Jump to content

Overweging aanschaf 2.1 audio-systeem!

Smart

Recommended Posts

Ik ben van plan om een goede 2.1 surroundset (soundbar) aan te schaffen. Ik heb al van alles bekeken, van Harman Kardon, Sonos, Yamaha, Philips, Bose, Panasonic, Pioneer, Denon, enz. Geeneen heeft echt een combinatie van hetgeen ik zou willen hebben.

Het moet de volgende specificaties hebben:

- wifi

- films en muziek vanaf NAS

- draadloze subwoofer

- bluetooth d.m.v. app (Apple/Android)

- display info

- DAB+ tuner

- eventuele ophangmogelijkheid

- goede surround eigenschappen (ondanks 2.1)

- aan te sluiten op tv met HDMI (geen ARC/Optisch/Digital Out)

Wie heeft er suggesties, wie kan mij verder op weg helpen?

Ik ben benieuwd naar reacties.....!

Guest Vitara 2

Pfffff ......

ik heb een samsung soundbar 2.1 ( staat mooi bij mijn samsung tv)en trek mijn nas bestanden en airplay via een minix met android en xbmc naar mijn tv. Klinkt goed maar is natuurlijk geen echte surround. Ik zou met jou specs toch eerder voor een 5.1 cq 7.1 gaan. Ik heb nog geen 2.1 gezien die echt goed klinkt.

Ik had een 6.1 surroundset van JVC, heb deze recent verkocht, maar wil mij nu beperken tot een kwalitatief goede 2.1 surroundset.

Ik wil zo weinig mogelijk kabels, vandaar ook wireless en met wifi. Er zijn nu al goede 2.1 surroundset te koop, maar niet met hetgeen

ik wil hebben. Sonos, Harman Kardon en Yamaha springen eruit wat betreft geluidskwaliteit en gebruiksgemak.

Ik ben zelf niet z'n philips fan maar misschien is dit interessant? Ziet er goed uit en wordt ook goed beoordeelt.

http://www.philips.nl/c/thuisbioscoopsystemen/fidelio-e5-draadloze-home-cinema-surround-sound-luidsprekers-css7235y_12/prd/nl/?t=support

http://tweakers.net/pricewatch/355059/philips-fidelio-e5/specificaties/

Succes!!!

P.S.

Zelf heb ik nu (2 jaar geleden) een logitech Speaker System Z623 voor mijn imac gekocht maar gebruik hem eigenlijk voor mijn tv. voor mijn slaapkamer meer dan genoeg. Binnen kort gaat daarom mijn andere home cinema 2.1 de deur uit. Het gaat om deze http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_set/sony/bdv-nf620/1049243 Als iemand toevallig hierin geïnteresseerd is hoor ik het wel :wink: zelf zeer tevreden er mee.

Guest Warmentuuter

Zelf ben ik voor het geluid van de Philips HTS7201/12 gevallen.

Deze zit gekoppeld via een TOS link kabel mijn AC ryan die vervolgens aan mijn NAS zit.

Wifi kan er op dmv een dongel maar ik heb alles bekabeld aangesloten op mijn netwerk omdat Wifi soms wat storing veroorzaakt vooral als je een blu-ray film zit te kijken.

Er kan ook een dockingstation op voor je ipod dmv de usb aansluiting.

Al geschik voor 3D.

En er zit Smart internet tv op en dat moet je toch aanspreken. (hier zit de o.a apps uitzending gemist, buienradar en nog veel meer op)

Dus ik ben er zeer over te spreken.

Heb er ook geen spijt van dat ik de 5.1 heb omgeruild voor de dolby 2.1

http://www.philips.nl/c/home-cinema-systeem/2.1-home-cinema-met-crystal-clear-sound-hts7201_12/prd/nl/

Ik ben altijd meer fan geweest van Philips tv's en niet m.b.t. hifi. De Philips E5 set had ook mijn aandacht, temeer deze een draadloze subwoofer én oplaadbare surroundspeakers heeft. Een hele mooie combi. Echter, kwam bij een aantal tests naar voren dat er wat problemen waren met de oplaadbare surroundspeakers. Mogelijk dat dit inmiddels is opgelost. Daarnaast heeft deze set geen wifi-mogelijkheden of een aansturingsapp beschikbaar.

@Warmentuuter: dat is een echt mooie set die je daar hebt, jammer genoeg heeft deze niet de specificaties die ik graag zou willen hebben.