Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

valt traag terug in toeren

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een Kia Proceed 1.6gdi. Hij bevalt goed. Ik merk wel dat ik nu de auto bijna 2000 km heeft gereden en ik de motor af en toe ver(der) doortrek de motor na het indrukken van de koppeling traag terugvalt in toeren. Is dit herkenbaar? Kan het kwaad? De motor loeit als het ware na, Dat lijkt mij niet echt goed. Of hoort het bij het type?

Geplaatst

Dit komt door de gdi motor met elektronisch gaspendaal.

Dit hebben meer auto's kan geen kwaad je moet er even mee om leren gaan.

Ik heb er ook aan moeten wennen.

Geplaatst

Het blijven hangen in toeren na schakelen in bewust in de software geprogrammeerd. Bij gas loslaten blijft er onverbrande benzine achter in de cilinders, door de motor nog even op toeren te houden bij het schakelen wordt dit laatste beetje ook verbrand wat zorgt voor schonere uitlaatgassen. Ligt dus niet aan de motor of aanverwante delen maar is puur voor de uitstoot. 

Geplaatst

Mijn Ceed 1.6 GDI heeft het ook en ik heb dit ook als eens gemeld op dit forum. De reactie van Creative verheldert waarom Kia/Hyundai dit zo heeft gedaan. Ik blijf het onplezierig vinden. Het laat de indruk achter dat ik nog niet goed kan schakelen...... Het dwingt mij er wel toe niet te vaak ver door te trekken....

Geplaatst

Het was voor mij de reden afscheid te nemen van de SP2 jan 2011.

Het blijven hangen van de toeren icm de zeer matige bak was geen pretje om mee te rijden.

De SP3 met automaat was een verademing ( iig in ons platte land)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...