Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hoi

Ik had een vraag ga er morgen ook mee naar de kia dealer toe.

Als ik me auto parkeer (p stand) en ik wil weer rijden en de auto wil starten is me rem geblokkeerd, met veel moeite kan ik hem dan wel starten na het starten schiet hij ook weer los, maar hij heeft dit nooit gedaan... De auto is net 1 maand oud. Met rijden doet de rem het verder gewoon goed

Hebben meer mensen dit?

Posted

"met veel moeite kan ik hem dan wel starten na het starten schiet hij ook weer los"

Als je auto niet start kan je er ook niet mee rijden. Hoe weet je dat je rem geblokkeerd is dan?

Posted

Kan hem niet intrappen hij zit gewoon vast, en automaat moet je de rem intrappen om hem te starten, moet nu best wat kracht tegen de rem zetten en dan gaat hij wel aan. En zodra de auto aan is dan gaat de rem weer los en is het gewoon net als normaal

Posted

Kijk dat even na, en kijk of je remlichten het dan wél doen ja of nee. Of maak gelijk een afspraak met de dealer, je hebt niet voor niks 7 jaar garantie ;)

Posted

Kan hem niet intrappen hij zit gewoon vast, en automaat moet je de rem intrappen om hem te starten, moet nu best wat kracht tegen de rem zetten en dan gaat hij wel aan. En zodra de auto aan is dan gaat de rem weer los en is het gewoon net als normaal

Dit is normaal, de rembekrachtiging werkt niet als de motor niet draait. Is voor mij een bekend verschijnsel.
  • Like 1
Posted

Net bij de dealer geweest, alles in orde. Heeft te maken met de druk van de rem, komt vaker voor geeft geen problemen :) wat een opluchting !

Had ik al aangegeven !

• Like 1
Posted

"met veel moeite kan ik hem dan wel starten"

"komt vaker voor geeft geen problemen"

Ik ben nou toch wel nieuwsgierig waar dit nou over gaat….

Posted

Ik ben nou toch wel nieuwsgierig waar dit nou over gaat….

Voor je de auto start kan je je rempedaal bijna niet indrukken. Na het starten is er niets meer aan de hand. Ik heb geen automaat dua ik hoef alleen de koppeling in te trappen anders start de motor niet.(Geen contactsleutel) Maar bij een automaat moet je blijkbaar het rempedaal intrappen bij het starten. Probleem wordt volgens mij ook ergens vermeld in het instructieboekje.

Posted

Bij ELKE automaat moet je het rempedaal intrappen om te starten ;)

Waar ik naar benieuwd ben wat er dan aan de hand is dat de ene keer wel doet en de andere keer niet, en waarom KIA zegt dat dat geen kwaad kan… 

Posted

Hij gaf aan dat het vaker voor komt, maak dan niet uit of de auto automaat of handgeschakelde is. Hij heeft ook nog andere dingen nagekeken en er was niks aan de hand.

Hij gaf me niet echt duidelijk antwoord waarom dit opeens zo is.. Maar als hij zegt dat het geen kwaad kan..

Posted

Nee. Alleen dat de rem zwaar is als ik hem wil starten :) haha maar heb wat tips van hem meegekregen en dat werkt tot nu toe fijn en de rem is niet meer zwaar geweest tijdens het starten

Posted

Als je de auto start na enige tijd, zal bij elke automaat (of andere versie) het rempedaal aanvoelen als iets hards.

Het gaat er alleen om dat het systeem bij het starten begrijpt dat de rem is ingetrapt.

Op het moment dat de motor aanslaat gaat direct de rembekrachtiger werken en voelt je rem direct normaal aan. (pedaal zakt iets weg)

Dat is nou eenmaal zo en ik weet na 24jr automaat rijden eigenlijk niet beter.

Posted

Is bij een schakel ni anders denk ik dwz als de motor niet loopt remdruk hard - motor loopt en zakt ongeveer 1-1.5 cm in , zou best kunnen dat als je remlicht schakelaar ni goed afgesteld is ( met stille motor ) dat ie niet ''VRIJ'' komt om te starten.

Posted

Als je de auto start na enige tijd, zal bij elke automaat (of andere versie) het rempedaal aanvoelen als iets hards.

Het gaat er alleen om dat het systeem bij het starten begrijpt dat de rem is ingetrapt.

Op het moment dat de motor aanslaat gaat direct de rembekrachtiger werken en voelt je rem direct normaal aan. (pedaal zakt iets weg)

Dat is nou eenmaal zo en ik weet na 24jr automaat rijden eigenlijk niet beter.

Dit is ook precies wat de dealer zei.. :)

Posted

Dit is ook precies wat de dealer zei.. :)

Ah, da's fijn, ik heb dan ook geen verstand van auto's maar het klopt dus :wink:

• Like 1
Posted

Ik ben nog een beetje voorzichtig en gebruik veel me rem met parkeren, en als de auto stil en uit staat de rem niet meer in blijven trappen, tik van mij als ik stil sta ook al ben ik al thuis. Dus de tip was eigenlijk minder de rem inhouden :)