Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Van teveel vocht heb ik geen last van in de venga.

Moet er bij zeggen dat we de verwarming nooit op vol hebben staat en de airco weinig gebruiken.

Als je de airco altijd aan heb staan denk je dat de vocht ontrek aan de auto maar het trekt ook juist meer vocht aan.

Had je al gekeken of je lekkage hebt.

bijvoorbeeld vocht onder de matten of bij het reservewiel.

Geplaatst

ik heb veel last van vocht binnen in mijn venga, hebben hier meer vengas. last van.

Ook wij hebben best wel veel last van vocht in de auto. Venga staat buiten geparkeerd en heeft geen zichtbare lekkage.

Hebben op aanraden van collega pingi zakje gekocht afgelopen zaterdag en zijn benieuwd wat dit oplevert m.b.t. vocht binnen de auto.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/560882?WT.mc_id=gshop&gclid=CLGxpbzmqLsCFc5a3god0i4Atw&WT.srch=1

Geplaatst

Ook wij hebben best wel veel last van vocht in de auto. Venga staat buiten geparkeerd en heeft geen zichtbare lekkage.

Hebben op aanraden van collega pingi zakje gekocht afgelopen zaterdag en zijn benieuwd wat dit oplevert m.b.t. vocht binnen de auto.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/560882?WT.mc_id=gshop&gclid=CLGxpbzmqLsCFc5a3god0i4Atw&WT.srch=1

Deze van Conrad hebben wij in de Picanto liggen en voldoen uitstekend.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Zou ook eens (laten) kijken of de condensafvoer van de aico niet vertopt zit

Geplaatst

Van teveel vocht heb ik geen last van in de venga.

Moet er bij zeggen dat we de verwarming nooit op vol hebben staat en de airco weinig gebruiken.

Als je de airco altijd aan heb staan denk je dat de vocht ontrek aan de auto maar het trekt ook juist meer vocht aan.

Had je al gekeken of je lekkage hebt.

bijvoorbeeld vocht onder de matten of bij het reservewiel.

Hallo Warmentuuter, bedankt voor je reactie maar wat betreft vocht onder de matten en res wielbak daar is het niet vochtig, heb contact gehad met de dealer en die gaat het volgende week bekijken en zet de venga een nacht in de spuitcabine om hem goed te verwarmen,wel heb ik zijwindkappen en pryvec,shades en die zitten onder de raamrubbers geklemd,is misschien ook wel een oorzaak, ik heb er een vochtvreter ingezet, de dealer zij wel dat er iets van luchtklepjes achter de bumper zitten en dat zou ook een oorzaak kunnen zijn dus ik wacht het maar af.  groetjes gerrit.

Geplaatst

Zou ook eens (laten) kijken of de condensafvoer van de aico niet vertopt zit

bedankt,zal ik ook aangeven bij de dealer.

Geplaatst

bedankt,zal ik ook aangeven bij de dealer.

venga is een nacht bij de dealer geweest en een nacht in de spuitcabine gestaan en goed doorgedroogt maar er waren geen afwijkingen te bespeuren wel het advies om ongev 2 minuten voor aankomst op bestemming de kachel op binnen circulatie te zetten,kan ook schelen,  hij heeft ook een nachtje onder de lader gestaan en goed doorgeladen om het start en stop systeem beter te laten werken, dus nu maar afwachten.

Geplaatst

Beste....

Het wil ook helpen om de recirculatie klep open te zetten.

Als deze klep dicht staat circuleert alleen de binnenvlucht welke in het compartiment aanwezig is.

Doordat er geen verse aanvoer van buitenlucht is "vervuilt" de binnenlucht.

Bij climatcontrole kun je dit aanpassen.

Je krijgt dan of een ronddraaiend pijltje in de auto als teken.

Of een pijltje welke van buiten de auto komt als teken.

Bij de handbediende ventilatie is het veelal een schuif of een drukknop met de zelfde tekentjes zoals hiervoor beschreven.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groet Eric

• 3 jaar later...
Geplaatst

Beste..

Ook ik heb last van een kletsnatte voorruit bij mijn KIA Venga uit 2013.

De dealer heeft nagekeken of de afvoer van de airco niet verstopt was, maar dat bleek allemaal in orde. Verder wisten ze het ook niet  en ik mocht het verder zelf uitzoeken.

Geplaatst

Ik heb het met de ceed sw 2011 ook. Ik denk enige optie vochtvreters is. Ik heb Pingi die je opnieuw kunt "opladen/ontvochtigen"

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...