dreuzel Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Ik had een android GPS willen plaatsen links naast de chauffeur, in mijn nieuwe ceed 2014 sportwagen. en wil geen rommeltje van draden over het stuur en zo. De draad kan mooi aan de linker zijkant uitkomen (rubber onder zijraam) Maar ik kan(weet niet hoe) niet raken aan de 12 volt en of 5 volt , in de midden console (Mp3 aansluiting en 12 volt aansluiting) Kan iemand mij helpen, ik wil mijn nieuwe wagen niet beschadigen, en toch de extra functionaliteit. Vermoedelijk een simpele klik maar een leek die het niet weet kan veel stuk maken daarom eerst vragen. Moeten er eerst het poke(manuele versnelling) omhulsel eruit ??? of meer dingen weg aan dashboard ??? Het zijpaneel van het dash board was reeds erg gemakkelijk. Waar neem ik het best de 12 volt af ???? Eventueel 5 volt + ???( alleen USB voeding ..) in alle geval bedankt voor je reactie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Waar zit je zekeringkast? Links boven je knie? Ik heb bij mijn Picanto een Brodit Proclip op de linker A-stijl gezet en daar de draad meteen tussen de dashboardpanelen laten "verdwijnen" naar een hardwired voeding die ik met een "Add-a-circuit" in de zekeringkast heb aangesloten op de zekering van de 12V-aansluiting. Alles zit dus mooi links in de auto, dus ook geen draden langs de stuurkolom naar het midden en dergelijke. Je ziet er niks van en alles is in een kwartiertje onzichtbaar te verwijderen. Zo'n Add-a-circuit ziet er zo uit: Onderste zekering is voor het originele circuit, de bovenste voor de aftakking. Je haalt ze voor een paar euro bij een goede automaterialenzaak en misschien heeft Halfords ze ook wel. Zelf heb ik de knijpverbinding vervangen door een soldering met krimpkous. Ik kan evt. foto's plaatsen van de setup in mijn Picanto, maar dat moet ik thuis dan doen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreuzel Posted March 25, 2014 Author Share Posted March 25, 2014 zit uiteraard links boven de knie, voor 2.5 euro ben ik gesteld hoe niemend die dingen micro fuse ... de massa hang ik best aan de metalen zijkant daar is geen andere methode om die vlot te verbinden zeker ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Ik heb bij mij de zijkant van het dashboard kunnen verwijderen, daar kon ik de vaste voeding van TomTom mooi vastzetten en had ik meteen een bout eschikbaar met massa, in onderstaande foto de grote linksonder in het midden, die heb ik losgemaakt en daar een draad met gevorkte kabelschoen onder vastgezet. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filipke Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Ik heb bij mij de zijkant van het dashboard kunnen verwijderen, daar kon ik de vaste voeding van TomTom mooi vastzetten en had ik meteen een bout eschikbaar met massa, in onderstaande foto de grote linksonder in het midden, die heb ik losgemaakt en daar een draad met gevorkte kabelschoen onder vastgezet. Proper gemaakt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 inderdaad heel netjes 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Dit zijn hele handige tips Bedankt ! NB de bedankknop zit naast de rapporteerknop rechtsonder het bericht. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 nou zal ik het dan maar doen, ik heb niet eens de vraag gesteld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Ik ben zelf erg tevreden met deze setup. Sowieso is de Proclip ideaal; goedkoop verkregen via het forum! De vaste voeding had ik al liggen, ooit gekregen van iemand bij een klusje aan zijn auto. En met inspiratie en informatie van onze PimpMasters kon en durfde ik dit project ook goed aan. Hopelijk gaat het in de Cee'd ook zo werken! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreuzel Posted March 26, 2014 Author Share Posted March 26, 2014 lijkt mij heel fijn als oplossing ga het ook zo proberen ik moet nog een fuse connector op de kop tikken (wat kost zo iets 1 a 2 euro ? en nog een usb kabeltje, zal een 5 v convertot gebruiken (da slikt niet zo veel stroom max 0,6 amp toch nog een vraagje bij de foto .... bij mij zit er een schakelaar onder de fuse box!!! Weet iemand waarvoor die schakelaar dient staat nu op de on positie ? off zal wel niet erg destructief zijn maar off bijzekeringen lijkt mij een misterie ?? kan iemand dat ook ophelderen foto in attachment Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filipke Posted March 27, 2014 Share Posted March 27, 2014 Het boekje zegt veel over de schakelaar...kun je bepaalde zaken mee uitschakelen zonder de zekeringen eruit te moeten nemen, hij onderbreekt bepaalde kringen. Kan handig zijn! Sent from my iPad using Tapatalk HD 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmo Posted March 27, 2014 Share Posted March 27, 2014 Het boekje zegt veel over de schakelaar...kun je bepaalde zaken mee uitschakelen zonder de zekeringen eruit te moeten nemen, hij onderbreekt bepaalde kringen. Kan handig zijn! Sent from my iPad using Tapatalk HD De schakelaar is bijzonder handig om de batterij te beschermen tegen leeglopen tijdens lange stilstanden, bvb 6 weken op schip naar Europa. Na het weer inschakelen zijn er een aantal zaken in de programmatie die opnieuw moeten ingesteld worden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted March 27, 2014 Share Posted March 27, 2014 Die schakelaar lijkt mij vergelijkbaar in functie met het gele blok met zekeringen op mijn foto. Ik heb de Add-a-Circuit bij mijn vaste adres gehaald voor iets van €3. Je kunt ze ook bestellen bij bijv. RDAE.nl maar met €7,50 zijn ze daar wel ERG duur; http://www.rdae.nl/circuit-zekeringhouder-mini-fha91-p-2701.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts