Jump to content

nieuwe optima hybrid

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik heb een nieuwe zwarte optima hybrid + superpack besteld (prive, geen lease). Ik verwacht levering eind juni.

er komen waarschijnlijk nog andere velgen op, de standaard pizza's vond ik niet zo. Blijf wel bij de 215R55x17 maten ivm het verbruik oa door gewicht velg+band.

mvg

Marcel

• Like 1

Ow die is wel mooi.

Vind hem privé veel te duur maar ben wel jaloers.

Succes met wachten.

Heb em ook gekocht de executive versie met luxe pack dadelijk binnen bij heinz tot 185pk

Zijn er nog mensen die deze versie hebben ??

• 4 weeks later...

leverdatum zal over een week of 2-3 zijn. we wachten nog af.

Heb al wel mijn nieuwe velgen binnen. het worden borbet cw1 hyper silver.

de bestaande 'playstation velgen' gebruik ik voor de winterbanden

___Images_Products_wheels_afbeeldingen_w

ik hou wel de orginele dimensies, 17 inch, maar iets breder, ipv de standaard 6.5 wordt het 7".  Ik wil nl niet te 'zware' ivm het benzine verbruik. De borbets wegen ongeveer evenveel als de orginele.

• 3 weeks later...

Hier istie dan!

jc35.jpg

l1o.jpg

7qvx.jpg

qz25.jpg

Heb er inmiddels 500km mee gereden en de tank is half leeg.  :-)

standaard 'start' de optima in eco mode, dan reageert ie rustig op gaspedaal, maar komt goed mee in verkeer, beetje luie rijder, maar is dan op zijn zuinigst. perfect om te cruisen en in de stad.
zet je de eco mode  uit, dan heb je een enorme trekkracht bij het wegrijden en inhalen. je hebt dan een snelle 2 liter geholpen door de e-motor.

de automaat werkt soepel, je merkt haast niet als de 2 liter motor start/het overneemt van de e-motor. op het display zie je continu het omstellen van de combinaties tussen de 2 liter en de e-motor,
op de cruise control op een 50km weg, en soms zelfs op een 80km weg rijd je lange stukken volledig electrisch, maar als de airco in staat, is dat minder.
bij afremmen, helling af, en afnemende snelheid laad ie gelijk de accu op. Deze accu is altijd 40-60% vol, nooit helemaal  :?

ben nog aan het hannissen met de iphone in audio streaming mode, en de spraak controls, maar navi werkt perfect, de laatste aanpassingen van de N9 in noord holland zitten er helaas niet in.
Enigste nadeel is de belgisch achtige stem, sorry maar geef dan perfect nederlands sprekend. 
heb 3 tieners achterin gehad en met name been ruimte is er genoeg.

al met al een gave auto! ik vind het de prijs wel waard voor wat je krijgt. ben benieuwd hoe het zich gaat gedragen in de sneeuw en koude temperaturen...
deze is met superpack uitvoering, alleen heb ik niet het schuifdak genomen (gebruik ik toch nooit)

• Like 3