Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

20 leden hebben gestemd

1. 1. Ook last van cuppende banden bij de Rio?

• Ja, mijn banden cuppen (standaard banden geleverd op de auto) ---- Phantom velgen
      10
    • Ja, mijn banden cuppen opnieuw (nieuwe banden na geleverde banden) ---- Phantom velgen
      2
    • Nee, geen last van
      6
    • Ja, mijn banden cuppen ook (andere soort velgen)
      2

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag allemaal,

Ik ben benieuwd en wil vooral inventariseren omdat ik de opmerking kreeg vandaag van de lokale bandenboer dat hij heel veel Kia Rio's kreeg met cuppende banden.

Goed, nu even op persoonlijk punt kijken:

Ik heb na 40k mijn standaard banden vervangen voor nieuwe banden, dit waren de geleverde door Kia, reden? Enorme herrie door het cuppen, Oorzaak schijnt te zitten dat de rio een negatieve wielvlucht heeft, dus de achteras / \ staat.

Ik heb vervolgens nieuwe banden aangeschaft online en erop laten zetten:

ContiSportContact

Zouden dus veel minder kans op cuppen moeten geven, zal je denken maar nu wederom na 32k cuppende banden, achter.

Ik moet nu kiezen, of doorrijden en accepteren dat het een enorme herrie maakt of wederom nieuwe banden.

Auto opnieuw uitlijnen en op nul-lijn zetten (achter) heeft geen positief effect gehad.

Volgens de bandenboer geeft een ander merk ook geen positief effect...

Iets met: nieuwste technisch geeft problemen voor de banden, advies is elke 10k de banden te wisselen, kruislinks maar dan nog krijg je slijtage en de kans dat je naar 50k alle vier de banden moet vervangen wegens cuppen is groot.

Trimmen kan, maar geeft sneller slijtage.

Dat de Rio sneller laat cuppen geeft mijn dealer ook aan, ik had dit probleem niet met de Venga.

Puur uit interesse dus de poll geplaatst.

Het is een producteigenschap dus weinig aan te doen, maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen.

Wellicht zijn er ook veel succes verhalen, dan ben ik benieuwd naar merkband en afstelling.

Geplaatst

bandenboer???

nog nooit van gehoord

vroeger wel een kolenboer en melkboer

of is dit typisch Belgisch

geen grap ik heb er nog nooit van gehoord :no:  :no:  :no:

Geplaatst

Ja, het begint als zaadje hoor een band :o dan gaat de boom groeien met eerst nog kleine banden en daarna grote bandjes, dan afhankelijk van je bandenmaat-soort laat je hem of verder rijpen (winterband) of pluk je hem voor een hardere band (zomerband).

bandenboer is gewoon Nederlands, iets met een bedrijf dat alleen maar banden verkoopt ;)

• Like 3
Geplaatst

Als je bandenmaat 225/45/17 hebt zou ik eens Michelin Primacy HP (niet de nieuwe Primacy 3 !!) proberen, een zeer goede band die snel cupt.

Geen garantie natuurlijk dat die niet gaan cuppen maar staat bekend dat hij niet zo snel cupt.

Geplaatst

Ik heb er nu 37 K   225/45/17  Yokohama's  onderzitten tot nu toe nog geen cuppen geconstateerd.

Geplaatst

Zet anders even bij de pol welke velgen ze hebben, ik weet dat de phantom velgen er last van hebben namelijk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...