Jump to content

Koude start een plof en geen reactie op gas?

molenland

Recommended Posts

Sinds enige tijd en slechts af en toe, heb ik een raar verschijnsel bij de koude start. Als ik wegrijd, reageert de auto slecht op het gas. Alsof het gaspedaal niet werkt. Ik druk het pedaal dan wat dieper in om toch snelheid te krijgen, hoor een paar gedempte ploffen (ergens vandaan komen) en dan sprint de auto ineens vooruit. Reageert ineens wel op het gas. 

Kia garage kon niets doen, omdat het probleem tijdens een dagje testen, zich uiteraard net niet voordeed. 

Hebben meerdere mensen hier last van?

Bij de laatste beurt hebben ze bij me deze update gedaan zonder dat ik wist dat die er was.

Zou dus eigenlijk gewoon in de service meegenomen moeten worden...

En zo hoort dat ook. Alleen was het (nog) netter geweest om je dit even te melden

bij het ophalen van de auto.

Grtz.

Specialmade

netter geweest om je dit even te melden bij het ophalen van de auto.

Daar is niet over te klagen; bij het afspreken van de beurt vertelden ze me al dat ze dat ook meteen gingen doen.

Was ik wel blij mee, want bovenstaande symptomen had ik voordien ook een paar keer ervaren.

Ik ben wat dat betreft heel tevreden met mijn dealer!

• Like 1

• 2 weeks later...

Vandaag kreeg ik mijn Picanto terug van de dealer. Hij moest o.a. voor controle van de airco en het probleem met het inhouden bij koude start (met het rare ploffen) De dealer heeft echter niets geconstateerd en volgens Koops Deventer was er dus niets aan de hand. De leen Picanto 1.0, die ik een dag had meegekregen, reageerde echter veel beter op het gas bij koude start. Was sowieso veel pittiger ook. En schakelde beter. 

Offtopic: Wat trouwens opviel, het geluid van de radio bij de 3 deurs Picanto is veel beter dan bij de 5 deurs!! Bij de 5 deurs hoor je de achterspeakers nauwelijks, alleen als de fader naar achteren wordt gezet, hoor je die een beetje. In de driedeurs Picanto zitten de speakers veel hoger en hebben een veel grotere klankkast. Het geluid is ongeveer even hard als die van de voor speakers. Of misschien is de nieuwe Picanto op dat vlak aangepast?