Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Automaat of handmatig schakelen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In mijn eerdere topic gaf ik al aan mijn sorento om te ruilen voor een sportage. Ik overweeg een versie met automaat te nemen. Heeft iemand al ervaring met het rijden met deze automaat uitvoering?

Geplaatst

DOEN ! is het korte antwoord

Ga proefrijden in een roerbak en een automaat is het lange antwoord.

Heb je het geld, ga voor de automaat !

(en dan liefst de diesel)

Geplaatst

Ik rij sinds februari in een sportage automaat. Nooit eerder een automaat gehad en ik vind het geweldig.

Geplaatst

Volgens mij heeft de sportage geen diesel met automaat, alleen benzine.

jazeker de 2.0rdi is ook verkrijgbaar in automaat

Geplaatst

Onze Kia is de eerst automaat en bevalt prima, veel eerder moeten doen  :-)

rijd zo relaxed

Geplaatst

ik heb een handbak omdat de vrouw geen automaat wil, maar ik zou het liefst een automaat hebben. Schijn ook nog zuiniger te zijn dan de handbak

Geplaatst

ik heb een handbak omdat de vrouw geen automaat wil, maar ik zou het liefst een automaat hebben. Schijn ook nog zuiniger te zijn dan de handbak

dan kunnen we elkaar een hand geven ..... ik heb er thuis ook een zitten die er niet aan wil

Geplaatst

En je mag ook al niet tunen...

Heeft ze een leuke zus ?

Zou ik daar mee verder gaan :wink:

je weet toch hoe vrouwen zijn ze heb 1 keer een slechte ervaring gehad met een automaat 20 jaar geleden en wil dat niet meer en wat de zus betreft ik heb mijn vrouw via haar leren kennen.....de rest mag jezelf invullen....

• Like 1
Geplaatst

Schijn ook nog zuiniger te zijn dan de handbak

Volgens mij is een automaat (iig een conventionele met koppelimvormer) per definitie minder zuinig omdat je vermogen verliest in die omvormer. Maar misschien is de techniek inmiddels zover verbeterd dat dat niet meer is?

Geplaatst

Al vele auto's lang (van allerlei merken) en vele 100.000-den km's rijd ik automaat. Zowel i.c.m. benzine als diesel motoren. Ik ben er 40 jaar geleden ooit mee begonnen toen ik in Engeland vaak in huurauto's moest toeren, en dan voelt het schakelen met de linkerhand wel heel vreemd aan. En dan vond ik dat het zelf moeten schakelen in mijn eigen ( of lease auto) als ik weer thuis was maar armoedig, vooral in de files waarvan ons land zo rijk is voorzien. Ik zou echt niet anders meer willen, en heb nooit enig probleem met de techniek of levensduur van een automaatbak ! De automaat van de Sportage benzine schakelt soepel, zonder schokken, bovengemiddeld goed zou ik zeggen. Mijn zoon rijdt in een gloednieuwe BMW met een 8-v automaat, die is nog fijner, maar de automaat van een vrij nieuwe Citroën waarbij laatst in reed vond ik juist weer wat minder, die was nogal schokkerig en traag in het overschakelen.

Er was (is) wel kritiek op het sterk terugschakelen bij het rijden tegen een helling bij de Sportage . Dat heeft m.i. vooral met de relatieve zwakte van de benzine motor te maken. De automaat update die laatst is uitgevoerd maakt overigens dat de auto nu lekkerder 'aan het gadpedaal lijkt te hangen', en het terugschakelen is zeker minder frequent. Kortom ik ben behoorlijk tevreden, maar mis een beetje het hoge motorkoppel wat ik als ex- dieselrijder gewend was. Ik snap dan ook niet dat de 2.0 l turbo motor niet in europa wordt aangeboden, ik zou daar zeker voor gegaan zijn als die keus er was geweest! Dieselen is voor mij namelijk geen optie meer omdat ik tegenwoordig maar zo'n 18.000 km/ jr rijd.

Overigens is dit mijn allereerste auto (afkloppen!) waar ik 'niets mee gehad heb' na aanschaf. Daar kunnen de ' premium merken' (waar ik ook ervaring mee heb) m.i. best een voorbeeld aan nemen.

Mijn gemiddelde gebruik ligt volgen de bc op 8.6 l/100 km, niet zo slecht toch?

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...