Dico Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 goede middag, Ik heb een Picanto 5 deurs (model van na 2011) en ben fervent fietser. (ATB en race, dus geen zware fiets) Ben op zoek naar een drager voor op de achterklep, maar kan hier niet echt iets geschikts voor vinden. Er hoeft maar 1 fiets meegenomen te worden. Ben aan het kijken naar een Thule FreeWay 968 of een Carpoint Cruiser. Echter kan niemand me garanderen dat één van tweeën past. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet echt heel veel 90,- om 65,- Iemand ervaring met één van deze twee, of bestaat er iets anders/beters? Wil liever geen dakdragers of trekhaak. thule.bmp cruiser.bmp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 http://bit.ly/1fTEp64 vergeet de "was dat nou zo moeilijk" even, die kan ik niet wegkrijgen Heb je hier wat aan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lique Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 http://bit.ly/1fTEp64 vergeet de "was dat nou zo moeilijk" even, die kan ik niet wegkrijgen Heb je hier wat aan ? Die search gaat vast naar wat lachwekkende topics verwijzen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Die search gaat vast naar wat lachwekkende topics verwijzen Is dat zo ? Gaat mij te ver om ook nog eens die dingen na te lopen, maar misschien kun jij mijn grijze massa weer op niveau brengen edit: deze ? http://www.kiaclub.nl/topic/7786-28-kgimax-kogeldruk-ook-al-is-de-haak-50kg/#entry66514...... Die is van voor mijn operatie, haha ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lique Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Jaaaaa, die ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Burgkop... Leven wij nog ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dico Posted December 1, 2013 Author Share Posted December 1, 2013 Bigwade en Lique, Bedankt voor jullie reacties, maar hier heb ik niet veel aan vrees ik. Aanhangwagen(tje) is geen optie ivm geen trekhaak, en over een passende drager voor op de achterklep staat er helaas ook niet veel. Wel dat er universele dragers zijn, maar niet of ze ook nog eens passen. Als het niet moeilijk zou zijn, had ik het niet gepost Heb inmiddels een toezegging van een automaterialen zaak dat ze een Thule laten komen en dat ik die mag passen. Past het onverhoopt niet, dan hoef ik hem niet aan te schaffen. Wordt vervolgd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lique Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Bigwade en Lique, Bedankt voor jullie reacties, maar hier heb ik niet veel aan vrees ik. Aanhangwagen(tje) is geen optie ivm geen trekhaak, en over een passende drager voor op de achterklep staat er helaas ook niet veel. Wel dat er universele dragers zijn, maar niet of ze ook nog eens passen. Je moet maar zo denken...anders blijft het ook maar zo stil. Even passen is denk ik wel de handigste manier. succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dico Posted December 7, 2013 Author Share Posted December 7, 2013 Het is gelukt met de Thule. Tenminste: de fiets zit goed vast, en daar gaat het me om! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
handyman Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Drager is groter dan de auto Sent from my A1-810 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Drager is groter dan de auto Sent from my A1-810 using Tapatalk welke auto ? ik zie een fiets met rooie zijtas 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelledeboer Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Ik ben benieuwd waarom hier voorkeur op achterklep drager is gegaan, niet bijv. dakdrager? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pipercub Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Dat de drager op het achterruit drukt vind ik niet zo handig, ben benieuwd hoelang de ruit er in blijft zitten. Als je een beetje hard over een verkeersdrempel rijdt kan het misschien teveel druk op het ruit geven waardoor het barst of nog erger op straat ligt. Vergeet niet een nummerplaat balk op jouw fiets te hangen.Nummerbord, achterlichten en richtingaanwijzers moeten volgens de wet goed zichtbaar zijn. Mooie Trek trouwens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dico Posted December 21, 2013 Author Share Posted December 21, 2013 Jelle de boer, dakdragers vindt ik niet zo handig. Bij andere auto's wel gehad, maar beviel me niet zo. Ben jaren verwend geweest met een grote Ford Transit dubbele cabine waar met gemak 5 fietsen IN passen samen met 5 personen. IVM de bijtelling van die bus was de aanschaf van een klein wagentje iets voordeliger dan de bijtelling. (aanschaf is binnen twee jaar terugverdient) Pipercub, voor de ruit ben ik niet zo bang. Het oppervlak van de rubber steunblokken is dusdanig groot dat dit geen probleem is. Het gewicht van de fiets is ook niet zo heel hoog. Iets meer dan 10 kilo. De drager zal een kilo of 3 hooguit zijn. De drager is geschikt voor drie fietsen, maar dat durf ik niet aan. Ook een normale fiets vindt ik al aan de (te) zware kant met z'n dik 20 kilo. Op de foto's is het een beetje slecht zichtbaar, maar kenteken en verlichting zijn goed zichtbaar. Ben op de snelweg al paar keer ingehaald door politie, maar tot nu toe niet staande gehouden. En het is idd een mooie Trek. Dank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts