Remko .me Geplaatst 21 November, 2013 Geplaatst 21 November, 2013 waarom de gastelescopen vernieuwd dan? Quote
Creative Name Geplaatst 22 November, 2013 Geplaatst 22 November, 2013 @CN en kun je dat checken ergens dan welke auto's daar binnen vallen? Sorry had je berichtje niet gezien... Ik werk bij een ander merk dus die database kan ik niet bekijken maar volgens mij een ander forumlid wel. Het ging er toen over of er een bepaald veiligheidspakket wel of niet op een Rio zat en hij kan er wél in kijken, kan alleen die post niet meer terug vinden... Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 22 November, 2013 Geplaatst 22 November, 2013 Volgens mij was dat deze site. http://www.autoction.ru/ En daar moet je chasi nummer invoeren. Quote
Nieles Geplaatst 29 November, 2013 Topic Starter Geplaatst 29 November, 2013 Ben bij een 2e dealer geweest en alweer zeggen ze dat het goed is..Het is een "feature" / "Karaktereigenschap" van de auto. Ik heb hier zeer ontrevreden over maar meer kan ik er niet aan doen. Nu begin ik te twijfelen of het niet aan mij ligt. Ik probeer altijd met zo min mogelijk gas weg te rijden waar de monteur dit met een dot gas doen trouwens... Quote
Creative Name Geplaatst 29 November, 2013 Geplaatst 29 November, 2013 Als ik jou was had ik een dealer gezocht die een occasion van hetzelfde bouwjaar/type heeft staan en er gewoon een proefrit mee gemaakt. Het verplicht je tot niks maar je weet wel gelijk of het aan jou ligt of de auto... Quote
Telstar Geplaatst 30 November, 2013 Geplaatst 30 November, 2013 Ben bij een 2e dealer geweest en alweer zeggen ze dat het goed is..Het is een "feature" / "Karaktereigenschap" van de auto. Ik heb hier zeer ontrevreden over maar meer kan ik er niet aan doen. Nu begin ik te twijfelen of het niet aan mij ligt. Ik probeer altijd met zo min mogelijk gas weg te rijden waar de monteur dit met een dot gas doen trouwens... Beste Nieles. Ook ik had dit probleem met onze Kia Rio van april 2012. Ik reed vanaf 1982 alleen maar Mazda, maar ben vorig jaar overgestapt naar Kia. Vanaf het begin ook problemen met de (gevoelloze) koppeling van dit model, ik had het idee dat ik maar pas mijn rijbewijs had gehaald. Mijn zoon kocht dit jaar een Picanto en ik merkte duidelijk verschil, met de Picanto kon ik wel fatsoenlijk wegkomen, maar met mijn Rio bleef het een probleem. Heb het bij de dealer wel eens aangekaart, maar ook daar werd in eerste instantie gezegd dat het bij het model hoort en daar moet je mee om moet leren gaan. Nou had ik al eerder een 'zoemend/schavend' geluid gehoord, met name als ik achteruit bij ons de oprit op reed, maar een week of 3 geleden, was het zo erg, dat ik meteen de garage gebeld heb hierover. Intussen had ik ook wel hier op het forum gelezen dat er meerdere klachten hierover waren. Toen ik de garage belde en vertelde van het bijgeluid bij het achteruitrijden en dat ik inmiddels op het forum het een en ander al gelezen had, werd er meteen een afspraak ingepland voor het vervangen van koppelingsplaten/drukgroep/lagers. Het is dus wel een bekend probleem met dit model. We hebben de auto opgehaald afgelopen donderdag, heerlijk!!!!! Zo moet het!!!! Eindelijk weer eens 'normaal' wegrijden, zonder extra toeren, zonder extra gas hoeven te geven. Het lag dus echt niet aan ons, maar aan de (originele) onderdelen van de koppeling! Als deze vervangen zijn is het probleem opgelost. Ben blij dat onze dealer ons wel serieus heeft genomen en zonder problemen het geheel heeft vervangen. We hebben nu weer echt plezier van de auto. Quote
Goldy Geplaatst 30 November, 2013 Geplaatst 30 November, 2013 Is dit probleem met de nieuwere modellen al opgelost? Ik heb een rio uit september 2013 en in het begin had ik toch ook wel moeite om goed weg te kunnen rijden. Nu heb ik het redelijk onder controle. Gelukkig hoor ik nog geen rare geluiden. Hopelijk zit er in de nieuwe geleverde auto's wel de goede koppelingsplaten en de juiste drukgroep Quote
Nieles Geplaatst 30 November, 2013 Topic Starter Geplaatst 30 November, 2013 @ Telstar, ik wil dit verschil wel is voelen maar niemand woont bij mij in de buurt met een vervangende koppeling... Quote
Telstar Geplaatst 1 December, 2013 Geplaatst 1 December, 2013 @ Telstar, ik wil dit verschil wel is voelen maar niemand woont bij mij in de buurt met een vervangende koppeling... Beste Nieles. Neem van mij maar aan dat het wel degelijk scheelt. Op het forum lees ik dat "Tyno", "DTP2". "TheFonz" en "QB38" ook de reparatie hebben laten uitvoeren, of dit nog moeten laten doen. Als zij ook even posten op het forum of zij ook verschil merken hierna? Tevens zie ik ook een reactie van "janusrowie" waar de reparatie inmiddels is uitgevoerd en deze merkt ook dat dit aanzienlijk scheelt. Kaart het probleem eventueel aan bij Kia Nederland, zij zullen dit probleem beamen en zullen echt wel met een oplossing komen. Ben blij dat mijn dealer mij probleem heeft opgepakt en opgelost. Quote
Nieles Geplaatst 1 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 1 December, 2013 Ja, maar omdat 2 dealers zeggen dat het toch aan mij ligt en niet aan de auto begin ik wel te twijfelen! Daarom zeg ik, ik wil graag verschil zelf even voelen van iemand die ik weet dat het heeft laten vervangen! Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 December, 2013 Geplaatst 2 December, 2013 Mijn zoon heeft pas zijn rijbewijs en reed in een diesel lesauto. Nu mag hij uiteraard gebruik van onze kia rio superpack maken en heeft nog steeds veel problemen met het wegrijden in de eerste versnelling. Ik vertelde hem dat hij nu omgekeerd moet handelen bij het wegrijden. Bij de diesel lesauto moest hij eerst de koppeling zover laten opkomen zonder ook maar iets gas bij te geven, tot de diesel begon te rollen. Nadat het koppelings pedaal geheel omhoog was kon hij rustig wat gas bijgeven en reed hij vloeiend zonder veel toeren te hoefen maken rustig weg. Toen hij de eerste paar keren in de rio reed deed hij hetzelfde als in de diesel lesauto en sloeg de auto continu af. Ik vertelde hem dat het in de rio het tegenovergestele was en dat hij tijdens het opkomen van het koppelings pedaal al tegelijk wat gas moet bij geven om de auto niet te laten afslaan. De motor maakt dan meteen ook heel wat toeren wat het verbruik weer aantast. Nou is het t.o.v een diesel al heel anders optrekken als met een benzine motor ( ander koppel, aangrijpings punt )maar hij kan er nog steeds niet aan wennen. Ikzelf heb vergeleken met al mijn vorige auto's toch ook regelmatig problemen met het wegrijden en moet zelf tijdens het opkomen van het koppelings pedaal ook heel wat gas bijgeven om te voorkomen dat hij afslaat en vind ik dat hij dan echt weinig snelheid maakt zolang hij in de eerste versnelling rijdt. Nou lees ik hier veel over wel en geen goede drukgroep. Behoort de kia rio bij een goede drukgroep ( koppeling ) ook gewoon weg te kunnen rijden met enkel het koppelings pedaal rustig te laten opkomen tot hij geheel omhoog is en pas dan lichtjes wat gas bij geven zonder dat hij gaat hotten en stoten? Want ook ik krijg dit inmiddels na een jaar rijden in de rio niet voor elkaar zonder halverwege het ontkoppelen tegelijk een puik gas bij te geven. Wat mij trouwens bij het achteruit rijden wel lukt met alleen het koppelings pedaal te laten opkomen zonder ook maar iets gas bij te geven tussendoor en rijdt hij dan netjes vloeiend achteruit. Ben erg benieuwd naar jullie reacties hoe het wegrijden van de rio jullie af gaat en hoe het in een kia rio met goede drukgroep ( koppeling ) behoort te gaan. Mvg, Eric 1 Quote
Tyno Geplaatst 3 December, 2013 Geplaatst 3 December, 2013 Ik rijd nu een week met de nieuwe onderdelen en moet zeggen dat het pedaal zelf nu lichter in te trappen is en dat het makkelijker is om weg te rijden. Al met al een goede verbetering. Het wordt nu weer kouder en zal later nog mijn ervaring delen. Ik heb de eerste dagen in de achteruit wel het schuren van de platen gehad. Nu is het weg en beschouw het nu als nieuwigheid. Morgen weer testen nu het kouder is. Quote
Nieles Geplaatst 4 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 4 December, 2013 Want ook ik krijg dit inmiddels na een jaar rijden in de rio niet voor elkaar zonder halverwege het ontkoppelen tegelijk een puik gas bij te geven. Wat mij trouwens bij het achteruit rijden wel lukt met alleen het koppelings pedaal te laten opkomen zonder ook maar iets gas bij te geven tussendoor en rijdt hij dan netjes vloeiend achteruit. Ik heb precies hetzelfde, maar zoals al aangegeven dealer geeft aan dat het allemaal goed is Quote
Creative Name Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 "dan echt weinig snelheid maakt zolang hij in de eerste versnelling rijdt. Nou lees ik hier veel over wel en geen goede drukgroep. Behoort de kia rio bij een goede drukgroep ( koppeling ) ook gewoon weg te kunnen rijden met enkel het koppelings pedaal rustig te laten opkomen tot hij geheel omhoog is en pas dan lichtjes wat gas bij geven zonder dat hij gaat hotten en stoten? Want ook ik krijg dit inmiddels na een jaar rijden in de rio niet voor elkaar zonder halverwege het ontkoppelen tegelijk een puik gas bij te geven. Wat mij trouwens bij het achteruit rijden wel lukt met alleen het koppelings pedaal te laten opkomen zonder ook maar iets gas bij te geven tussendoor en rijdt hij dan netjes vloeiend achteruit." Een auto met handbak moet sowieso weg kunnen rollen in z'n eerste versnelling zonder gas bij te geven. Dat dat met een beetje horten en stoten gaat bij een koude motor is nog wel te begrijpen, maar met een warme aandrijflijn moet dat absoluut kunnen. Als ik een beetje meedenk dan kan ik me eigenlijk lastig voorstellen dat het probleem in de koppelingsplaat/drukgroep/versnellingsbak zit, ik zou eerder aan de manier denken hoe het koppelingspedaal z'n slag overbrengt naar het koppelingshuis. Trek de volgende keer als je dat gestotter hebt voor de gein eens zachtjes de handrem erop (niet vol in 1 keer maar een beetje met beleid), de uitkomst daar van kan een goede indicatie zijn van wat er aan de hand is... Quote
BarneyRubble Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 Vanaf mijn 18 de heb ik in best veel auto's gereden maar heb altijd gas bij gegeven tijdens hel laten opkomen van de koppeling in de eerste versnelling. Begrijp ik nu dus goed dat je bij warme motor in de rio 1.2 in de eerste versnelling geheel de koppeling kan laten opkomen en dat de auto dan gaar rollen en daarna pas gas bijgeven. ( bij de juiste onderdelen heb ik begrepen ). Ik ben het zo gewend dat ik denk automatisch altijd met wat gas bij geven tijdens het opkomen van het koppelings pedaal in zijn eerste versnelling wegrijd. Ben benieuwd hoe nog meer andere rio rijders met benzine motor in de eerste versnelling wegrijden wat de koppeling en gasgeven betreft. Gr, Eric Quote
RioTom Geplaatst 8 December, 2013 Geplaatst 8 December, 2013 Ik geef altijd gas bij en zo heb ik het ook aangeleerd en geleerd. Koppeling is in begin wel wennen (beetje moeilijk in te schatten), maar wel ok. Ik kan nu ook wel met gemak in de tweede versnelling wegrijden. Let wel, als je start stop hebt gebruikt heeft de motor iets minder kracht en zul je iets meer gas bij moeten geven. Na een paar seconden houdt hij niets meer in en heb je meer vermogen. Quote
Nieles Geplaatst 9 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2013 Vind het gewoon een beetje jammer dat ik als k de muziek hard heb staan niet normaal kan optrekken omdat ik t motorgeluid niet kan horen, en op gevoel lukt mij het echt niet, of iig heel slecht. En het bij de dealer blijven zeuren vind ik ook weer zowat... Quote
thefonz Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 Ik heb nu de gemodificeerde drukgroep er ongeveer een week in zitten. Ik moet zeggen een verademing. Ik kan weer normaal optrekken met een slippende koppeling. Een absolute verbetering. Ga er van uit dat het probleem nu uit de wereld is. Mocht het probleem zich weer gaan voordoen dan meld ik dit. Quote
RobT Geplaatst 17 December, 2013 Geplaatst 17 December, 2013 Ga met die van mij morgen naar de dealer,blijft ie een nacht staan. Koppelingsprobleem heeft ie alleen met koude motor. Kunnen ze gelijk naar de pioneernavi kijken. Usb en cd speler leest ie de helft van de tijd niet,telefoon kan die sinds 14 dagen ook niet meer vinden. Waardeloze prul. Start/stop systeem doet het ook al 6 weken niet meer,verder gaat het wel lekker...... Ben van de Koreaanse kwaliteit tot nu toe niet echt onder de indruk. Quote
DTP2 Geplaatst 18 December, 2013 Geplaatst 18 December, 2013 Vanochtend de Rio weer opgehaald. Had een Sportage als leenauto. Toch ook wel n heel fijne wagen hoor. Koppeling voelt veel lichter, meer direct en trek met slippende koppeling op zonder dat ik het idee heb op een bokkende knol te rijden. Nog even aankijken maar voelt goed. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.