Jump to content

voorstellen (Kia Rio 2003 op lpg)

Recommended Posts

dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Sinds een jaar heb ik een Kia Rio uit 2003. Hij is 20.000km geleden gekocht en inmiddels staan er zo'n 193.000km op de klok! De auto heeft een LPG installatie, dus allemaal redelijk goedkoop.

Ik klus graag zelf aan mijn auto (indien 't gewoon op straat kan) en daarom ben ik lid van dit forum: voor jullie tips als ik die nodig heb! Ik ben dan ook hevig op zoek naar een Kia Rio handboek. Ik heb wel een russische versie van de Kia Rio software gevonden... helaas kan ik dan weer geen russisch...

Hehe, mijn andere auto (nissan micra) heeft 340.000 op de klok, dus de kia is nog maar een jonkie. Vanaf wanneer vallen de Rio's uit elkaar dan?

De afgelopen maanden heeft hij wel een paar dingen gehad, maar niets schrikbarends. Ik heb nieuwe schokbrekers achter erin gezet. Er zit ook net een nieuwe koppeling in. Verder is nu net de lambdasonde stuk en die is nog onderweg per post... Allemaal slijtage onderdelen. Aangezien hij goedkoop rijdt op LPG is 't 't wel waard om te vervangen. De motor loopt prima.

Als enige tweak heb ik achter wel een setje extra veren geplaatst zodat hij niet meer doorgezakt is (en ook stuk beter op de weg ligt).