Cerba Geplaatst 5 Juli, 2014 Geplaatst 5 Juli, 2014 Dat ding gaat steeds strakker zitten en snijdt soms echt (uit raam reiken parkeerkaartje) en ook op de buik trekt hij gaandeweg strakker. Dit is iets van de laatste tijd. In de hals zit hij onprettig strak/hoog. Hoger/lager maakt geen verschil. Is er een foefje om dit op te lossen? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar er kwam geen resultaat. Quote
bigwade Geplaatst 5 Juli, 2014 Geplaatst 5 Juli, 2014 Per ongeluk met al die vlammetjes tijdens de WK wat zwaarder geworden ? just kidding ! Quote
Smart Geplaatst 5 Juli, 2014 Geplaatst 5 Juli, 2014 Een clip die verkocht wordt bij bijvoorbeeld Halfords. Deze ontspant op de juist plek, bijvoorbeeld de nek. Quote
Cerba Geplaatst 6 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 6 Juli, 2014 Nee, niet gegroeid. Dus even langs de Halford's. Okee, weet ik wat te zoeken. Dank. Quote
blackie Geplaatst 27 Juli, 2014 Geplaatst 27 Juli, 2014 https://www.youtube.com/watch?v=kDderBDLkus Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 Juli, 2014 Geplaatst 27 Juli, 2014 Loop je met zo'n ding niet kans op letsel van de gordel bij een ongeluk? Als je de gordel ontspant zodat die niet strak op het lichaam ligt moet je bij een ongeluk eerst de gordel in "vliegen" en pas als dat gebeurt kan die in de rem schieten. Je lijf beweegt dus meer, om dan te worden afgeremd. En dat afremmen (bij hogere snelheid, want je lijf heeft langer snelheid kunnen maken) is juist wat letsel veroorzaakt. En voor iemand roept dat de airbag daarvoor is; je ziet bijna overal staan "SRS Airbag". SRS staat voor Supplementary Restraint System. Aanvullend dus. Ervan uitgaande dat de primaire systemen juist gebruikt worden. Als de gordel in je nek zeer doet en niet ver genoeg omlaag kan, kun je dan je stoel niet hoger zetten? Of als dat niet kan misschien een zittingverhoger gebruiken? Quote
Cerba Geplaatst 30 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 30 Juli, 2014 Hmmm... Ik heb de laatste twee posten gemist. Jammer. Dank u heren. Wat Blackie laat zien, dat heb ik nodig. Ben helaas al bij Halford's geweest en heb clips gekocht die niet doen wat ik wil. Ik heb zo'n ding nu op de heupgordel, daar moet de borstgordel of hoe dat heet dan doorheen schuiven. Ik denk dat op de lange duur de gordel daarvan kaduuk gaat, er zit een heel vreemde slag in de borstgordel, bij veelvuldig in/uitstappen is het ronduit onhandig maar het allerbelangrijkste is wat Murcielaygo al aangeeft. Al is mijn clip anders. De gordel zit nu niet meer tegen de hals maar nog steeds te strak. Ik vraag me serieus af als je die gordel met de clip die ik nu heb verstel, en je maakt een enorme noodstop, voorzover je dan niet al met je snufferd in de airbag zit, als dat ding knapt heeft je gordel zo'n 20 cm speling. Ik wil eigenlijk niet weten hoe dat af loopt ik beschouw die tien euro als leergeld. Nu op zoek naar die andere clip die Blackie laat zien. Of iets wat zo werkt. De stoel staat al op de hoogste stand. Nog hoger zitten wordt'm niet. Murcielaygo, ik snap wat je bedoelt met dat inschieten. ik heb ook de suggestie gezien van een wasknijper op de gordel. Die gaat het hoe dan ook begeven als je een beetje spanning op de gordel hebt, denk ik. Ook een knijper lijkt onhandig bij veel in/uitstappen. Een beetje warrig verhaal geworden nog. Quote
bigwade Geplaatst 30 Juli, 2014 Geplaatst 30 Juli, 2014 Lijkt me een aardige oplossing van Blackie Misschien is een link "waar te verkrijgen" ook handig. Quote
Cerba Geplaatst 30 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 30 Juli, 2014 Blackie, een man van weinig woorden Over een maand of wat rij ik weer met een trui en een sjaal en dan is dat snijden over. Strak niet. Quote
xtra40 Geplaatst 30 Juli, 2014 Geplaatst 30 Juli, 2014 http://www.ebay.nl/itm/New-Automatic-Car-Seat-belt-Clip-Auto-Stopper-Clamps-Safety-Seat-Vehicles-1Pcs-/221462870257?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item33903738f1&_uhb=1 Quote
Cerba Geplaatst 30 Juli, 2014 Topic Starter Geplaatst 30 Juli, 2014 Dank je Xtra40. Dat lijkt ergens op. Misschien geeft dat ding net dat extra centimetertje dat het snijden voorkomt en toch de boel strak genoeg houdt. Iets heel anders, ik heb net op een ander forum zitten lezen en daar werd nogal gekwoot uit een pdf waarnaar niet gelinkt werd, dat veel van die dingen niet eens mogen. Quote
blackie Geplaatst 30 Juli, 2014 Geplaatst 30 Juli, 2014 je mag zoveel niet LOL en toch doen mensen het Quote
xtra40 Geplaatst 31 Juli, 2014 Geplaatst 31 Juli, 2014 Zo lang je netjes je gordel draagt en hem niet als te los doet lijkt mij niet zo veel aan de hand als je hem met de apk keuring maar even weg haalt dan miet de gordel netjes af en op rollen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.