Ga naar inhoud

Persberichten van Kia Motors Nederland.


KCG

Aanbevolen Berichten

Prijzen nieuwe Kia e-Soul vanaf € 42.995 
 

•   Volledig nieuwe, elektrische Kia e-Soul per direct te bestellen, klantlevering vanaf januari 2020
•   Krachtige 64 kWh-batterij en actieradius van 452 kilometer (WLTP)
•   Standaard met snellaadaansluiting en UVO Connect telematica voorbereiding
•   Nieuwe Kia e-Soul leverbaar voor prijzen vanaf 42.995 euro
•   Unieke 7 jaar garantie geldt op gehele auto inclusief accupakket


Breukelen - 18 juni 2019 
Kia start met de verkoop van de nieuwe e-Soul. De elektrisch aangedreven urban crossover wordt in Nederland standaard geleverd met een krachtige 64 kWh-batterij, die goed is voor een actieradius van maar liefst 452 km (WLTP). De prijzen beginnen bij 42.995 euro. 

De derde generatie van de innovatieve, elektrisch aangedreven Kia e‑Soul combineert het iconische design en het speelse karakter van zijn voorgangers met een krachtige 64 kWh-batterij, goed voor een actieradius van 452 km (WLTP). De elektromotor levert 150 kW (204 pk) vermogen en 395 Nm koppel, waarmee de e‑Soul in slechts 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert.

Laadmogelijkheden
De nieuwe Kia e-Soul is standaard uitgerust met een CCS Combo aansluiting voor het laden met wisselstroom (AC) en gelijkstroom (DC). Met de snellaadaansluiting kan de batterij met een snelheid van maximaal 80 kW geladen worden.

De Kia e-Soul wordt in Nederland standaard uitgerust met batterijverwarming en een warmtepomp. Daardoor wordt ook in de wintermaanden een optimaal rijbereik bewerkstelligd en wordt de laadsnelheid minder beïnvloed door lagere temperaturen.

Nieuwe functies
De nieuwe e-Soul is de eerste Kia met een 10,25-inch multimedia touchscreen met diverse nieuwe functies, zoals split screen. Hiermee heeft de berijder in één oogopslag een duidelijk overzicht van verschillende functies. Ook nieuw is de head-up display in de uitvoering ExecutiveLine, die snelheid, instellingen van de cruisecontrol, iconen van veiligheidssystemen en navigatie-instructies weergeeft.

Bovendien is de e-Soul de eerste Kia die in Nederland is uitgevoerd met eCall – de noodoproepfunctie die in heel Europa functioneert en in geval van een ongeluk via noodnummer 112 contact opneemt met de hulpdiensten.

Connectiviteit
Het navigatiesysteem van het 10,25-inch touchscreen heeft een ingebouwde simkaart voor het ophalen en updaten van live TomTom-data tijdens het rijden, zoals real-time verkeersinformatie, weersvoorspellingen, points of interest en informatie met betrekking tot parkeerplaatsen. Dit systeem toont laadstations en vermeldt of er laders van het juiste type beschikbaar zijn.

De e-Soul is in Nederland standaard voorbereid voor het nieuwe telematicasysteem UVO Connect wat werkt via het 10,25-inch touchscreen en een smartphone-app. Met deze app wordt het mogelijk gemaakt om bijvoorbeeld vanuit kantoor of huis al een route naar het navigatiesysteem te verzenden of met de smartphone een laadsessie te starten of te stoppen. Tevens biedt UVO Connect ook de mogelijkheid om het interieur van de e-Soul voor te verwarmen/koelen voor een optimaal rijbereik. De UVO Connect app komt binnenkort in Nederland beschikbaar.

Line-up & prijzen
Kia levert de e-Soul met keuze uit twee rijk uitgeruste uitvoeringen: de DynamicLine voor prijzen vanaf 42.995 euro en de ExecutiveLine vanaf 44.995 euro, waardoor de e-Soul in de 4% bijtellingscategorie valt. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer metallic lak, een Harman Kardon Premium Sound System, led-verlichting, 17-inch lichtmetalen wielen, stuurwielverwarming en stoelbekleding in stof-lederlookcombinatie. De ExecutiveLine voegt daar een head-up display aan toe, evenals elektrisch verstelbare, en geventileerde voorstoelen, een verwarmbare achterbank, volledig lederen stoelbekleding, ‘Sound Mood’-verlichting en nog veel meer. 

Optioneel zijn er zeven two-tone exterieurkleuren beschikbaar voor een meerprijs van 395 euro. De e-Soul is verder verkrijgbaar met een SUV pack (optioneel op de ExecutiveLine voor een meerprijs van 1.100 euro) wat het exterieur robuuster maakt met opvallende kunststof wielkastranden & dorpelafwerking en een skidplate onder de voorbumper.

De e-Soul is per direct te bestellen en het maken van een proefrit is mogelijk vanaf 26 juni. De eerste klantlevering vinden vanaf januari 2020 plaats. Zoals elke andere Kia wordt ook de e-Soul geleverd met 7 jaar of 150.000 kilometer garantie. Deze unieke garantie geldt voor de gehele auto inclusief het accupakket en de elektromotor.

01-Prijzen-nieuwe-Kia-e-Soul-vanaf-euro-42995-euro-280x200.jpg

02-Prijzen-nieuwe-Kia-e-Soul-vanaf-euro-42995-euro-280x200.jpg

03-Prijzen-nieuwe-Kia-e-Soul-vanaf-euro-42995-euro-280x200.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kia opnieuw hoogst genoteerde volumemerk in J.D. Power kwaliteitsonderzoek 
 

•   Kia voor vijfde jaar op rij beste volumemerk in ‘Initial Quality Study’
•   Amerikaans onderzoek gericht op problemen in eerste 90 dagen
•   Kia enige automerk met vier modellen in top 10


Breukelen - 21 juni 2019 
Kia is voor het vijfde jaar op rij het hoogst genoteerde volumemerk in de U.S. Initial Quality Study (IQS) van het gerenommeerde onderzoeksbureau J.D. Power. Dit jaarlijkse onderzoek richt zich op het aantal problemen dat zich voordoet in de eerste 90 dagen na aankoop van de auto. 

Kia scoorde het beste van alle volumemerken met 70 problemen per 100 voertuigen. Daarmee deed Kia het twee punten beter dan bij de vorige J.D. Power U.S. Initial Quality Study, toen Kia ook als beste volumemerk eindigde.

Voor de 2019-editie van de IQS werden 76.256 auto-eigenaren gevraagd naar eventuele problemen met hun auto in de eerste 90 dagen na aanschaf. Daarbij kwamen in totaal 257 verschillende modellen uit 26 segmenten aan bod. Na alle gemelde problemen uitvoerig te hebben geanalyseerd, eindigde Kia als enige automerk met vier modellen in de top 10. Dat zijn de Kia Rio, Forte, Sportage en Soul. Tevens eindigden de Kia Rio, Forte, Sportage en Sedona bovenaan in hun segment.

“We zijn uiteraard enorm trots dat Kia wederom bovenaan de ranglijst staat in de Initial Quality Study van J.D. Power. We hebben onze leidinggevende positie, nu voor het vijfde opeenvolgende jaar, weten vast te houden. Hiermee wordt opnieuw onze reputatie ten aanzien van de kwaliteit van onze producten bevestigd. Niet voor niets geven wij als fabrikant 7 jaar fabrieksgarantie op al onze modellen”, aldus Léan Verstoep, Managing Director bij Kia Motors Nederland B.V.

 

01_Kia-opnieuw-hoogst-genoteerde-volumemerk-in-JD-Power-kwaliteitsonderzoek.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kia XCeed: volledig nieuwe crossover met praktisch SUV-karakter en dynamisch rijgedrag 
 

•   Kia biedt ruime keuze aan consument in het C-segment
•   Nieuwe XCeed sportief alternatief voor traditionele SUV’s
•   Interieur- en bagageruimte vergelijkbaar met die van grotere SUV’s
•   XCeed een van de meest hightech auto’s in zijn klasse
•   Nieuwe wielophanging, zelfverzekerd weggedrag, comfort en rijplezier
•   Aandrijving met turbomotoren, plug-in hybride volgt later
•   Vanaf oktober 2019 te koop met 7 jaar/150.000 km garantie


Breukelen - 26 juni 2019 
De nieuwe Kia XCeed is een CUV (urban crossover utility vehicle) die het praktische karakter van een SUV combineert met het sportieve weggedrag en de compacte afmetingen van een hatchback. 

Ondanks het compactere formaat is de interieurruimte van de nieuwe Kia XCeed vergelijkbaar met dat van een traditionele hoge, grote SUV. De XCeed biedt volop rijplezier met zijn zelfverzekerde weggedrag en rijcomfort. Tegelijkertijd profiteert de bestuurder van een hogere zitpositie en een beter zicht op de weg dan in een conventionele hatchback.
Dankzij een uitgebreide reeks geavanceerde voorzieningen voor veiligheid, connectiviteit en infotainment is de XCeed een van de meest hightech auto’s in zijn klasse. Voor de aandrijving is er keuze uit bijzonder efficiënte turbomotoren.

Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe, vertelt: “De Kia XCeed is ons antwoord op de groeiende vraag naar auto’s die meer emotie oproepen en dynamischer zijn dan een hoge SUV, zowel qua uiterlijk als weggedrag. Maar klanten willen niet inleveren op het gebied van gebruiksgemak. Onze nieuwe CUV voldoet aan die behoeften, met een modern en onderscheidend design, veel binnenruimte en een veelzijdig karakter. De Kia XCeed verenigt de sterke punten van een hatchback met die van een SUV en biedt de klant een verfrissende nieuwe keuze. Het C-segment, het op een na grootste segment in Europa, wordt de komende jaren steeds belangrijker.” 

Kia produceert de XCeed in de fabriek in Zilina, Slowakije, samen met de vijfdeurs Ceed hatchback, Ceed Sportswagon en ProCeed shooting brake.

06_kia_pressrelease_2019_xceed_interior-280x200.jpg

05_kia_pressrelease_2019_xceed_zijaanzicht-280x200.jpg

04_kia_pressrelease_2019_xceed_rear-280x200.jpg

03_kia_pressrelease_2019_xceed-280x200.jpg

02_kia_pressrelease_2019_xceed-280x200.jpg

01_kia_pressrelease_2019_xceed-280x200.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Beveiligd: Designverhaal Kia XCeed: de Ceed-variant die per toeval werd bedacht

•  

Nieuw boek en video vertellen designverhaal van nieuwe Kia XCeed

•  

Dynamische crossover stond aanvankelijk niet op de planning

•  

Nieuwe Kia XCeed vierde en tevens laatste lid van Ceed-familie

•  

XCeed vormt sportief alternatief voor traditionele SUV’s

•  

Verkoopstart in oktober 2019, uiteraard met 7 jaar/150.000 km garantie


Breukelen - 19 augustus 2019
Kia onthult het opvallende achtergrondverhaal van de nieuwe XCeed, de CUV (Urban Crossover Utility Vehicle) waarvoor Kia in eerste instantie geen plannen had. Leden van het designteam vertellen in een korte film over het nieuwste lid van de Ceed-familie. Want hoe kwam de XCeed eigenlijk tot stand? In deze film het antwoord.

De Kia XCeed is het vierde en laatste lid van de Ceed-familie, bestaande uit de Ceed vijfdeurs, de Ceed Sportswagon en de ProCeed als opvallende shooting brake. Het volledige achtergrondverhaal van de derde generatie Ceed zet Kia uiteen in een nieuw, gelimiteerd boek dat later dit jaar verschijnt. Hierin wordt ook beschreven hoe de nieuwe XCeed en ProCeed tot stand kwamen.

De Ceed-modellen zijn ontworpen in het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt, onder leiding van Gregory Guillaume, Vice President of Design van Kia Motors Europe. Tijdens het ontwerpproces bekeek Kia verschillende mogelijkheden om de vorige Kia pro_cee’d hatchback te vervangen. “Tijdens het ontwikkelen van de nieuwe ProCeed realiseerden wij ons dat er een vierde carrosserievariant binnen de Ceed line-up kon bestaan. Dit werd uiteindelijk de Kia XCeed”, stelt Guillaume. “Het leuke van dit project was dat we vooraf nooit gedacht hadden dat wij een dergelijke crossover zouden lanceren.”

Sportief alternatief voor traditionele SUV
Stijlvol, expressief en modern. De nieuwe Kia XCeed is wat je noemt een sportief alternatief voor traditionele SUV’s. Hij oogt atletischer dan zijn concurrenten en biedt echt iets anders dan de andere modellen in de Ceed line-up. De enige carrosseriedelen die de XCeed gemeen heeft met de Ceed vijfdeurs zijn de voorportieren. Laurent Boulay, General Manager Design Exterior van Kia Motors Europe: “Met de nieuwe Ceed-familie hebben we vier verschillende auto’s ontwikkeld die ieder inspeelt op specifieke behoeften.“

Van opzij gezien loopt de relatief lange motorkap van de Kia XCeed over in de A-stijlen, die duidelijk achter de voorwielen beginnen. Dat geeft de XCeed een sportief, pijlvormig silhouet. Hoewel de wielbasis gelijk is aan die van de andere Ceed-modellen (2.650 mm), heeft de XCeed zowel voor (+25 tot 905 mm) als achter (+60 tot 840 mm) een langere overhang. De schuine vijfde deur en de brede rand onder de achterruit, die 60 mm hoger is dan die van de Ceed vijfdeurs, accentueert de coupéachtige uitstraling van de XCeed.

De grotere hoogte en bodemvrijheid geven de XCeed dezelfde stoere uitstraling als de grotere SUV’s in het aanbod van Kia. De bodemvrijheid van de XCeed bedraagt 184 mm in combinatie met 18-inch wielen, een verschil van tot wel 42 mm ten opzichte van de Ceed vijfdeurs. De stoere uitstraling wordt verder versterkt dankzij de panelen langs de wielkastranden en dorpels, de zilverkleurige dakrails en het metaalkleurige paneel in de achterbumper.

Boulay voegt toe: “Hij is verhoogd, maar het is geen echte SUV. Het is wel een auto met een hogere zitpositie, maar is qua styling meer coupé-georiënteerd. Het is een oplossing voor mensen die niet een grotere, imposante SUV willen, met name in de stad.”

Goede match: verhoogde zitpositie en sportiever rijgedrag
Met een lagere zit dan in een SUV maar een grotere bodemvrijheid dan een conventionele hatchback biedt de Kia XCeed de bestuurder zowel een sportieve zitpositie als een beter zicht op de weg. Het interieur heeft dezelfde architectuur als de andere Ceed-modellen, met een licht op de bestuurder gerichte middenconsole.

“Ik denk dat bestuurders de nieuwe Kia XCeed op prijs zullen stellen”, aldus Ralph Kluge, General Manager Design Interior, die de supervisie had over het interieurontwerp van de nieuwe Ceed-familie. “De auto biedt een sportief rijgedrag én de hogere zitpositie van een crossover. Daardoor genieten bestuurders van het beste van twee werelden.”

De XCeed is de eerste Kia met een volledig digitaal HD-instrumentencluster. Andere primeur in de XCeed is het innovatieve UVO Connect-telematicasysteem. UVO Connect biedt waardevolle informatie via het geïntegreerde 10,25-inch touchscreen en de smartphone-app. “Het forse digitale display en het grote touchscreen centraal op het dashboard zorgen samen voor een levendige presentatie van informatie aan de bestuurder en passagiers. Dat sluit perfect aan op het jeugdige karakter van de auto”, aldus Kluge.

Kleurrijk karakter
Kleur speelt ook een belangrijke rol om het aansprekende design van de XCeed te benadrukken. De nieuwkomer wordt – net als de andere Ceed-modellen – geleverd met keuze uit twaalf carrosseriekleuren. De opvallende kleur Quantum Yellow is exclusief voor de XCeed ontwikkeld.

Barbara Scheffler, verantwoordelijk voor het kleurenpalet van de nieuwe XCeed, legt uit: “Voor mij is het erg belangrijk dat we iets aanbieden wat andere merken niet durven. Quantum Yellow kan de ideale kleur zijn voor een familieman die nog steeds waarde hecht aan een auto met een sportieve uitstraling, of juist voor een onafhankelijke, succesvolle vrouw die graag wil opvallen.”

Uniek voor de Kia XCeed is een interieurthema met zwarte bekleding en geel stikwerk voor de stoel- en deurbekleding, met gele biezen langs de stoelbekleding. Dit pakket bestaat ook uit glanzend zwarte en metallic gele accenten in het interieur, die perfect matchen met de exterieurkleur Quantum Yellow.

De productie van de nieuwe XCeed start begin augustus 2019 in de Kia-fabriek in Zilina, Slowakije. Daar rolt deze CUV naast de Ceed vijfdeurs, de Ceed Sportswagon en de ProCeed van de productieband. De levering start in oktober. Uiteraard wordt ook de XCeed – net als elke andere Kia – standaard geleverd met de unieke fabrieksgarantie van 7 jaar of 150.000 km.

design-XCEED.jpg

KIA-xceed-01.jpg

KIA-xceed-02.jpg

KIA-xceed-03.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Kia onthult efficiënte Plug-in Hybrid-varianten van de XCeed en Ceed Sportswagon met lage emissie

•  

Voor het eerst Plug-in Hybrid met lage emissie in Kia Ceed-familie

•  

Plug-in Hybrid-aandrijving omvat batterij van 8,9 kWh, elektrische motor van 44,5 kW en 1,6-liter benzinemotor en levert 141 pk, 265 Nm

•  

Kia zet in op volledig elektrische actieradius tot aan 60 kilometer

•  

Meer elektrisch rijbereik dankzij benutten van remenergie voor opladen batterij

•  

Vernieuwd interieurdesign en nieuwe interieurfuncties, waaronder telematica om beschikbare laadpunten in de buurt te vinden

•  

Verkoopstart begin 2020


Breukelen - 2 september 2019
Met de onthulling van de Plug-in Hybrid-varianten van de Kia XCeed en Ceed Sportswagon neemt Kia een volgende stap in zijn elektrificatie-strategie. De twee nieuwe modellen met lage emissie gaan begin 2020 in de verkoop in Europa. Het is de eerste keer dat Kia elektrische aandrijvingen gebruikt in het segment van de XCeed en de Ceed Sportswagon.

Emilio Herrera, Chief Operating Officer bij Kia Motors Europe: "Deze twee modellen markeren een belangrijke nieuwe fase voor Kia, waarin we geavanceerde, vooruitstrevende aandrijvingen introduceren om ons aanbod te vergroten. De komst van de nieuwe generatie Ceed leidde in de eerste helft van 2019 tot een verkoopgroei van 40,1% in vergelijking met vorig jaar. Met de nieuwe Plug-in Hybrid-varianten wordt het aanbod nog aantrekkelijker."

"In de eerste helft van 2019 was één op de zeven verkochte Kia-modellen in Europa geëlektrificeerd en deze trend zet zich door," vult Herrera aan. "Waar andere merken elektrificatie zien als een plan voor de toekomst, beschikt Kia al over een hele reeks geëlektrificeerde auto’s. Ons aanbod mild-hybrid, hybride, plug-in-hybride en volledig elektrische auto’s biedt onze klanten meer keuze en lagere gebruikskosten."

De Kia XCeed en Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid worden gebouwd in de Kia fabriek in Žilina, Slowakije – de eerste plug-in hybride-modellen die het merk in Europa bouwt. De ongeëvenaarde garantie van zeven jaar of 150.000 kilometer is standaard en omvat ook de batterij en de elektromotor van de nieuwe aandrijving. De nieuwe modellen worden speciaal gebouwd voor Europa en zijn vanaf begin 2020 te koop.

14-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

07-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

13-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

03-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

09-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

12-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

04-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

05-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

06-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

02-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

15-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

17-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

01-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

11-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

00-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

08-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

10-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

16-Kia-onthult-efficiente-Plug-in-Hybrid-varianten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kia maakt prijzen XCeed bekend

•  

Kia XCeed verkrijgbaar vanaf € 29.995,-

•  

7 jaar/150.000 kilometer garantie

•  

Standaard met navigatiesysteem, achteruitrijcamera én cruise control

•  

Per direct te bestellen, levering start in oktober 2019


Breukelen - 05 september 2019
Kia maakt de vanafprijzen bekend van de geheel nieuwe XCeed. De nieuwste telg van de Ceed-familie is leverbaar als DynamicLine, DynamicPlusLine en ExecutiveLine. Kia biedt tevens een aantrekkelijk Design Pack met onder meer een glazen schuif-/kanteldak en een interactief, volledig digitaal instrumentarium. Prijzen beginnen bij € 29.995,-. De XCeed is per direct te bestellen en de levering start in oktober 2019.

De Kia XCeed is het vierde lid van de Ceed-familie – die verder bestaat uit de Ceed, Ceed Sportswagon en ProCeed – en biedt als crossover een sportief en onderscheidend alternatief voor traditionele SUV’s. Kia levert de nieuwe XCeed als DynamicLine, DynamicPlusLine en ExecutiveLine. Personaliseren kan volop dankzij twaalf carrosseriekleuren, waarvan het aansprekende Quantum Yellow exclusief is voorbehouden aan de XCeed.

Rijke standaarduitrusting
Standaard (DynamicLine) heeft de Kia XCeed een bijzonder rijke uitrusting met onder meer een 10,25-inch full map navigatiesysteem met TomTom Live Services en UVO Connect, full LED-koplampen, een achteruitrijcamera, ondersteuning van Apple CarPlay en Android Auto, digitale radio (DAB+), bluetoothconnectiviteit met spraakherkenning en 18-inch lichtmetalen wielen. Ook cruise control, een snelheidsbegrenzer, een autonome noodremassistent (AEB), actieve rijstrookassistent (LKAS), vermoeidheidsherkenning (DAW) en een grootlichtassistent (HBA) zijn standaard.

Autonoom rijden Level 2
De uitvoering DynamicPlusLine (meerprijs € 1.500,-) biedt standaard een aantal comfortabele extra’s zoals een smart key met start-stop knop, stoelverwarming en stuurwielverwarming. In combinatie met de DCT7 automaat (meerprijs € 2.000,-) wordt autonoom rijden Level 2 mogelijk gemaakt door Adaptive Cruise Control (SCC) en Lane Following Assist (LFA). Lane Following Assist is een systeem dat na inschakeling zelf kan sturen, accelereren en remmen van 0-130 km/h.

Design Pack
Het Design Pack (meerprijs € 1.250,-) is mogelijk op de DynamicPlusLine en biedt de primeur van Kia aan een 12,3” digitaal interactief instrumentencluster. Daarnaast wordt het Design Pack aangevuld met een glazen schuif-/kanteldak, het Quantum Yellow interieur, zwarte hemelbekleding, aluminium pedalen, hoogglans zwarte buitenspiegels en hoogglans zwarte exterieur details.

T-GDi turbobenzinemotoren
Er is keuze uit drie verfijnde T-GDi turbobenzinemotoren. De 1.0 T-GDi driecilinder heeft 120 pk (88 kW) vermogen en 172 Nm koppel. De viercilinder 1.4 T-GDi is goed voor 140 pk (103 kW) en 242 Nm. De 1.6 T-GDi past met zijn vermogen en koppel van 204 pk (150 kW) en 265 Nm uitstekend bij het sportieve karakter van de XCeed. De krachtigste benzinemotor is standaard gekoppeld aan een DCT7-transmissie. Deze zeventraps automaat met dubbele koppeling is optioneel verkrijgbaar op de 1.4 T-GDi. Begin 2020 wordt de XCeed ook leverbaar met geëlektrificeerde aandrijflijnen, waaronder een plug-in hybride en een versie met 48V mild hybrid-techniek.

Kia XCeed – vanafprijzen
1.0 T-GDi – 120 pk (88 kW)
DynamicLine – € 29.995,-
DynamicPlusLine – € 31.495,-
ExecutiveLine – € 35.495,-

1.4 T-GDi – 140 pk (103 kW)
DynamicLine – € 31.495,-
DynamicPlusLine – € 32.995,-
ExecutiveLine – € 36.995,-

1.4 T-GDi DCT7 – 140 pk (103 kW)
DynamicLine – € 33.495,-
DynamicPlusLine – € 34.995,-
ExecutiveLine – € 38.995,-

1.6 T-GDi DCT7 – 204 pk (150 kW)
DynamicPlusLine – € 38.295,-
ExecutiveLine – € 42.295,-

Klik hier voor de uitgebreide prijslijst en de uitrusting van de Kia XCeed.

02_kia_pressrelease_2019_xceed.jpg

01_kia_pressrelease_2019_xceed.jpg

03_kia_pressrelease_2019_xceed.jpg

04_kia_pressrelease_2019_xceed_rear.jpg

06_kia_pressrelease_2019_xceed_interior.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kia e-Niro tijdelijk in dienst bij politie voor speciale praktijktest 
 

•   Kia e-Niro onderdeel van onderzoek naar verduurzaming politiewagenpark
•   Voertuigen verblijven een jaar bij politie-eenheden Amsterdam, Oost-Nederland en Midden-Nederland
•   Kia e-Niro speciaal aangepast voor politie, inclusief politiestriping
•   Actieradius van 455 km (WLTP) en mogelijkheid tot snelladen


Breukelen - 06 september 2019 
De volledig elektrische Kia e-Niro maakt deel uit van de zogeheten pilot ‘0-emissie’ van de politie voor het testen van emissievrije vervoermiddelen in de praktijk. De pilot duurt één jaar. In die periode test de politie niet alleen elektrische auto’s, maar ook elektrische tweewielers, zoals speedpedelec’s en elektrische motorfietsen. Het doel van de pilot is om te zien wat emissieloze voertuigen kunnen betekenen voor de politie, ook als het gaat om praktische inzetbaarheid, laadmogelijkheden en de laadsnelheid. 

Met de pilot ‘0-emissie’ bereidt de politie zich voor op toekomstige aanbestedingen van het wagenpark. De pilot zelf is dus geen aanbestedingstraject, maar puur gericht op het inzicht krijgen in elektrisch rijden en het in kaart brengen van consequenties voor operationele inzet van deze voertuigen.

Uitgebreid testen
Tijdens de pilot gaan basisteams van de politie-eenheden Amsterdam, Oost-Nederland en Midden-Nederland een jaar lang emissieloze voertuigen testen. Elke eenheid heeft vier maanden om de voertuigen uit te proberen. Ze worden niet alleen in de stad getest, maar ook daarbuiten om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de inzetbaarheid. Omdat de voertuigen deelnemen aan dagelijkse politie-werkzaamheden moeten ze volledig voldoen aan alle vereisten die nu voor politievoertuigen gelden. Om die reden is de Kia e-Niro uitgerust met de nieuwe politiestriping.

“Kia Motors Nederland is erg trots om deel te mogen nemen aan deze pilot van de politie”, zegt Sjoerd Knipping, Commercial Director van Kia Motors Nederland. “We hebben er alle vertrouwen in dat onze e-Niro de politie volledig ondersteunt in de gevraagde situaties.”

Snelladen
De Kia e-Niro is uitgerust met een 204 pk (150 kW) sterke elektromotor en een 64 kWh-batterij met een actieradius van maar liefst 455 kilometer volgens de WLTP-testnorm. Daarnaast is de e-Niro geschikt voor snelladen: bij een 100 kW DC-lader laadt een e-Niro met 64 kWh-batterij in slechts 30 minuten op van 10% naar 60%. Dit staat gelijk aan circa 220 kilometer range (WLTP). De Kia e-Niro heeft daarnaast een slim regeneratief remsysteem waarbij vooral de ‘one pedal driving’ modus ideaal is voor in de stad, want bij afremmen wordt energie maximaal teruggewonnen. De Kia e-Niro is daarnaast bijzonder praktisch met ruimte voor maximaal vijf personen en een bagageruimte van 451 liter: ruim genoeg voor het vervoeren van bijvoorbeeld uitgebreide politie-uitrusting.

C23DA024-F1BF-4441-96D9-0EFC7898684E.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kia Motors investeert in het snellaadnetwerk IONITY

•  

Kia Motors neemt deel aan IONITY en werkt samen met BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company en Volkswagen Group met Porsche AG

•  

Investering maakt het mogelijk om tot 350kW te laden voor auto’s met 800V.

•  

Toewijding van Europese transportsector aan elektrificatie hangt af van internationale samenwerking binnen de automobielindustrie


Breukelen - 09 september 2019
Kia Motors investeert als onderdeel van Hyundai Motor Group in IONITY, een internationaal samenwerkingsverband van autofabrikanten, en zal een hoofdrol spelen bij de uitbreiding van het aantal snellaadstations voor elektrisch aangedreven auto’s (EV’s).

Het besluit om tot het samenwerkingsverband toe te treden biedt de berijders van elektrische Kia-modellen in Europa diverse voordelen. Vanaf 2021 worden de elektrische auto’s van Kia namelijk gefaseerd voorzien van oplaadsystemen van 800 volt, zodat berijders optimaal kunnen profiteren van het laadvermogen van IONITY dat 350 kW bedraagt. Klanten kunnen dan optimaal gebruikmaken van IONITY’s snellaadstations wat het reizen over lange afstanden nog gemakkelijker maakt.

De joint venture IONITY is in 2017 opgericht door BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company en Volkswagen Group met Porsche AG. Sindsdien is het oplaadnetwerk uitgegroeid tot bijna 140 snellaadstations in Europa, met nog eens vijftig in aanbouw. Het systeem van IONITY kenmerkt zich door het eerder genoemde laadvermogen én de toepassing van de universele oplaadstandaard CCS (Combined Charging System), zodat vrijwel alle EV’s zijn aan te sluiten op de snelladers van IONITY.

IONITY breidt zijn netwerk van snelladers uit tot vierhonderd in 2020, zodat langs de belangrijkste Europese snelwegen gemiddeld elke 120 kilometer een IONITY-snellaadstation te vinden zal zijn. De dekking van de Europese markt en de merkneutrale benadering moeten de aantrekkingskracht en de bereikbaarheid van elektrisch aangedreven auto’s vergroten, zowel voor huidige als toekomstige EV-rijders.

“Onze deelname aan het samenwerkingsverband bevestigt nog eens onze toewijding aan de elektrificatie van mobiliteit in de toekomst”, aldus Thomas Schemera, Executive Vice President en Hoofd Product Division bij Hyundai Motor Group. “Ik weet zeker dat onze samenwerking met IONITY de start is van een nieuw tijdperk van snellaadstations met een hoog vermogen, waarin het opladen snel, soepel en nog simpeler is dan het gebruikelijke tanken van benzine.”

Met uitgebreid onderzoeks- en ontwikkelingswerk en samenwerking met diverse toonaangevende partijen in de industrie heeft Hyundai Motor Group zijn leidende positie op het gebied van elektrisch aangedreven voertuigen en alternatieve aandrijving steeds verder versterkt. In mei dit jaar kondigde de groep al de samenwerking aan met het Kroatische Rimac Automobili voor de ontwikkeling van krachtige, sportieve EV’s.

De investering in IONITY benadrukt het voortdurende streven van Hyundai Motor Group om toonaangevend en richtingbepalend te zijn voor een samenleving met een lage CO2-uitstoot. In het kader daarvan lanceert de groep tot in 2025 maar liefst 44 milieuvriendelijke modellen. Kia maakt van de deelname in IONITY gebruik om zijn klanten een nog innovatievere ervaring te bieden, met een nog betere laad infrastructuur.

IONITY verwelkomt de nieuwe aandeelhouder met open armen. “Hyundai Motor Group neemt zijn internationale kennis en ervaring mee in combinatie met zijn complete toewijding aan elektrische mobiliteit. De deelname van nieuwe investeerders in IONITY is een duidelijk bewijs van vertrouwen en geeft aan dat het werk van ons jonge bedrijf zijn vruchten begint af te werpen”, aldus Michael Hajesch, CEO van IONITY.

De groep krijgt een aandeel in IONITY dat even groot is als dat van de oprichters BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company en Porsche AG.

Fotobijschrift:

(Voorste rij, links naar rechts)

  • Thomas Schemera, HMG, Head of Product Division
  • Michael Hajesch, Ionity, CEO

(Achterste rij, links naar rechts)

  • Benedict Schulte, BMW, Corporate Planning and Product Strategy
  • Claus Ehlers, Mercedes Benz, Director Product Strategy
  • Christof Kellerwessel, Ford, Chief Engineer
  • Erol Gurocak, Porsche, Manager Charging Infrastructure
  • Marcus Groll, Ionity, COO
  • Bernd Edelmann, Ionity, CFO

HMG-IONITY-Signing.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...



Kia presenteert Futuron Concept; vernieuwend design voor elektrische SUV-coupé

•  

Ranke, gestroomlijnde carrosserie met als thema ‘360 graden’

•  

Nieuw ‘tiger face’-front met innovatieve ‘Star Cloud’-lichtsignatuur

•  

Ruim interieur met flexibele indeling en Level 4-autonomie

•  

Debuut op CIIE 2019, de internationale beurs voor importauto’s in Shanghai


Breukelen - 05 november 2019
Kia Motors presenteert de Futuron Concept. Met dit vierwiel-aangedreven SUV-coupé studiemodel introduceert een nieuwe designtaal voor toekomstige, elektrisch aangedreven auto’s van Kia.

De Futuron Concept vertaalt de visie van Kia op een stoere, vooruitstrevende, elektrisch aangedreven SUV-coupé. De naam Futuron is opgebouwd uit de woorden ‘future’ en ‘on’ die verwijzen naar het elektrische, actieve karakter van toekomstige SUV’s van Kia. Het design is gericht op het idee van dynamische puurheid. De Futuron Concept combineert elegante verhoudingen met pure vormen en oppervlakken. De moderne, gedurfd vormgegeven lichtgewicht carrosserie is voorzien van volledig elektrische vierwielaandrijving en een flexibel, hightech interieur.

De Futuron beleeft zijn publieksdebuut op de China International Import Expo (CIIE) in Shanghai, waar het studiemodel tot en met 10 november 2019 is te bewonderen.

Elektrische SUV-coupé met ‘360°-design’
De Kia Futuron Concept heeft zogenoemde ‘360°-design’ dat zich kenmerkt door pure, soepele vormen die vrij zijn van versieringen. De subtiele mix van carrosseriedelen zorgt voor vloeiende vormen die lijken te draaien, groeien en samentrekken. Zij vormen een ranke, gestroomlijnde carrosserie die zich soepel en efficiënt door de lucht beweegt. Het lage profiel van de SUV-coupé geeft een duidelijk beeld van de designtaal voor de toekomstige modellen van Kia; zelfverzekerd, sportief en modern. De Futuron Concept is 4.850 mm lang, 1.550 mm hoog en heeft een wielbasis van 3.000 mm. Zijn grote bodemvrijheid en lage carrosserie zorgen voor een dynamische zelfverzekerde uitstraling.

De bijzondere vormgeving is mogelijk dankzij de elektrische aandrijflijn. Een accu met grote capaciteit is onder de vloer gemonteerd en levert de elektriciteit voor de vier krachtige elektromotoren die in de wielen zijn gemonteerd. Daardoor heeft de Futuron Concept niet alleen een laag zwaartepunt ondanks zijn aanzienlijke hoogte en bodemvrijheid, maar ook een moderne elektrische aandrijflijn die zorgt voor flitsende reacties op de input van de bestuurder.

Vanaf de bestuurdersstoel suggereert de vormgeving van de neus en de spatborden een directe verbinding met de weg. Het dak van de Futuron is een diamantvormige, panoramisch gevormde glazen koepel op een ronde kern. Het doet denken aan de traditionele weergave van vliegende schotels en UFO’s. De constructie zorgt niet alleen voor een licht interieur, maar door zijn vorm ook voor een ongekend vrij uitzicht naar voren. Verder is de Futuron voorzien van een netwerk van LiDAR-sensors (light detection and ranging sensors) die in de meeste situaties autonoom rijden op Level 4 mogelijk maken; de bestuurder kan zijn handen van het stuur nemen en hoeft niet op de weg te letten.

Het 360°-thema komt verder tot uitdrukking in de verlichting op de scherpe taillelijn die rond de gehele carrosserie van de Futuron doorloopt. Als een speels en interactief element reageert de verlichting op bewegingen en gebaren van personen buiten de auto. Daarmee krijgen bestuurder en passagiers al een band met de Futuron voordat zij zijn ingestapt.

 

 

 

01-Kia-presenteert-Futuron-Concept[1].jpg

01-Kia-presenteert-Futuron-Concept-600x300[1].jpg

04-Kia-presenteert-Futuron-Concept-280x200[1].jpg

05-Kia-presenteert-Futuron-Concept-280x200[2].jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


 



Goed voorbereid de winter in dankzij de jaarlijkse MijnKia Testdag

•  

Kia-rijders van harte welkom op zaterdag 9 november voor gratis wintercheck en exclusief cadeau

•  

MijnKia Testdag omvat grondige inspectie op 10 belangrijke punten


Breukelen - 06 november 2019
Kia-rijders zijn op zaterdag 9 november van harte welkom bij alle Kia‑dealers en –reparateurs voor de 13e editie van de landelijke MijnKia Testdag. Op deze dag kan iedereen zijn of haar Kia op 10 belangrijke punten laten controleren. Bovendien ligt er na afloop voor elke Kia-rijder een unieke Kia-verrassing klaar.

Uitgebreide check
De MijnKia Testdag is elk jaar traditioneel op de tweede zaterdag van november. Het is voor Kia-rijders het ideale moment om de auto nauwgezet te laten inspecteren om er zeker van te zijn dat deze goed voorbereid is op winterse omstandigheden. Tijdens de MijnKia Testdag worden verschillende zaken gecheckt waaronder het motoroliepeil, koelsysteem en remsysteem maar ook de multi-riem, accu, verlichting, banden en wielophanging inclusief de stuurrichting en de uitlaat-en ophangrubbers.

Leuk cadeau
Deze wintercheck – ter waarde van € 19,95 – is voor Kia-rijders helemaal gratis. Een ieder die er gebruik van maakt, krijgt een leuk cadeau. De Kia-dealers en –reparateurs adviseren klanten ook over mogelijke verbeterpunten aan hun auto. Er kan indien gewenst daarvoor direct een afspraak gemaakt worden.

Nog veel meer te beleven
De gratis wintercheck voor Kia-rijders past perfect binnen het overkoepelende concept van ‘Promise to Care’, bedoeld om Kia-rijders onbezorgd van hun Kia te laten genieten, óók als die al wat ouder is. Tijdens de MijnKia Testdag is er bovendien van alles te beleven bij de Kia-dealer. Kia-rijders kunnen zich voor de MijnKia Testdag aanmelden door een afspraak te maken via MijnKia of door rechtstreeks contact op te nemen met de Kia-dealer of Kia-reparateur.

 

 

 

 

Kia Testdag 2019.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kia Motors Europe introduceert Kia Original Oil voor optimale motorprestaties en efficiency

•  

Uitgebreid aanbod van smeermiddelen speciaal ontwikkeld voor Kia-motoren, met óf zonder turbo

•  

Door Kia goedgekeurde smeermiddelen optimaliseren brandstofverbruik, mechanische efficiency en motorprestaties

•  

Kia Original Oil nu te koop bij alle Kia-dealers en -reparateurs in Nederland


Breukelen - 13 november 2019
Kia Motors Europe introduceert een compleet nieuwe range van Kia Original Oil-smeermiddelen. De motoroliën zijn speciaal ontwikkeld om de prestaties en het brandstofverbruik van de Kia-motoren te optimaliseren en de levensduur te maximaliseren.

De nieuwe smeermiddelen van Kia Original Oil geven de Kia-rijder extra vertrouwen doordat de benzine- of dieselmotor gebruik maakt van de best mogelijke olie. Kia Original Oil wordt aangeboden door alle officiële Kia-vertegenwoordigers in Europa als bij periodiek onderhoud de olie ververst of bijgevuld moet worden, zo ook bij de Kia-dealers en -reparateurs in Nederland. De olie is tevens te koop om als reserve in de auto te hebben, mocht de olie tussen de aanbevolen onderhoudsbeurten moeten worden bijgevuld.

De beste prestaties
“De Kia Original Oil is met dezelfde expertise ontwikkeld als de motoren in onze auto’s. De smeermiddelen zijn zodanig ontwikkeld dat ze de verbrandingsmotoren van Kia optimaal beschermen en de levensduur maximaliseren”, zegt Fred Sihler, Vice President of Aftersales bij Kia Motors Europe. “Kia Original Oil haalt ook de beste prestaties in onze geavanceerde motoren naar boven en geeft onze klanten extra vertrouwen en gemoedsrust, wetende dat de lokale dealer hen altijd de best mogelijke motorolie kan leveren.”

De verkoop van Kia-modellen met kleinere turbomotoren neemt steeds verder toe. Veel van die geavanceerde motoren, waaronder de uiterst efficiënte Smartstream-motoren van Kia, vertrouwen op hoogwaardige oliën met een lage viscositeit om het brandstofverbruik te reduceren en de prestaties te verbeteren.

Geschikt voor alle Kia-motoren
Kia Original Oil is ontwikkeld voor alle verbrandingsmotoren van Kia en worden aangeboden als 0W30 C2, 5W30 C3 & A3/B4, 5W40 en 10W40. De nieuwe smeermiddelen zijn geschikt voor uiteenlopende motorvarianten, van de 1,0-liter T-GDi turbobenzinemotor – te vinden in compacte modellen als de Picanto, Rio en Ceed – tot de krachtige en uiterst potente 3,3-liter T-GDi-krachtbron in de Kia Stinger GT. De smeermiddelen zijn ook geschikt voor de dieselmotoren en hybride aandrijflijnen van Kia.

01_Kia-lancering-Original-Oils[1].jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Kia innoveert met nieuw Virtual Reality Design Evaluation System

•  

Nieuwe technologie en mogelijkheden helpen Kia en Hyundai bij het beantwoorden van toekomstige mobiliteitseisen

•  

Nieuw systeem verbetert de kwaliteit en de efficiency: auto-ontwikkeling tot 20% sneller en 15% goedkoper

•  

Het nieuwe VR design evaluation system stelt tot 20 designers en ingenieurs in staat om simultaan aan het designproces deel te nemen

•  

Verbeterde efficiency zorgt voor een cyclus van herinvestering in R&D, voor een verbeterde winstgevendheid en verkorte ontwikkeltijd


Breukelen - 18 december 2019
Kia Motors Corporation en Hyundai Motor Company hebben een nieuw virtual reality (VR) ontwerpevaluatiesysteem geïmplementeerd op het wereldwijde hoofdkantoor van de merken. Het nieuwe systeem, geïntroduceerd in het Namyang Research and Development Centre in Zuid-Korea, verbetert en versnelt de ontwikkelingsprocessen door de inzet van VR-technologie.

De technologie maakt gebruik van verschillende ontwikkelingstoepassingen, waarmee teams van ontwerpers en ingenieurs kwaliteitsbeoordelingen voor voertuigontwerp en ontwikkelingsverificatieprocessen kunnen uitvoeren.

Het nieuwe systeem maakt deel uit van een investering van 15 miljard KRW ($12,8 miljoen) in het Namyang Research and Development Centre, aangekondigd door Hyundai en Kia in maart 2019. Met de volledige implementatie van de virtuele processen tijdens de ontwikkelings- en pre-productiefase, verwachten Hyundai en Kia een vermindering van 20% van de ontwikkelingstijden van voertuigen en een verlaging van 15% van de jaarlijkse ontwikkelingskosten te kunnen realiseren.

“Het virtuele ontwikkelproces is een noodzakelijke stap om snel en behendig te reageren op de behoeften van klanten en paradigmaverschuivingen binnen de automobielindustrie”, zegt Albert Biermann, hoofd Research and Development voor Hyundai Motor Group. “Met onze nieuwe virtuele processen zullen we de kwaliteit en winstgevendheid verbeteren en uiteindelijk de investeringen in R&D verhogen om ons concurrentievermogen in toekomstige mobiliteit te waarborgen.”

Verwacht wordt dat deze nieuwe virtuele technologieën niet alleen de ontwikkelingskosten zullen verlagen, maar ook de winstgevendheid zullen verhogen en een cyclus van continu toenemende R&D investeringen voor Hyundai en Kia gaan faciliteren.

20 gelijktijdige gebruikers
Met VR-headsets kunnen de voertuigontwerpers en -ingenieurs virtueel ontwikkelingssimulaties invoeren, waarbij 36 bewegingssensoren de locaties en bewegingen van alle gebruikers detecteren en volgen, zodat iedereen nauwkeurig en real time kan deelnemen. Het nieuwe VR-ontwerpevaluatiesysteem kan momenteel maximaal 20 gelijktijdige gebruikers ondersteunen, waardoor nog meer samenwerking tussen teams mogelijk is.

Als gevolg hiervan biedt de nieuwe geavanceerde faciliteit de ontwerpers van de individuele merken de mogelijkheid om een veelvoud aan ontwerpconcepten eerder in het ontwikkelingsproces en op manieren te beoordelen die voorheen fysiek onmogelijk waren. Het systeem simuleert interieur- en exterieurelementen, verlichting, kleuren en materialen, en zelfs virtuele omgevingen.

Hyundai heeft dit systeem voor het eerst gebruikt tijdens de ontwikkeling van de HDC-6 NEPTUNE Concept Class 8, een heavy-duty truck, die is onthuld op een Noord-Amerikaanse bedrijfswagenshow in oktober 2019. Kia gaat de ontwerpevaluatiemogelijkheden van de faciliteit gebruiken voor de ontwikkeling van toekomstige modellen. Kia en Hyundai plannen samen bovendien om op afstand VR-ontwerpevaluatiemogelijkheden te ontwikkelen die een real time samenwerking mogelijk maken tussen de ontwerpcentra van elk merk in Europa, Amerika, China en India. De merken gaan dit nieuwe proces mede mogelijk maken door het gebruik van AR (Augmented Reality) technologie.

VR_1.jpg

VR_2.jpg

VR_3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

 



Carlos Lahoz nieuwe Marketing Director van Kia Motors Europe

•  

Lahoz rapporteert aan Emilio Herrera, COO van Kia Motors Europe

•  

Elektrificatie belangrijk speerpunt in nieuwe communicatiestrategie


Breukelen - 09 januari 2020
Kia Motors Europe heeft Carlos Lahoz benoemd tot nieuwe Marketing Director. Lahoz wordt verantwoordelijk voor de Europese marketing- en communicatieactiviteiten van het merk, met een focus op de strategische marketingplanning, mediarelaties, social media en merkbeleving.

Carlos Lahoz volgt Artur Martins op, die recent is gestart in een nieuwe functie op het internationale hoofdkantoor in Seoul. Lahoz gaat rechtstreeks rapporteren aan Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe.

Met meer dan twee decennia aan ervaring in de auto-industrie is de 44-jarige Lahoz een belangrijke aanwinst voor het managementteam. Vóór zijn nieuwe rol als Marketing Director was hij werkzaam als Director Strategic Planning & Operations bij Kia motors Europe. In die functie was hij verantwoordelijk voor de langetermijnstrategie van het bedrijf, CO2-management, business intelligence en salesplanning. Tevens stond hij aan het hoofd van de Europese productiefaciliteit in Slowakije. Voordat hij bij Kia Motors Europe in dienst trad, was Lahoz als Senior Manager Business Planning werkzaam bij Kia Motors Iberia.

Emilio Herrera is verheugd met de toetreding van Lahoz tot zijn team: “We kijken ernaar uit om onze reputatie op het gebied van slimme, bereikbare en elektrische mobiliteit samen met Carlos verder te versterken. Carlos gaat samen met de marketingteams in Europa en Korea een groot aantal nieuwe hybride- en elektrische auto’s introduceren. Zijn grote kennis van de industrie en Kia in het bijzonder maakt hem tot de ideale persoon om onze nieuwe marketingstrategie te ontwikkelen en te implementeren.”

 

Bericht

 

Beeld

Kia-Carlos-Lahoz-Marketing-Director.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kia maakt met ‘Plan S’ transitie naar elektrisch rijden en mobiliteitsoplossingen

•  

11 elektrische Kia-modellen en wereldwijd 6.6% EV marktaandeel tegen 2025

•  

Kia lanceert een nieuw, volledig EV model in 2021

•  

25% van Kia verkopen moet tegen 2025 een milieuvriendelijke auto zijn

•  

Tegen 2026 ligt de verkoopdoelstelling op 500,000 elektrische auto’s en 1 miljoen milieuvriendelijke auto’s

•  

Nieuwe mobiliteitsproducten en -diensten met focus op klant

•  

Kia treedt toe tot de PBV-markt voor zakelijke klanten

•  

Geplande investeringen van 29 triljoen won ($25 miljard) tot 2025

•  

Doelstelling: 6% operationele marge en 10.6% ROE in 2025

•  

CEO Han-woo Park: "Kia Motors transformeert zich in een progressief en innovatief merk en versnelt de transitie naar toekomstige businessmodellen"


Breukelen - 14 januari 2020
Kia Motors Corporation heeft vandaag de details van ‘Plan S’ aangekondigd, de strategie voor de middellange tot lange termijn die is gericht op het geleidelijk vestigen van een leidende positie op het gebied van mobiliteitsdiensten, elektrificatie, connectiviteit en autonomie.

De Plan S-strategie schetst Kia’s preventieve en ondernemende transitie van een businessmodel met focus op voertuigen met verbrandingsmotor naar een systeem gericht op elektrische voertuigen en mobiliteitsoplossingen op maat. De voortdurende merkinnovatie en verbetering van de winstgevendheid van het bedrijf ondersteunen de tweesporige Plan S-strategie die gericht is op de verschuiving naar elektrische en autonome voertuigen en mobiliteitsdiensten.

Het nieuwe plan werd vandaag, samen met de financiële strategie, tijdens de CEO Investor Day in Seoul gepresenteerd aan aandeelhouders, analisten en kredietbeoordelaars.

Tegen het einde van 2025 wil Kia een volledig assortiment van 11 elektrische auto’s hebben geïntroduceerd. Met deze nieuwe modellen streeft Kia naar een aandeel van 6,6% op de wereldwijde EV-markt (exclusief China). Het merk wil daarnaast ook dat tegen die tijd 25% van haar verkochte auto’s een milieuvriendelijke is. Met de verwachting dat de wereldwijde EV-markt tegen 2026 sterker zal worden, streeft Kia naar 500.000 jaarlijkse EV-verkopen en een wereldwijde verkoop van 1 miljoen milieuvriendelijke auto’s (exclusief China).

Kia gaat zich naast elektrische auto’s ook vol richten op mobiliteitsdiensten om zo te helpen bij het oplossen van wereldwijde stedelijke problemen zoals milieuvervuiling. Het bedrijf streeft ook naar een toonaangevende concurrentiepositie in de snel groeiende markt van PBV’s (Purpose Built Vehicles).

00-Kia-maakt-met-Plan-S-transitie-naar-elektrisch-rijden-en-mobiliteitsoplossingen.jpg

01-Kia-maakt-met-Plan-S-transitie-naar-elektrisch-rijden-en-mobiliteitsoplossingen.jpg

02-Kia-maakt-met-Plan-S-transitie-naar-elektrisch-rijden-en-mobiliteitsoplossingen.jpg

03-Kia-maakt-met-Plan-S-transitie-naar-elektrisch-rijden-en-mobiliteitsoplossingen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Kia en Hyundai gaan samen met Arrival elektrische bedrijfswagens ontwikkelen

•  

Overeenkomst versnelt transitie naar emissievrije mobiliteit

•  

Investering van 100 miljoen euro voor de ontwikkeling van onder meer milieuvriendelijke bedrijfswagens voor deelautobedrijven en logistieke bedrijven

•  

Schaalbaar ‘skateboardplatform’ van Arrival vormt basis voor nieuwe Purpose Built Vehicles (PBV’s) van Kia en Hyundai

•  

Arrival heeft in-house software, materialen, componenten en andere technologieën ontwikkeld voor elektrische Generatie 2.0 voertuigen

•  

Versnelling van uitrol van nieuwe generatie elektrische bedrijfswagens


Breukelen - 16 januari 2020
Kia Motors Corporation en Hyundai Motor Company kondigen vandaag een strategische investering aan van 100 miljoen euro in een nieuwe partnership met Arrival, een Engelse start-up die gespecialiseerd is in het ontwikkelen van elektrische auto’s.

Met deze samenwerking plannen Kia en Hyundai een nieuwe generatie kleine en middelgrote elektrische bedrijfswagens en andere logistieke producten op de markt te brengen voor onder meer deelautobedrijven en shuttlediensten. Het schaalbare platform van Arrival vormt de basis voor verschillende soorten Purpose Built Vehicles die Kia en Hyundai samen willen ontwikkelen. De samenwerking stelt Kia en Hyundai enerzijds in staat om in te springen op de rap groeiende vraag naar milieuvriendelijke bedrijfswagens in Europa en anderzijds om te transformeren van autobouwers naar aanbieders van schone mobiliteit.

Albert Biermann, President & Head of Research & Development Division voor Hyundai Motor Group, en Denis Sverdlov, Chief Executive Officer van Arrival, tekenden het contract voor de investeringen en de gezamenlijke ontwikkeling van elektrische voertuigen op het hoofdkantoor van Kia en Hyundai in Seoul. Van de totale investering draagt Hyundai €80 miljoen bij en Kia €20 miljoen. “De milieuvriendelijke voertuigmarkt in Europa zal naar verwachting snel groeien als gevolg van de introductie van strengere milieuregels,” zei Biermann. “Door het samen met Arrival ontwikkelen van elektrische bedrijfsvoertuigen, zijn we in staat om een concurrentievoordeel te behalen en geleidelijk ons leiderschap in de wereldwijde milieuvriendelijke voertuigmarkt te vestigen, met Europa op de voorgrond.”

Denis Sverdlov van Arrival voegt eraan toe: “Arrival heeft met zijn elektrische Generation 2.0 voertuigen een baanbrekende productcategorie gecreëerd. Kia en Hyundai delen onze visie op de toekomst voor elektrische mobiliteit. Ons strategisch partnerschap met Hyundai en Kia betekent dat we al in de zeer nabije toekomst de introductie van onze elektrische Generation 2 voertuigen wereldwijd kunnen gaan opschalen.”

 

 

 

 

 

01-Kia-en-Hyundai-gaan-samen-met-Arrival-elektrische-bedrijfswagens-ontwikkelen[1].jpg

02-Kia-en-Hyundai-gaan-samen-met-Arrival-elektrische-bedrijfswagens-ontwikkelen[1].jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Kia: voor het eerst meer dan een half miljoen auto’s in Europa

•  

502.845 Kia-modellen verkocht in Europa in 2019; hoogste marktaandeel ooit met 3,2%

•  

Groei voor het elfde jaar op rij; verkoop elektrische Kia-modellen bijna verdubbeld

•  

Op twee na beste verkoopresultaat ooit in Nederland; Niro piekt verkopen


Breukelen - 23 januari 2020
Kia heeft in Europa voor het eerst meer dan een half miljoen nieuwe auto’s verkocht. In 2019 nam de verkoop van het merk op ons continent met 1,7% toe tot 502.845 nieuwe auto’s. Daarmee noteerde Kia voor het elfde jaar op rij een verkooptoename en boekte de Koreaanse autofabrikant met 3,2% het hoogste marktaandeel ooit in de EU en de EFTA-landen.

De verkooptoename van Kia is voor een belangrijk deel te danken aan de alsmaar grotere vraag naar het groeiende aanbod hybride, plug-in hybride en volledig elektrische modellen van Kia. Ook het succes van nieuwe en vernieuwde modellen als de Stonic en de Ceed-familie droeg bij aan de positieve verkoopresultaten van afgelopen jaar.

“2019 was voor Kia een belangrijk jaar waarin we onze eerste nieuwe generatie elektrische modellen hebben geïntroduceerd. Bovendien hebben we enkele van onze populairste modellen verder uitgebreid met nieuwe varianten en aandrijflijnen,” verklaart Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe. “Kia maakt als één van de eerste autofabrikanten grote stappen op het gebied van elektrificatie en biedt consumenten auto’s waarmee ze hun impact op het milieu en hun gebruikskosten kunnen beperken. Dankzij aanpassingen in onze productie en distributie kunnen we in 2020 nog meer elektrische auto’s gaan leveren. Afgelopen jaar verkocht Kia al bijna tweemaal zoveel elektrische modellen als in 2018 en we zijn ervan overtuigd dat we dit nieuwe jaar met dit grotere aanbod kunnen voldoen aan de toenemende vraag.”

Aanzienlijke verkooppiek in elektrische auto’s
Een groeiende interesse in geavanceerde aandrijflijnen gaf de verkopen van Kia afgelopen jaar een extra ‘boost’. De verkoop van hybride, plug-in hybride en volledig elektrische auto’s steeg in 2019 met 14,4% tot 66.386 auto’s. De Niro-range bleef de populairste geëlektrificeerde modelserie van Kia, met 57.519 verkochte exemplaren (+27,1%). Met de beschikbaarheid van de volledig elektrische e-Soul per eind 2019 in diverse landen verdubbelde het aantal elektrische auto’s bijna, van 7.064 in 2019 tot 13.132 afgelopen jaar.

Nieuwe nummer 1 voor Kia: de Ceed-familie
De Ceed-familie was vorig jaar de bestverkochte modelserie van Kia binnen de EU en de EFTA-landen. Kia registreerde met 110.201 auto’s liefst 46% meer Ceed-modellen dan het jaar ervoor, wat mede te danken was aan de succesvolle introducties van de ProCeed en de XCeed. Sterke runner-up in 2019 was de Sportage met 109.838 exemplaren, gevolgd door de Picanto (75.187 auto’s).

Kia Niro op 4 na bestverkochte auto van Nederland
In Nederland volgde Kia de sterke Europese verkooptrend en boekte met 25.260 nieuw geregistreerde auto’s het op twee na beste resultaat ooit. Daarmee stabiliseerde het marktaandeel van het Koreaanse merk op bijna 6%. Hét succesnummer van Kia in Nederland was in 2019 zonder enige twijfel de Niro-familie. Met 9.235 registraties stond de Niro niet alleen in de top 5 van bestverkochte auto’s in ons land, maar nam hij tevens meer dan een derde van de totale Nederlandse Kia-verkopen voor zijn rekening.

“Met de Niro – beschikbaar als hybride, plug-in hybride en volledig elektrisch – kwam elektrificatie bij Kia afgelopen jaar letterlijk in een stroomversnelling. Dankzij de gunstige fiscale bijtelling voor elektrische auto’s in 2019 trok de Niro vooral veel nieuwe zakelijke rijders aan, wat ons de mogelijkheid bood onze positie in de zakelijke markt verder te verstevigen,” aldus Sjoerd Knipping, Commercieel Directeur van Kia Motors Nederland B.V.

Nog meer focus op elektrificatie in 2020
In 2020 legt Kia nog meer focus op de elektrificatie van het Nederlandse modelprogramma. Zo staat de Kia e-Soul – het tweede volledig elektrische model van Kia met slechts 8% bijtelling voor zakelijke rijders – vanaf deze maand bij de dealers. Daarnaast debuteren binnenkort de nieuwe plug-in hybride-uitvoeringen van de Kia XCeed en Ceed Sportswagon. Beide modellen krijgen een vermogen en koppel van respectievelijk 141 pk en 265 Nm, en een beoogde puur elektrische actieradius van 60 kilometer.

 

 

00-Kia-voor-het-eerst-meer-dan-een-half-miljoen-autos-in-Europa.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kia e-Soul met 452 km actieradius snel leverbaar

•  

Elektrische urban crossover met uitgesproken design en hightech luxe

•  

Krachtige 64 kWh-accu, 4521 kilometer actieradius

•  

Nu te bestellen vanaf € 42.985,-2, bijtelling vanaf € 105,-3 per maand


Breukelen - 28 januari 2020
De Kia e-Soul is sinds deze maand volop leverbaar in Nederland. De elektrische urban crossover combineert een stoer design met veel ruimte, hightech features én een actieradius van maar liefst 4521 kilometer. De e-Soul is nu te bestellen vanaf € 42.985,-2 .

Elektrisch rijden raakt bij Kia in 2020 in een stroomversnelling. Naast de succesvolle e-Niro, die in 2019 in ons land in de top 5 van bestverkochte elektrische auto’s stond, is nu ook de e-Soul snel leverbaar. De eerste exemplaren van de elektrische urban crossover, die volop ruimte biedt aan vijf inzittenden mét bagage, zijn inmiddels geleverd en de belangstelling voor de emissievrij-rijdende Kia is groot.

Hoge actieradius, snel te laden
Het succes van de derde generatie van de Soul is goed te verklaren. De elektrische e-Soul combineert zijn uitgesproken design en het speelse karakter van zijn voorgangers met een krachtige elektrische aandrijflijn met een 64 kWh-batterij en een actieradius van maar liefst 4521 kilometer. De elektromotor levert 150 kW (204 pk) en 395 Nm koppel, waarmee hij in slechts 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert. Met innovatieve technologieën, zoals batterijverwarming en een warmtepomp, kunnen bijvoorbeeld in de winter de laadsnelheid en het rijbereik verder worden geoptimaliseerd. Hij is standaard uitgerust met een CCS Combo-aansluiting voor het laden met wisselstroom (AC) en gelijkstroom (DC). De Kia-dealer kan e-Soul-rijders volledig ontzorgen met laadoplossingen op maat voor thuis of op de zaak.

08_Kia-e-Soul.jpg

09_Kia-e-Soul.jpg

10_Kia-e-Soul.jpg

11_Kia-e-Soul.jpg

12_Kia-e-Soul.jpg

01_Kia-e-Soul.jpg

02_Kia-e-Soul.jpg

03_Kia-e-Soul.jpg

04_Kia-e-Soul.jpg

05_Kia-e-Soul.jpg

06_Kia-e-Soul.jpg

07_Kia-e-Soul.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Kia tweemaal in de prijzen bij iF Design Awards

•  

‘Imagine by Kia’ concept car erkend als ‘Professional Concept’

•  

Nieuwe XCeed geprezen in de categorie ‘Product’

•  

Alle vier Ceed-modellen nu bekroond met prestigieuze designprijs

•  

Twintig iF Design Awards voor Kia sinds 2010


Breukelen - 11 februari 2020
De Kia XCeed en de ‘Imagine by Kia’ concept car zijn beide bekroond met een iF Design Award 2020. De dynamische cross-over en het futuristische studiemodel zijn de nieuwste ontwerpen van Kia die de prestigieuze onderscheiding krijgen van het iF International Forum Design uit Hannover.

De teller van iF Design Awards voor Kia staat inmiddels op twintig, stuk voor stuk erkenningen voor de succesvolle designstrategie van het merk. Kia won de eerste iF Design Award in 2010.

Beste ‘Professional Concept’ van 2020

De ‘Imagine by Kia’ is een elektrische auto die het design van een sportieve sedan combineert met dat van een gespierde SUV en een ruime, veelzijdige cross-over. De concept car van Kia boort daarmee doelbewust een nieuw segment aan. Hij is voorzien van een laag geplaatste accu die via inductie is te laden en die twee elektromotoren voorziet van stroom. Kia zet vol in op elektrificatie en dit studiemodel, dat in 2019 werd onthuld op de autosalon van Genève, is een spannende voorproef van de innovatieve features en het design van toekomstige emissievrij-rijdende modellen van het merk. De baanbrekende concept car van Kia werd door de jury van het designinstituut bekroond tot het beste ‘Professional Concept’ van 2020.

Kia XCeed: vervolg op iF Design Award hattrick

De Kia XCeed combineert het beste van een SUV met de sportieve rijeigenschappen en compacte afmetingen van een hatchback. De expressieve en dynamische cross-over is in de tweede helft van 2019 geïntroduceerd en de eerste geëlektrificeerde versie, de XCeed Plug-in Hybrid, volgt binnenkort. De overwinning van de XCeed in de categorie ‘Product’ betekent dat nu alle vier modellen van de nieuwe Ceed-familie zijn bekroond met een iF Design Award. Kia werd in 2019 al onderscheiden met een iF Design Award hattrick voor de vijfdeurs Ceed hatchback, de Ceed Sportswagon en de ProCeed shooting brake.

iF Design Award 2020 – 7.298 inzendingen uit 56 landen

De iF Design Award, opgericht in 1953, is één van de meest prestigieuze designprijzen ter wereld en wordt elk jaar georganiseerd door het iF International Forum Design GmbH in Hannover, het oudste onafhankelijke designinstituut ter wereld.

Voor de awards in 2020 heeft de internationale jury van 78 designexperts in totaal 7.298 inzendingen uit 56 landen beoordeeld en in zeven categorieën een winnaar verkozen. De iF Design Award omvat de volgende categorieën: Product, Communicatie, Verpakking, Architectuur, Interieurarchitectuur, Serviceontwerp en Professioneel Concept. De winnaars nemen hun prijzen op 4 mei aanstaande in ontvangst tijdens de ‘iF Design-tentoonstelling’ in het Friedrichstadt-Palast in Berlijn, de UNESCO City of Design.

Newspaper_1920x1080_FullHD_if_imagine[1].jpg

Newspaper_1920x1080_FullHD_if_xceed[1].jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


 



Kia prijst Ceed Sportswagon en XCeed Plug-in Hybrid

•  

Nu drie Plug-in Hybrids in rap groeiend elektrisch gamma van Kia

•  

1.6 GDI-motor en elektromotor leveren 141 pk systeemvermogen

•  

Volledig elektrische actieradius tot 60 kilometer* en slimme technologie om bereik te vergroten en makkelijk laadpunten te vinden

•  

Zeer rijke standaarduitrusting en unieke designdetails

•  

Nu te bestellen, levering vanaf april 2020, prijzen vanaf € 34.495,-**


Breukelen - 13 februari 2020
Kia maakt vandaag de prijzen van de nieuwe Ceed Sportswagon en XCeed Plug-in Hybrid bekend. Beide modellen combineren een krachtige, emissievriendelijke aandrijflijn met slimme technologie en een zeer rijke uitrusting. Ze zijn per vandaag te bestellen en al in april leverbaar.

De elektrificatie van het modelgamma van Kia is in volle gang. Naast de volledig elektrische modellen, de e-Soul en e-Niro, heeft Kia inmiddels een hybrid én drie Plug-in Hybrid modellen in huis. Samen met de Niro Plug-in Hybrid, zijn de twee nieuwe en emissievriendelijke stekkerhybrides uitstekende alternatieven. Plug-in Hybrid is weer in trek in Nederland vanwege de steeds verder aangescherpte leaseregelingen waarbij duurzaamheid een belangrijke rol speelt.

Geavanceerde aandrijflijn
De nieuwe modellen van Kia combineren een efficiënte 1.6-liter ‘Kappa’ viercilinder GDI-benzinemotor (gasoline direct injection) met een 44,5 kW sterke elektrische motor die wordt gevoed door een lithium-polymeer-accu van 8,9 kWh. Het systeemvermogen van de intelligente aandrijflijn, die is gekoppeld aan een zestraps automaat met dubbele koppeling, levert een systeemvermogen van 141pk en een maximumkoppel van 265Nm.

De nieuwe Plug-in Hybrid modellen van Kia hebben een elektrische actieradius van 58 kilometer* (XCeed) tot zelfs 60 kilometer* voor de Ceed Sportswagon. Voor de meeste rijders is dat ruim voldoende voor emissievrij dagelijkse woon-werkverkeer.
Het regeneratieve remsysteem benut de kinetische energie om de accu te laden om het elektrische bereik verder te optimaliseren. Beide modellen zijn voorzien van het nieuwe Virtual Engine Sound System van Kia, dat voetgangers bij lage snelheden in de elektrische modus waarschuwt met virtuele geluiden.

De geëlektrificeerde aandrijflijn van Kia heeft minimale impact op de binnenruimte. Zo is de accu naast de brandstoftank onder de achterbank geplaatst en dus niet, zoals bij veel andere Plug-in Hybrid modellen, onder de vloer van de bagageruimte, waar hij waardevolle laadruimte inneemt. Er is een speciale ruimte onder de bodem van de kofferbak om de laadkabel in op te bergen. Door de plaatsing van het accupakket is de praktische bagageruimte gelijk aan de XCeed en Ceed Sportswagon met verbrandingsmotoren.

Bekijk hier de prijslijst en de uitgebreide specificaties van de Kia Ceed Sportswagon PHEV.
Bekijk hier de prijslijst en de uitgebreide specificaties van de Kia XCeed PHEV.

 

 

 

 

00-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

01-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

02-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

03-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

04-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

05-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

06-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

07-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

08-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

09-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

10-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

11-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

12-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

13-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

14-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

15-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

16-Kia-prijst-Ceed-Sportswagon-en-XCeed-Plug-in-Hybrid.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


 



Kia onthult de nieuwe Sorento

•  

Krachtig en hoogwaardig design

•  

Eerste geëlektrificeerde Sorento

•  

Boordevol connectiviteits-, rijhulp- en infotainmentsystemen

•  

Publieksdebuut tijdens Geneva International Motor Show


Breukelen - 17 februari 2020
Kia geeft vandaag de officiële beelden vrij van de nieuwe Sorento. De grote SUV beleeft zijn publieksdebuut tijdens de 2020 Geneva International Motorshow.

Het design van de nieuwe Sorento is stijlvoller dan ooit. Met zijn scherpe lijnen en cleane oppervlakken onderscheidt hij zich duidelijk van zijn voorganger die meer ronde lijnen heeft. De nieuwe geometrische designdetails en de langgerekte proporties versterken het krachtige ontwerp dat begeerlijker is dan ooit tevoren. Tegelijkertijd behoudt de nieuwe Sorento de kenmerkende, onverzettelijke uitstraling van zijn voorgangers.

De assertieve grille van de nieuwe Sorento is een nieuwe interpretatie van het kenmerkende ‘tiger nose’ design. Hij is niet alleen breder en groter dan voorheen, maar ook organisch geïntegreerd met de koplampen, die op hun beurt zijn voorzien van nieuwe en opvallende ‘tiger eye’ LED-dagrijverlichting.

En profile vallen met name de nieuwe proporties op. Het gestrekte silhouet van de nieuwe Sorento wordt mede bepaald door zijn korte overhangen en de langere wielbasis. Een andere eyecatcher is het ‘cab-rearward’ design waarbij de A-stijl 30 mm naar achteren is geplaatst met als resultaat een langere motorkap en een dynamischer profiel. De kenmerkende lijnvoering van de motorkap loopt door langs de gehele zijkant, tot aan de achterlichten die er een visueel geheel mee vormen.

Het geheel nieuwe platform waarop de Sorento staat, biedt samen met het innovatieve interieurconcept niet alleen meer ruimte en comfort, maar ook plaats voor de nieuwe, geëlektrificeerde ‘Smartstream’ aandrijflijnen van Kia. De eerste Sorento met hybride-aandrijving levert hogere prestaties dan zijn voorgangers, tegen een lager verbruik en lagere emissies.

De nieuwe Sorento is de vaandeldrager van de SUV line-up van Kia, die onder meer bestaat uit de Stonic en Sportage. Het nieuwe model is het resultaat van de samenwerking van de drie designstudio’s in Korea, Europa en Noord-Amerika. De vierde generatie staat op een geheel nieuw platform en legt de lat hoger in zijn segment met ongekende ruimte, flexibiliteit, efficiency en kwaliteit.

De nieuwe Kia Sorento beleeft zijn publieksdebuut tijdens de Geneva International Motorshow op 3 maart 2020.

 

 

 

01_Kia_onthult_de_nieuwe_Sorento.jpg

02_Kia_onthult_de_nieuwe_Sorento.jpg

03_Kia_onthult_de_nieuwe_Sorento.jpg

04_Kia_onthult_de_nieuwe_Sorento.jpg

05_Kia_onthult_de_nieuwe_Sorento.jpg

06_Kia_onthult_de_nieuwe_Sorento.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


 



Kia XCeed nu ook als ComfortLine verkrijgbaar

•  

Nieuw instapmodel biedt veel luxe tegen aantrekkelijke prijs

•  

7 jaar/150.000 kilometer garantie

•  

Nu te bestellen vanaf € 27.995,-*, Private Lease vanaf € 379,- per maand


Breukelen - 17 februari 2020
Kia voegt een nieuwe uitvoering toe aan de line-up van de XCeed. De ComfortLine is het nieuwe instapmodel voor de expressieve cross-over en maakt indruk met een uitgebalanceerde combinatie van een rijke uitrusting tegen een extra scherpe prijs. De Kia XCeed ComfortLine is nu te bestellen vanaf € 27.995,-* en via Private Lease beschikbaar vanaf € 379,- per maand.

De ComfortLine staat weliswaar aan de basis van het XCeed-gamma, maar is standaard meer dan compleet uitgerust. Hij staat standaard op 16-inch lichtmetalen velgen en is onder meer voorzien van opvallende dakrails en dakspoiler, chromen raamomlijstingen en LED-verlichting voor en achter. De achterbumper met geïntegreerde uitlaatsierstukken en diffuser benadrukken het uitgesproken sportieve design.

Compleet en connected
De nieuwste uitvoering van de XCeed – die het beste van een SUV combineert met de sportieve rijeigenschappen en compacte afmetingen van een hatchback – is standaard voorzien van onder meer airconditioning, cruise control, een snelheidsbegrenzer en een 3,5” supervision instrumentarium. Ook comfortfeatures als een lichtsensor, elektrisch bedienbare ramen voor- en achter en lederafwerking voor het stuurwiel en de pookknop zijn inbegrepen. Het audiosysteem met 8-inch scherm heeft een USB-aansluiting, Bluetooth-connectiviteit met spraakherkenning en is voorbereid voor zowel Apple Carplay als Android Auto. Hij biedt daarnaast standaard een groot aantal rijhulpsystemen, zoals autonome noodremassistentie, actieve rijbaanassistentie, vermoeidheidsherkenning en grootlichtassistentie.

De Kia XCeed ComfortLine is per direct te bestellen in combinatie met de populaire
88 kW/120 pk sterke 1.0 T-GDI benzinemotor. Hij is leverbaar vanaf € 27.995,-* en komt uiteraard met standaard 7 jaar of 150.000 kilometer fabrieksgarantie. De ComfortLine is beschikbaar via Private Lease en is aantrekkelijk geprijsd vanaf € 379,- per maand op basis van 10.000 kilometer per jaar en een looptijd van 60 maanden.

Bekijk hier de prijslijst en de uitgebreide specificaties van de Kia XCeed.

*) Consumentenadviesprijs inclusief kosten rijklaarmaken bestaande uit: het transporteren, reinigen en poetsen van de auto, de kentekenplaten, handling- en administratiekosten, recyclingbijdrage, legeskosten, kosten tenaamstelling, een model specifieke mattenset en een veiligheidshamer.

 

 

 

02-Kia-XCeed-nu-ook-als-ComfortLine.jpg

03-Kia-XCeed-nu-ook-als-ComfortLine.jpg

04-Kia-XCeed-nu-ook-als-ComfortLine.jpg

05-Kia-XCeed-nu-ook-als-ComfortLine.jpg

06-Kia-XCeed-nu-ook-als-ComfortLine.jpg

01-Kia-XCeed-nu-ook-als-ComfortLine.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

 



Laurens van Bergeijk nieuwe PR Manager Kia Motors Nederland

Breukelen - 10 maart 2020
Kia Motors Nederland heeft Laurens van Bergeijk aangesteld als PR Manager. Binnen het communicatieteam is Laurens per vandaag verantwoordelijk voor het PR-beleid voor de Nederlandse markt.

Vóór zijn benoeming bij Kia Motors Nederland vervulde Laurens van Bergeijk diverse communicatie-, marketing en PR-functies binnen de autosector. Hij kijkt met veel energie uit naar zijn nieuwe rol bij Kia: “Ik heb erg veel zin om de komende jaren succesvolle PR-campagnes te realiseren en een mooie bijdrage te leveren aan de hoge ambities van Kia in Nederland.”

Laurens is verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de PR-strategie, alsmede voor het contact met de media. Hij rapporteert aan Maaike Aarts, Manager Communications & PR.

Grote stappen
Maaike Aarts: “We zijn verheugd met de komst van Laurens. Kia maakt grote stappen. Niet alleen met een succesvol en al verregaand geëlektrificeerd modellengamma, maar ook met de implementatie van een geheel nieuwe merkstrategie. Laurens is een belangrijke versterking van ons team en we kijken ernaar uit om samen met hem de volgende stappen te zetten.”

 

 

 

Laurens-van-Bergeijk.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


 



Kia onthult nieuwe Sorento via Facebook livestream

•  

Onthulling Kia Sorento wordt live uitgezonden op 19 maart 2020 12:30uur

•  

Kia nodigt Facebook-bezoekers uit real-time vragen te stellen – waarbij de 60 beste vragen worden beloond met een halfjaar abonnement op TIME magazine

•  

Livestream te volgen via Kia Motors Facebook pagina


Breukelen - 16 maart 2020
De nieuwe Kia Sorento wordt op 19 maart a.s. via Facebook livestream onthult. De nieuwe Sorento wordt online onthuld na de annulering van de Autosalon van Genève.

Het online event start om 12:30 uur en wordt live uitgezonden op de Kia Motors Facebook pagina: https://www.facebook.com/Kiamotorsworldwide/videos/2589406991318473/. Kia nodigt het publiek dat deelneemt aan de uitzending uit om real-time vragen te stellen aan de aanwezige Kia-vertegenwoordigers. De livestream deelnemers die de 60 beste vragen stellen, worden beloond met een halfjaar abonnement op TIME Magazine.

De veelzijdige Kia Sorento verlegt als eerste van een nieuwe generatie SUV’s van Kia de grenzen in het segment met zijn krachtige en zuinige ‘Smartstream’ geëlektrificeerde aandrijflijnen, het fraaie design en het ruime hoogwaardige interieur.

 

 

 

 

Sorento-onthulling.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites




De nieuwe Sorento: altijd hybride

•  

Efficiënte en 169kW/230pk sterke ‘Smartstream’ hybrid

•  

Stijlvol exterieur en hoogwaardig, hightech interieur

•  

Nog meer ruimte, comfort en rijplezier

•  

Superieure connectiviteit en geavanceerde assistentiesystemen

•  

Eind zomer 2020 verwacht op de Nederlandse markt


Breukelen - 18 maart 2020
Vandaag geeft Kia de belangrijkste feiten vrij van de gloednieuwe Sorento. De eerste van een nieuwe generatie SUV’s van Kia verlegt de grenzen in het segment met zijn krachtige en zuinige ‘Smartstream’ hybride aandrijflijn, het fraaie design en het ruime hoogwaardige interieur. De hightech SUV biedt het allerlaatste op het gebied van infotainment, connectiviteit en assistentiesystemen. Hij komt vanaf eind zomer 2020 naar Nederland met verschillende geëlektrificeerde aandrijflijnen.

De elektrificatie van het modelgamma van Kia is in volle gang. Naast de volledig elektrische modellen, de e-Soul en e-Niro, heeft Kia inmiddels verschillende hybrids en plug-in hybrids in huis. Ook de nieuwe Sorento gaat elektrisch. Hij komt in eerste instantie als een efficiënte hybrid naar Nederland en later ook als plug-in hybrid. De Sorento is een belangrijk model voor Kia. Sinds zijn lancering in 2002 is de grote SUV al meer dan 3 miljoen keer verkocht. De nieuwste generatie is de meest geavanceerde Kia van dit moment. Hij verzet niet alleen de bakens op het gebied van slimme en efficiënte technologie, maar maakt ook indruk met zijn stijlvolle design en het hoogwaardig afgewerkte interieur.

Smartstream
De eerste geëlektrificeerde Sorento is een hybrid. Zijn ‘Smartstream’ krachtcentrale bestaat uit een 132kW/180pk sterke 1.6 T-GDI benzinemotor, een 1.49 kWh lithium-ion polymeeraccu en een 44kW/60 pk sterke elektromotor. De innovatieve en efficiënte hybride heeft een systeemvermogen van 169kW/230pk en een maximumkoppel van 350Nm. Hij is standaard gekoppeld aan een razendsnel en zijdezacht schakelende zestraps automaat.

De uitgebreide technische details van de nieuwe Sorento hybrid staan onderaan dit bericht. De plug-in hybrid details worden binnenkort bekendgemaakt.

Stijlvol exterieur
Met zijn scherpe lijnen en cleane oppervlakken onderscheidt de nieuwe Sorento zich duidelijk van zijn voorganger die meer ronde lijnen heeft. De nieuwe geometrische designdetails en de langgerekte proporties versterken het krachtige ontwerp dat begeerlijker is dan ooit tevoren. Tegelijkertijd behoudt de nieuwe Sorento de kenmerkende, onverzettelijke uitstraling van zijn voorgangers. De assertieve grille van de nieuwe Sorento is een nieuwe interpretatie van het kenmerkende ‘tiger nose’ design. Hij is niet alleen breder en groter dan voorheen, maar ook organisch geïntegreerd met de koplampen, die op hun beurt zijn voorzien van nieuwe en opvallende ‘tiger eye’ LED-dagrijverlichting.

En profile vallen met name de nieuwe proporties op. Het gestrekte silhouet van de stijlvolle Sorento wordt mede bepaald door zijn korte overhangen en de langere wielbasis. Een andere eyecatcher is het ‘cab-rearward’ design waarbij de A-stijl 30 mm naar achteren is geplaatst met als resultaat een langere motorkap en een dynamischer profiel. De kenmerkende lijnvoering van de motorkap loopt door langs de gehele zijkant, tot aan de verticaal geplaatste achterlichten die er visueel één geheel mee vormen.

Hoogwaardig interieur
Het intuïtieve en hightech binnenste van de nieuwe Sorento is vaandeldrager voor de nieuwe generatie Kia-interieurs met een nog stijlvoller design en ongekend hoge afwerkingskwaliteit.  De nieuwe Sorento verloochent tegelijkertijd zijn afkomst niet en biedt zelfs nog meer ruimte en veelzijdigheid dan zijn voorgangers.

Dé blikvanger in het interieur is het dashboard met gedistingeerde lijnvoering, opvallende verticaal geplaatste ventilatie-units en twee grote beeldschermen. Het 12,3-inch digitale instrumentarium vormt samen met het 10,25-inch grote centrale touchscreen een intuïtieve breedbeeldervaring.

De nieuwe Sorento verwent de inzittenden met onder meer een Mood Lighting System dat op subtiele wijze het interieur verlicht en de gebruikte materialen waren niet eerder zo hoogwaardig.

 

01_De-nieuwe-Sorento-altijd-hybride.jpg

04_De-nieuwe-Sorento-altijd-hybride.jpg

05_De-nieuwe-Sorento-altijd-hybride.jpg

06_De-nieuwe-Sorento-altijd-hybride.jpg

02_De-nieuwe-Sorento-altijd-hybride.jpg

03_De-nieuwe-Sorento-altijd-hybride.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...