Remko .me Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Een topic omdat wij Kia Rio rijders op zoek gaan naar winterbanden. Ik heb door Smart de site gevonden http://www.autoreifen-outlet.de Ziet er goedkoop uit, maar geen idee hoe duur het met stalen velgen is. De maat is: 185/65 R 15 88H Of groter indien je meer inch wilt, maar voor mij wil ik gewoon zwarte stalen velgen. (Of goedkope alternatieven) Misschien als we samen een goede site vinden, kunnen we goedkoper uit zijn. Ik probeer nog bij de locale bandenboer. Iemand een tip qua merk? Ik dacht zelf aan Continental. Quote
Smart Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Zie hier mijn antwoord! Continental is een goede keus, zoals valt te lezen. Meerdere forummers rijden deze goed geteste banden en zijn erover meer dan tevreden. Quote
riodriver Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Zie hier mijn antwoord! Continental is een goede keus, zoals valt te lezen. Meerdere forummers rijden deze goed geteste banden en zijn erover meer dan tevreden. de beste geteste banden volgens de anwb 2011 staan klaar met stalen velgen. nu ze er nog onder kunnen monteren Quote
Remko .me Posted November 27, 2011 Author Posted November 27, 2011 Dankjewel Smart. Bij Peterrrr krijg ik de Kia banden, zoals bij de accessoires.. dus voor 669 euro. Ik ken alleen dat bandenmerk niet. (Yokohama) Quote
bigwade Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Herejee Remko, ook bij jou hebben ze google toch? Zo ingewikkeld is het niet, toch ? Yokohama.... BTW het blijft lente, met temperaturen boven de 7 graden t/m maart. Niks winterbanden, Lentebanden moet je hebben.. Quote
Smart Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Voor dat geld met Yokohama banden rondrijden is een regelrechte misdaad voor je portemonnee. Waarom jezelf tekort doen? Het kost je alleen wat meer moeite om het bij elkaar te sprokkelen, maar je rijdt met een goed gevoel (goed getest) en tegen een prijs die vriendelijker is. Quote
Remko .me Posted November 27, 2011 Author Posted November 27, 2011 @Bigwade - Ach... het kan zo omslaan.. @Smart - True... ben al op zoek. Heb een budget van rond de 500 euro, dat is denk ik iets te krap genomen inclusief band op stalen velg doen. Quote
Smart Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Bij ATU NL vind je ook de Michelin Alpin A4 (185/65/R15) voor € 81,90 p.st. Quote
Smart Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Bij ATU Duitsland vind je complete wintersets met staalvelgen voor bedragen rond de € 500,00. Klik op de link voor een voorbeeld. De nieuwe Rio kan ik niet ingeven, maar heb de Venga als voorbeeld genomen.Dit was de laatste link, de rest moet je zelf doen. Quote
bigwade Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 .Dit was de laatste link, de rest moet je zelf doen. vond ik de 50e veer in je reedt wel waard, haha!!! Quote
Remko .me Posted November 27, 2011 Author Posted November 27, 2011 Dankjewel Smart, Ik ga denk ik morgen even bellen met ATU hier. Die Michelin spreken mij ook wel aan moet ik eerlijk zeggen. ATU in Duitsland zit ik ook zo......... Slaan jullie je velgen ergens op of gewoon thuis op zo'n bandenstandaard? Quote
Smart Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 vond ik de 50e veer in je reedt wel waard, haha!!! Hahahaha! Reet met dt....of is het jij rijdt ik reedt! :lol: Quote
Smart Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Slaan jullie je velgen ergens op of gewoon thuis op zo'n bandenstandaard? Ja, opslag van twee sets banden (zomer/winter) en doe dan zelf de (de)montage met onderstaande hulpmiddelen. Wat's kebeurt, zoveel bedankjes....thank you guys! Quote
RioTom Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Ik heb ook een velgenstandaard, waar ik de zomervelgen nog op moet "schuiven". Aangezien ik 3 km van de grens woon, is voor mij de stap snel gemaakt en heb ik dus ook de velgen in Duitsland gekocht. Voor de velgen, uitbalanceren en de montage heb ik 250 euro betaald (stalen velgen). De banden had ik nog van mijn Fiat Grande Punto. Hoewel de velg 185 breed is, en de band 175, is dit geen enkel probleem en kan dit helemaal prima De banden die ik gebruik, en waar ik zeer tevreden over ben, zijn Vredestein snowtrac 3 banden. Quote
bdegraaf Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 4 Bandjes besteld bij http://www.autoreifen-outlet.de de Continental WinterContact TS830 185/65 R15 88T M+S bij elkaar 256,48 euri, gratis thuis bezorgd binnen 3 werkdagen. Nou nog op velgenjacht en ventielen, balanceren en monteren... Zijn de wielbouten hetzelfde voor lichtmetalen en stalen velgen? Quote
riodriver Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 4 Bandjes besteld bij http://www.autoreifen-outlet.de de Continental WinterContact TS830 185/65 R15 88T M+S bij elkaar 256,48 euri, gratis thuis bezorgd binnen 3 werkdagen. Nou nog op velgenjacht en ventielen, balanceren en monteren... Zijn de wielbouten hetzelfde voor lichtmetalen en stalen velgen? was voor het zelfde setje merk banden met stalen velgen compleet 640 kwijt Quote
Smart Posted November 29, 2011 Posted November 29, 2011 4 Bandjes besteld bij http://www.autoreifen-outlet.de de Continental WinterContact TS830 185/65 R15 88T M+S bij elkaar 256,48 euri, gratis thuis bezorgd binnen 3 werkdagen. Goede tip hé? Als het goed is krijg ik de winterbandjes voor mijn vrouw morgen geleverd! Quote
Hanseman Posted December 3, 2011 Posted December 3, 2011 Heb toch maar de set (banden + stalen velgen) bij de dealer Wander Assen gekocht. Werden er nog even ondergezet zonder extra kosten. Set kost wel € 669. Is de Yokohama winterband. Valt me op dat deze banden minder lawaai tijdens het rijden geven dan de 17 inch om de phantom velg. Quote
Remko .me Posted December 3, 2011 Author Posted December 3, 2011 Fijne dealer he... Ik ga daar ook 'soms' heen. Toch vind ik die banden wat duur.... ik ben nog niet zover dat ik al iets in bestelling heb staan. Quote
Hanseman Posted December 4, 2011 Posted December 4, 2011 Ach, zal elders (enkele tientjes) goedkoper kunnen. Maar dit was binnen een week geregeld. De banden en velgen erop. Heb zelf nog een set wieldoppen bij Conrad besteld en erop laten zetten. Oogt toch beter dan zonder. 1 Quote
Guest Warmentuuter Posted December 4, 2011 Posted December 4, 2011 Ik heb op dit moment de Good Year UltraGrip onder de auto zitten. Deze had ik uitonderhandeld bij de aankoop van onze auto. Voor het eerst op winterbanden maar ik merk tot nu toe geen verschil (ook op een droog wegdek) Het enige wat opvalt is grotere afvoer van water op een nat wegdek want de auto is smeriger aan de zijkanten dan anders met de zomerband. Dus dat werkt alvast goed. Waar ik blij om was dat Smart een bandentest op het forum had gezet. http://www.kiaclub.nl/topic/8243-anwb-winter-allseasonbandentest-2011/ Hier kan je zien wat voor jou de beste keuze is. Quote
Hanseman Posted December 4, 2011 Posted December 4, 2011 Hmm, nog eens naar de winterbanden gekeken. Blijken er onder mijn Rio geen Yokohama, maar KhumoKW23 winterbanden te zijn gemonteerd 185/65 R15. Heb even gezocht. Deze winterbanden zijn in 2010 getest tijdens de ANWB winterbanden test. Kwamen er als "redelijk en goed aan te raden" uit. Quote
Fedde1980 Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 Ik ben benieuwd wanneer de conti ts830 weer te bestellen is bij http://www.autoreifen-outlet.de . Mooie prijs voor 61 ps Quote
Recommended Posts