Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Even in de groep gooien:

Met onze SP2, heerlijke auto, heb ik af en toe een probleem!

Gisteren hadden we een rit van Houten naar Meer (in Belgie)

Ik rij dat stuk via de A27 en uiteraard gaat de SP2 dan op de CC, cruise controle.......... !

Nu kom ik gisteren aan in Meer, bij een kennis.

En blijft het toerental, na al eerder uitzetten van de CC, heel hoog doorraasen.

Het toerental blijft dan hangen rond de 2500 a 3000 toeren......

Ik had de CC al uit gezet, want met een paar stoplichten en kruizingen, gebruik je dat niet meer.

Vandaag gelijk naar de garage geweest. En ze kennen het probleem niet. Weten ook geen raad hiermee nu.

Ik ben voornemen, wat ze ook aan aanbieden, na het weer blijven hangen in dat hoge toerental....direct langs de garage te rijden en los het maar op!

Er is inmiddels al een benzinepomp (op de tank) vervangen 2x in 1 jaar?

De computer is uit gelezen (geen meldingen) en er gaan geen lampjes branden in mijn display/dashboard?

Iemand een idee, wat hier het probleem is of al mee gemaakt?

Alle input is welkom.

Groet Wim.

PS

na de rit van Meer naar huis de CC uitgelaten, en dan nog blijft de SP2 rond de 1500 rpm hangen!

Net nog even gecheckt, geen gekke dingen gehoort en rpm rond de 800/900.

Geplaatst

de CC van de sportage 2 is een losse elektromodule die via een kabel de gasklep bedient, in principe kan hier weinig mis mee zijn, hij doet het wel of niet.

maar zoals ik uit het eerste verhaal begreep stond de CC al uit toen het probleem plaatsvond?

ik zou het dan eerder zoeken in andere zaken die het toerental soms hoog kunnen houden, een gasklep die soms niet volledig kan sluiten (vervuiling, klemmende gaskabel) of een vervuile stationair regeling.

Geplaatst

Hmm,  lastig uitleggen........

Als ik de CC gebruik dan gebeurd het........

Net voor aankomst bestemming zet ik de CC helemaal uit en dan blijft het toerental hangen.

Nu heb ik de CC een week niet gebruikt en blijft alles prima.

Je verwacht dus dat het in het CC gedeelte zit.

Gasklep is vorige week gereinigd! Tenminste, als ze dat zeggen dan ga ik daar vanuit!

Afspraak met Werkhoven is nu, als het weer gebeurd dan gelijk door naar de garage (door de weeks)

Geplaatst

de CC van de sportage 2 is een losse elektromodule die via een kabel de gasklep bedient, in principe kan hier weinig mis mee zijn, hij doet het wel of niet.

Die snap ik niet helemaal, hoezo zou die cc unit geen storing kunnen geven? 

Geplaatst

Hmm,  lastig uitleggen........

Als ik de CC gebruik dan gebeurd het........

Net voor aankomst bestemming zet ik de CC helemaal uit en dan blijft het toerental hangen.

Nu heb ik de CC een week niet gebruikt en blijft alles prima.

Je verwacht dus dat het in het CC gedeelte zit.

Gasklep is vorige week gereinigd! Tenminste, als ze dat zeggen dan ga ik daar vanuit!

Afspraak met Werkhoven is nu, als het weer gebeurd dan gelijk door naar de garage (door de weeks)

Is je auto ook uitgelezen en is het de originele cc? 

Geplaatst

Er is toen mee gereden en de CC is toen aan en uit geweest............. zonder problemen.
Zal een klein ritje geweest zijn, denk ik..................

Wanneer de CC voor langere tijd aanstaat en dan uit, geeft het een probleem: Dat hoge toerental!

Ik verwacht ook dat het in de CC module zit. Maarja, ik ben geen monteur/techneut :santa:

Geplaatst

Storing na gebruik cc, gasklep gereinigd en ODB uitgelezen, lijkt me idd dat je cc unit gewoon vervangen moet worden. Misschien dat er ergens een stekkertje geen goed  contact maakt of niet goed is gesoldeerd maar dan ben je wel een beetje door je mogelijkheden heen. Hopelijk ben je bij je dealer in de buurt als het weer gebeurd maar die kans is waarschijnlijk vrij klein (zoals altijd als je je dealer iets wil laten zien/horen)...

Gebeurd het nog een keer dan moet je gewoon 'eisen' dat de unit vervangen wordt.

Geplaatst

Storing na gebruik cc, gasklep gereinigd en ODB uitgelezen, lijkt me idd dat je cc unit gewoon vervangen moet worden. Misschien dat er ergens een stekkertje geen goed  contact maakt of niet goed is gesoldeerd maar dan ben je wel een beetje door je mogelijkheden heen. Hopelijk ben je bij je dealer in de buurt als het weer gebeurd maar die kans is waarschijnlijk vrij klein (zoals altijd als je je dealer iets wil laten zien/horen)...

Gebeurd het nog een keer dan moet je gewoon 'eisen' dat de unit vervangen wordt.

Dat hoeft Wimis niet te "eisen", daar kan hij de opdracht voor geven en daarna de rekening betalen.

De garantie termijn is, volgens mij, verstreken.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Yep en de prijzen weten ze ook!

(en dan moet deze nog ingebouwd worden dus trek je knip maar weer)

KnipselCC.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...