Jump to content
KCG

Persberichten van Kia Motors Nederland.

Recommended Posts

Afschuwelijk neem liever een panorama dak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis niet heel mooi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het veel geld, voor 1200 euro hadden ze er wel een paoramadak mogen inbouwen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

jackie is blij met zijn eigen dakkie :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat dak van Jack ziet er veel beter uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jackie is blij met zijn eigen dakkie :P

 

Je bedoelt:

 

Jakkie is blij met zijn eigen dakkie !?

 

of

 

Jackie is blij met zijn eigen dekkie !?

 

 

"Klinkt beter............"

 

:-)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even reageren op het Picanto-dak!

 

Ik vind het zelfs lelijk :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even reageren op het Picanto-dak!

 

Ik vind het zelfs lelijk :?

Webasto is ook al gestopt met de levering ervan zag ik op de site dus er zal her en der nog een behoorlijke restpartij zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn twijfels of dit dak wel van Webasto is.

Heb zelf nu zo'n 6 jaar ervaring met hun daken en dit dak ziet er qua bediening en constructie ZO anders uit dan wat ik gewend ben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia Picanto in juni opnieuw bestverkochte auto in A-segment

 

                             

 

 

                                                                                         

 

·         Compacte stadsauto van Kia in eerste helft 2014 op één na populairste keuze onder particulieren

·         Kia introduceert bi-fuel Picanto LPG met af-fabriek LPG-installatie inclusief 7 jaar garantie

 

Breukelen, 2 juli 2014 – De Kia Picanto blijft onverminderd de Nederlandse Kia-verkopen domineren. In de eerste helft van dit jaar verkocht Kia in totaal 5.344 Picanto’s, waarmee de compacte stadsauto van Kia in die periode het op één na populairste model onder de Nederlandse particuliere autokopers was. Bovendien sloot de Picanto de maand juni opnieuw af als bestverkochte auto in het A-segment.

 

In juni verkocht Kia in totaal 779 Picanto’s, wat tegen de dalende markttrend in zelfs een lichte toename betekent vergeleken met de verkopen in dezelfde maand vorig jaar. Daarmee was de Picanto onder zakelijke en particuliere kopers in juni opnieuw de populairste keuze in de klasse van de compacte stadsauto’s. Hoe belangrijk de Picanto voor Kia is, blijkt wel uit het feit dat het model met 5.344 verkochte exemplaren tot dusver dit jaar de helft van de totale Kia-verkopen voor zijn rekening neemt.

 

Onveranderd populair

De frisse, vlotte styling, het ruime interieur en het volwassen rijgedrag van de Picanto zijn doorslaggevende aankoopargumenten. Maar daarnaast is ook de Picanto World Cup Edition met vele sportieve extra’s en €1.000,- voordeel in lijn met de sportieve prestaties van Oranje een groot succes. Bovendien spreekt het recent geïntroduceerde Kia Private Lease-concept een grote groep particuliere automobilisten aan die graag precies weten waar ze qua maandelijkse kosten voor hun mobiliteit aan toe zijn. Kia Private Lease zorgt zo voor een zorgeloze rijervaring. Als onderdeel van Kia Private Lease kunnen consumenten op de website van Kia via een handige module zelf hun maandelijkse private lease all-in bedrag uitrekenen.

 

Picanto nu ook op LPG

Deze sterke eigenschappen van de Picanto zullen er voor zorgen dat de compacte Kia ook in de tweede helft van 2014 onverminderd populair blijft. Gesteund door de nieuwe Picanto LPG, waarmee Kia nu ook een bi-fuelversie aan het gamma toevoegt. Deze uitvoering wordt af-fabriek voorzien van een LPG-installatie en vertrouwt als vanouds op 7 jaar fabrieksgarantie.

 

De bi-fuel Kia Picanto LPG wordt aangedreven door een aangepaste versie van Kia’s 1.0-liter driecilinder Kappa-motor, die goed is voor 49 kW (67 pk) en een koppel van 90 Nm. De auto is uitgerust met twee brandstoftanks. De benzinetank heeft net als in de conventionele Picanto een inhoud van 35 liter. Daarnaast herbergt de vloer van de laadruimte een LPG-tank van 27 liter, voor een aanvullende actieradius zonder de standaard bagageruimte van de Picanto op negatieve wijze te beïnvloeden.

 

De brandstofmeter voor zowel LPG als benzine is in het instrumentencluster geïntegreerd en de aansluiting voor het bijvullen van LPG is van buitenaf onzichtbaar naast de benzinedop geplaatst.

 

De Kia Picanto LPG is er uitsluitend als 5-deurs ComfortLine-uitvoering en is bij de Nederlandse Kia-dealers per direct leverbaar voor € 12.195,-. Daarmee ligt de prijs van deze LPG-variant slechts € 1.500,- hoger dan die van een reguliere Picanto ComfortLine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt goed !

Prima voor goedkoop woon werk verkeer !

Jammer dat hier geen eco subsidie op zit :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia voor 3 jaar sponsor van AFAS Tennis Classics

                             

 

·         Internationale tennissponsoring krijgt vervolg op nationaal niveau

·         Jacco Eltingh als merkambassadeur verbonden aan Kia

·         Nationale introductie nieuwe Kia Sorento tijdens AFAS Tennis Classics

 

Breukelen, 9 juli 2014 – Kia heeft deze week een samenwerking ondertekend met Eltingh Haarhuis Tennis Events, die Kia voor een periode van drie jaar als sponsor & official car partner aan de AFAS Tennis Classics verbindt. Als onderdeel van de overeenkomst wordt voormalig toptennisser Jacco Eltingh merkambassadeur van Kia. Hij treedt hiermee in de voetsporen van Rafael Nadal, die op internationaal niveau al jarenlang het sportieve gezicht van Kia is.

 

“Kia en toptennis – een combinatie die al vele jaren uitermate succesvol is. Al 17 jaar lang is Kia sponsor van het Australian Open Grand Slam toernooi, een samenwerking die afgelopen jaar opnieuw met vijf jaar werd verlengd tot 2018. Bovendien vertrouwde Kia jarenlang op tennislegende Andre Agassi als wereldwijd merkambassadeur, een rol die Agassi een aantal jaren geleden overdroeg op Rafael Nadal, momenteel de nummer 2 van de wereld op de internationale ATP World Tour ranglijst.” aldus Sjoerd Knipping, Director Marketing van Kia Motors Nederland.

Sponsor & official car partner

De samenwerking met de AFAS Tennis Classics op nationaal niveau is een logische vervolgstap in de sportsponsoringsstrategie van Kia. Recent heeft Kia Motors Nederland zich voor een periode van drie jaar als sponsor & official car partner aan dit Nederlandse indoor tennistoernooi verbonden. Jacco Eltingh: “Tijdens de AFAS Tennis Classics treden voormalige wereldtoppers aan die ooit een Grand Slam-finale bereikten of wonnen, de eerste plaats van de wereldranglijst behaalden of de Davis Cup veroverden. Voor de 13e editie van de AFAS Tennis Classics (27 t/m 30 november aanstaande) kunnen we onder andere rekenen op voormalige toppers als Richard Krajicek, Andy Roddick, Jonas Björkman, Sjeng Schalken en Sergi Bruguera.”

 

Jacco Eltingh merkambassadeur Kia

Als onderdeel van de overeenkomst die Kia Motors Nederland en Eltingh Haarhuis Tennis Events (EHTE) voor het driejarige partnerschap met de AFAS Tennis Classics tekenden, heeft mede-toernooidirecteur Jacco Eltingh zich voor die periode ook opgeworpen als merkambassadeur van Kia. Vanuit die functie, krijgt Eltingh in eerste instantie de beschikking over een Kia Sportage. Op termijn zal Eltingh de Sportage echter verruilen voor de compleet nieuwe Sorento die Kia later dit jaar in Nederland zal introduceren.

 

In lijn met de samenwerking met de AFAS Tennis Classics heeft Kia dit tennistoernooi, dat plaatsvindt in OmniSport Apeldoorn, ook uitverkozen als decor voor de nationale introductie van de nieuwe Sorento.

 

Meer informatie over de AFAS Tennis Classics is beschikbaar op www.afastennisclassics.nl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gedurfde en verfijnde styling voor de derde generatie Kia Sorento

                        

 

Breukelen, 29 juli 2014 - De geheel nieuwe derde generatie Kia Sorento zal eind volgende maand worden onthuld.

Het design toont een gewaagde ‘swept-back styling’ van het exterieur.

 

 

De nieuwe Sorento heeft een lagere daklijn, een hogere gordellijn, ronde schouders aan de achterzijde en diep gewelfde oppervlakken in de carrosserie.

De Sorento heeft hierdoor een meer gespierde houding. Samen met een grotere, meer rechtopstaande 'tiger-nose' grille verhogen deze veranderingen in

het ontwerp de esthetische verfijning van de best verkochte SUV van Kia.

De Sorento is ontworpen door Kia's design studio's in Korea, Duitsland en de Verenigde Staten en zal eind augustus voor het eerst worden tentoongesteld

in Korea. De Europese première is op donderdag 2 oktober tijdens de Paris Motor Show.

Klik op de link voor een korte video over het design van de derde generatie Sorento: http://youtu.be/tF_2eHpCrOo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektrische Kia Soul per september leverbaar in Nederland vanaf € 32.995,-

                                                 

 

·         Slechts 4% bijtelling voor zakelijke rijders, gunstige fiscale MIA- en VAMIL-regelingen voor ondernemers

·         Innovatieve technologieën voor energiebesparing

·         Scherp full operational leasetarief van € 559,- per maand

·         Elektrisch rijden met 7 jaar garantie

 

Breukelen, 30 juli 2014 – In september maakt de Kia Soul EV zijn opwachting in Nederland. De compleet elektrisch aangedreven Soul EV wordt in ons land leverbaar via geselecteerde Kia-dealers. Voor een prijs van € 32.995,- en slechts 4% fiscale bijtelling voor zakelijke rijders biedt Kia met de Soul EV een meer dan compleet uitgeruste elektrische auto. Als ’s werelds eerste volledig elektrische SUV is de Soul EV uniek in zijn soort.

 

De Soul EV is voorzien van een 81,4 kW (110 pk) sterke elektromotor met een koppel van 285 Nm dat direct vanuit stilstand voorhanden is. De Soul EV onderscheidt zich dan ook door vlotte prestaties, waaronder een acceleratie van 0 naar 100 km/u in slechts 11,2 seconden. Dankzij een batterijcapaciteit van 27 kWh heeft de Soul EV volledig opgeladen een gecombineerde actieradius (NEDC) van 212 kilometer, wat in de praktijk neerkomt op ongeveer 160 kilometer. Daarmee komt de Soul EV aanzienlijk verder dan veel directe concurrenten in dit segment van elektrische auto’s.

 

Kia heeft de Soul EV vanaf de basis als elektrische auto ontwikkeld. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het batterijpakket dat in de bodem van de auto is geïntegreerd. Die constructie komt de stabiliteit van de auto ten goede vanwege het lage zwaartepunt  en beperkt de interieurruimte nauwelijks.

 

Op- en bijladen van het batterijpakket van de Kia Soul EV kan via een laadpaal, een  wandbox of een regulier stopcontact. De elektrische Soul beschikt in de neus over twee aansluitingen die door een van binnenuit te openen afdekklep aan het oog worden onttrokken. Bovendien wordt de Soul EV standaard geleverd met twee verschillende stekkers: één voor laadpaal en wandbox en één voor een normaal stopcontact. De laadtijd van een volledige batterijlading varieert van 14 tot 15 uur via een normaal stopcontact (3,6 kW) tot 4 à 5 uur via een wandbox (6,7 kW). Via een laadpaal behoort ook snelladen standaard tot de mogelijkheden. Hiermee wordt 80% van de batterijcapaciteit bereikt in 60 minuten bij 20 kW of 30 minuten bij 50 kW.

 

EcoElectric-innovaties

Uiterlijk onderscheidt de Kia Soul EV zich nadrukkelijk door nieuwe stylingdetails, speciaal voor deze elektrische Soul ontwikkelde kleurschema’s, LED-achterlichten, speciale lichtmetalen velgen met aerodynamisch geoptimaliseerde wieldeksels, extra lage-rolweerstandbanden en een EcoElectric-embleem op de zijschermen.

 

Ook het interieur van de Soul EV heeft een duurzame uitstraling gekregen, mede dankzij het gebruik van lichte tinten en de toepassing van ecologische en biomaterialen voor het dashboard, de stoelen en de bekledingsstoffen. Bovendien vertrouwt de Soul EV in het interieur over tal van innovatieve technologieën. Voorbeelden daarvan zijn het Dual Zone Climate Control systeem, dat met het oog op energiebesparing ook een ‘Driver only’ functie heeft, en het navigatiesysteem, dat ook de dichtstbijzijnde publieke laadpunten weergeeft. Daarnaast is de auto uitgerust met een warmtepomp die er voor zorgt dat de warmte die o.a. wordt gegenereerd door de elektromotor en de andere elektronische apparatuur wordt opgevangen en gebruikt voor het verwarmen van het interieur. Om de batterij tijdens het rijden niet teveel te belasten door de climate control, kan deze ingesteld worden om op gewenste tijden het interieur van de auto alvast te verwarmen of te koelen wanneer deze is aangesloten op de lader. Tot slot is de luchtinname voor koelen en verwarmen zodanig afgeregeld dat het klimaat in de auto aangenaam blijft, maar er veel minder lucht van buiten naar binnen komt. Hierdoor is er veel minder energie nodig om het interieur te verwarmen of te koelen.

 

 

 

Eén luxe uitvoering: Soul EV ExecutiveLine

De Kia Soul EV wordt vanaf september leverbaar in Nederland via geselecteerde Kia-dealers, in één complete, luxueuze uitvoering: de ExecutiveLine. Dit topmodel vertrouwt standaard ondermeer op Dual Zone Climate Control, cruise control, een Smart key en start/stop knop, LED-dagrijverlichting en –achterlichten, een 8 inch full-map navigatiesysteem met achteruitrijcamera, elektrisch bedienbare ramen voor/achter, elektrisch bedienbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels, een 3,5 inch OLED Supervision instrumentarium, stoelverwarming, leerafwerking voor het stuur en de deurpanelen, en 16 inch lichtmetalen velgen met wieldeksels.

 

De Nederlandse prijs van de volledig elektrische Kia Soul EV ExecutiveLine bedraagt € 32.995,-. Zakelijke rijders profiteren met de Soul EV van de laagste fiscale-bijtellingcategorie van 4%, wat overeenkomt met een netto maandlast van slechts € 46,-*. De ‘full operational’ leaseprijs van deze elektrisch aangedreven Soul is € 559,- ex. BTW op basis van een looptijd van 60 maanden/100.000 km.

 

Fiscaal aantrekkelijk voor ondernemers

Daarnaast kunnen ondernemers bij aanschaf van een Kia Soul EV gebruikmaken van gunstige fiscale regelingen als de Milieu Investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (VAMIL). Met de MIA-regeling kan bijvoorbeeld 36% van de aanschafkosten, inclusief een eventuele laadpaal of wandbox, worden afgetrokken van de bedrijfswinst vóór belastingen. Daarnaast biedt de VAMIL Soul EV-kopers de mogelijkheid om 75% van het investeringsbedrag op een willekeurig moment af te schrijven.

 

Unieke garantie

Net als alle Kia-modellen profiteert de Soul EV van de unieke 7 jaar/150.000km fabrieksgarantie van Kia. Uiteraard is de garantie ook van toepassing op het batterijpakket van de Soul EV.

 

* Op basis van 42% inkomstenbelasting

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premium afwerking en luxe functies in het interieur van de 3e generatie Kia Sorento 

 

Breukelen, 5 augustus 2014 – Het interieur van de derde generatie Kia Sorento legt de lat voor luxe in zijn segment nog hoger. Dankzij het moderne ‘wrap-around’ dashboard, de hoge kwaliteit van de zacht aanvoelende materialen en een scala aan geavanceerde technologieën, ligt de kwaliteitsbeleving van Sorento klanten op een ongekend niveau.

 

Het ontwerp van het interieur werd geleid door Kia’s design team in Frankfurt. Tijdens de ontwerpfase dienden de beste Zwitserse horloges als inspiratie.

 

Het vloeiend vormgegeven interieur is voorzien van soft-touch materialen en leer met fraaie stiknaden. Een groot infotainment scherm met Kia’s nieuwste HMI (Human-Machine Interface) domineert het midden van het dashboard. Lange, vloeiende vormen omarmen de bestuurder en voorpassagier en benadrukken de breedte en de ruimte van het interieur.

 

De geheel nieuwe Kia Sorento zal eind augustus in Korea worden tentoongesteld, de Europese première is op donderdag 2 oktober tijdens de Paris Motor Show.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind moeiteloos de juiste weg met de Picanto BusinessLine Navigator

                             

 

·         Zeer compleet actiemodel met full map navigatiesysteem

·         Extra voordeel dat kan oplopen tot € 2.100,-

 

Breukelen, 8 augustus 2014 – Kia maakt de toch al zeer rijk uitgeruste Picanto BusinessLine nog completer door deze uitvoering als speciaal actiemodel met een full map navigatiesysteem aan te bieden. Met de BusinessLine Navigator vindt de Picanto rijder altijd gemakkelijk de juiste weg en wordt er tijd en brandstof bespaard.

 

Het actiemodel is gebaseerd op de Picanto BusinessLine met soepele 1.0 CVVT motor. De meerprijs van het ‘Navigator’ pakket bedraagt slechts € 495,-. De Picanto BusinessLine Navigator is uitsluitend leverbaar als praktische 5-deurs uitvoering.

Behalve het full map navigatiesysteem omvat de BusinessLine Navigator onder andere airco, LED-verlichting voor en achter, mistlampen, elektrisch verstelbare en verwarmbare spiegels, elektrisch bedienbare ramen voor en achter, bluetooth connectiviteit, stuurwielbediening en een lederen stuurwiel en pookknop.

 

Naast het voordeel op de BusinessLine Navigator is er voor de Picanto ook nog een extra inruilpremie en is er een speciale 50/50 deal. Hierbij doet de consument een aanbetaling van 50% via inruil of contante betaling. Daarna wordt de resterende 50% gedurende 24 maanden renteloos afgelost. Het totale voordeel op de Kia Picanto BusinessLine Navigator loopt hiermee op tot € 2.100,-!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia onthult eerste officiële foto's van de geheel nieuwe Sorento

                             

 

Breukelen, 11 augustus 2014 - De eerste foto's van de volledig nieuwe Kia Sorento onthullen het design van de derde generatie van de populaire SUV. Een gedurfde styling en verfijnde details kenmerken de carrosserie.

 

De nieuwe Sorento is langer, lager en breder, en heeft een langere wielbasis. Een premium uitstraling, meer ruimte in het interieur en tal van innovatieve functies kenmerken het interieur.

 

Met de kenmerken van het Kia-design en een meer volwassen uitstraling is het nieuwe model direct herkenbaar als een Sorento. De nieuwe look is een evolutie van het huidige voertuig waarin nieuwe visuele elementen, geïnspireerd door de Kia Cross GT concept dat debuteerde op de 2013 Chicago Auto Show, zijn toegevoegd. De lange motorkap en de onderscheidende brede D-stijlen zijn van de vorige generatie overgenomen.

 

De styling van het exterieur van de nieuwe Sorento werd geleid door de Kia design studio in Namyang Korea, met een aanzienlijke inbreng van de ontwerpstudio’s van het merk in Frankfurt, Duitsland en Irvine, Californië.

 

Het front van de nieuwe Sorento heeft een grotere, meer rechtopstaande 'tiger-nose' grille, met een opvallend driedimensionaal diamant patroon, en lange ‘swept-back’ koplampen. De lagere daklijn, hogere gordellijn en de gespierde, ronde schouders aan de achterzijde geven de auto een robuuste uitstraling.

 

Het meer langgerekte design wordt versterkt door een toename van de lengte met 95 mm (totaal nu 4.780 mm). Ook is de nieuwe Sorento 15 mm lager (nu 1.685 mm hoog), terwijl de 80 mm langere wielbasis (nu 2.780 mm) zorgt voor meer passagiersruimte op alle drie de zitrijen.

 

Soon-Nam Lee, Vice President Overseas Marketing van Kia Motors Corporation: "Hoewel we de naam hebben behouden, is de Sorento volledig opnieuw ontworpen en belooft het model klanten te verrassen met zijn nieuwe design en de nieuwe comfort en veiligheid verhogende technologieën. Meer ruimte en betere rijeigenschappen maken het plaatje compleet."

 

De geheel nieuwe Kia Sorento zal eind augustus in Korea worden tentoongesteld. De Europese première is op donderdag 2 oktober tijdens de Paris Motor Show. Naar verwachting staat de nieuwe Kia Sorento in februari 2015 bij de Nederlandse Kia-dealers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vernieuwde Optima Hybrid nu bij de Kia-dealer

                                                                          

 

·         Opgefrist uiterlijk voor gestroomlijnde hybride sedan

·         Nieuwe features, waaronder geventileerde voorstoelen en 8 inch  multimediascherm

·         Verbeterde remprestaties en 20% bijtelling door lagere CO2 uitstoot

 

Breukelen, 15 augustus 2014 – Na de introductie op de Autosalon van Genève eerder dit jaar, staat de Kia Optima Hybrid nu bij de Nederlandse Kia-dealers. De gestroomlijnde sedan heeft een luchtweerstandscoëfficiënt van slechts Cd 0,26.

 

Het exterieur van de vernieuwde Optima Hybrid heeft nieuw ontworpen voor- en achterbumpers, nieuwe koplampen en achterlichten evenals nieuwe LED-mistlampen vóór en een vernieuwd design voor Kia’s bekende ‘tiger nose’ grille. En profil is de auto eveneens verbeterd met nieuwe dorpels, spatbordlijsten en nieuwe vijfspaaks lichtmetalen wielen. Achter is het kofferdeksel voorzien van een geïntegreerde spoiler, heeft de bumper een zwarte onderrand gekregen en is het uitlaateindstuk nu niet langer zichtbaar.

 

De ongekend ruime Optima Hybrid vertrouwt op een keur aan nieuwe features, waaronder een nieuw 8 inch touchscreen voor het navigatiesysteem, verbeterde iPod-connectiviteit en een Eco display die de status van de hybride aandrijving weergeeft. Ook biedt de vernieuwde Optima Hybrid verwarmde en geventileerde voorstoelen en een elektrische handrem. Uiteraard zijn de luxe features die al op de Optima leverbaar waren, zoals een subliem Infinity geluidssysteem, een verwarmbare achterbank en een groot panoramadak, behouden gebleven.

 

Kia’s derde-generatie regeneratieve remsysteem maakt deel uit van de vernieuwde Optima Hybrid. Het nieuwe systeem is 1,2 kg lichter en reageert sneller in combinatie met een nieuwe iBAU (Integrated Brake Actuation Unit) die er voor zorgt dat het ABS sneller wordt geactiveerd en de remafstand wordt ingekort. Bovendien heeft de bestuurder nu een beter remgevoel en een verbeterde respons via het rempedaal.

 

De 2.0-liter benzinekrachtbron en de 35 kW elektromotor hebben een gecombineerd vermogen van 131 kW (177 pk) bij 5.500 tpm en 319 Nm aan trekkracht tussen 1.000 en 2.000 tpm. De sedan staat borg voor een opvallende mix van prestaties (0-100 km/u in 9,4 sec., topsnelheid 190 km/u), brandstofverbruik (5,0 l/100 km) en een nog lagere CO2-emissie (nu 117 g/km), goed voor 20% bijtelling voor de zakelijke rijder.

 

De vernieuwde Kia Optima Hybrid is leverbaar vanaf € 29.495,- Leasen kan vanaf € 499,- per maand met een netto bijtelling vanaf € 210,-. De vernieuwde Optima staat nu bij de Nederlandse Kia-dealer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Derde generatie Kia Sorento maakt zich op voor Europees debuut

                                                           

 

·         Geraffineerd design voor nieuwe Sorento

·         Compleet nieuw platform verbetert rijeigenschappen en botsveiligheid

·         Design en afwerking interieur op ongekend niveau

·         Europese première op 2 oktober tijdens Autshow van Parijs

 

Breukelen, 29 augustus 2014 – De compleet nieuwe Kia Sorento werd op 28 augustus onthuld in Korea en met een unieke mix van stijl, veelzijdigheid en technologie gaat hij een passend vervolg geven aan het succes van zijn voorganger. Het meer vloeiende design en de doordacht ontworpen koets bezorgen de derde generatie van het model een hogere mate aan verfijning, een meer premium uitstraling, meer ruimte en tal van innovatieve features.

 

De ontwerpers van deze derde generatie Sorento noemden de inspiratie voor hun nieuwe creatie ‘Streetwolf’. Hoewel de stijlwijzigingen eerder evolutionair dan revolutionair zijn, geven ze de nieuwe Sorento dankzij subtiele aanpassingen toch een geheel nieuw karakter. Een karakter dat mede wordt bepaald door de nadruk te leggen op het gestroomlijnde profiel, de verfijnde uitstraling en een meer robuuste ‘presence’ op de weg.

 

Het front van de nieuwe Sorento is voorzien van langwerpige, om de hoeken doorlopende koplampen en prominentere mistlampen. De meer rechtop staande, grotere ‘tigernose’ grille is nog zo’n herkenbaar element, mede vanwege het opvallende driedimensionale diamantpatroon dat in 2013 debuteerde op het Kia Cross GT studiemodel.

 

En profil heeft het nieuwe model de bekende uitgestrekte motorkap en de kenmerkende brede D-stijl van de Sorento behouden, maar heeft hij een lagere daklijn, hogere flanken en een naar achteren toe aflopende vorm gekregen, waardoor de auto spannender en gespierder oogt.

 

De achterkant van de auto heeft een prominentere schouderpartij gekregen, evenals een meer hoekige uitsparing voor de kentekenplaat. Dat laatste werd mogelijk dankzij de introductie van nieuwe laser-lastechnieken in de productie – een primeur voor een model van Kia – waarmee lasnaden onzichtbaar worden. Dat betekent dat de Sorento het kan stellen zonder de traditionele (maskerende) sierstrip op de achterklep.

 

De slankere look van de nieuwe Sorento wordt versterkt door zijn toegenomen lengte (+95 mm tot 4.780 mm), de afgenomen hoogte (-15 mm tot 1.685) en extra breedte (+5 mm tot 1.890).

 

Kia’s Namyang designstudio in Korea tekende voor het exterieurdesign van de nieuwe Sorento, met behulp van belangrijke input door de designstudio’s van Kia in Frankfurt (Duitsland) en Irvine (Californië, VS).

 

‘Modern en breed’ interieurdesignthema

Met name in het interieur van de nieuwe Sorento zijn belangrijke verbeteringen te vinden. De interieurstyling werd geleid door het Europese designteam van Kia in Frankfurt, waarbij Kia’s ontwerpers een verfijnder en luxueuzer compartiment creëerden dat zich onderscheidt door het gebruik van kwalitatief hoogwaardige materialen. De styling van het interieur is gebaseerd op het ‘modern en breed’ designthema, met als gevolg een stabiele, horizontale indeling. Deze breedte wordt versterkt door het breder gevormde instrumentarium, de sierstrips en de in de portieren doorlopende vorm van het dashboard. Veelvuldig gebruik van zacht aanvoelende materialen en leer resulteert in een modern-luxe ambiance en verschaft het interieur van de nieuwe Sorento een premium uitstraling.

 

Eén van de meest opvallende designfeatures in het interieur is het bedieningspaneel, dat is geïnspireerd op het ontwerp van een Zwitsers horloge en gehuld is in een nieuwe, zilverkleurige afwerking. Het paneel biedt ondermeer plaats aan Kia’s nieuwste HMI (Human-Machine Interface) technologie.

 

De vloeiende contouren van het dashboard lopen ter hoogte van de bestuurder iets omhoog om het instrumentenpaneel te kunnen herbergen. De stylinglijn in de portieren – lopend van de speakers tot aan de portiergrepen – verschaft het interieur een luxueus gevoel van verfijning.

 

Comfort, gebruiksgemak en nieuwe technologieën

Ten opzichte van het uitgaande model hebben de grotere buitenafmetingen en wielbasis (+80 mm tot 2.780 mm) geresulteerd in extra ruimte in het interieur. Hoewel de daklijn 15 mm lager ligt, hebben nieuw ontworpen zittingen gezorgd voor aanvullende hoofdruimte voor de inzittenden op alle drie zitrijen. Ook de beenruimte is in alle gevallen toegenomen. De bagageruimte is eveneens gegroeid dankzij een langere laadvloer (+87 mm), de inhoud steeg met 17,5 procent met de stoelen op de derde zitrij neergeklapt, van 515 tot 605 liter (VDA). De Sorento beschikt nu  tevens over een nieuw compartiment onder de vloer voor het opbergen van het rolscherm.

 

De nieuwe Sorento, in Nederland standaard geleverd als 7-zits uitvoering, is voorzien van een tweede zitrij die in een 40/20/40 verhouding neerklapbaar is voor extra flexibiliteit, met een hogere inklapbare middenarmsteun. De stoelen op de tweede zitrij zijn ‘op afstand’ dubbel te vouwen via twee hendels in de zijkant van de bagageruimte.

 

In de derde generatie Sorento debuteren diverse nieuwe, geavanceerde on-board technologieën ten faveure van het gebruiksgemak. Daartoe behoren daartoe een Around-View Monitor met vier camera’s die de bestuurder helpen bij het manoeuvreren in parkeerplekken en een Smart Power Tailgate. Dit systeem opent de achterklep automatisch wanneer de sleutel zich in de nabijheid van de bagageruimte bevindt, zodat eigenaren hun boodschappentassen of zware spullen eenvoudig en rechtstreeks in de auto kunnen plaatsen.

 

Verbeterd raffinement

Gedurende het gehele ontwikkelingstraject hebben de ingenieurs van Kia nadrukkelijk gewerkt aan het versterken van de koetswerkstructuur en het verbeteren van NVH-waarden (noise, vibration, harshness) om de mate aan verfijning te vergroten en een prettige reisomgeving te creëren. De toegenomen torsiestijfheid van de nieuwe koets (14 procent stijver vergeleken met zijn voorganger) biedt een uitstekende basis voor zowel het comfort als de verder verbeterde veiligheid.

 

Tot de maatregelen die rijgeluiden en vibraties in de nieuwe Sorento verder terugdringen behoren nieuwe, geluidsisolerende materialen voor de transmissietunnel, een 29 procent dikkere geluidsisolatielaag voor het dashboard en grotere motor- en transmissiesteunen voor meer raffinement in de aandrijflijn. De 2.2 CRDi dieselmotor heeft een nieuwe afdekking van het roetfilter en een akoestisch schild dat is geïntegreerd in de behuizing van de distributieketting. Geluiden in het interieur zijn afhankelijk van de rijomstandigheden met 3 tot 6 procent teruggedrongen.

 

Verbeterde motoren en rijeigenschappen

Om tegemoet te komen aan de hogere verwachtingen van consumenten hebben de Kia-ingenieurs elk aspect van de rijervaring van de nieuwe Sorento verbeterd, dankzij vernieuwingen aan de aandrijflijn, besturing en ophanging.

 

Een belangrijk aandachtspunt van het chassis engineering team van Kia tijdens de ontwikkeling van de nieuwe Sorento was het realiseren van verbeteringen op het gebied van rijcomfort, stabiliteit op hoge snelheid en handling, om de progressie op het gebied van interieurkwaliteit en NVH te volgen.

 

De onafhankelijke ophanging behoudt de lay-out van de voorgaande Sorento (met MacPherson veerpoten vóór en Kia’s multi-link systeem achter), maar met tal van modificaties. Achter heeft het subframe dat de ophanging draagt grotere bussen gekregen om het beter te isoleren van het compartiment. Grotere schokdempers zijn nu verticaal achter de aslijn geplaatst, om meer rust in de carrosserie te brengen.

 

Deze wijzigingen zorgen samen met de langere wielbasis voor een comfortabeler rijgedrag, met een meer progressieve reactie op hobbels in het wegdek. Waarmee de nieuwe Sorento een zeer prettige plek is om in te vertoeven tijdens langere trips.

 

Voorin ligt een compleet nieuw, elektronisch stuurbekrachtigingsysteem. Het is direct op de tandheugel gemonteerd in plaats van op de stuurkolom, zoals bij zijn voorganger. Die nieuwe constructie zorgt voor meer stuurgevoel en snellere stuurreacties, waarmee de nieuwe Sorento tot de meest wendbare en sportieve modellen in zijn segment behoort, zonder daarbij de rijkwaliteit die kopers van een luxueuze SUV verwachten, geweld aan te doen.

 

Betere passieve en actieve veiligheid

De structuur van de nieuwe Sorento is aanzienlijk sterker geworden, wat voor een belangrijk deel te danken is aan veelvuldig gebruik van ultrasterk staal (UHTS). De carrosserie van het nieuwe model bestaat voor 52,7 procent uit UHTS en versterkt niet alleen de kracht van de basisstructuur bij een aanrijding, maar draagt tevens bij aan de algehele torsiestijfheid. De sterkere staalsoort is gebruikt ter versterking van de wielkasten, de omlijsting van de achterklep en de delen rond de achterwielen.

 

Daarnaast vertrouwt de Sorento op meer dan twee keer zoveel ultrasterk, onder hitte geperst staal als het voorgaande model, een toename van 4,1 naar 10,1 procent, wat met name ten goede komt aan de sterkte van de A- en B-stijlen.

 

Kopers van de nieuwe Sorento kunnen kiezen uit een grote variatie aan actieve-veiligheidtechnologieën. Tot de beschikbare systemen behoren ASCC (Adaptive Smart Cruise Control), LDWS (Lane Departure Warning System), FCW (Front Collision Warning), BSD (Blind-Spot Detection), LCA (Lane Change Assist), RCTA (Rear Cross-Traffic Alert) en SLIF (Speed Limit Information Function). Die laatste geeft de snelheidslimiet weer in het instrumentarium vóór de bestuurder dankzij camera’s die verkeersborden met snelheidsaanduidingen herkennen.

 

Europese primeur tijdens Autoshow van Parijs

Aansluitend op de onthulling in Korea beleeft de compleet nieuwe Kia Sorento zijn Europese debuut op donderdag 2 oktober tijdens de Autoshow van Parijs. Naar verwachting staat de nieuwe Kia Sorento in februari 2015 bij de Nederlandse Kia-dealers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merkwaarde van Kia sinds 2007 met maar liefst 480 procent gestegen

 

  • Kia stijgt met negen plaatsen naar 74e plaats op lijst van meest waardevolle merken ter wereld

  • Afgelopen jaar 15 procent toename van merkwaarde naar US$ 5,4 miljard

 

Breukelen, 9 oktober 2014 – Sinds het besluit van Kia om design één van de belangrijkste pijlers van het bedrijf te maken, is de merkwaarde van Kia met maar liefst 480 procent gestegen van $ 929 miljoen naar $5,4 miljard. Dat blijkt uit de exclusieve lijst van Interbrand met de 100 ‘Best Global Brands 2014’ die vandaag is vrijgegeven. Deze toename van de merkwaarde overstijgt de gemiddelde groei van alle 11 autofabrikanten op de lijst in dezelfde periode van dit jaar aanzienlijk.

 

Kia kwam in 2012 voor het eerst voor op de jaarlijkse ranglijst van Interbrand’s 100 ‘Best Global Brands’, op de 87e plaats met een waarde van $ 4,1 miljard. In 2013 steeg het merk vier plaatsen naar de 83e plaats, dankzij een toename van de merkwaarde van 15% naar $ 4.7 miljard. Het afgelopen jaar nam Kia’s merkwaarde met opnieuw 15% verder toe naar $ 5,4 miljard, waardoor het Koreaanse merk maar liefst 9 plaatsen steeg naar de 74e plek. Volgens de belangrijke studie is de stijging van Kia’s merkwaarde meer dan twee maal zo groot als die van de gemiddelde groei van 7% van alle top 100 ondernemingen op de lijst.

 

De fikse toename van Kia’s merkwaarde vorig jaar, kan worden toegeschreven aan marketingactiviteiten zoals de sponsoring van de 2014 FIFA World Cup Brazil™ en het Australian Open tenniskampioenschap. Ook het productoffensief met de lancering van twaalf nieuwe of verregaand opgewaardeerde modellen in 2013 en 2014 droeg bij aan de toename van de merkwaarde.

 

Daarnaast heeft de wereldwijde campagne, ‘A Different Beat’, met de sterke merkwaarden ‘Vibrant, Distinctive en Reliable’ het imago van Kia versterkt. Om het ‘A Different Beat’ imago verder te uit te bouwen en wereldwijd de emotionele band van consumenten met het merk te versterken, heeft Kia sinds 2012 verschillende innovatieve marketingactiviteiten ontplooid. Onderdeel hiervan zijn het ‘Red Cube’ design voor panden van Kia-dealerbedrijven en de introductie van een kenmerkend, eigen geluid voor de jingle van het merk dat wordt gebruikt voor tv-commercials van Kia.

 

Hyoung-Keun (Hank) Lee, Vice Chairman van Kia Motors Corporation: “Bij Kia leggen wij ons er op toe om voor de auto-industrie ongekend hoge niveaus van klantwaarden te creëren en onze stijging dit jaar op de lijst van Interbrand’s ‘Best Global Brands’ is een bewijs van de toewijding van alle Kia-medewerkers wereldwijd om de hoge verwachting van de klant op ieder gebied te overtreffen.”

 

Interbrand: “Als resultaat van de voortdurende branding, tot uitdrukking gebracht in de slogan ‘The Power to Surprise,’ heeft de Koreaanse automobielfabrikant zichzelf geherpositioneerd. Van het imago van een goedkope auto met een laag kwaliteitsniveau naar een merk voor consumenten die veel waarde hechten aan design en ook een emotionele band met het merk hebben.”

 

Deze laatste waarde beoordeling door Interbrand volgt op de stijging van de 37e naar de 35e plaats op de lijst van 50 ‘Best Global Green Brands 2014’ van Interbrand die in juni van dit jaar is gepubliceerd.

 

Interbrand’s jaarlijkse 100 ‘Best Global Brands’ studie is een diepgaande analyse van marktprestaties waarbij door ervaren analisten de allerbeste researchmethodieken zijn toegepast. De studie meet de financiële prestaties van een onderneming op het gebied van financiële opbrengsten voor investeerders; kwalificeert de rol die een merk speelt bij de werkelijke aankoopbesluitvorming en de kracht van een merk, waardoor het in staat is om verwachte, toekomstige financiële inkomsten zeker te stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia goes Selwyn Senatori met nieuwe eCollectionbyKia

 

                        

 

·         24/7 te reserveren via online eCollectionbyKia showroom

·         Genummerde en gesigneerde lithografie ‘by Senatori’ onderdeel van exclusieve uitrusting

Breukelen, 21 oktober 2014 – De samenwerking tussen Kia en de Italiaans-Nederlandse kunstenaar Selwyn Senatori bereikt een nieuw hoogtepunt met de introductie van de Picanto SenatoribyKia. Niet alleen tekende Senatori persoonlijk voor het kleurrijke en artistieke voorkomen van deze limited edition, die uitsluitend leverbaar is via de online eCollectionbyKia showroom. Ook ontvangen kopers van de Picanto SenatoribyKia als onderdeel van de exclusieve uitrusting een genummerde en gesigneerde lithografie van de meester zelf.

 

De Picanto SenatoribyKia is het logische vervolg op de samenwerking tussen Kia en Selwyn Senatori die vorig jaar gestalte kreeg met het beschilderen van een Kia Optima in taxi-uitvoering voor de Amsterdamse taxiservice UGO. Voor het Picanto SenatoribyKia-project nam de kunstenaar opnieuw zijn kwasten en spuitbussen ter hand om ditmaal een Kia Picanto geheel op basis van zijn eigen, typerende stijl vorm te geven. Een video daarvan is hier te bekijken. Daarnaast schilderde de kunstenaar speciaal voor deze samenwerking een uniek doek, dat als inspiratie diende voor de styling en uitrusting van de Picanto SenatoribyKia. Alle kopers van de Picanto SenatoribyKia ontvangen van dit kunstwerk bovendien een genummerde en door Senatori gesigneerde lithografie op canvas.

 

“Klein, fel en cool!”

Elementen van dit doek zijn verwerkt in de grote letters P(icanto) en S(enatori) die de flanken en badge van deze limited edition sieren. “Als signatuur staan de hoofdletters P en S groot op de voorste deuren van de auto, zoals je ook wel ziet op een Amerikaans baseballjack. In die letters vind je allerlei fragmenten van het schilderij dat ik voor deze samenwerking heb geschilderd. Alles in mijn palet komt in die letters terug. Mijn kleuren, teksten, mannetjes, maar natuurlijk ook de stad en wat autootjes. De Picanto SenatoribyKia is immers een stadsauto. Klein, fel en cool,” licht Senatori toe.

 

De productie van de exclusieve Picanto SenatoribyKia is beperkt tot slechts 200 exemplaren, waarvan er 50 zijn uitgevoerd in de kleur ‘Clear White’ en 150 in ‘Galaxy Black’. Tot de rijke standaardfeatures behoren zelfs zaken als airconditioning, een full map navigatiesysteem van Pioneer en elektrisch bedienbare ramen voor en achter. Én natuurlijk de genummerde en gesigneerde lithografie van Senatori. De vanafprijs van de Picanto SenatoribyKia bedraagt € 11.990,- inclusief de voor Kia bekende 7 jaar garantie.

 

Succesvolle en unieke eCollectionbyKia

Zoals het een unieke limited edition in de eCollectionbyKia betaamt is de Picanto SenatoribyKia te reserveren via www.kia.com/senatoribykia. Geïnteresseerde kopers kunnen daar 24/7 de voorraad raadplegen en zien welke eCollectionbyKia-modellen bij welke dealers beschikbaar zijn, om ze daar direct ook direct te reserveren. Binnen de eCollectionbyKia werd de Picanto SenatoribyKia eerder onder andere voorgegaan door succesvolle limited editions als de Picanto Lief!byKia en de Picanto R-SportbyKia.

 

Selwyn Senatori

De rebelse stijl van Selwyn Senatori is uit duizenden te herkennen. De felle kleuren, typische figuren en scherpe teksten spatten van het doek. Van elk oppervlak overigens, want Senatori draait zijn hand niet om voor het beschilderen van kleding, vrouwen en zelfs hele nachtclubs. En niet alleen in Nederland: Senatori is bekend van Ibiza tot New York. Meer informatie over Selwyn Senatori is beschikbaar op http://www.selwynsenatori.com

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia Venga ‘Beste uit de test’ volgens Consumentenbond

 

·         Hoogste waardering in klasse voor kleine ruimtewagens

·         Kia Venga Vibe inclusief full-map navigatie en elektrisch panoramadak

Breukelen, 29 oktober 2014 – De Kia Venga is door de Consumentenbond uitgeroepen tot Beste uit de test. In een testoverzicht dat de Consumentenbond vandaag publiceerde, en waarin auto’s in negen verschillende categorieën werden beoordeeld, ontving de Venga het predicaat ‘Beste uit de test’ in de klasse van de kleine ruimtewagens.

 

Het oordeel van de Consumentenbond liet geen twijfel bestaan over de capaciteiten van Kia’s compacte midi-MPV in het B-segment. “Door zijn hoge carrosserie kun je gemakkelijk in- en uitstappen en zit je lekker hoog. Hij biedt opvallend veel ruimte voor inzittenden en koffers. De Venga vertoont een prettig weggedrag en de zuinige motor levert goede prestaties. Alle knoppen en hendels laten zich gemakkelijk bedienen. Ook de veiligheid, afschrijving en betrouwbaarheid zijn in orde.” Aldus het oordeel van de Consumentenbond.

 

Strenge vereisten

Om voor het predicaat ‘Beste uit de test’ in aanmerking te kunnen komen, dient een auto aan tal van strikte richtlijnen van de Consumentenbond te voldoen. Bovengemiddelde scores op het gebied van rijgedrag en verbruik zijn een eerste vereiste. Daarnaast moet een auto de maximale score van vijf sterren in de strenge Euro NCAP botsproefcyclus behalen en minimaal vier van de vijf beschikbare sterren in de Ecotest van de Consumentenbond scoren. En tot slot kan een auto die meer afschrijft dan zijn concurrenten nooit als beste getest worden door de Consumentenbond. De Kia Venga conformeerde zich zonder problemen aan al deze kwalificaties en kwam letterlijk en figuurlijk als beste uit de test in de klasse van de kleine ruimtewagens.

 

Kia Venga – voor Europeanen door Europeanen

Voor Kia is de Venga een waar succesnummer, zowel internationaal als in eigen land. “Bij de introductie in 2009 introduceerde de Kia Venga een stijlvol uiterlijk in een in die tijd onopvallend marktsegment. De Venga sleepte vervolgens vele designonderscheidingen in de wacht en zorgde er tevens voor dat rijplezier ook beschikbaar werd voor automobilisten die door hun levensstijl kozen voor een compacte MPV,” zegt Léan Verstoep, Managing Director van Kia Motors Nederland.

 

Alle sterke punten van de Kia Venga zijn momenteel vertegenwoordigd in de Venga Vibe, een tijdelijk aanbod binnen de Venga-serie. Op basis van de meer dan complete Venga ExecutiveLine, met onder andere een geïntegreerd full-map touchscreen navigatiesysteem met achteruitrijcamera, beschikt de Vibe daar bovenop over een panoramadak, dat standaard geleverd wordt met zonwering en elektrische bediening voor de schuif-/kantelfunctie. Inclusief deze extra’s is de Kia Venga Vibe tijdelijk leverbaar vanaf € 20.490,-.

 

De Kia Venga is ontworpen in Europa voor Europese consumenten en ook de productie vindt op ons continent plaats. De stijlvolle en opvallend ruime midi-MPV van Kia heeft sinds de introductie eind 2009 uitstekende verkoopresultaten voor het Koreaanse merk geboekt. Tot nu toe zijn er ruim 150.000 units verkocht in Europa. De Venga wordt uitsluitend geproduceerd in Kia’s Žilina-fabriek in Slowakije.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hihihihi......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Warmentuuter

Hihihihi......

 

En wij wisten dit al jaren toch. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep!b1016e0422f55ca5eca821b148443b92.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...