Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

7 jaar gratis kaartupdate

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo mede-forumers

Ik val net haast van m'n stoel:

http://www.kia.com/nl/kia-rijders/home/kia-7-jaar-kaartupdates/

Voor nieuwe Kia's zitten er dus 7 gratis kaartupdates in.

Voor de oudere Kia's geldt dit geintje niet, tenzij je 199,- achterlaat.

Wat mij betreft redelijk schandalig; voor zowel de Kia als de Navi is gewoon betaald door ons.

Wellicht iets om aan te stippen?

Geplaatst

Met alle respect, maar ik vind het juist een doordachte actie van Kia. vanaf 1 september elke nieuwe Kia met originele fabrieksnavigatie gratis updates en bestaande (die dus ook al vanaf 2010 rijden) 6 updates voor €199,- en dus niet elke keer de hoofdprijs. Als ik het goed lees is het 6 jaar rollend ook nog. dus heb je een auto van 2010 en neem je Q4 de nieuwe kaart dan heb je tot 2019 nieuwe kaart updates.

Hoe kunnen ze het ooit goed doen dan? Ik denk dat er administratief ook nog wat werk voor de dealer zit. dus stel je hebt een beurt en icm een nieuwe kaart. USB er in (pakken + codes opschrijven + invoeren + nieuwe code terug brengen) wachten evt gezeur daarna. dan vind ik 199 voor 6 updates misschien wel te weinig. je moet het juist zien als extra ondersteuning dat je niet elke keer de hoofdprijs betaald en ze moeten ergens de grens trekken van wanneer wel en wanneer niet.

Geplaatst

Zal ik zeker gaan doen, maar ik hoop wel dat ik het zelf kan uitvoeren, zodat het verder niets extra's kost.

Geplaatst

Met alle respect, maar ik vind het juist een doordachte actie van Kia. vanaf 1 september elke nieuwe Kia met originele fabrieksnavigatie gratis updates en bestaande (die dus ook al vanaf 2010 rijden) 6 updates voor €199,- en dus niet elke keer de hoofdprijs. Als ik het goed lees is het 6 jaar rollend ook nog. dus heb je een auto van 2010 en neem je Q4 de nieuwe kaart dan heb je tot 2019 nieuwe kaart updates.

Hoe kunnen ze het ooit goed doen dan? Ik denk dat er administratief ook nog wat werk voor de dealer zit. dus stel je hebt een beurt en icm een nieuwe kaart. USB er in (pakken + codes opschrijven + invoeren + nieuwe code terug brengen) wachten evt gezeur daarna. dan vind ik 199 voor 6 updates misschien wel te weinig. je moet het juist zien als extra ondersteuning dat je niet elke keer de hoofdprijs betaald en ze moeten ergens de grens trekken van wanneer wel en wanneer niet.

Ik vindt het een geweldige aktie en dat ze dan ook nog denken aan de Kia rijder die de auto iets eerder hebben gekocht perfect En dan € 199 voor 6 kaart updates is toch goedkoop want asl ik er 6 los zou moeten kopen ben ik 6 x € 169 kwijt tel maar uit

groet

Geplaatst

Nu heb ik de map database version: 310E7A2

Als ik nu straks gebruik ga maken van die kaart update actie wordt die map dan direct ge-update naar de nieuwste versie?  

Deze is nu Kaartversie 311 en is van november 2012
en kaartversie 312  zal naar verwachting beschikbaar komen in november 2013.

Let wel op dat er evt. extra kosten kunnen worden gerekend door de dealer voor de update.

Dit staat nl. op de Kia site:

"Disclaimer 7 jaar kaartupdates

De 7-jaar kaartupdates service is alleen van toepassing op Kia modellen die vanaf 1 september 2013 te naam zijn gesteld en zijn voorzien van een af-fabriek LG generatie 1.0/1.5 navigatie systeem. De 7-jaar kaartupdates service voorziet zes kaartupdates. Kia modellen zijn namelijk al voorzien van de laatste af-fabriek kaartupdate. Kia's voorzien van een af-fabriek LG generatie 1.0/1.5 navigatie systeem, met tenaamstelling tot 31 augustus 2013 vallen niet binnen de kosteloze service. Eigenaren van deze Kia's kunnen wel profiteren van een speciaal actietarief. De garantie van het navigatiesysteem is niet inbegrepen in deze service. Kia is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van de kaartdata, deze wordt voorzien door dataleverancier Navteq. Arbeidskosten kunnen eventueel in rekening worden gebracht voor de tijd die de Kia-dealer nodig heeft om het systeem te updaten "

Tis maar dat je het weet!

Groet,

vand.m

Geplaatst

er komt 1 main USB bij de dealer. begreep ik van mij dealer. en die kan updaten.vandaag gedaan. en 50 min later stond ik buiten met kaart 311. 312 komt idd uit in q4

Geplaatst

er komt 1 main USB bij de dealer. begreep ik van mij dealer. en die kan updaten.vandaag gedaan. en 50 min later stond ik buiten met kaart 311. 312 komt idd uit in q4

Wat bedoel met Q4 kan hier niets over vinden

groet

Geplaatst

Onderstaand bericht zojuist ontvangen van Kia Motors Nederland.

Als in de voertuigspecificatie prijslijst wordt gesproken over de fabrieksoptie “Navigation Pack”, zit er vanaf de fabriek een

navigatiesysteem in, dit is een LG navigatiesysteem. Deze vallen binnen de kaartupdateservice. Indien er gekozen is voor

een navigatiesysteem vanuit de accessoire prijslijst, dan wordt deze door de dealer ingebouwd en dus niet door de fabriek.

Er wordt elk jaar omstreeks november een nieuwe kaart uitgegeven. Als er een nieuwe auto wordt aangeschaft, is deze

voorzien van de meest recente kaart. Een berijder heeft dan nog recht op 6 updates daarna. Deze dienen jaarlijks te worden gedaan.

Als er bijvoorbeeld 1 jaar wordt overgeslagen, vervalt tevens het recht op 1 update. Indien een berijder de kaartupdateservice

aanschaft voor € 199, wordt de auto voorzien van de meest recente kaart en heeft de berijder tevens recht op 5 updates daarna.

Hier geldt dezelfde regel m.b.t. het overslaan van een update.

Extra aanvulling:

Voor alle auto's  die voor 1 september 2013 zijn verkocht geld de all-in prijs van €199,00

De eigenaar krijgt dan voor 7 jaar updates.

Het installeren van de update is gratis.

Wel wordt geadviseerd om dit in combinatie te doen met een onderhoudsbeurt.

Geplaatst

Dank allen van de KCG!

Ik ga dus na november, als de laatste nieuw update beschikbaar is, van 310 naar  312.

Dank voor de uitleg en jullie inzet!

Groet,

vand.m

Geplaatst

Ik vind het een mooie deal, ik heb al eerder melding gemaakt van de actie van de Engelse Kia die voor 79,00 pond sterling 1 update als lokkertje op de markt bracht. Dit is dus een veel betere deal dus waar jammeren we over. Ik ga mijn kaarten van 2009 in mijn Sportage van 2011 nu wel .

Geplaatst

Ja, natuurlijk is het een mooie deal... Mits je je auto dit jaar hebt aangeschaft...

Waar het mij om gaat is dat degenen die eerder een auto hebben aangeschaft, niet minder voor het navigatiesysteem hebben betaald, maar wel de 'gratis' service mislopen.

In dat geval kost het je dus alsnog 200 euro...

Als ze dan zeggen; je auto is van 2011, dus je krijgt nog maar vijf updates, soit, maar vind dit wel wat vreemd.

Geplaatst

Ja, natuurlijk is het een mooie deal... Mits je je auto dit jaar hebt aangeschaft...

Waar het mij om gaat is dat degenen die eerder een auto hebben aangeschaft, niet minder voor het navigatiesysteem hebben betaald, maar wel de 'gratis' service mislopen.

In dat geval kost het je dus alsnog 200 euro...

Als ze dan zeggen; je auto is van 2011, dus je krijgt nog maar vijf updates, soit, maar vind dit wel wat vreemd.

Lees bovenstaande aanvulling.

Dan wordt het allemaal duidelijk.

Geplaatst

Ja, duidelijk is het wel, maar daar schiet ik niet zo gek veel mee op :P

Geplaatst

Persoonlijk vind ik het niet duur 6 updates als ik het goed lees 1 update na betaling en daarna 5 jaar updates iets meer als 33 euro per update dus als je van plan bent de auto langer te rijden is het een welkome oplossing helaas gaat ik het niet redden .

heb een partner die al kriebels krijgt bij 2 jaar rek het meestal tot 3 jaar :-)

Geplaatst

Helaas denk ik dat ik als Belg weer naast het net vis want vind hier in belgie niets van terug van deze actie.

Iemand die hier Mss meer van weet dat dit ook in België geld??

Geplaatst

Helaas denk ik dat ik als Belg weer naast het net vis want vind hier in belgie niets van terug van deze actie.

Iemand die hier Mss meer van weet dat dit ook in België geld??

Normaal komt België ietsje achter bij Nederland.

Volgens mijn dealer zou het hier ook in voege kunnen komen, alleen de vraag wanneer?

Geplaatst

Normaal komt België ietsje achter bij Nederland.

Volgens mijn dealer zou het hier ook in voege kunnen komen, alleen de vraag wanneer?

Ik rij een Sportage met Spaans kenteken ik kan toch gewoon bij Navteq een 7 update kaart kopen en zelf erin zetten of niet ??

groet

Geplaatst

@Enrique,

Als je de kaartupdate bij Navteq besteld zal je hiervoor het volledige (+/- € 169,00) bedrag betalen per update.

De aanbieding via Kia behelst dat de dealer, bij voorkeur tijdens een servicebeurt, de kaart update doet.

Hiervoor heeft de dealer de beschikking over een (speciale) memory stick.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

@Enrique,

Als je de kaartupdate bij Navteq besteld zal je hiervoor het volledige (+/- € 169,00) bedrag betalen per update.

De aanbieding via Kia behelst dat de dealer, bij voorkeur tijdens een servicebeurt, de kaart update doet.

Hiervoor heeft de dealer de beschikking over een (speciale) memory stick.

Grtz.

Specialmade

Mijn garantie enz is over heel Europa Als ik naar een dealer in Tilburg ga (die mij altijd helpt een fantastiche KIA dealer) geloof je dan echt dat hij zegt nee hoor niet voor u want u heeft een Spaans kenteken Daar geloof ik niet. Dus er is hoop voor mij

groet enrique

Geplaatst

vandaag een onderhoudsbeurt laten uitvoeren en aangegeven dat ik gebruik wilde maken van de 7 jaar update service ze wisten het niet eens dat zo'n actie bestond beetje jammer. Mijn navigatie-unit gaat trouwens ook vervangen worden omdat de unit de taalinstellingen niet onthoud hij schiet elke keer van Nederlands terug naar Engels als ik de auto start.....

Zodra de nieuwe unit er is zal ik de internetpagina meenemen en laten zien dat het er toch echt is die 7 jaar's update service

Geplaatst

Mijn garantie enz is over heel Europa Als ik naar een dealer in Tilburg ga (die mij altijd helpt een fantastiche KIA dealer) geloof je dan echt dat hij zegt nee hoor niet voor u want u heeft een Spaans kenteken Daar geloof ik niet. Dus er is hoop voor mij

groet enrique

Ik reageerde alleen op je vraag of je de kaartupdate bij Navteq kon bestellen en hem zelf kon installeren.

Grtz.

Specialmade

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...