mnrtje_michel Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Ik ben van plan het zwarte kunstof van de achterbumper te spuiten in hoogglans zwart omdat dit mooi kleurt met de donkere achterruiten. Is er al iemand die dit heeft laten spuiten of zelf heeft gedaan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Oww zeker zijn die er kijk maar even goed in ons creative zaterdag topic heb dat deel en de voorste bumper delen in kleur van de auto gemaakt is zelf wel te doen maar je moet het heeelllll erg goed afnemen en schoon maken er zit een of ander goedje in dat kunstof wat de verf steeds doet opbranden erg frustreerend zeg maar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnrtje_michel Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 Oke gaaf! Ik wil dat achterste stuk dan hoogglans zwart doen. Hebben jullie gewoon ontvet, schuren, ontvetten en dan kunstof primer en vervolgens de lak en dan blanke lak gedaan? Ik wil ook nog het stukje rondom de schakelpook doen wat zilver is en de stukjes rondom de raambediening Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 xtra 40 spuit alles onder maak niet uit wat en het houd ook nog eens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Oke gaaf! Ik wil dat achterste stuk dan hoogglans zwart doen. Hebben jullie gewoon ontvet, schuren, ontvetten en dan kunstof primer en vervolgens de lak en dan blanke lak gedaan? Ik wil ook nog het stukje rondom de schakelpook doen wat zilver is en de stukjes rondom de raambediening die bumoer delen schuren heeft geen zin maar heeel erg goed ontvetten en dan inspuiten met een speciale kunstof hecht primer en dan gewoon primeren kleur en dan blanke lak das het beste zo heb ik het ook gedaan verder zou ik zeggen goed kijken bij mij op facebook of in de creative zaterdag topic wat ik nog meer in kleur hebt gemaakt ik heb ook het kachelpaneel en luchtroosters handgrepen enz in kleur gemaakt of glos zwart Zal zo evrn de fotos er bij zoeken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnrtje_michel Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 Nog een tip voor de kunstofprimer? Ik wil een aantal delen in hoogglans zwart gaan maken omdat ik dit mooi vind passen bij de wittr lak en omdat het bij de airco knoppen ook glans zwart is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 ik heb het in deze volgorde gedaan met de volgende spuitbussen foto van de lak is opeens weg maar die is ook van motip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnrtje_michel Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 Ik ga ff beginnen met het stukje rondom mn schakelpook ik zal hier ff foto's posten 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 ja lekker klein beginnen en die hoef je niet in de hecht primer te zetten die kun je na het schoonmaken en heel lichtjes opschuren kun je deze meteen in de primer zetten en dan in kleur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnrtje_michel Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 Ja precies lekker klein proberen. Met een hele fijne korrel geschuurd? En schuur jij nat of droog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
white rio Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Heb mijn rio pas kort, dus ben niet zeker, maar zit er niet een structuur in dat deel van de achterbumper zoals je vaak ziet bij kunststof delen. Of is het helemaal glad ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
white rio Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Ja precies lekker klein proberen. Met een hele fijne korrel geschuurd? En schuur jij nat of droog. Ik schuur meestal 240 droog, dan de primer erop, goed laten drogen, dan 400 nat en erna de kleu erop Miss. Al wel te fijn, maar zag er altijd netjes uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnrtje_michel Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 Pfoee ik denk zelf dat er wel structuur op zit, weet het eerlijk gezegd ook niet zeker :$ haha. Oke dan houden we die in gedachten alhoewel er natuurlijk heeeel veel manieren zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
white rio Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Pfoee ik denk zelf dat er wel structuur op zit, weet het eerlijk gezegd ook niet zeker :$ haha. Oke dan houden we die in gedachten alhoewel er natuurlijk heeeel veel manieren zijn Als er een structuur inzit zou ik die eerst helemaal eruit werken, anders is het geen zicht als je hem glanzend spuit, Is mijn mening dan, vindt persoonlijk als iets in de lak staat dat het strak moet zijn ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 als je die structuur echt niet wil dan kan je altijd vullende primer/grondverf er opspuiten die vult die grove struktuur op en geeft een glad eind resultaat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts