Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste forumleden,

Toevallig ga ik volgende week naar Duitsland richting de Nurburgring, op de site

http://www.nuerburgring-shop.de/fahraction.html

zijn diverse dingen te doen op het gebied van autorijden.

Nou ben ik wel een aardige racefanaat op diverse consoles (pc, ps, ipad) en wil dit een keer in de praktijk brengen. Nou twijfel ik toch wel een beetje om met de Rio en 85pk een rondje op de ring af te leggen!

Als ik het goed lees allemaal kan dit voor €27, dan wel op eigen risico!

Of vanaf €99 een rondje met een Swift sport, €119 een clio rs 200 enz....incl. Volcascoverzekering met eigen risico van max. €2900 (en dit ook garant kunnen staan, wordt gecheckt als ik het goed begrijp)

Zijn er hier leden die dit al eens geprobeerd hebben met eigen auto?

Of gehuurde, hier staan er trouwens wel veel van op youtube.

Kom verder niet zo heel veel tegen als onderstaande van een Kia Ceed Gt

Ik hoor graag andere ervaringen of tips

Groet J8W8

Geplaatst

in verhouding veels te duur

ik reed eens op circuit Zandvoort in een Ferrari Testerossa  400 pk

3 ronden 250 euro inclusief verzekering  toen 3 jaar terug

maar de keus is aan jou

Geplaatst

Een collega is al vaker met zijn Subaru Impreza (90 pk, station) daar geweest maar kreeg de laatste keer last van fading met z'n remschijven, nou, toen is hij wel goed geschrokken, ineens geen remkracht meer, ik denk dat hij niet meer gauw met z'n eigen auto zal gaan. Ook schijnt het behoorlijk akelig te zijn als je zo snel van achteren genaderd wordt door auto's die veel sneller zijn

Geplaatst

ik zou dit NOOIT met mijn eigen wagen doen

hij komt er meer gesloopt vanaf

ook al heeft de auto daar niks, hij loopt altijd schade op ook al zie je dat niet direct ,koppeling banden etc

Geplaatst

Hardstikke leuk Blackie, totdat het fout gaat!

Op Zandvoort krijg je ook gewoon de rekening als je bv. de vangrail raakt of de grindbak neemt, dat valt niet onder de verzekering. De verzekering dekt alleen schade aan de auto. 

Vangrail kost (dacht ik) al snel zo'n € 1000 per meter en bij een beetje klapper neem je zo 10 meter mee. Tel maar uit... 

Geplaatst

Bedankt alvast....

Zandvoort is op zich ook wel een goed idee om mee te beginnen

http://raceplanet.nl/particulier/circuit-rijden/race-experiences/race-experience

Lijkt me ook geen verkeerd idee, wel prijzig maar ook meer ingedekt en iets completer.

Prijs voor een rondje van 20,8km op de ring is niet echt duur lijkt mij, ook met een VW gti voor 150 vindt ik nog schappelijk (10min.)

Als er achteraf alleen voor €.!.. reparaties nodig zijn, zoals LED-lightning beschrijft weer wat minder uiteraard.

Met een x-aantal filmpjes verder op youtube al wat wijzer geworden....

Dan is het weer een heel eind terug naar huis uhhh lopen

Geplaatst

Beetje zonde............. om met je (niet getunede) Rio op dat circuit te rijden................!

Ik weet wel wat ik zou doen.

Lekker een kijk-dag regelen langs het circuit.

De compilatie van crashes laat genoeg zien, dat je dat met een standaard auto zeker niet moet doen!

Nu is in de meeste gevallen de baan nog droog :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...