Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Ben eigenlijk nieuwsgierig of de nieuwe eigenaar van mijn vorige auto lid van dit forum is. Kenteken zie titel.

Posted

Bij de rdw wel, bij zomoto nog niet. Het kan ook nog een ander garagebedrijf zijn, dat hij bij een ander bedrijf in de voorraad is opgenomen.

Posted

Bij de rdw wel, bij zomoto nog niet. Het kan ook nog een ander garagebedrijf zijn, dat hij bij een ander bedrijf in de voorraad is opgenomen.

wordt dat niet per week bijgewerkt ?

Posted

Is hij al verkocht bij de Volvo dealer dan?

Ja ik heb hem wel ingeruild bij de Volvo-dealer, maar die zou 'm doorschuiven omdat hij geen "vreemde merken" in de showroom wil. Voor het inruilen is de auto uitgebreid bekeken, gefotografeerd en gechecked (en perfect in orde bevonden) en op basis daarvan kreeg ik een inruilvoorstel dat niet slecht was, namelijk ongeveer ANWB waarde. Daarbij neem ik in aanmerking dat ik de Kia als "overjarig" had gekocht omdat de automatisch parkeerfunctie er niet op zat die net op de nieuwe modellen wel zat. Dat scheelde behoorlijk veel geld, want de dealer moest er destijds vanaf. En dat merk je bij inruil dus aan het aanmerkelijk kleinere afschrijvingsbedrag!

Ook mijn Volvo is ook alweer een "overjarige", weliswaar uit 2014 en optisch niet te onderscheiden van de aller-allernieuwste, maar nog net van de oude aandrijftrein (T5) voorzien. Dat betekende een verschil van 5 pk (240 ipv 245...dus wie daar over zeurt....) en een korting van bijna 10 mille dankzij een subsidie van de importeur om de voorraad weg te werken. Ik kreeg er een set 18 inch l.m. winterwielen (zomerwielen zijn 20") bij cadeau en er is een klasse 3 alarm opgezet (een tracking systeem zat er al standaard via het Volvo on Call systeem-dat belt zelf de hulpdiensten als er een airbag is afgegaan) en dat systeem houdt ook in dat je met je iPhone met je auto kunt "communiceren" , dwz rechtstreeks een rittenadminstratie naar je e-mail adres laten sturen en in Excel opslaan, verbruiksanalyses maken en het allermooiste: je navigatiebestemming thuis op de bank alvast naar de auto sturen. Dat doe je bijvoorbeeld door op de telefoon-app in te typen " Mediamarkt" , dan laat de app een kaart zien met daarop de locaties je klikt er eentje aan en klikt op " send to Volvo" en dan staat het adres ingevoerd in de auto. Voor de rest vind ik het -op dit forum veel bekritiseerde- LG navigatie systeem wat ik in de Sportage had beter! In ieder geval simpeler te bedienen. Wat wel weer aardig is, is dat de telefoon-app ook meldt wat er verder aan dashboard informatie is.

Al met al ben ik erg blij met de Volvo...maar helaas geen 7 jaar garantie......

Ja inderdaad, ik had op de RDW site ook gezien dat er een nieuwe eigenaar is, vandaar mijn nieuwsgierigheid of hij/zij hier ook is.

(Nog) niet kennelijk......, maar hij of zij heeft een als-nieuwe auto gekocht.....met nog net geen 30.000 op de teller en geen krasje, rammeltje of deukje eraan.....

Posted

@MGA1600,

Goed om te horen dat de Volvo goed bevalt.

Wel jammer dat je geen SP3 meer rijdt.

Heel veel rijplezier en veilige kilometers met de Volvo

Grtz.

Specialmade