bahram112 Geplaatst 2 Maart, 2015 Geplaatst 2 Maart, 2015 Weet iemand of de originele navigatie van sportage zonder veel ombouw in een andere sportage ingebouwd kan worden? Ik ben het meest benieuwd om de bedrading dan past? Moet het systeem door de dealer omgeprogrammeerd worden? Alvast bedankt voor jullie adviezen Quote
Wimis on Geplaatst 2 Maart, 2015 Geplaatst 2 Maart, 2015 Ik weet van verhalen dat er met de ombouw van originele NAV (ingebouwd door KIA) veel problemen zijn met de bedrading. Ik verwacht dat dat ook andersom is............... heb ik me laten vertellen Quote
Gast Stief Geplaatst 2 Maart, 2015 Geplaatst 2 Maart, 2015 Er zijn wel verloopkabels/ stekkers te krijgen. Maar de af fabriek Navi's die ik gezien heb maken gebruik van een externe versterker welke verbonden is via een optische kabel. Verder zit er een andere gps en antenne connector op. Dus het kan vast wel maar niet heel eenvoudig. Quote
elmerblues Geplaatst 3 Maart, 2015 Geplaatst 3 Maart, 2015 Bedrading past niet. Sportage's met af fabriek navigatie hebben een andere kabelboom met idd een aparte versterker die in de kofferbak zit. 1 forumlid heeft het ooit eens geprobeerd om het om te bouwen maar heeft het opgegeven. Volgens mij heeft de fabriek het zo moeilijk mogelijk gemaakt om de diefstal van originele navi's te ontmoedigen (bij VW was/is dat niet zo en de diefstal van fabrieksnavi's is daar berucht). Je kan beter een aftermarkt navigatie uitzoeken zoals bijv. een Witson. Die is plug and play met de standaard fabrieksradio. En nog beter qua navigatie software ook. Quote
bahram112 Geplaatst 3 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 3 Maart, 2015 Bedrading past niet. Sportage's met af fabriek navigatie hebben een andere kabelboom met idd een aparte versterker die in de kofferbak zit. 1 forumlid heeft het ooit eens geprobeerd om het om te bouwen maar heeft het opgegeven. Volgens mij heeft de fabriek het zo moeilijk mogelijk gemaakt om de diefstal van originele navi's te ontmoedigen (bij VW was/is dat niet zo en de diefstal van fabrieksnavi's is daar berucht). Je kan beter een aftermarkt navigatie uitzoeken zoals bijv. een Witson. Die is plug and play met de standaard fabrieksradio. En nog beter qua navigatie software ook. mijn dank aan jullie (3X) voor jullie reacties!!! @elmerblues; wat als ik de versterker en de connectors die de navigatie ingaan (met een stukje bedrading eraan afknip)? weet jij of ik dan aan de bestaande bedrading kan connecten? volg je me nog? of zijn er adapter (ombouw setjes) verkrijgbaar? Quote
bahram112 Geplaatst 3 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 3 Maart, 2015 ps: ik heb nu al een aftermarket versie inzitten maar kwaliteit van het scherm is echt veel minder dan het origineel. en radio ontvangst en carkit is ook erg poor.... ik weet natuurlijk niet hoe witson is. jullie ervaring worst erg gewaardeerd...!!!! Quote
elmerblues Geplaatst 3 Maart, 2015 Geplaatst 3 Maart, 2015 mijn dank aan jullie (3X) voor jullie reacties!!! @elmerblues; wat als ik de versterker en de connectors die de navigatie ingaan (met een stukje bedrading eraan afknip)? weet jij of ik dan aan de bestaande bedrading kan connecten? volg je me nog? of zijn er adapter (ombouw setjes) verkrijgbaar? Ja ik volg je en nee, dat gaat niet werken. Andere signalen. Bij fabrieksnavi communiceert de navi met de versterker in de kofferbak, ook zitten daar de subwoofer. Bij een fabrieksradio zit dat er allemaal niet in, die stuurt direct de speakers aan. De pinlayout is totaal anders van de connectors. Voor zover ik weet geen ombouwsets verkrijgbaar. Het is alleen te doen als je de complete bijbehorende kabelboom ook overzet maar dat heeft nog nooit iemand gedaan. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.