inderdaad het idee dat ie op cruise snelheid iets meer verbruikt, maar meer dan 0.2/0.3L zou het niet zijn. Door de Optimotor die ik aan mijn olie heb toegevoegd, is ie wel merkbaar zuiniger geworden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts