Ga naar inhoud

Kiaclub-Fotoclub


SlamJam

Aanbevolen Berichten

Ik vind dit lastige dingen om via internet te kopen. Tijdje terug bij de MM geweest, dan zie je een mooie hangen, dik honderd euro en als je 'm dan uit het rek haalt en even uitzet blijkt het alsnog slappen hap te zijn. :( Dan durf ik geen goedkope meer te kopen. Daar heb ik natuurlijk ook al 2 fraaie exemplaren van staan.

 

Denk dat ik maar 2de hands zo'n Manfroto zie te scoren en daar dan nieuw zo'n ergonomische kop bijkoop.

 

Als ik deze nou op mijn verlanglijstje zet, heb ik dan een leuk setje?  http://www.statiefshop.nl/product/154034/category-212620-statief-kopen/manfrotto-055xprob-327rc2-grip-balhoofd.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe je de rest van je leven mee en die kop is fantastisch.

Kun je aanpassen voor links of rechtshandig.

De hele set is voor een webshop zakelijk aftrekbaar.

CoolBlue is prima maar kijk ook eens op kieskeurig.

Kan een paar eurootjes schelen :-)

 

NB vind het leuk dat je je er in verdiept hebt :-)

Goed bezig !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De Canon SX60 IS wordt vermoedelijk eind mei 2014 verwacht......zie hier en hier!

Zijn nog wel 'rumours', maar toch, 100x zoom met 20-2000 mm lens!!

Wat is trouwens het verschil met HS en IS?

 

Kan ik hem misschien toch meenemen op vakantie...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik juist niet begrijp is dat de SX50 HS wordt opgevolgd door de SX60 IS. Het gaat mij om het typenummer.

 

@Jack_z: die link die jij aangeeft, dat zijn twee verschillende cameratypes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Coolblue is één van de duurste internetwinkels. Voordeel bij hun: ze hebben (bijna) alles op voorraad en voor 23:59 besteld, volgende dag in huis.

Ik bestel er ook regelmatig spullen die ik snel nodig heb (en dan neem ik de meerprijs voor lief).

Link naar reactie
Delen op andere sites


^^ MIj is enige durigheid bij Coolblue nog niet eerder opgevallen. In deze was het statief net zo geprijsd als bij de meeste anderen (diegene die €10,- goedkoper waren hadden geen voorraad, dus doeii), alleen de statiefkop was dan wel iets van €20 duurder en dat was genoeg om een keer een uitstapje te maken naar een andere winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


^^Lique Coolblue heeft meer dan 150 webwinkels. Zoek maar eens (om 't even wat) op en doe dan een vergelijk via Kieskeurig.nl en je zal zien dat CB (bijna) altijd aan de dure kant zit. Doen ze ook niet moeilijk over: bij hun gaat het om 't gemak. Jij hebt NU iets nodig, wij leveren het (bijna) DIRECT! Kan overigens best zijn dat ze goedkoper zijn dan bv de tv of foto-boer op de hoek (traditionele winkelprijzen kijk ik eigenlijk nooit meer naar).

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik vind al die webshops sowieso het einde :P je hoeft de deur niet uit en je heb het meestal snel in huis, vroeger hing er nog een luguber sfeertje om die shops maar dat is allang niet meer, heb nog nooit iets niet ontvangen wat ik besteld heb.

en gezien die geen kosten hebben aan winkels e.d zijn de prijzen ook altijd aantrekkelijk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De Canon SX60 IS wordt vermoedelijk eind mei 2014 verwacht......zie hier en hier!

Zijn nog wel 'rumours', maar toch, 100x zoom met 20-2000 mm lens!!

Wat is trouwens het verschil met HS en IS?

HS is High Speed (moet je je niet te veel bij voorstellen) en IS is Image Stabelizer, een soort anti shake :-)

 

20-2000 is absurd en zal er niet komen.

Het is onmogelijk een goede groothoek EN extreme tele in één lens te bouwen.

De 24mm stand van de SX50 is bruikbaar maar niet top; hoeken en randen worden wat wazig.

Zelfde gebeurt bij 1200mm

Bij foto's op oneindig is de 1200 stand onbruikbaar vanwege luchttrillingen en dus een 2000 helemaal.

Die 1200 stand is leuk voor eenden in de sloot een vogeltje op de waslijn, leuke dames op het terras etc.

Een iets betere sensor zou fraai zijn en eventueel wifi met een remote app.

Verder zie ik in dat segment niet veel progressie.

 

We gaan het zien.

Photokina Keulen is sept. 2014; persaankondigingen nieuw spul meestal 2e, 3e week aug.

Maar het zou leuk zijn dat de opvolger voor de vakanties leverbaar zouden zijn.

Je kunt dan ook je slag slaan met een SX50 voor nog minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag mijn nieuwe statief in ontvangst mogen nemen. Ik is een blij ei 13.gif  

Dank BW voor de goede adviezen 13.gif

 

Natuurlijk maar meteen buiten gaan spelen, veel wind, dus goede stabiliteitstest en leuk weer voor een LE en voila, camera was veilig deze keer, stond als een huis 13.gif

 

Met o.a. deze als resultaat. Geen KIA, dus ik zal 'm hier niet al te groot neerplakken 13.gif

 

 

 

post-11085-0-84720300-1397415360_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...