Jump to content

Even voorstellen

Recommended Posts

Wij rijden al bijna 20 jaar Kia, onze eerst was een Spehia (1994) en in 2003 zijn we overgestapt naar de Carens II en nu in 2014 hebben we gekozen voor een Cee’d (premium Pack). We hebben nog getwijfeld tussen een Toyota Auris en de Ceed, maar omdat we tot nu toe geen enkel probleem met onze Kia’s hadden, kozen we toch weer voor Kia.

De auto rijdt heel goed, alleen hebben we toch een beetje een domper gekregen over het start/stop systeem en de haperende Cruisecontrol.

Gisteren heeft de auto de gehele dag, bij de dealer aan de lader gestaan en toen ik hem aan het eind van de dag wilde ophalen, was de accu nog niet vol.

Kreeg een vaag verhaal te horen, dat kleine afstanden niet erg goed zijn om de accu op peil te houden en ook grote afstanden, schijnen zijn niet goed te zijn, want dan laadt de accu minder op. Het heeft allemaal te maken met de rijstijl, die moet aangepast worden, je moet meer terugschakelen.

Hoe kan je je rijstijl daarop aanpassen? Mijn conclusie is: er zit een startstopsysteem op, waar je niet veel aan zult hebben, Te kleine afstanden en grote afstanden zijn niet goed voor de accu. Ook over de werking van de cruisecontrol, kreeg ik een vaag verhaal. Heeft U wel een keer geremd voordat u hem inschakelde en heeft U misschien getankt van te voren?

Als het goed is, kan ik hem vandaag ophalen. Ik laat me verrassen.

Had ik dan toch misschien beter kunnen kiezen voor de Toyota Auris.

Groeten,

Hobby2014

post-14083-0-16855000-1397816490_thumb.jpg

post-14083-0-44333200-1397816507_thumb.jpg