Jump to content

Demonteren van de midden console om de USB interface/ 12 Volt connector te bereiken.

dreuzel

Recommended Posts

Ik had een android GPS willen plaatsen links naast de chauffeur, in mijn nieuwe ceed 2014 sportwagen.

en wil geen rommeltje van draden over het stuur en zo. De draad kan mooi aan de linker zijkant uitkomen (rubber onder zijraam)

Maar ik kan(weet niet hoe) niet raken aan de 12 volt en of 5 volt , in de midden console (Mp3 aansluiting en 12 volt aansluiting)

Kan iemand mij helpen, ik wil mijn nieuwe wagen niet beschadigen, en toch de extra functionaliteit.

Vermoedelijk een simpele klik maar een leek die het niet weet kan veel stuk maken daarom eerst vragen.

Moeten er eerst het poke(manuele versnelling) omhulsel eruit ??? of meer dingen weg aan dashboard ???

Het zijpaneel van het dash board was reeds erg gemakkelijk.

Waar neem ik het best de 12 volt af ????

Eventueel 5 volt + ???( alleen USB voeding ..)

in alle geval bedankt voor je reactie

Waar zit je zekeringkast? Links boven je knie?

Ik heb bij mijn Picanto een Brodit Proclip op de linker A-stijl gezet en daar de draad meteen tussen de dashboardpanelen laten "verdwijnen"

naar een hardwired voeding die ik met een "Add-a-circuit" in de zekeringkast heb aangesloten op de zekering van de 12V-aansluiting.

Alles zit dus mooi links in de auto, dus ook geen draden langs de stuurkolom naar het midden en dergelijke.

Je ziet er niks van en alles is in een kwartiertje onzichtbaar te verwijderen.

Zo'n Add-a-circuit ziet er zo uit:

post-12369-138698211358.jpg

Onderste zekering is voor het originele circuit, de bovenste voor de aftakking.

Je haalt ze voor een paar euro bij een goede automaterialenzaak en misschien heeft Halfords ze ook wel.

Zelf heb ik de knijpverbinding vervangen door een soldering met krimpkous.

Ik kan evt. foto's plaatsen van de setup in mijn Picanto, maar dat moet ik thuis dan doen.

• Like 3

Ik heb bij mij de zijkant van het dashboard kunnen verwijderen, daar kon ik de vaste voeding van TomTom

mooi vastzetten en had ik meteen een bout eschikbaar met massa, in onderstaande foto de grote linksonder

in het midden, die heb ik losgemaakt en daar een draad met gevorkte kabelschoen onder vastgezet.

Brodit-Proclip_PicantoTA.JPG

• Like 4

Ik heb bij mij de zijkant van het dashboard kunnen verwijderen, daar kon ik de vaste voeding van TomTom

mooi vastzetten en had ik meteen een bout eschikbaar met massa, in onderstaande foto de grote linksonder

in het midden, die heb ik losgemaakt en daar een draad met gevorkte kabelschoen onder vastgezet.

Brodit-Proclip_PicantoTA.JPG

Proper gemaakt!

• Like 1

Ik ben zelf erg tevreden met deze setup.

Sowieso is de Proclip ideaal; goedkoop verkregen via het forum!

De vaste voeding had ik al liggen, ooit gekregen van iemand bij een klusje aan zijn auto.

En met inspiratie en informatie van onze PimpMasters kon en durfde ik dit project ook goed aan.

Hopelijk gaat het in de Cee'd ook zo werken!

• Like 2

post-13999-0-85539000-1395870782_thumb.jpglijkt mij heel fijn als  oplossing  ga  het  ook zo proberen 

ik moet nog  een  fuse connector op de kop tikken (wat kost zo iets 1 a 2 euro ?

en nog een usb kabeltje, zal een  5 v convertot gebruiken (da slikt niet  zo veel stroom max 0,6 amp

toch nog een  vraagje bij de  foto .... bij mij zit  er een schakelaar  onder de  fuse box!!!

Weet iemand waarvoor die schakelaar dient   staat nu op de on positie ?

off zal wel  niet erg destructief zijn maar off  bijzekeringen  lijkt mij een misterie ??

kan iemand dat ook ophelderen 

foto in attachment 

Het boekje zegt veel over de schakelaar...kun je bepaalde zaken mee uitschakelen zonder de zekeringen eruit te moeten nemen, hij onderbreekt bepaalde kringen. Kan handig zijn!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

• Like 1

Het boekje zegt veel over de schakelaar...kun je bepaalde zaken mee uitschakelen zonder de zekeringen eruit te moeten nemen, hij onderbreekt bepaalde kringen. Kan handig zijn!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

De schakelaar is bijzonder handig om de batterij te beschermen tegen leeglopen tijdens lange stilstanden, bvb 6 weken op schip naar Europa.

Na het weer inschakelen zijn er een aantal zaken in de programmatie die opnieuw moeten ingesteld worden.

• Like 1

Die schakelaar lijkt mij vergelijkbaar in functie met het gele blok met zekeringen op mijn foto.

Ik heb de Add-a-Circuit bij mijn vaste adres gehaald voor iets van €3.

Je kunt ze ook bestellen bij bijv. RDAE.nl maar met €7,50 zijn ze daar wel ERG duur;

http://www.rdae.nl/circuit-zekeringhouder-mini-fha91-p-2701.html

• Like 1