Smart Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Ik ben benieuwd wanneer de conti ts830 weer te bestellen is bij http://www.autoreifen-outlet.de . Mooie prijs voor 61 ps Af en toe even kijken vanaf begin augustus a.s. en je bent ruim op tijd voor je winterbandjes. Ik heb in het hoogseizoen medio november 2011 nog 4 winterbandjes gekocht voor het autootje van mijn vrouw. Inclusief verzenden € 199,00 voor 'als beste geteste banden' bij de ANWB/ADAC......gewoonweg lachen! Quote
xtra40 Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Af en toe even kijken vanaf begin augustus a.s. en je bent ruim op tijd voor je winterbandjes. Ik heb in het hoogseizoen medio november 2011 nog 4 winterbandjes gekocht voor het autootje van mijn vrouw. Inclusief verzenden € 199,00 voor 'als beste geteste banden' bij de ANWB/ADAC......gewoonweg lachen! Of net als ik goed bevriend worden met de banden boer Ik heb 4 alu velgen met 4 winterbanden ( snowtrac 3 ). Voor €455 incl montage Dat was voor mij lachen Quote
Remko .me Geplaatst 24 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 24 April, 2012 Ik wacht ook op die banden Fedde!! Quote
Fedde1980 Geplaatst 24 April, 2012 Geplaatst 24 April, 2012 Ik wacht ook op die banden Fedde!! Mischien iets voor een kia winter inkoop.Zaterdag verkoop ik me oude zomerbandjes weg met die kinergy's Quote
riogrande1 Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 zo gisteren 4 nagelnieuwe stalen rio velgen en plastic kia velg covers gekocht van een medeforummer ( nog bedankt dion )voor een leuk prijsje nu nog winterbandjes en ik ben weer klaar voor de winter Quote
bigmac Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Als mijn originele zomerbanden op zijn (hoeveel kilometers kun je daarmee?) dan ga ik voor All-Seasons banden; geen gewissel tussendoor. De Goodyear Vector 4 Seasons (of 5 Seasons) kost zo'n 75 euro incl. montage voor de 165/60 R 14 maat. Quote
Smart Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Als mijn originele zomerbanden op zijn (hoeveel kilometers kun je daarmee?) dan ga ik voor All-Seasons banden; geen gewissel tussendoor. De Goodyear Vector 4 Seasons (of 5 Seasons) kost zo'n 75 euro incl. montage voor de 165/60 R 14 maat. Je bent op de hoogte dat het vergelijk met winterbanden volkomen mank gaat? All season banden zijn echt alleen goed bij het overgangsweer (nattigheid) in de herfst en lente, wanneer de seizoenen wisselen dus. Het winterweer is geen partij voor de all season banden. Het is een keuze! Quote
bigmac Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Je bent op de hoogte dat het vergelijk met winterbanden volkomen mank gaat? Ik heb nu de hele winter op de originele (zomer-)banden gereden; dat is ook een bewuste keuze geweest. Ik heb bij voorgaande auto's ook all-seasons gehad en daar zonder problemen mee door de sneeuw gereden. In de test komen de Goodyear en Vredestein all-seasons er toch wel als 'redelijke' winterbanden uit. Mijn Picanto 1.0 wordt nu ook niet echt op de limiet gereden, haha. Quote
Presiozo Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Ik vermoed dat ik de enige daarin ben maar ik ben van mening dat winterbanden in nederland niet echt nodig zijn. Ten eerste werken ze alleen goed met sneeuw, als er geen sneeuw is dan is het 9/10x een zomerband die eerder stil staat zo heb ik me door een expert laten vertellen ( geen bandenboer maar een coureur/testrijder ) en dan persoonlijk denk ik, tjah die paar dagen dat er sneeuw ligt... ( op 2 jaar terug na dan!! en ik moet toegeven vorig jaar ook al weer wat meer dan normaal) Quote
bigmac Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Ik kom nogal eens in Duitsland (en met de bezuinigingsvoorstellen van het kabinet kon dat nog wel eens meer worden) en dan is het altijd handig om banden gemonteerd te hebben die altijd goedgekeurd zijn. Afgelopen jaar met mijn zomerbanden (dat waren toch vroeger ook hele-jaar-door banden) 1 dag door de sneeuw geploeterd; dat viel nog wel mee. Quote
Presiozo Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 jah in duitsland is het verplicht natuurlijk en ik woon in een gunstig gebied wat betreft sneeuw in nederland en veel daar buiten kom ik niet:) in de sneeuw is het een ramp met zomerbanden. en dan lach je met winterbanden diegene echt uit die loopt te ploeteren... Quote
Sennie Geplaatst 6 Juli, 2012 Geplaatst 6 Juli, 2012 Ik heb van mijn auto hiervoor Opel Astra nog Stalen velgen met winterbanden (LK 4 x 100.00 x 56.50) Continental WinterContact TS 830 205/55 R16 91H liggen, zouden deze ook onder de Rio passen? Quote
Derrek Geplaatst 8 Juli, 2012 Geplaatst 8 Juli, 2012 Ik heb van mijn auto hiervoor Opel Astra nog Stalen velgen met winterbanden (LK 4 x 100.00 x 56.50) Continental WinterContact TS 830 205/55 R16 91H liggen, zouden deze ook onder de Rio passen? Lijkt me niet. De originele wielmaat van de staken velgen van de Kia Rio 2012 is 4 x 100 x36 met een gatdiameter van 54,10 mm. Dit laatste geef je niet op van deze velgen, maar is wel erg belangrijk omdat daarop het wiel gecentreerd om de as gecentreerd wordt. Deze maat moet eigenlijk exact goed zijn anders zou de auto alleen gedragen worden door de 4 wielbouten!!! Maar ook de offset wijkt te veel af. Deze moet 36 mm zijn en bij je velgen is dat 56,50. Dit betekent dat de banden meer dan 2 centimeter naar binnen komen te staan! Geen gezicht en ze zullen dan wel zeker de binnenspatborden raken als je instuurt. Wel er goed zijn de Continental Wintercontact TS830 banden. Quote
bigwade Geplaatst 12 Juni, 2013 Geplaatst 12 Juni, 2013 Je bent op de hoogte dat het vergelijk met winterbanden volkomen mank gaat? All season banden zijn echt alleen goed bij het overgangsweer (nattigheid) in de herfst en lente, wanneer de seizoenen wisselen dus. Het winterweer is geen partij voor de all season banden. Het is een keuze! Is dat zo ? Ik overweeg deze: http://www.autobanden-365.nl/b/Vredestein/Quatrac+3/195-60-R15-88H.html om idd van het gezeik af te zijn en zonder nadenken DE in kan rijden. Prijs vind ik prima en de banden staan redelijk hoog in de banden top 100. Er is ook een lite versie maar die heeft niet de sneeuwvlokaanduiding. Ook ik rij niet in de limieten ahw @bigmac, bevallen die allseason banden ? . Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 12 Juni, 2013 Geplaatst 12 Juni, 2013 Dat is een prima en voordelige oplossing. Ik geef zelf de voorkeur aan de wissel zomer/winterband maar wij rijden ook redelijk veel ivm woon werk. Quote
handyman Geplaatst 12 Juni, 2013 Geplaatst 12 Juni, 2013 Ik had onder de Tucson ook 4 seizoenenbanden. Voldeed op zich prima zeker in combinatie met de 4 wiel aandrijving. Nu met zowel de Rio als de Picanto een winterset, maar dit is toch echt een wereld van verschil. Veel beter grip in de sneeuw.. Ik was altijd sceptisch,maar ben nu om 2 Quote
Smart Geplaatst 12 Juni, 2013 Geplaatst 12 Juni, 2013 Kijk maar eens naar de vergelijkingsfilmpjes op YouTube. Er zijn testen geweest van de ADAC/ANWB/ÖAMTC waarbij de allseason banden er in vergelijk met de winterbanden zeer bekaaid vanaf komen. Volgens mij staat er nog zo'n filmpje van mij op dit forum. Quote
bigwade Geplaatst 12 Juni, 2013 Geplaatst 12 Juni, 2013 Dat all season banden er minder uitkomen bij winter testen is oké. Tot 5-10 jaar geleden was er geen sprake van echte winterbanden in NL. Net als bigmac ben ik een rustige rijder, maar waar het mij om gaat is dat ik nergens gezeik krijg en niet bang hoef te zijn voor claims in het buitenland. Quote
Smart Geplaatst 12 Juni, 2013 Geplaatst 12 Juni, 2013 Kijk ook hier eens, en hier, en hier, en hier (vooral de laatste link!). Het blijft kiezen tussen uitersten zoals zomer- en winterbanden, dus een all-season band is altijd een compromis. Quote
bigwade Geplaatst 13 Juni, 2013 Geplaatst 13 Juni, 2013 Als je die testen een beetje doorneemt valt op dat de ranking nogal verschilt per bandenmaat. Ik kan er nu iig geen touw meer aan vast knopen. Als ik alleen naar de EU labels kijk komen die AS bandjes van Vredestein in mijn maat 195/60/15 er best aardig uit w.b. verbruik, regenindex en afrolgeluid, maar of dat maatgevend is weet ik als bandenleek niet. Lastig, lastig..... Als alternatief dacht ik aan een Uniroyal Rain; die heb ik sinds vrijdag onder de i10 aan de voorkant en dat voelt best goed en is een stuk minder lawaaiig dan de hankook bandjes. Quote
Smart Geplaatst 13 Juni, 2013 Geplaatst 13 Juni, 2013 Het blijft een compromis om met all season banden te rijden in de warmere maanden van het jaar. De rubbersamenstelling is namelijk ook een mix van zomer-/winterbanden. Dus de slijtage ligt iets hoger dan een zomerband. Voor jou maakt dat niet zoveel uit, omdat jouw jaarkilometrage niet zo hoog ligt. Het afrolgeluid heeft o.a. te maken met de rubbersamenstelling en het specifieke lamellenpatroon wat gebruikt wordt. Quote
bigmac Geplaatst 13 Juni, 2013 Geplaatst 13 Juni, 2013 Ik heb mijn all-seasons er nu 14000km onder zitten en ze bevallen me prima. OK, ze zullen in de sneeuw misschien minder zijn dan echte winterbanden, maar ik rijd nu niet echt op de limiet en ga niet op wintersport. Kom wel vaak in Duitsland en dan is het handig als je banden met predikaat 'winterband' er onder hebt. Bij mijn vorige auto(vergelijkbaar met de picanto), reed ik er ook meer dan 50.000 km mee. Ik geloof wel dat all-seasons bij kleinere, smallere maten beter voldoen. Quote
bigwade Geplaatst 13 Juni, 2013 Geplaatst 13 Juni, 2013 welk merk heb je, ik kan het even niet vinden. Ah, ik zie het al GoodYear. Dacht zelf aan Vredestein, is NL en wordt gefabriekt in Enschede.... Quote
bigmac Geplaatst 13 Juni, 2013 Geplaatst 13 Juni, 2013 GoodYear Vector 4 Seasons De GoodYear Vector 4 Seasons kunt u het hele jaar door gebruiken. De band past zich namelijk aan alle weersomstandigheden aan, dankzij de Weather Reactive-technologie van Goodyear. De band is voorzien van specifieke profielzones die zich aan de weg aanpassen, dit is het unieke SmartTRED-ontwerp van GoodYear. In 2012 kwam deze band als beste uit de onafhankelijke bandentest van het Duitse automagazine AutoBild. Deze band behoudt grip bij zowel zomerse als winterse temperaturen en levert daarom goede prestaties. Dit komt door de speciale rubbersamenstelling. Daarnaast beschikt de Vector 4Seasons over dicht op elkaar geplaatste 3D-wafellamellen. Dit zorgt ervoor dat de band ook op sneeuw en ijs een betere tractie heeft. De band voldoet aan de officiele standaarden voor speciale winterbanden en is dan ook gecertificeerd met het sneeuwvloksymbool. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.