Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kooijman Vianen is ook goed. Maar daar komen de laatste 6 auto's vandaan die in de familie zijn/waren.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Had ook een abonnement bij Kooijman Vianen :)

Maar dan meer met de Toyota-auto's

Geweldige garage!

• Like 1
Geplaatst

Helemaal mee eens Wimis! Van Werkhoven te Houten heb ik niet echt ervaring mee

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoihoi,

Vandaag was ik voor ontevredenheid in de lak terug gegaan naar de dealer.

Naar mijn idee waren er kleine krasjes / spinnenwebben in de lak gekomen door hun wasstraat.

Hier was de dealer het niet mee eens maar hij zou er toch even naar laten kijken.

Omdat ik al eerder aan had gegeven dat mij auto slecht startte met ISG reed er even een monteur mee en hij constrateerde een paar dingen waarvoor een afspraak gemaakt is.

• Lage brom tussen de 1000 en 2000 toeren, dit zou opgelost moetne worden met vervangen versnellingsbak olie. Maar omdat dit al een keer gedaan is worden de lagerschalen in de versnellingsbak vervangen.
  • Het stuur begint aan 1 kant los te raken op het "chromen" randje, dit word vervangen.
  • De auto krijgt een software update op het ISG te updaten wat het slechte starten zou moeten verhelpen
  • Met minder dan 16.000 km op de banden is er cuppen geconstrateerd. Dit mag niet en krijg in overleg met KIA nederland afhankelijk van de KM stand of compleet nieuwe banden dan wel niet een tegemoetkoming
  • Dit is een bekend probleem bij KUHMO banden op de 17" phantom.
  • En me lak word compleet gecontroleerd.

Toch wel fijn zo'n monteur die even mee rijd.

En dit alles natuurlijk op kosten van de dealer!

Lang leve garantie!

Misschien heeft een van jullie ook last van 1 v/d bovenstaande gebreken. Ga dan gewoon langs je dealer en het valt gewoon onder de garantie!

Gr Niels 

Na een beurt van mijn Rio werd ook gemeld dat de banden cuppen, ik heb hier niks over gezegd en maar geaccepteerd omdat ik dacht dat dat door het te hard oppompen van de banden is gekomen o.i.d.

Maar dit is dus ook een bekend probleem met de Phantom velgen, dat zeggen ze er niet even bij.

• 3 weken later...
Geplaatst

Je hebt een fijne dealer in ieder geval.... ik klaag al 45.000 kilometer over de koppeling en ze doen er niets aan. "Tja meneer, wij merken geen afwijking". Vanochtend (vochtig weer) stond weer de hele aandrijflijn weer te stuiteren bij het wegrijden. 

Er is een re-call of een aanpassing geweest op de koppelingsplaten. De diameter van de standaard koppelingsplaat is te klein en bij sommige KIA's geeft dit trillingen in de koppeling. Bij mij hebben ze de koppelingsplaat gratis vervangen na 85.000 km. De garage kan dit gemakkelijk checken. 

Geplaatst

Bij zitten de remblokken vast als het geregend heeft als ik de andere dag weg rij springen ze los.

Heb al geprobeerd om de handrem er af te laten maar helpt niet vind het niet zo erg maar is een laar geluid als je weg rij en een harde klik hoort.

Ik heb dit ook 2x gehad sochtends iets van een klik en springt het los.

Heb me auto 1,5 jaar staat 28000 km op zoals ik al zei heb dit 2x gehad dus verder maar ook geen andacht aan besteed vond het overgens wel erg vreemd moet ik zeggen.

Of het de remblokken zijn geen idee

Geplaatst

Mijn wagen staat regelmatig een week stil dus als ik parkeer probeer ik niet op de rem te trappen maar de handrem dit helpt zeker heb tot nog toe geen last gehad.

Geplaatst

Zelf ook nog nooit last van gehad na langdurig stilstaan. Wat flipper hierboven zegt helpt zeker :)

Geplaatst

Wat flipper zegt is een bertje tegen strijdig de hand rem van de rio zit in de remtang en deze drukt de remblokken tegen de rem schijf

dus exact het zelfde als dat je op de rem drukt ??

Geplaatst

tjah misschien wel, maar als je nooit remt voordat je hem wegzet, ik doe hetzelfde namelijk.

Owja, 1 december gaat mijn auto weer naar de garage voor het volgende..

* Auto wil niet van de 5 naar de 4, pas na geweld erin trekken

* Lagerbehuizing  in de versnellingsbak trilt mee. (alweer) 

* Bestuurdersstoel zakt automatisch.

* Schuim bestuurdersstoel bij onderste stang weg dus zit niet lekker meer.

* Auto start slecht of niet :) 

Gelukkig word het weer onder garantie gefixt :) 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...