Jump to content

Motor klinkt rauw

Nieles

Recommended Posts

Hallo,

Ik merk dat mijn auto ( geheel willekeurig volgens mij ) heel rauw klinkt tussen de 1500 en de 2000 toeren!

Iemand anders ook nog last van gehad toevallig of weet iemand wat dit is?

Km stand: 1248km

Mvg Niels

Guest Rio_Brazil

Ik vind de motor bij lage toeren (alleen tijdens accelereren)  inderdaad ook wat rauw klinken, een beetje een dieselklop. Ik probeer daarom lage toeren met hoge belasting te vermijden, liever even terugschakelen. Gewoon "cruisen" met 1500 toeren klinkt prima.

Op hoge toeren en volgas klinkt het motortje ook niet echt als een feest, maar ik denk dat dit verder weinig zegt. De meeste 4-cylinder motoren klinken gewoon niet mooi. 

Ik vind de motor bij lage toeren (alleen tijdens accelereren)  inderdaad ook wat rauw klinken, een beetje een dieselklop. Ik probeer daarom lage toeren met hoge belasting te vermijden, liever even terugschakelen. Gewoon "cruisen" met 1500 toeren klinkt prima.

Op hoge toeren en volgas klinkt het motortje ook niet echt als een feest, maar ik denk dat dit verder weinig zegt. De meeste 4-cylinder motoren klinken gewoon niet mooi. 

je bedoelt 3 cylinder.

Guest Rio_Brazil

je bedoelt 3 cylinder.

Nee hoezo? , de 1.2 is gewoon een 4-cylinder....    Ik heb ook een 3-cylinder gereden (Aygo) en dat geluid is juist één groot feest... klinkt een beetje als een kleine 6-cylinder (die ik vroeger ook heb gereden)

• 2 months later...