Pugnator Fortis Geplaatst 22 November, 2013 Geplaatst 22 November, 2013 Heeft iemand hem al geinstaleeerd? en zijn er nog veel gebieden die er niet op staan? Quote
Jack_z Geplaatst 22 November, 2013 Geplaatst 22 November, 2013 misschien handig om te vermelden welke nieuwe kaart en voor welk navigatie systeem ? 1 Quote
j.kusters Geplaatst 9 December, 2013 Geplaatst 9 December, 2013 Ik heb de nieuwe kaart geïnstalleerd. Wat een teleurstelling!!!! Het kaartmateriaal loopt goddeloos ver achter. De nieuwe A2 tunnel incl knooppunt oude Rijn zijn niet verwerkt in het systeem. Komend vanuit het noord staat de tunnelbuis er wel op blijkbaar maar vanuit het Zuiden is het een drama. Ook als je in Leidsche Rijn moet zijn is het opletten geblazen want ook staat de reeds lang bestaande wegen er niet allemaal op. Dat Navtec is zo een uptodate firma. Die lopen dus gewoon meer dan 4 jaar achter met het kaartmateriaal. Ik heb reeds bij aanschaf van mijn auto begin 2013 contact opgenomen met KIA Nederland maar ze kunnen het blijkbaar niet oplossen. Ik adviseer iedereen om wel te reageren om zo KIA Nederland duidelijk te maken dat ze Navtec zo snel als mogelijk vaarwel moeten zeggen en met TomTom verder moeten gaan. Die zijn zeer actueel!!!! Dus de reclameactie over een gratis navigatiesysteem in je auto is eigenlijk een gratis niks!! Jammer dat KIA zijn naam zo te grabbel gooit door zaken te doen met Navtec, een firma die zo achter de feiten aan loopt!! Advies voor aanschaf van de kaart navraag doen of alle wijzigingen in Nederland erop staan, anders heeft installeren geen zin. Ik vraag me af wat er wel is gewijzigd want als je zo een belangrijk knooppunt in Nederland al niet bijgewerkt hebt wat moet dan de rest wel niet zijn. Over mijn Ceed ben ik zeer te spreken, een uitstekende auto maar als ik tevoren geweten had hoe actueel het navigatiesysteem was en dat voor een forse prijs had ik een uitvoering genomen zonder en een nieuwe TomTom gekocht. Dealers vertel dit aub aan de klanten zodat u in ieder geval niet beticht kunt worden van het verstrekken van foutieve informatie. 2 Quote
ceeder Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 Kusters, je hebt helemaal gelijk. Ik heb er ook een losse TomTom bij gekocht met Lifetime maps. Zo heb ik gedurende een langere periode up to de kaarten. Beter was geweest om TomTom al in de auto te hebben, maar goed de Ceed maakt verder veel goed. 1 Quote
Specialmade Geplaatst 10 December, 2013 Geplaatst 10 December, 2013 Ik heb de nieuwe kaart geïnstalleerd. Wat een teleurstelling!!!! Het kaartmateriaal loopt goddeloos ver achter. De nieuwe A2 tunnel incl knooppunt oude Rijn zijn niet verwerkt in het systeem. Komend vanuit het noord staat de tunnelbuis er wel op blijkbaar maar vanuit het Zuiden is het een drama. Ook als je in Leidsche Rijn moet zijn is het opletten geblazen want ook staat de reeds lang bestaande wegen er niet allemaal op. Je geeft aan "ik heb de nieuwe kaart geïnstalleerd". En heb je de nieuwste versie van de kaart update ? Heb je deze kaart via Navteq aangeschaft of heeft de dealer deze geïnstalleerd?. Grtz. Specialmde Quote
Wimke Geplaatst 12 December, 2013 Geplaatst 12 December, 2013 Ik ben ook wel benieuwd of het het geld waard is. Mijn Cee'd is uit 2012, dus ik moet zelf dokken voor de kaartupdates en ik vind het een hoop geld. Voor dit geld koop je een los navigatie systeem met updates. Nu weet ik wel dat een geintegreerd systeem altijd duurder is et de kaarten, maar zoveel............ Ben ook wel benieuwd of er al gekraakte versies zijn. Quote
Specialmade Geplaatst 12 December, 2013 Geplaatst 12 December, 2013 Ik ben ook wel benieuwd of het het geld waard is. Mijn Cee'd is uit 2012, dus ik moet zelf dokken voor de kaartupdates en ik vind het een hoop geld. Voor dit geld koop je een los navigatie systeem met updates. Nu weet ik wel dat een geintegreerd systeem altijd duurder is et de kaarten, maar zoveel............ Ben ook wel benieuwd of er al gekraakte versies zijn. Je praat nu over een jaarlijkse update die je € 33,00 kost. Vind dat nogal een nette prijs voor 7 jaar update, welke nog overdraagbaar is ook. En omdat je een geïntegreerd systeem hebt geen last van losse kabeltjes en telkens opbergen en weer installeren voordat je gaat rijden is, voor mij, ook wat waard. Grtz. Specialmade 3 Quote
Creative Name Geplaatst 13 December, 2013 Geplaatst 13 December, 2013 €33 per jaar is idd de moeite niet. Het kan namelijk ook anders, bij ons zijn de kaartupdates in de aanbieding: van €169 voor €139 luttele eurootjes (voor 1 jaar) Quote
bigwade Geplaatst 13 December, 2013 Geplaatst 13 December, 2013 http://www.kiaclub.nl/topic/5139-inbouw-navigatie/ Voor die enkele keer dat ik navigatie nodig heb voldoet een TT, zeker nu TT een life-time (3 maandelijkse) update service hebben. Daar kan je namelijk heel lang mee doen Heb je trouwens ook geen last van een brabantsche bea, haha ! Quote
Wimke Geplaatst 14 December, 2013 Geplaatst 14 December, 2013 Je praat nu over een jaarlijkse update die je € 33,00 kost. Vind dat nogal een nette prijs voor 7 jaar update, welke nog overdraagbaar is ook. En omdat je een geïntegreerd systeem hebt geen last van losse kabeltjes en telkens opbergen en weer installeren voordat je gaat rijden is, voor mij, ook wat waard. Grtz. Specialmade Het is dan een update voor 5 jaar, dus gaat je rekensommetje niet meer op.......... En dat het overdraagbaar is vind ik voor mijzelf niet zo interessant Tuurlijk is een geïntegreerd systeem veel netter en makkelijker als een los systeem, maar daarom hoeven de kaarten toch niet zo duur te zijn. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 14 December, 2013 Geplaatst 14 December, 2013 Jij bedoelt duur in het algemeen van de vaste systeem neem ik aan, want andere merken met vaste systemen zijn net zo duur of duurder en je krijgt er ook een mooi systeem ervoor terug i.p.v. een los dingetje ergens (wat overigens wel prima werkt hoor). En we geven wel een hoop geld uit voor een auto maar €199,- voor 5 jaar updaten vinden we veel 3 Quote
gerrit1 Geplaatst 30 December, 2013 Geplaatst 30 December, 2013 Ik ben het helemaal met de schrijver eens, ook ik heb een niewe ceed, november 2013 met navigatie. Voel mij wel opgelicht door kia. Navigatie was volgens advertentie kia inclusief met gratis 7 jaat updates. Blijkt er na levering een verouderde pioneer in te zitten. Volgens kia heb k de kleine lettertjes niet gelezen. Jammer wanr als ik het geweten had dan had ook ik een nieuwe goed werkende tomtom gekocht. Nu moet ik mijn navigatie bij uterecht uitzetten anders zit ik in nijmegen inplaats van raamsdonksveer. Jammer want dit is mijn derde kia en over de auto zelf ben ik super tevreden. gerrit uote name="j.kusters" post="140165" timestamp="1386621742"]Ik heb de nieuwe kaart geïnstalleerd. Wat een teleurstelling!!!! Het kaartmateriaal loopt goddeloos ver achter. De nieuwe A2 tunnel incl knooppunt oude Rijn zijn niet verwerkt in het systeem. Komend vanuit het noord staat de tunnelbuis er wel op blijkbaar maar vanuit het Zuiden is het een drama. Ook als je in Leidsche Rijn moet zijn is het opletten geblazen want ook staat de reeds lang bestaande wegen er niet allemaal op. Dat Navtec is zo een uptodate firma. Die lopen dus gewoon meer dan 4 jaar achter met het kaartmateriaal. Ik heb reeds bij aanschaf van mijn auto begin 2013 contact opgenomen met KIA Nederland maar ze kunnen het blijkbaar niet oplossen. Ik adviseer iedereen om wel te reageren om zo KIA Nederland duidelijk te maken dat ze Navtec zo snel als mogelijk vaarwel moeten zeggen en met TomTom verder moeten gaan. Die zijn zeer actueel!!!! Dus de reclameactie over een gratis navigatiesysteem in je auto is eigenlijk een gratis niks!! Jammer dat KIA zijn naam zo te grabbel gooit door zaken te doen met Navtec, een firma die zo achter de feiten aan loopt!! Advies voor aanschaf van de kaart navraag doen of alle wijzigingen in Nederland erop staan, anders heeft installeren geen zin. Ik vraag me af wat er wel is gewijzigd want als je zo een belangrijk knooppunt in Nederland al niet bijgewerkt hebt wat moet dan de rest wel niet zijn. Over mijn Ceed ben ik zeer te spreken, een uitstekende auto maar als ik tevoren geweten had hoe actueel het navigatiesysteem was en dat voor een forse prijs had ik een uitvoering genomen zonder en een nieuwe TomTom gekocht. Dealers vertel dit aub aan de klanten zodat u in ieder geval niet beticht kunt worden van het verstrekken van foutieve informatie. Quote
The Wizard Geplaatst 3 Januari, 2014 Geplaatst 3 Januari, 2014 Ik gebruik de ingebouwde navi eigenlijk nooit maak altijd gebruik van Google Maps navigatie, gratis en met goede verkeersinfo. Evt. Kun je ook TomTom of Sygic kopen voor Android. Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk Quote
Wimke Geplaatst 4 Januari, 2014 Geplaatst 4 Januari, 2014 Ik gebruik de ingebouwde navi eigenlijk nooit maak altijd gebruik van Google Maps navigatie, gratis en met goede verkeersinfo. Evt. Kun je ook TomTom of Sygic kopen voor Android. Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk Maar daarvoor koop je geen ingebouwd navigatiesysteem........... Het is juist prettig dat je niet weer een los systeem in je auto hoeft te bouwen. Quote
The Wizard Geplaatst 4 Januari, 2014 Geplaatst 4 Januari, 2014 Ik wou de superpack voor de overige zaken, niet voor de navigatie . Vaak zit die in de duurdere pakketten. Hyundai en Kia gaan een Android versie van hun in-car entertainment aanbieden, dat heeft veel mogelijkheden, gebruik van google maps, apps installeren, etc. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.