Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

tja en dat was dus ook mijn probleem met de pica , links stuurt anders aan dan rechts , daarom gestopt maar ga het vlammetje weer aansteken.

Geplaatst

als ik het heb uit gedokterd hoor je het de rest van de ramen is super simpel 

wel een beetje knippen en solderen maar is goed te doen 

Geplaatst

hahaha, kon je het weer niet laten  :wink:

Ja jou schuld :wink: ;-)

Jij had me weer helemaal entosiast genaakt maar nu moet ik wel doorgaan 3 ramen is er net 1 te kort :-)

Masr daar gaan we van het weekeinde even over brainstormen

• Like 1
Geplaatst

alle ramen worden door midel van een plus signaal gesloten en geopend 

behalven het bestuurdes raam die wil een  plus en een massa signaal

hebben en daar zit nu de list, dit moet even worden extra geschakeld 

Ik heb nu het schema voor me en zie wat je bedoelt.

Maar is het dan niet mogelijk de standaard automaat te gebruiken?

De systemen die ik ken zet je tussen de draden, zoals het geval is bij de andere drie ramen,

maar als je de draad die naar de motor moet neemt en de andere niet gebruikt, kun je die

dan niet dmv twee diodes aansluiten op 9 en 11 voor auto up en 9 en 10 voor auto down?

Ik ga er dan trouwens vanuit dat 15 een plus is, dat kna ik net niet zien in de schema's.

De draden die normaal vanaf de schakelaar komen gebruik je dan niet,

dus voor het linker voorraam maak je een aftakking ipv een onderbreking.

Hopelijk snap je wat ik bedoel, stuur me anders maar een PM, dat werkt dan misschien makkelijker.

Geplaatst

Het is niet zo moeilijk allemaal naar er moet evrn een relay bij je moet namenlijk op pin 9 een massa signaal geven en op pin 11 geloof ik even uit mijn hoofd daar moet even een plus signaal komen anders gebeurt er niks

Het is niet zo heel spanend maar dat moet je natuurlijk niet meteen roepen hier :wink:

• Like 1
Geplaatst

Ik zie in het "continuity"-schema alleen verbindingen tussen pinnen 15 en resp 9, 10 en 11, het kan natuurlijk dat 15 massa is,

maar voor zover ik kan zien zou je met gebruik van de originele automaat nergens plus EN massa hoeven geven...

Erg jammer dat het stroomschema in de bijlagen voor de Rio (ander topic) zo slecht leesbaar is.

En nu ik inzoom op een PC valt me ook op dat waarschijnlijk het Continuity-schema niet klopt!

pin 11 lijkt de pin te zijn die de automaat activeert, zowel bij up als down.

Dus 9 en 11 samen aan 15 (die toch massa lijkt te zijn) en de originel automaat doet zijn werk.

Mits die natuurlijk nog voeding krijgt :-\

En anders misschien het linker voorraam aansluiten in de motordraden voorbij de automaat, dat werkt zeker.

Geplaatst

theo zit stiekem in de auto verstopt en bedient de binnenknopjes :P

NICE!!!

nee dat heb hij stiekem gedaan dus zaterdag maar eens live kijken :wink:

Geplaatst

Ik zie in het "continuity"-schema alleen verbindingen tussen pinnen 15 en resp 9, 10 en 11, het kan natuurlijk dat 15 massa is,

maar voor zover ik kan zien zou je met gebruik van de originele automaat nergens plus EN massa hoeven geven...

Erg jammer dat het stroomschema in de bijlagen voor de Rio (ander topic) zo slecht leesbaar is.

En nu ik inzoom op een PC valt me ook op dat waarschijnlijk het Continuity-schema niet klopt!

pin 11 lijkt de pin te zijn die de automaat activeert, zowel bij up als down.

Dus 9 en 11 samen aan 15 (die toch massa lijkt te zijn) en de originel automaat doet zijn werk.

Mits die natuurlijk nog voeding krijgt :-\

En anders misschien het linker voorraam aansluiten in de motordraden voorbij de automaat, dat werkt zeker.

ook dit werkt niet had ik meteen geprobeerd maar het komt wel goed even een paar relays regelen dan kan ik weer hobbyen

Geplaatst

ook het hobbyen met wat relays heeft nog even niks opgeleverd nu nog een paar dyodes regelen en we gaan weer verder uit dokteren 

hier meteen even het schemas van de deur bediening dan zie je ook meteen waar het knel punt zit

mischien heeft er iemand nog wat iedeen die ik nog niet heb geprobeert

Grotefoto-JXMYZCRU.jpg

Grotefoto-BPUKECOD.jpg

• Like 1
Geplaatst

zo te zien gaat hij eerst door de Ecu en zit er daarna nog een relay.  Heb je al geprobeert direct op 1 van de motordraden, dus na dat relay aan te sluiten?

Geplaatst

dat gaat niet dat is een prachtig dicht gegoten huis  :shit:  :shit:

nu heb ik het met 2 relays en een diode zo gemaakt dat de motor van spaning blijft voorzien maar niet de rest van de ramen voed 

en de draad om het raam  te laten zakken word onderbroken door een relay zo dat als het contact uit is je het raam wel omhoog kan doen maar niet kan laten zaken 

zal volgende keer even wat fotos van de motor stekker maken zo dat je kunt zien waar het probleem zit 

Geplaatst

Heb van de dealer een schema gekregen van de Pica voor de raam schakelaars voor de  raammodule dus ook daar wordt aan gewerkt , even uitpielen hoe dat zit.

Geplaatst

lijkt het schema op die van de rio zo als ik hier boven heb gepost ik denk het haast wel 

dan zou ik eerst het probleem met de bestuurders deur uitpielen dat is een best klusje

• 10 maanden later...
Geplaatst

Deze nog maar eens afstoffen...

Ik denk hier nog steeds over na, maar vraag me nu ineens af: sluit deze module de ramen ALTIJD?

Of is ergens in te stellen dat 'ie bijv. pas op de tweede puls van de vergrendeling de ramen omhoog gooit?

De bestuurdersruit denk ik iniddels wel te snappen, ziet er allemaal vegelijkbaar uit met de Rio...

Geplaatst

Die module die ik er in heb gemaakt kan alleen maar de ramen dicht doen bij afsluiten elke keer weer

maar dat kan ook nirt anders voor die prijs

maar ik neem aan dat er nog wel te koop moeten zijn die je wel op die manier kunt aan stuuren

ik heb wel eens een filmpje gezien waar bij je de ramen ook weer op een kier open kon zetten na een aantal maal op de afstandsbediening te drukken

• Like 1
Geplaatst

Bij mijn FR (en volgens mij alle VAG auto's van de laatste jaren) kan je alle ramen (en tegelijk de spiegels) openen en/of sluiten met de afstandsbediening door de open of sluit deur knop ingedrukt te houden.

Zodra je 'm loslaat blijven de ramen in de stand staan waarop ze op dat moment staan. De spiegels gaan (dacht ik) wel helemaal open/dicht.

Dus het lijkt me dat er zoiets ook voor Kia te vinden moet zijn.

Geplaatst

ik heb wel eens een filmpje gezien waar bij je de ramen ook weer op een

kier open kon zetten na een aantal maal op de afstandsbediening te drukken

Ik had in mijn Aygo een module die dat kon, maar die was maar voor twee ramen en

gebruikte ik voor de one-touchfunctie: de remote is daarop nooit aangesloten geweest.

Kan ook weer een leuk project worden: stuurpuls laten afvangen door een extra module die bijv.

2 pulsen moet krijgen of een dicht-open-dicht voordat die de puls doorgeeft aan de raammodule...

Eerst mijn spiegelklapper maar eens afwachten die ik net besteld heb :)

• 10 maanden later...
Geplaatst

Bij mijn Picanto wilde het raam aan de bestuurderskant niet meer open gisteren. De zekeringen nagekeken, maar niets aan te zien.

Na vanmorgen over een stuk of 4 verkeersdrempels bij mij in de straat te zijn gereden, werkte het opeens weer.

Zal wel ergens een kabeltje een slecht contact maken, neem ik aan. Ik merkte ook dat de drukknop-schakelaar om de ramen voor de overige passagiers te blokkeren niet meer werkt, niet dat ik die ooit gebruik trouwens.

Geplaatst

Hoe kwam je tot de conclusie dat die knop niet werkt? Heb je dat op de deuren zelf getest? DAARVAN schakel je namelijk de bediening uit, die op de bestuurdersdeur blijft werken.

Geplaatst

heb  een raam/sluit module liggen ( vandaar het gestarte topic ) maar kan de spirit niet opbrengen om hem te monteren

Geplaatst

heb  een raam/sluit module liggen ( vandaar het gestarte topic ) maar kan de spirit niet opbrengen om hem te monteren

Het mooie weer komt er weer aan dus zal de zin om hem te gaan installeren wel terug komen :-) :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...