Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

krassen in deuropening door gordel

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Onze Sp3 heeft 2 grote krassen opgelopen doordat de gordel tussen de deur blijven steken is (metalen sluitstuk).

Als de gordel verdraait zit ,rolt die niet meer deftig op en bestaat de kans dat hij tussen de deur en deuropening blijft steken met schade als gevolg.

Weet iemand of er iets bestaat,zonder dat het teveel opvalt ,deze krassen te verwijderen/herstellen zijn.

Onze Sportage heeft als kleur Casa White en de krassen zijn denk ik door de verf heen...

Geplaatst

Als je door je lak heen zit zal je toch aan de spot repair moeten vrees ik, er is helaas nog geen wondermiddel waarmee je dat soort dingen kan herstellen...

Geplaatst
Als je door je lak heen zit zal je toch aan de spot repair moeten vrees ik, er is helaas nog geen wondermiddel waarmee je dat soort dingen kan herstellen...

Bedoel je plaatselijk herspuiten?zal duur grapje worden dan?

Geplaatst

Yes sir, de meeste dealers hebben wel zo'n spot repair adresje om hun schades aan klantenauto's stiekem weg te moffelen, misschien kan je via je eigen KIA dealer een ultra zacht prijsje regelen. Google anders gewoon ff op spot repair in je buurt...

Geplaatst

Ik had dit ook maar heb het bijgewerkt met een lakstift

En valt het niet erger op nu?

Heb je de kras eerst lichtjes opgeschuurd en dan met de stift bewerkt,of hoe ben je tewerk gegaan...

Geplaatst

Yes sir, de meeste dealers hebben wel zo'n spot repair adresje om hun schades aan klantenauto's stiekem weg te moffelen, misschien kan je via je eigen KIA dealer een ultra zacht prijsje regelen. Google anders gewoon ff op spot repair in je buurt...

Eens rondvragen,maar als het op een redelijke manier met een lakstift lukt ben ik ook al blij :-)

Geplaatst

Eens rondvragen,maar als het op een redelijke manier met een lakstift lukt ben ik ook al blij :-)

ik heb het het ook met een lakstift gedaan 

Geplaatst

de man van de spot repair die doet het ook met een lakstift of kan het ook met een lakstift en daarna polijst hij het met een poets machine en dan zie je er niet veel meer van 

en de kosten vallen mee 

tenzij er ook een deuk zit dan is het andere koek

Geplaatst

Blijkbaarben ik niet de enige die zijn gordel tussen de deur klemt:-)

nop je weet wel hoe het gaat even snel uitstappen en kleng deur dicht bij mij ging hij dwars door de waxoil stikker dus ik let voortaan goed op voordat ik mijn deur dicht gooi

Geplaatst

Ben er nu ook voorzichtiger mee :-)

Heb hierjuist info gehad van een vriend ivm wegwerken met lakstift.

kras lichtjes opschuren met schuurpapier "heel fijne korrel",ontvetten,kras opvullen met lakstift ,paar dagen laten drogen,opschuren met hele fijne korrel,polijsten .

Kras zal normaal gezien bijna niet zichtbaarmogen zijn....

Is dit de juiste werkwijze?welke korrel moet ik nemen van schuurpapier,1200 of nog meer en welke ontvetter?

Mike

Geplaatst

Ik zou de tweede keer niet schuren met schuurpapier maar grove cleaner gebruiken om te polijsten. Bijvoorbeeld Commandant cleaner 4 hiermee knap je ook verweerde lak goed op.

Geplaatst

En niet met het lakstifje zelf gaan smeren. Tandenstoker of satéprikker pakken en die in de verf dopen. Dan voorzichtig de kras opvullen. Dit meerdere keren doen, en laten drogen tussen het meerdere keren opbrengen.

Als het voldoende opgebouwd is heel voorzichtig schuren met extreem fijne korrel en daarna polijsten met cleaner.

• Like 1
Geplaatst

Een lakstift waag ik me echt niet aan, met die motoriek van mij zit er dan meer verf op de rest van de auto als in die kras hahaha

Geplaatst

Is er een manier om die gordel wel te laten inrollen? Topicstarter wil graag de schade herstellen, ik zou die willen voorkomen.

Mijn bolide zal in januari ongeveer voor de eerste beurt gaan en dan willen we vragen of er iets gedaan kan worden aan het niet inrollen van de beide gordels.

Ook niet bij rustig uitstappen. Opletten wordt het bij een meerijder, wijzelf zijn erop bedacht.

Is diet iets waar we mee gaan leren leven?

Geplaatst

Is er een manier om die gordel wel te laten inrollen? Topicstarter wil graag de schade herstellen, ik zou die willen voorkomen.

Mijn bolide zal in januari ongeveer voor de eerste beurt gaan en dan willen we vragen of er iets gedaan kan worden aan het niet inrollen van de beide gordels.

Ook niet bij rustig uitstappen. Opletten wordt het bij een meerijder, wijzelf zijn erop bedacht.

Is diet iets waar we mee gaan leren leven?

Ik denk dat jullie even terug naar de garage moeten. Bijna niemand heeft last van dit probleem. En als je gordel verdraaid zit, is het toch niet meer als logisch dat deze niet goed oprolt. Ik ben zuinig op mijn auto , en let op dit soort dingen. Dus kijk en controleer voordat je de deur dichtgooit. Voorkomen is beter dan genezen. Sorry maar dit moest ik ff kwijt.:-) :-)
  • Like 1
Geplaatst

Ik denk dat jullie even terug naar de garage moeten. Bijna niemand heeft last van dit probleem. En als je gordel verdraaid zit, is het toch niet meer als logisch dat deze niet goed oprolt. Ik ben zuinig op mijn auto , en let op dit soort dingen. Dus kijk en controleer voordat je de deur dichtgooit. Voorkomen is beter dan genezen. Sorry maar dit moest ik ff kwijt. :-) :-)

Bijna niemand heeft last van dit probleem? Ik heb er bij elke auto last van, sommige mensen zien een auto nou eenmaal als een gebruiksvoorwerp en niet als een knuffelbeer… 

Geplaatst

Ik denk dat jullie even terug naar de garage moeten. Bijna niemand heeft last van dit probleem. En als je gordel verdraaid zit, is het toch niet meer als logisch dat deze niet goed oprolt. Ik ben zuinig op mijn auto , en let op dit soort dingen. Dus kijk en controleer voordat je de deur dichtgooit. Voorkomen is beter dan genezen. Sorry maar dit moest ik ff kwijt.:-) :-)

Gordel rolt gewoon goed op,ligt gewoon aan het feit dat we soms iets te vlug willen uitstappen en dan de gordel een halve draai krijgt waardoor die inderdaad niet goed kan oprollen,met alle gevolgen vandien.dus garagebezoek is niet nodig....

Had het met mijn vorige wagen,Renault Megane ook soms voor...

Letten er nu wel beter op:-)heeft wel niks met zuinig te maken,onze Sp3 is altijd perfect onderhouden maar soms is even een onoplettendheid en dan heb je het aan uw rekker.

Geplaatst

9 van de 10 keer .... ok iets overdeven 7 van de 10 keer dan :wink: heb ik er ook last van hoor.

Is mij een keer gebeurd, dat die tussen de deur zat bij hard dicht gooien (ook zoiets, je moet bijna smijten met de deuren). Ik had geluk alleen een krasje aan de binnenkant.

Maar let nu wel (bijna) altijd even op bij het uitstappen. Is voor mij overigens de eerste auto waar de gordel zo vaak bij gedraaid blijft.

• 2 weken later...
Geplaatst

Beetje laat misschien.....maar in plaats van werken met een lakstift zou ik gaan voor stickerfix. Dat is een setje 'pleisters' in de originele kleur speciaal bedoeld voordat soort kleine beschadigingen. Ze zijn heel dus en vallen daardoor niet op, en been getob met polijsten nodig. Ze zijn bij een autosloperij te bestellen, maar de dealer levert ze ook!

En dat niet altijd snel genoeg oprollen van de gordel: het gebeurt bij ieder merk of type auto wel eens "dat de deur sneller is dan de gordel". De oprolspanning is volgens mij een compromis tussen het gebruikscomfort (als hij te hard aantrekt voelt dat heel vervelend aan de schouder bij het rijden) en de snelheid van oprollen.

Succes!

Geplaatst

Beetje laat misschien.....maar in plaats van werken met een lakstift zou ik gaan voor stickerfix. Dat is een setje 'pleisters' in de originele kleur speciaal bedoeld voordat soort kleine beschadigingen. Ze zijn heel dus en vallen daardoor niet op, en been getob met polijsten nodig. Ze zijn bij een autosloperij te bestellen, maar de dealer levert ze ook!

En dat niet altijd snel genoeg oprollen van de gordel: het gebeurt bij ieder merk of type auto wel eens "dat de deur sneller is dan de gordel". De oprolspanning is volgens mij een compromis tussen het gebruikscomfort (als hij te hard aantrekt voelt dat heel vervelend aan de schouder bij het rijden) en de snelheid van oprollen.

Succes!

De oplossing van MGA1600 is een hele praktische. Het gebruik van stickerfix is mij bekend en werkt erg goed.

Nog beter is natuurlijk te voorkomen dat de gordel tussen de deur komt. Je kunt jezelf aanwennen om als chauffeur

de gordel los te maken en met je rechterhand de gordel alvast te geleiden naar de "eindbestemming".  Voor de bijrijder

wordt dit dus met de linkerhand de geleiding te laten verlopen. Is even een kwestie van wennen maar het werkt prima.

Suc6

Grtz.

Specialmade

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...