Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Guest Warmentuuter
Posted

Van teveel vocht heb ik geen last van in de venga.

Moet er bij zeggen dat we de verwarming nooit op vol hebben staat en de airco weinig gebruiken.

Als je de airco altijd aan heb staan denk je dat de vocht ontrek aan de auto maar het trekt ook juist meer vocht aan.

Had je al gekeken of je lekkage hebt.

bijvoorbeeld vocht onder de matten of bij het reservewiel.

Posted

ik heb veel last van vocht binnen in mijn venga, hebben hier meer vengas. last van.

Ook wij hebben best wel veel last van vocht in de auto. Venga staat buiten geparkeerd en heeft geen zichtbare lekkage.

Hebben op aanraden van collega pingi zakje gekocht afgelopen zaterdag en zijn benieuwd wat dit oplevert m.b.t. vocht binnen de auto.

 

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/560882?WT.mc_id=gshop&gclid=CLGxpbzmqLsCFc5a3god0i4Atw&WT.srch=1

Posted

Ook wij hebben best wel veel last van vocht in de auto. Venga staat buiten geparkeerd en heeft geen zichtbare lekkage.

Hebben op aanraden van collega pingi zakje gekocht afgelopen zaterdag en zijn benieuwd wat dit oplevert m.b.t. vocht binnen de auto.

 

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/560882?WT.mc_id=gshop&gclid=CLGxpbzmqLsCFc5a3god0i4Atw&WT.srch=1

 

Deze van Conrad hebben wij in de Picanto liggen en voldoen uitstekend.

 

Grtz.

Specialmade

Posted

Zou ook eens (laten) kijken of de condensafvoer van de aico niet vertopt zit

Posted

Van teveel vocht heb ik geen last van in de venga.

Moet er bij zeggen dat we de verwarming nooit op vol hebben staat en de airco weinig gebruiken.

Als je de airco altijd aan heb staan denk je dat de vocht ontrek aan de auto maar het trekt ook juist meer vocht aan.

Had je al gekeken of je lekkage hebt.

bijvoorbeeld vocht onder de matten of bij het reservewiel.

Hallo Warmentuuter, bedankt voor je reactie maar wat betreft vocht onder de matten en res wielbak daar is het niet vochtig, heb contact gehad met de dealer en die gaat het volgende week bekijken en zet de venga een nacht in de spuitcabine om hem goed te verwarmen,wel heb ik zijwindkappen en pryvec,shades en die zitten onder de raamrubbers geklemd,is misschien ook wel een oorzaak, ik heb er een vochtvreter ingezet, de dealer zij wel dat er iets van luchtklepjes achter de bumper zitten en dat zou ook een oorzaak kunnen zijn dus ik wacht het maar af.  groetjes gerrit.

Posted

Zou ook eens (laten) kijken of de condensafvoer van de aico niet vertopt zit

bedankt,zal ik ook aangeven bij de dealer.

Posted

bedankt,zal ik ook aangeven bij de dealer.

venga is een nacht bij de dealer geweest en een nacht in de spuitcabine gestaan en goed doorgedroogt maar er waren geen afwijkingen te bespeuren wel het advies om ongev 2 minuten voor aankomst op bestemming de kachel op binnen circulatie te zetten,kan ook schelen,  hij heeft ook een nachtje onder de lader gestaan en goed doorgeladen om het start en stop systeem beter te laten werken, dus nu maar afwachten.

Posted

Beste....

Het wil ook helpen om de recirculatie klep open te zetten.

Als deze klep dicht staat circuleert alleen de binnenvlucht welke in het compartiment aanwezig is.

Doordat er geen verse aanvoer van buitenlucht is "vervuilt" de binnenlucht.

Bij climatcontrole kun je dit aanpassen.

Je krijgt dan of een ronddraaiend pijltje in de auto als teken.

Of een pijltje welke van buiten de auto komt als teken.

Bij de handbediende ventilatie is het veelal een schuif of een drukknop met de zelfde tekentjes zoals hiervoor beschreven.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groet Eric

  • 3 years later...
Posted

Beste..

Ook ik heb last van een kletsnatte voorruit bij mijn KIA Venga uit 2013.

De dealer heeft nagekeken of de afvoer van de airco niet verstopt was, maar dat bleek allemaal in orde. Verder wisten ze het ook niet  en ik mocht het verder zelf uitzoeken.

Posted

Ik heb het met de ceed sw 2011 ook. Ik denk enige optie vochtvreters is. Ik heb Pingi die je opnieuw kunt "opladen/ontvochtigen"


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...