Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Centrale Deurvergrendeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb afgelopen weekend centrale deurvergrendeling ingebouwd in mijn kia picanto uit 2010. Ik heb allemaal foto's gemaakt om deze hier te delen (deze zijn alleen te groot). Ook had ik de speakers vervangen door 16 cm speakers. Nu had ik alleen het probleem nog met de knipperlicht aansluiting. Het is 1 draadje uit de module, maar waar kan ik deze het beste aansluiten? Waar ik ook 'makkelijk' bijkom. Ik heb wel het relais van de knipperlicht-aansturing gevonden (zwart groot relais)

Groeten,

Tom

Geplaatst

Dit zijn de schema's erbij. Hopelijk hebben andere er wat aan. Ik weet alleen niet hoe de knipperlicht moet aangesloten worden. Denk zelf dat ik de uitgang van de module via 2 diodes naar mijn gevaren lichtschakelaar monteer.

post-7150-0-07402100-1385103286_thumb.jpg

post-7150-0-21428800-1385103293_thumb.jpg

Geplaatst

Het inbouwen valt alles mee. Het deurpaneel moest er toch al uit vanwege de 'uitstekende' speakers van Kia. Deze heb ik vervangen door 16 cm speakers (ja dat past). CV was inderdaad een optie om dit erbij te hebben, maar toen helaas niet voor gekozen. Ik ga van het weekend een poging doen om de knipperlichten aan te sluiten. ik stuur 12Volt uit vanuit mijn cv-unit. Deze ga ik aansluiten op de alarmlichtschakelaar.

• 3 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst

Nee, helaas niet (anders had ik zeker wat foto's erop gezet). Ik had de radio eruit gehaald in de hoop dat ik dat bij de connector van de alarmschakelaar kon komen. Dit was helaas niet het geval, want er zit onder de schakelaar nog een plastic 'plaat' waardoor je niet bij de achterkant van de schakelaar kan komen. Dus als iemand nog ideeën heeft, zijn die welkom!

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik heb nu het zwarte relais gevonden die schakelt als je de gevarenlicht schakelaar indrukt. Dit is alleen een schakel-plus relais (dus deze schakelt nog een andere relais). Op internet had ik gevonden dat ik pin 40 en 41 moet hebben op de i/p junction box. Deze is voor de aansturing voor linker en rechter knipperlichten. Weet iemand waar ik deze junction box kan vinden?

Geplaatst

dacht dat ie of links in de A-style of links ondr het dash.Een draadje ja inderdaad splitsen naar twee met weerstand/diode en anders kan je ook nog stuurkapjes eraf en dan rechtstreeks vanaf de schakelaar af .

Geplaatst

dacht dat ie of links in de A-style of links ondr het dash.Een draadje ja inderdaad splitsen naar twee met weerstand/diode en anders kan je ook nog stuurkapjes eraf en dan rechtstreeks vanaf de schakelaar af .

say what ? stuurkapjes eraf ?

Geplaatst

Daar kun je tegenwoordig niet 100% van uitgaan! Bij mijn Aygo waren de knippers zelf positief gestuurd, maar schakelde de hendel negatief!

Bij de Picanto stuurt de hendel een positief signaal naar de knipper-unit en gaat van daaruit pas het knipper-signaal naar de lampjes.

In ieder geval bij de exemplaren met "triple turn". Dus daar kun je ook niet zomaar een signaal op gooien.

Persoonlijk zou ik dan de signaaldraden in de linker dorpel (naar de achterlichten) opzoeken en daar de knippersignalen op toevoegen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb het nieuwe model picanto base, deze heeft wel cv maar geen afstandbediening.

Nu wil ik deze gaan inbouwen, en heb wel een kastje gevonden onder het stuur weet alleen niet zeker of deze van de cv is.

Misschien is er iemand de er ervaring mee heeft  en me een beetje opweg kan helpen

Geplaatst

mijn advies is om er een externe cv set in te bouwen en dan in de bestuurders deur een externe motor om de boel opslot en weer open te trekken 

op deze manier hoef je niet in de orginelle bedrading te gaan zitten rommelen met misschien alle gevolgen van dien

ik heb dit al eerder bij een nieuwe type picanto gedaan en is erg goed en snel in te bouwen 

• Like 1
Geplaatst

@Double-g

Ikzelf heb ongeveer twee jaar geleden de Avital 2101L besteld in Amerika via eBay. Zie topic http://www.kiaclub.nl/topic/8806-electrisch-schema/page-2 voor het elektrische schema wanneer je knipperlicht-eenheid een Triple-Turn functie heeft. Tesamen met volgend artikel: http://www.the12volt.com/installbay/forum_posts.asp?TID=120737 heb ik hem redelijk snel kunnen inbouwen in mijn PIcanto Base.

suc6

• Like 1
Geplaatst

@bondi vandaag mijn cv afstandsbediening ingebouwd en werkt perfect, met behulp van jou aangewezen topics.

Helemaal super, bedankt

Geplaatst

@bondi, Ik heb dit universele setje aangeschaft products_8592.jpg

en deze heeft verschillende aansluit mogelijkheden aangezien de bestaande cv in de picanto massa gestuurd is,

was het een kwestie van de juiste draden op de juiste plaats verbinden zonder extra relais.

De knipper lichten ben ik nog even aan het uitzoeken, voor zover ben ik er al achter dat deze ook massa gestuurd worden.

en bij dit setje moet dat volgens mij ook mogelijk zijn. maar ik puzzel nog even verder.

Voor andere die ook dit willen inbouwen dit setje heb ik besteld op www.cargoods.nl voor 19,95

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Dit zijn de schema's erbij. Hopelijk hebben andere er wat aan. Ik weet alleen niet hoe de knipperlicht moet aangesloten worden. Denk zelf dat ik de uitgang van de module via 2 diodes naar mijn gevaren lichtschakelaar monteer.

OMG !!! TomKia.... mijn dank is groot!....

GrtZ

Dais

• 6 maanden later...
  • 9 maanden later...
Geplaatst

@bondi, Ik heb dit universele setje aangeschaft products_8592.jpg

en deze heeft verschillende aansluit mogelijkheden aangezien de bestaande cv in de picanto massa gestuurd is,

was het een kwestie van de juiste draden op de juiste plaats verbinden zonder extra relais.

De knipper lichten ben ik nog even aan het uitzoeken, voor zover ben ik er al achter dat deze ook massa gestuurd worden.

en bij dit setje moet dat volgens mij ook mogelijk zijn. maar ik puzzel nog even verder.

Voor andere die ook dit willen inbouwen dit setje heb ik besteld op www.cargoods.nl voor 19,95

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...