Joencis Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Goedemorgen mede Rio-Rijders, Ik heb via Google en de forum zoekfunctie gezocht maar niks kunnen vinden, dus bij deze dit topic. Zijn er meer mensen die last hebben van groene aanslag in de raamrubbers van de Kia Rio? En heeft iemand tips om het schoon te krijgen en/of te voorkomen? Of kan ik het best naar de dealer gaan voor tekst en uitleg? Alvast bedankt voor de reacties! Quote
Jiskefet Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Haha ja groen idd bij mij ook, temperatuur van de laatste tijd en vochtigheid, af en toe zonnetje derbij helpt het ook erg in de hand tis ook veel meer al te zien op tegels en op daken. Quote
Lique Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Sopje + tandenborstel = schoon rubbertje Voorkomen doe je het alleen door met regelmaat de auto tot in de rubbers schoon te houden. Quote
Jiskefet Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Zal het proberen met tandenborstel, daarna wel goed afspoelen als je hem weer gebruikt voor je tanden en/of als je weer eens naar de tandarts moet. 1 Quote
baccera Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 dit werkt perfect http://nl.hg.eu/products/show/id/180/hg_groene_aanslagreiniger_kant___klaar Quote
Huizebakker Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 dit werkt perfect http://nl.hg.eu/products/show/id/180/hg_groene_aanslagreiniger_kant___klaar Heb je ook ervaring met dit product op raamrubbers? Zelf gebruik ik in de tuin op de houten schutten een mix van 50% azijn en 50% water, inspuiten, en na een week is het groen verdwenen. Dit durf ik toch niet op mijn rubbers te doen! Quote
Nimo Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Invetten na schoonmaken wil ook helpen, dan blijft er nl geen water op zitten = kans op groen aanzienlijk kleiner 1 Quote
Lique Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Heb je ook ervaring met dit product op raamrubbers? Zelf gebruik ik in de tuin op de houten schutten een mix van 50% azijn en 50% water, inspuiten, en na een week is het groen verdwenen. Dit durf ik toch niet op mijn rubbers te doen! Dat hoeft ook niet, want je veegt die groene zooi zo van die rubbers af. Maar goed, al zou je een doek met 50/50 water azijn over je rubbers halen, dan vallen niet acuut je rubbers uit elkaar. Quote
Jack_z Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 je moet gewoon Pokon gebruiken dan gaat het er leuker uitzien Quote
bigwade Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Sopje + tandenborstel = schoon rubbertje Voorkomen doe je het alleen door met regelmaat de auto tot in de rubbers schoon te houden. Miep kraak uut het Norden Maar ze heeft wel helemaal gelijk. Je auto niet in een aquarium parkeren wil ook helpen. Quote
baccera Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Huizebakker, op 03 Maart 2014 - 16:31, zei: Heb je ook ervaring met dit product op raamrubbers? ja, had voor de sportage een cabriolet. altijd last van groene randen op de kap en raamrubbers. als je de boel inspuit, moet het wel een of twee dagen droog weer zijn. het spul laat geen sporen na, perfect. 1 Quote
Jack_z Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 alles laat sporen na, vraag Peter R de Vries maar en ik durf geen ultra violet lamp in mijn badkamer te gebruiken :P 2 Quote
Joencis Geplaatst 4 Maart, 2014 Topic Starter Geplaatst 4 Maart, 2014 Hartelijk dank mensen! Ik ga het es proberen met een tandenborstel en zal het ook ff aankaarten bij de dealer waar ik toch nog naar toe wil voor de strepen onder mijn spiegels (waar al wel een topic van is .) Wat schoonhouden betreft; Ik was mijn auto vrijwel wekelijks (tenzij het veel regent) en neem daarbij ook altijd al het lakwerk binnen in de auto mee (instaplijsten, binnenzijde achterklep enz.) en vanaf nu dus ook de rubbers! Quote
Smart Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 ............en zal het ook ff aankaarten bij de dealer........... Dat heeft toch geen zin nie, is namelijk gewoon een natuurkundig verschijnsel waar iedereen weleens last van heeft, zeker in dit vochtige klimaat van de afgelopen periode. De dealer zal je vriendelijk aanhoren en daarna met tranen over de wangen in de koffiekamer jouw anekdote vertellen aan zijn collega's..... 1 Quote
Jack_z Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 ik ben niet zo van de rubbers uitspoelen koop wel nieuwe 1 Quote
Joencis Geplaatst 4 Maart, 2014 Topic Starter Geplaatst 4 Maart, 2014 Dat heeft toch geen zin nie, is namelijk gewoon een natuurkundig verschijnsel waar iedereen weleens last van heeft, zeker in dit vochtige klimaat van de afgelopen periode. De dealer zal je vriendelijk aanhoren en daarna met tranen over de wangen in de koffiekamer jouw anekdote vertellen aan zijn collega's..... Ik zal gewoon nog ff moeten wennen aan de (mindere) kwaltiteit van dat Koreaanse materiaal denk ik! Mijn vorige auto (Mazda 323F 1995) heb ik 7 jaar gehad, en nooit last gehad van groen op mijn raamrubbers... Quote
Smart Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 Wij rijden ook met Eco sticker.....groen is het nieuwe wit...! 2 Quote
Lique Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 Ik zal gewoon nog ff moeten wennen aan de (mindere) kwaltiteit van dat Koreaanse materiaal denk ik! Mijn vorige auto (Mazda 323F 1995) heb ik 7 jaar gehad, en nooit last gehad van groen op mijn raamrubbers... Heeft weinig te doen met kwaliteit van rubbers, maar meer met weersomstandigheden en leefomgeving. MIjn vorige auto die altijd netjes onder een stel grote dennenbomen stond was iedere maand helemaal groen. Nu staat de Sorento net een stukje verderop en alleen aan de bomenkant zit er groen op/tussen de rubbers. Zo ook bij de Punto, die wel wat minder, omdat die een iets ijveriger baasje heeft. Quote
Joencis Geplaatst 4 Maart, 2014 Topic Starter Geplaatst 4 Maart, 2014 Hmmmm die Mazda stond op exact dezelfde plek maar goed, het kan zijn dat het nog nooit zo vochtig geweest in als afgelopen winter natuurlijk! Quote
inekepj Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 Ik zal gewoon nog ff moeten wennen aan de (mindere) kwaltiteit van dat Koreaanse materiaal denk ik! Mijn vorige auto (Mazda 323F 1995) heb ik 7 jaar gehad, en nooit last gehad van groen op mijn raamrubbers... De kwaliteit is prima hoor van de Rio ! meschien je auto met regelmatig wassen !! ik heb nergens last van wat een onzin hier allemaal steeds pffffff. Quote
Jiskefet Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 De kwaliteit is prima hoor van de Rio ! meschien je auto met regelmatig wassen !! ik heb nergens last van wat een onzin hier allemaal steeds pffffff. Omdat jij het niet hebt is het niet een probleempje, handig om te weten, vragen we het eerst voortaan aan jou. 2 Quote
inekepj Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 Omdat jij het niet hebt is het niet een probleempje, handig om te weten, vragen we het eerst voortaan aan jou. Ik zou mijn Kio Rio gelijk de deur uit doen ! en snel weer een Mazda kopen ! probleem opgelost lol. Quote
sander-utreg Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 mensen moeten wel beseffen dat je een andere auto koopt uit een andere prijsklasse in een andere tijd! De huisradio van vroeger heeft ook niet meer de kwaliteit van tegenwoordig.. en de prijs is er ook niet minder op geworden. Echter zit tegenwoordig wel verschil tussen een bose en een samsung speaker. wees realistisch! en ga niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en zeggen dat de stoel niet lekker zit Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.