Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zoals de titel aangeeft wil ik me hierbij even voorstellen als een kersverse kia rijder.

Mijn naam is Remy, en kom uit den haag.

Eind juni is mijn keuze gevallen op een Kia Rio en het zal jullie niet verbazen maar ik ben tot nu toe erg tevreden.

Ondanks dat ik zo tevreden ben met de Rio heb ik toch 1 groot ( bekent ) min punt gevonden.

Als muziek liefhebber vind ik het geluid in mijn auto toch erg slecht, ik ben dus opzoek naar alternatieven MET behoud van stuurbediening, aux, bleutooth en USB.

Nu heb ik al aardig wat rond zitten kijken op jullie forum en ben ik tot de conclusie gekomen dat er inderdaad wat opties zijn.

Nu ben ik geen automonteur maar ik ben ook niet geheel a-technisch. Door dat ik nieuw hier ben, ben ik ook nog niet helemaal bekent met de merken

en termen die hier en daar om hoog komen en probeer ik dus via deze weg hulp van mijn mede kia rijders te krijgen!

Geplaatst

Hallo Remy

welkom op het forum 

en voor al je vragen en opmerkingen ben je hier zeker aan het juiste adres  :-)

Da's nog eens een understatement!   :-)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Zo'n idee kreeg ik na het rond speuren!

Ik ga er vanuit dat ik wel snel een idee ervan krijg.

Word er hier vaak op de zelfde pagina antwoord gegeven of word je de juiste kant op gewezen?

Alle suggesties mbt de audio zijn natuurlijk welkom! Ik zal er even bij zeggen dat ik de optie via de dealer ( Kia kerkentuinen ) van boven de 1000 euro een tikkie teveel vind van het goede!

Geplaatst

Hallo Remy.

Als eerste welkom op deze Kia Club site.

Ik rijdt sinds 10 dagen een nieuwe Picanto WCE.

Zelf ben ik ook hiermee bezig, zie :  http://www.kiaclub.nl/topic/16101-luid-speakers-nieuwe-picanto/

Voor een Rio is het wat anders, speakers op een andere plaats en andere diameter.

Ik kan je daar dus (nog) niet echt exacte hulp bij bieden.

Het is best wel moeilijk om directe antwoorden, adviezen/mogelijkheden zoals type en type nummers en adressen hier te krijgen.

Ik hoop dat het jouw wat beter afgaat.  Succes.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Remy, welkom hier. Er zitten op dit forum de nodige experts die je van dienst kunnen zijn om de Rio aan een beter muziekgeluid te helpen.

Geplaatst

Het is best wel moeilijk om directe antwoorden, adviezen/mogelijkheden zoals type en type nummers en adressen hier te krijgen.

Dat is knap na 14 dagen lid te zijn van het forum! Er 'lopen' hier experts rond die wekelijks audio e.d. inbouwen. Zeker als het gaat om een RIO zijn zij de meest aangewezene. Zij weten precies wat nodig is. Iets wat nog nooit gedaan is, wordt wat moeilijker, maar niet onoverbrugbaar. Misschien even geduld of de juiste/duidelijke vragen stellen. Komt vaak helemaal goed.
Geplaatst

Na het nalopen van een aantal pagina's heb ik wel gemerkt dat het met de kennis over de Rio inderdaad wel goed zit hier.

Ik heb vanochtend weer wat rond gekeken en ook even op de pagina van Gertwan gekeken en ik kom toch erg vaak deze opties tegen:

1 Standaard radio met aparte versterker + vervangen luidsprekers voor en achter + subwoofer ( onder je stoel? )

of 2 pioneer F550BT - F840BT - F940BT + vervangen luidsprekers voor en achter + sub

Nu zie ik dat de pioneers toch wel rond de 900 euro liggen en vind ik deze optie toch wel een beetje te hoog oplopen.

Tot nu toe gaat mijn keuze dus uit naar optie 1 ( vertel het me als ik het mis heb ) omdat dit een stuk goedkoper lijkt en ik hier ook alle opties van de standaard radio mee behoud.

Nu is mijn vraag, klopt dit een beetje wat ik zeg? en is het voor een beginner ( zoals aangegeven geen monteur maar ook niet a-technisch ) een beetje te doen?

Geplaatst

De optie standaard radio met versterker kom je niet zo veel tegen hoor

de meesten dien eerst speakers en een subwoofer onder de stoel

en wat ook veel word gedaan is een witson radio plaatsen deze optie is een heel stuk voordeliger als een pioneer radio

en best heel goed voor jet geld

kijk maar eens op me face book tussen me foto's (albums)

Verder wil ik je best links sturen met wat we meestal plaatsen ??

Geplaatst

De witson heb ik inderdaad vaker gezien, ik kan hier alleen niet uithalen of mijn

bestaande USB, AUX en stuurwiel bediening blijven werken ( telefoon opnemen, ophangen en audio bediening ).

Inprincipe zou ik genoeg hebben aan betere speakers en een sub als dit wat mooier en harder geluid opleverd, het hoeft van mij geen drive-in discotheek te worden.

Nu is het zo dat de standaard radio natuurlijk maar een bepaald aantal watt levert, heeft deze aanpassing dan wel nut?

en de links zijn natuurlijk welkom!

Geplaatst

Na het nalopen van een aantal pagina's heb ik wel gemerkt dat het met de kennis over de Rio inderdaad wel goed zit hier.

Ik heb vanochtend weer wat rond gekeken en ook even op de pagina van Gertwan gekeken en ik kom toch erg vaak deze opties tegen:

1 Standaard radio met aparte versterker + vervangen luidsprekers voor en achter + subwoofer ( onder je stoel? )

of 2 pioneer F550BT - F840BT - F940BT + vervangen luidsprekers voor en achter + sub

Nu zie ik dat de pioneers toch wel rond de 900 euro liggen en vind ik deze optie toch wel een beetje te hoog oplopen.

Tot nu toe gaat mijn keuze dus uit naar optie 1 ( vertel het me als ik het mis heb ) omdat dit een stuk goedkoper lijkt en ik hier ook alle opties van de standaard radio mee behoud.

Nu is mijn vraag, klopt dit een beetje wat ik zeg? en is het voor een beginner ( zoals aangegeven geen monteur maar ook niet a-technisch ) een beetje te doen?

:vorigepost     "of 2 pioneer F550BT - F840BT - F940BT + vervangen luidsprekers voor en achter + sub" : 

Vergeet de F550BT !!

Een brok ellende. Lees de info hierover :  http://www.kiaclub.n...43-avic-f550bt/

Je bent gewaarschuwd :excl2:

Geplaatst

:vorigepost     "of 2 pioneer F550BT - F840BT - F940BT + vervangen luidsprekers voor en achter + sub" : 

Vergeet de F550BT !!

Een brok ellende. Lees de info hierover :  http://www.kiaclub.n...43-avic-f550bt/

Je bent gewaarschuwd :excl2:

Dat had ik inderdaad al gelezen ja, stond er eigenlijk voor niets bij!

Maar toch bedankt.

Ik denk dat ik toch voor de underseat sub + 4 nieuwe speakers ga, als dit niet word afgeraden door de kenners op dit forum..

Is er iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Word het geluid hier uberhaupt mee verbeterd of ligt het verschil erg laag?

heeft iemand toevallig een pagina met uitleg hiervan?

Geplaatst

Dat had ik inderdaad al gelezen ja, stond er eigenlijk voor niets bij!

Maar toch bedankt.

Ik denk dat ik toch voor de underseat sub + 4 nieuwe speakers ga, als dit niet word afgeraden door de kenners op dit forum..

Is er iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Word het geluid hier uberhaupt mee verbeterd of ligt het verschil erg laag?

heeft iemand toevallig een pagina met uitleg hiervan?

Hallo.

Vervangen van de goedkope speakertjes heeft (bijna) altijd zin.

Het hangt van de speakers af die je er in gaat hangen.

Neem je bvb. deze:

De Pioneers TS-A131CI (99,- euro) speakers.

Type speaker 2-weg, Frequentie bereik 28 - 29000 Hz,Impedantie 4 Ohm,Gevoeligheid 89 dB.

Formaat woofer130 mm Inbouw/opbouw inbouw Maat inbouw ovaal 130 mm

Diameter montagegat121 mm, Inbouwdiepte 52 mm.
Nominaal vermogen 35 watt, Maximaal vermogen300 watt

Door het grote frequentie bereik 28Hz is best wel goede Bass tot 29000HZ (hoge tonen) krijg je een heel mooi geluid.
Zelfs zonder extra Bass box. Heb je tweeters in je auto, dan krijg je nog betere hogen tonen.
Ik spreek uit eigen ervaring. Ik had er vier ingebouwd in mijn Suzuki Swift, zonder Bass box.
Perfect geluid.

Ik hoop dat je nog meer gerichte adviezen krijgt en dat je wellicht wat aan mijn idee hebt.
Groet, Gertwan.
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb sinds een week een kakelverse Picanto 1.2

Mijn naam is Jan Mulder (niet die mopperkont van tv), 30 jaar en woon in Sneek.

Het is mijn tweede PIcanto.

Ik hoop veel op dit forum te lezen en te leren.

Groeten,

Jan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...