Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Winterbanden Kia Rio 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb al heel wat tijd gestoken in het vinden van de juiste winterbanden en velgen voor onze Kia Rio (2012).

Op het forum is hier al eerder over gesproken, o.a. http://www.kiaclub.nl/topic/8660-winterbanden-voor-de-kia-rio/ en http://www.kiaclub.nl/topic/7048-update-venga/page-3#entry74187

Ik heb echt werkelijk nul kaas gegeten van winterbanden, velgenmaat etc, dus geen idee of dit wel aan een dergelijke leek besteed is om een banden en velgen te importeren etc. en vervolgens door de garage erop te laten zetten wat toch al snel €100 - €150,- kan besparen.

Anyway, voor een Kia Rio, heeft iemand een idee welke banden ik moet bestellen (Michelin Alpin / Continental). Waar heeft men goede ervaringen mee?
En tevens, welke maat / soort moet ik bestellen, zowel qua band als qua velg? En waar kan ik de velgen los bestellen, exclusief montage? Atu is bv. inclusief montage en eh, er is hier geen ATU in de buurt (Groningen). 

Ik kan bv. wel 14" velgen bestellen en banden, maar wellicht past die velg niet op de auto. Of moet ik 15" hebben omdat dat beter is voor de wegligging met winterbanden o.i.d. 

Als iemand me een beetje op weg kan helpen; graag! Dank :)

Geplaatst

Ik zou gewoon lekker je bandjes online bestellen bij de Kwikfit en gelijk een afspraak erbij plannen voor montage. Ik was daarmee in ieder geval het goedkoopste en snelste uit. Volgens mij moet je 185/65/15 hebben trouwens zo ff snel gelezen hier op het forum...

Geplaatst

Ik had t gewoon via een actie bij mijn dealer, voor 500e 4 banden(vredestijn) + stalen velgen 15", incl. man uren.

je kunt ook via duitse sites alles los bestellen en laten monteren, maar das te veel gezeik. 

Overigens staat al genoeg info hieroven op dit forum. kwestie van doorlezen ;)

Geplaatst

Ik had natuurlijk het forum wel doorgelezen, maar ik raakte enorm in de war van dit topic: http://www.kiaclub.nl/topic/7048-update-venga/page-3#entry74187
Daarin besteld men toch 16" banden en elders zag ik weer 14". Whaha. Het gaat dan welliswaar om een Venga, maar ik vond niet ergens duidelijk welke maat ik nu moet hebben :)

Bij mijn dealer kost Vredestein Snowtrack, met velgen en montage €679,-
Dat kan toch goedkoper, lijkt me. En, het zijn vast prima banden, maar is Michelin of Continental niet een stuk beter? 
Alsdus de Consumentenbond / ANWB zijn die twee het beste. Bv. een Continental krijgt als cijfer een 7,9 , de Vredesstein een 6,3.

De dealer adviseert ondanks die test de Snowtrack, maar goed, hoe onafhankelijk is dat he? :wink: 
Ik lees ook hele goede verhalen over Michelin en Continental. 

Ik had bij ANWB ook gekeken, als lid krijg je 10% korting bij Kwikfit. Maar volgens mij moet ik dan nog zelf de velg regelen o.i.d. 

Opmerkelijk dat je dan alleen banden koopt, zonder velgen. Is dat wel handig?

En moeten de banden ook uitgelijnd worden o.i.d. ? Bedoel, als je dan maar 1 paar velgen hebt dan moet je auto 2 x per jaar opnieuw uitgelijnd worden? :P

Geplaatst

Okeeee laat maar. Alles geregeld van EJ-banden. Superrelaxed en banden en velgen zeer goede prijs. Bij elkaar €501,- 

Montage €60,-

Velgen en banden worden geleverd bij montagepunt in de buurt. 

Volgens mij de beste deal :) 

Geplaatst

En mocht iemand dezelfde speurtocht ooit hebben, de technische details (7530 is de KFZ code)

CONTINENTAL WI 18565 R 15 92T TS850 XL

4

57.75

21 %

€ 231.00

Stalen velg: 7530 - KIA Rio III ( 5½Jx15 - 185/65 )

4

44.55

21 %

€ 178.18

Geplaatst

Ik heb vorig jaar ook gelijk winterbanden er onder laten zetten bij profiletyrecenter daar was een aanbieding. Misschien nu weer... ik was 375 euro kwijt voor een bridgestone band inc. stalenvelg en eronder schroeven, volgends mij deze http://www.profiletyrecenter.nl/banden/Bridgestone/BlizzakLM32/B.BR.185.65.015.T.L32.02

of zijn voorganger met de zelfde eigenschappen. 

Geplaatst

Dat is wel heel goedkoop, €375,- incl. montage.

Waar het mij vooral om ging dat ik de banden eronder laat zien die het beste presteren. Continental 850 schijnen ontzettend goed te zijn.
Dan kan ik wel op een aanbieding afgaan, maar dan lever je toch vaak weer in op levertijd. Niet dat bv. een Bridgestone een slechte band is, maar Continental & Michelin zijn toch een stuk populairder en komen goed uit de test.

Ik ben nu €560,- kwijt voor 4 banden met 4 stalen velgen en montage. Scheelt toch weer €150 t.o.v. de Kia dealer die voor velg, Continental en montage €710,- vraagt.

Geplaatst

Als ik het topic van Michael23 bekijk, heb je ze voor € 300 excl het erop leggen maar dat kost bij de meeste bandencentrales zo rond de € 25....

Link naar de Topic:

http://www.kiaclub.nl/topic/14460-wie-gaat-er-op-staal-deze-winter/?p=138439

Velgen voor de Picanto zijn schijnbaar cheaper. Voor Kia Rio toch net iets duurder en dat is de prijs die ik er voor heb betaalt. 

http://www.winterbanden.nl/kia-stalen-velgen/kia-rio-iii-ub-vanaf-september-2011-125-cvvt-63kw-1248ccm/stalen-velgen-7530-15-inch-et-36-breedte-55-steek-4-100-185-65-r15/

Geplaatst

Vandaag ook stalen velgen en winterbanden gemonteerd. Het lichtmetaal schoon gemaakt, voor zover dit nodig was dan, en op de bandenboom geplaatst.

Ik moet er elke dag mee naar het werk en onder mijn picanto had ik ze ook. We kunnen er weer tegen aan! Hopelijk kan ik het lichtmetaal er weer snel onderzetten. :wink:

Grt,

Peter

Gast Wilcovdongen
Geplaatst

Geen winterbanden voor mij. Vind het te duur en me velgen hebben het vorig jaar ook gered.

• 2 weken later...
Geplaatst

Maandag gaat er voor 350,- aan Goodyear onder voor de winter en opslag van me zomerbanden.

Dit is excl velg maar met balanseren, uitlijnen en stikstof (die van de grene ventieldopjes) ipv lucht.

Het kan misschien goedkoper maar voordeel is dat een kennis mede-eigenaar is van een bandencentrum, dus krijg gelukkig wel goed spul en service:)

Voor de zomer komen er andere velgjes in de standaard Hankook banden dus nog even kijken wat ik er onder ga gooien.

(zie post: http://www.kiaclub.nl/topic/14549-lichtmetalen-velgenset-monza-15-inch/)

Geplaatst

Ja hier ook hetzelfde geval... Ligt het aan de dunnere bandjes of aan de kwaliteit van de kumho banden en zijn andere banden (veel) stiller ?

Gast Rio_Brazil
Geplaatst

ik denk er echt over na mijn banden inclusief velgen te verkopen,

ik bemerk gewoon veel lawaai van de dunne bandjes.. meer mensen last van?

In de zomer op de 17"  Hankook's: veel banden geluid

In de winter op 15" Michelin A4's nog meer banden geluid maar wel meer veercomfort. De A4's "sissen" bij aandrijven, net of je uitlaat ergens lek is. Dit zijn de lamellen die openen vermoed ik. 

Geplaatst

Ik heb sinds vorige week ook de winterbanden er weer onder.

Ik heb de originele 15" velgen gebruikt en daarop Nankang winterbanden laten monteren. Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Weinig geluid en een goede wegligging. Nu kan het ook zijn dat de radio het bandengeluid overstemt ;)

Geplaatst

Ik heb sinds vorige week ook de winterbanden er weer onder.

Ik heb de originele 15" velgen gebruikt en daarop Nankang winterbanden laten monteren. Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Weinig geluid en een goede wegligging. Nu kan het ook zijn dat de radio het bandengeluid overstemt ;)

Ik hoop dat deze keuze jou goed gaat bevallen in echte winterse omstandigheden.

De Nankang winterbanden komen nu niet bepaald goed uit de verschillende testen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...