Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

28 kg.imax kogeldruk ook al is de haak 50kg.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even opletten allemaal, ik heb het zelf maar geinformeerd bij de importeur, omdat het voor mij een must is, 2 volwassen fietsen meenemen.

Op de trekhaak die Kia voor je monteerd op de Picanto mag een kogelduk staan van max 28 kg. = 1 volwassen fiets.

Laat je een andere trekhaak monteren of doe je het zelf, welke geschikt is voor 50 kg (of meer) dan nog mag het niet, ook dan mag er niet meer op dan 28 kg. Dit is dus heel makkelijk voor de politie, als ze een Picanto zien rijden met 2 volwassen fietsen achterop de trekhaak, kunnen ze hem aanhouden en een bon geven, het mag niet.

Het is dus maar dat je het weet. Iedereen kan wel zeggen ik heb er nooit last mee gehad, maar als er een ongeluk van komt en ze zoeken het uit, ben je de klos.

Ik snap ook niet waarom het zo laag is, erg onlogies toch, veel autobezitters rijden toch met zijn tweetjes? Dan moet je toch uitkijken naar een andere type/model auto.

Er bestaan ook van die 5e deur fietsdragers, maar wat daarmee wel of niet kan weet ik niet, lijkt mij ook niet te kunnen gezien de sterkte van de carroserie.

Wie heeft een andere oplossing gevonden.

Een aangangertje is een optie of 1 fiets op het dak, maar wat een gedoe.

Geplaatst

Even opletten allemaal, ik heb het zelf maar geinformeerd bij de importeur, omdat het voor mij een must is, 2 volwassen fietsen meenemen.

Op de trekhaak die Kia voor je monteerd op de Picanto mag een kogelduk staan van max 28 kg. = 1 volwassen fiets.

Laat je een andere trekhaak monteren of doe je het zelf, welke geschikt is voor 50 kg (of meer) dan nog mag het niet, ook dan mag er niet meer op dan 28 kg. Dit is dus heel makkelijk voor de politie, als ze een Picanto zien rijden met 2 volwassen fietsen achterop de trekhaak, kunnen ze hem aanhouden en een bon geven, het mag niet.

Het is dus maar dat je het weet. Iedereen kan wel zeggen ik heb er nooit last mee gehad, maar als er een ongeluk van komt en ze zoeken het uit, ben je de klos.

Ik snap ook niet waarom het zo laag is, erg onlogies toch, veel autobezitters rijden toch met zijn tweetjes? Dan moet je toch uitkijken naar een andere type/model auto.

Er bestaan ook van die 5e deur fietsdragers, maar wat daarmee wel of niet kan weet ik niet, lijkt mij ook niet te kunnen gezien de sterkte van de carroserie.

Wie heeft een andere oplossing gevonden.

Een aangangertje is een optie of 1 fiets op het dak, maar wat een gedoe.

dakdrager met fietsenrek :-)

Geplaatst

enig idee wat dat aan benzine kost ?

Kun je fietsen van huren.

Snap sowieso dat fietsgezeul niet zo, maar dat is persoonlijk :-)

Geplaatst

precies ik heb 2,5 jaar geleden een splinter nieuwe fiets gekocht voor 700 euro en dat ding staat nu nog nieuw te wezen in de schuur...

Maar goed.. zo'n dak drager zou een oplossing zijn voor zijn trekhaak probleem als hij persé een pica wil.. Hij kan ook een rio nemuh.. daar mag je vast wel 2 bromfietsen achterop zetten

Geplaatst

Waarom snap je dat gezeul niet?

Wij als ouderen mogen graag fietsen, geen - vele tientallen kilometers - want bij 20-25 per dag (niet elke) heb je het wel gehad.

Maar dan blijf je altijd in de woonplaats en omgeving.

Wij willen dus verder weg en dáár in de buurt weer eens fietsen.

er zijn ook mensen die nooit fietsen, moeten ze zelf weten, maar wij wel vandaar dat de fietsen mee moeten.

Uiteraard niet op het dak, dat is een gedoe om erop en eraf te krijgen, nee dat is niets voor ons, het moet op de trekhaak.

Een grotere auto is financieel geen optie.

Dus de Alto blijft in het achterhoofd hangen, ook al is de Picanto zowat de eerste keus. Maar dat heb je he met afwegen.

Geplaatst

Trein, komt ook op gekke plekken..

Je kunt ook van station naar station fietsen.

Ik maak incidenteel gebruik van de ijzeren rups en vind het een geweldige vinding,

in tegenstelling tot alle treinzeikers die er vanwege baan elke dag in moeten staan/zitten.

Zondag nog heb ik een hele groep wandelaars in zien stappen die ergens anders vandaan kwamen.

Dat kan met fietsen dus ook.

Geplaatst

Alweer een nieuw topic geopend?

Je had net deze geopend m.b.t. de kogeldruk van de nieuwe Picanto!

S.v.p. niet voor hetzelfde onderwerp telkens een nieuw topic openen.

We raken dan het overzicht kwijt.

Geplaatst

Ik volg dit topic met interesse.

Inmiddels heb ik een aantal vragen:

Waarom kan er maar max 28 kg kogeldruk?

Zijn de bevestigings punten de reden?

Mag er wel meer gewicht in de kofferbak?

En de kogeldruk samen met de lading achterin, is daar ook een max voor?

Er wordt aangegeven dat er 5 personen , dus 3 personen achterin mogen, dus ook extra gewicht.

Al met al een voor mij vreemde situatie.

Als het gewicht (totaal achter)het probleem is, dan moeten er toch met hulpveren o.i.d. oplossingen zijn, dat deden we jaren geleden ook.

Heeft iemand misschien achtergrond (insite) informatie?

Ben

Geplaatst

Dat komt gewoon hier en daar ter sprake, er wordt wel vaker over meerdere (andere) dingen gesproken in topics die ergens anders over gaan of zijn begonnen.

Als ik ergens aan geeft geen belang te hebben bij vervoer op het dak, een aanhangertje of zoiets, dan geven toch weer vel mensen die opties.

En met de trein gaan, ook zoiets onzinnigs. Als ik fietsen wil meenemen moet ik het toch zeker zelf weten denk ik.

Als die auto daar niet geschikt voor is, gaat iedereen zich toch afvragen "waarom niet" slappe auto?

Het type is bij de RDW toegestaan met een max. druk van 28 kg.

Er zijn uitzonderingen mogelijk maar dan moet de combinatie gekeurd worden met de set zoals je wilt vervoeren, ga er maar vanuit dat dit voor de Picanto 2011 nooit zal lukken.

Overigens was er voor de oude Picanto voor 2004, 40 kg. kogeldruk toegestaan.

Geplaatst

Dat komt gewoon hier en daar ter sprake, er wordt wel vaker over meerdere (andere) dingen gesproken in topics die ergens anders over gaan of zijn begonnen.

Als ik ergens aan geeft geen belang te hebben bij vervoer op het dak, een aanhangertje of zoiets, dan geven toch weer vel mensen die opties.

En met de trein gaan, ook zoiets onzinnigs. Als ik fietsen wil meenemen moet ik het toch zeker zelf weten denk ik.

Als die auto daar niet geschikt voor is, gaat iedereen zich toch afvragen "waarom niet" slappe auto?

Het type is bij de RDW toegestaan met een max. druk van 28 kg.

Er zijn uitzonderingen mogelijk maar dan moet de combinatie gekeurd worden met de set zoals je wilt vervoeren, ga er maar vanuit dat dit voor de Picanto 2011 nooit zal lukken.

Overigens was er voor de oude Picanto voor 2004, 40 kg. kogeldruk toegestaan.

Waarop ik je voor de 3e keer ga vertellen, als de auto niet kan wat JIJ wil, dan moet je hem gewoon NIET kopen. Vooral als je op geen enkele andere manier interesse hebt om in die auto te kunnen rijden en toch je fietsen mee te nemen.

Succes bij de toyota dealer en forum ofzo!

Geplaatst

Ik volg dit topic met interesse.

Inmiddels heb ik een aantal vragen:

Mag er wel meer gewicht in de kofferbak?

En de kogeldruk samen met de lading achterin, is daar ook een max voor?

Er wordt aangegeven dat er 5 personen , dus 3 personen achterin mogen, dus ook extra gewicht.

Al met al een voor mij vreemde situatie.

Als het gewicht (totaal achter)het probleem is, dan moeten er toch met hulpveren o.i.d. oplossingen zijn, dat deden we jaren geleden ook.

Heeft iemand misschien achtergrond (insite) informatie?

Ben

Dat zal 'waarschijnlijk' de reden zijn, de constructie waar de haak aan vast moet komen, is te zwak omdat een trekhaak een hefboomwerking heeft.

Wanneer je door een kuil rijdt of en drempel neemt, worden die krachten vele malen groter en kan ik mij voorstellen dat het op de bevestiging gaat scheuren, niet de trekhaak zelf, dat is dikker staal dan waar het aan vast geschroefd moet worden.

In de kofferbak mag wel meer gewicht, omdat het 'anders' verdeeld wordt.

Het totaal gewicht wat je in de auto mag hebben is 520 kg. Als je 4 dikkerds wilt meenemen á 150 kg. mag dat dus niet.;)

Zal niet zo lekker passen natuurlijk.

Met gewone mensen, zeg 5 á 90 kg.mag je dus nog 70 kg aan bagage meenemen. Nou reken maar dat ie dan erg laag ligt, kun je ook niet makkelijk over drempeltjes heen.

Uiteraard kun je ook natuurlijk met 5 man bij elkaar op schoot gaan zitten, op de achterbank, dan kom je niet aan het maximum gewicht wat de auto kan hebben, maar je gaat dan wel opstijgen als een vliegtuig. Het is altijd zo dat je natuurlijk als een goed huisvader/moeder de mee te nemen gewichten goed verdeeld, dat is logies, geld bij elk vervoermiddel als het zwaar wordt.

Met hulp veren is wel het een en ander wat bij te stellen, maar dan kom je aan de type goedkeuring en zul je naar de RDW moeten om het te laten keuren.

Kortom een hoop gedoe.

Als Kia die bevestiging nu degelijker maakt, zal meestal een kwestie zijn van dikker of beter materiaal, dat is dan weer het prijskaartje en gewicht wat omhoog gaat en komt de Picanto misschien op een lagere plek van de prijs top tien

Al kan ik mij niet voorstellen dat zoiets voor de fabrikant meer kost dan enkele euro tientjes.

Maar het moet allemaal goedkoop, normaal niets mis mee voor gewoon gebruik, maar als je iets speciaal wilt, in mijn geval 2 fietsen, ja dan loop je tegen problemen aan.

Daarom is het beter dat je hier het een en ander te weten kunt komen als je iets specials wilt. Overigens; 2 fietsen meenemen vindt ik niet zo speciaal, jullie?

Was je ook zoekende Ben? :unsure:

---

en voor smart: Het komt toevallig weer even ter sprake, hoef je dus niet op te reageren.:lol:

Geplaatst

Ideetje:

- neem een staalkabel

- las een uiteinde vast aan trekhaak

- boor gat in bodem kofferbak, trek kabel daardoor

- ander einde kabel monteren aan stalen dwarsbalk die je in de kofferrruimte vastzet

- zwaarbeladen fietsdrager blijft zelfs bij "dukes of hazzard" rijstijl op zijn plaats :lol:

• Like 2
Geplaatst

De bevestigingspunten van de trekhaak zal inderdaad de reden zijn; de kogeldruk oefent een verticale kracht uit (en die mag bij de Picanto dus niet zo hoog zijn); het maximale gewicht dat je met je trekhaak kunt trekken is 400 kg ongeremd en 700 kg geremd. Die krachten zijn dus horizontaal op de trekhaak en dus op de bevestigingspunten.

• 3 weken later...
Geplaatst

Als ik zulke koffers mee moet nemen bel ik wel even naar mijn thuis basis of ze nog een 4 tonnertje hebben staan.

Kan trouwens dan ook nog wel 2 fietsen meenemen vermoed ik. laugh.gif

4tonner00011_small.jpg

Alles is mogelijk.....tenminste op de oude Picanto!:lol:

Geplaatst

Als ik zulke koffers mee moet nemen bel ik wel even naar mijn thuis basis of ze nog een 4 tonnertje hebben staan.

Kan trouwens dan ook nog wel 2 fietsen meenemen vermoed ik. laugh.gif

4tonner00011_small.jpg

Grandioos!! :clap:

Dit is dus heel makkelijk voor de politie, als ze een Picanto zien rijden met 2 volwassen fietsen achterop de trekhaak, kunnen ze hem aanhouden en een bon geven, het mag niet.

Sinds wanneer hebben politie-agenten verstand van Auto's ?? ik zet een kratje bier in dat geen enkele agent in de toekomst een Picano gaat aanhouden omdat ie 2 fietsen op de auto heeft staan! :clover:

gewoon een lichte fietsendrager en 2 lichte fietsen dan kom je een heel eind. of een vouwfiets! :clown:

Elektrische_Vouwfiets_water.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...