Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zoals ik mijn introductie al geschreven, heb ik dus op 11-03-2015 een Rio besteld bij de Kia dealer in groningen..

De uitvoering is een witte ExecutiveLine  1.25 met de volgende opties:

Spatlappen voor en achter

Design stootlijsten

Achterbumper folie zwart

Dubbele uitlaat opzetstuk

Dorpel beschermfolie zwart

Lichtmetalen velgenset Muan zwart gepolijst 17 inch incl TPMS.

Moet wel wachten tot juni/juli want de rio moet besteld worden.

Zou ik mzzl kunnen hebben en dat ie er eerder is of gaat het eerder naar de 5/6 maanden toe ?

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Dat wordt een mooie Rio. Ik durf over de afleveringstermijn geen voorspelling te doen. Maar om je iets positiefs

mee te geven: toen ik vorig jaar een Venga bestelde, was die er ruim twee weken eerder dan de afgesproken wachttijd!

Jou wens ik veel sterkte met dagen afstrepen.

Geplaatst

Mijn ervaring: het kan inderdaad echt zo lang duren.

Mijn rio is besteld ergens half maart 2013, afgeleverd op 11 juli 2013. Enige positieve is dat Kia de voorraadsystemen heeft vervangen waardoor het proces nauwkeuriger te volgen is, dus nu is het iets inzichtelijker voor de dealer hoelang het nog gaat duren.

Geplaatst

Las hier op het forum de topics over de stickers die de dealer er graag opplakt..

Heb net een SMS gestuurd of ik kan verzoeken om er GEEN stickers op te plakken..antwoord: geen probleem..

Hopelijk vergeet ie het niet. :-)

Geplaatst (aangepast)

Heb xenon verlichting toegevoegd aan mijn opties..dealer wou zakken van euro 495 naar euro 431

En dat is dus ALLEEN voor de dimlichten (H7)..Grootlicht (H1) blijft halogeen..

aangepast door SatJunk
Geplaatst

Heeft de executiveLine niet standaard Xenon verlichting?

Zie het niet staan bij de uitvoering alleen bij accesoires

Ik zie wel dat ie projectie koplampen heeft...zal eens zoeken wat dat precies inhoud..

Of is xenon overbodig bij deze koplampen ?

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

9 weken geleden de kia rio besteld vandaag met de verkoper gesproken, hij is er nog niet !!!

geduld is een schone zaak,

Geplaatst

Hoi,

Ik moet 7 weken moeten wachten op de Venga ( besteld 23-03-2015 ), en ik heb nog geluk... wagen zou eigenlijk eind mei begin juni worden geleverd maar de dealer heeft hem bij een andere dealer weg kunnen halen.

Ik zou hem afgelopen vrijdag kunnen halen maar dat wordt nu a.s. dinsdag.

Ik heb navraag gedaan bij een andere Kia dealer. gemiddelde levertijd is 14-16 weken ( executiveline), blijkt dat wagens pas in productie worden genomen als er vraag naar is, heb geduld, je wagen komt er echt.

Grt.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb uiteindelijk 8 maanden moeten wachten op mijn RIO 1.4 diesel. Dat was best afzien. Mijn toenmalige auto viel toen letterlijk van ellende uit elkaar :)

Dus ja het kan erg lang duren. Overigens werd ik door mijn dealer goed op de hoogte gehouden. Werd netjes gebeld wanneer die in de fabriek op de band stond, op de boot werd geladen etc.

Geplaatst

inmiddels dus op week 12 hoor helemaal niets, zie niets, nee de dealer is niet erg scheutig met reacties.

als het 8 maand moet duren dan kan het dus een model 2016 worden :winkiss:  :winkiss:  :winkiss:  :winkiss:  :winkiss:  :winkiss:  :winkiss:  :santa:

Geplaatst

Ook ik zit al enige tijd te wachten op mijn nieuwe model Rio. Gisteren met de dealer gesproken en die wist me het volgende verhaal te vertellen: doordat de verkopen in Europa enigszins tegenvallen duurde het langer om een boot vol te krijgen met auto's. Ze hebben toen lopen schuiven met auto's om het efficient mogelijk te kunnen verschepen. Daardoor was het nu niet in 1 oogopslag duidelijk of mijn auto al wel of niet onderweg is... Hij houdt me op de hoogte. Ik vind het niet zo heel erg, want ik rij al het 2012 model Rio en de inruilprijs is al besproken dus het is vooral balen voor de dealer nu...

Geplaatst

Deze  tip om te monitoren werkt nog perfect.

Via het chassisnummer die ik van Customer Service Kia Nederland heb gekregen zie ik dat, als alles goed gaat de boot op 09-07-2015 in Rotterdam aankomt..

Port of Discharging [ETA]  ROTTERDAM, NETHERLANDS  [2015/07/09

Dus deze boot in de gaten houden:

Vessel/Voyage  MORNING PILOT    000

Dus nog paar weekjes geduld..

• Like 1
Geplaatst

over veertig dagen is het negen juli en zal de boot aankomen, er zitten 172 kia,s in de boot maar het gaat mij maar om 2 stuks een witte en een donkergrijze.

• 3 weken later...
Geplaatst

over veertig dagen is het negen juli en zal de boot aankomen, er zitten 172 kia,s in de boot maar het gaat mij maar om 2 stuks een witte en een donkergrijze.

na weken wachten gister eindelijk mijn Kia Rio in ontvangst mogen nemen nu nog steeds wachten op die verrekte witte die maar niet naar Nederland wil komen !!!

• 2 weken later...
Gast Vitara 2
Geplaatst

Ik heb een jaar geleden een nieuwe witte Rio businessLine gekocht. Deze was gelukkig al in Nederland en kon met een week er al in wegrijden.

Ik heb wel ooit bijna 6 maanden op een nieuwe Renault magane CC moeten wachten. Bij verkoop hadden ze belooft binnen 4 maanden. ...

Geplaatst

Het schip met mijn witte Rio is eindelijk in Rotterdam afgemeerd afgelopen nacht...

Nu maar hopen dat ie een beetje vlot naar de dealer gaat...

• 3 weken later...
Geplaatst

Update..

Rio ExecutiveLine op 21 juli bij de dealer aangekomen..

Aangezien verkoper vakantie had hebben we vanmiddag pas contact gehad over de aflevering..

Kan hem a.s donderdag halen maar de opties (dubbele uitlaat stuk, spatlappen enz) zijn er nog niet en zijn ook niet op voorraad.. 

Ik ben hier best pissig over aangezien de opties tegelijk met de auto zijn doorgegeven..

Verkoper vertelde dat het gewoonte is om de opties pas te bestellen als de auto binnen is..

Dus ik wil de auto NIET eerder dan dat alles compleet gemonteerd is..

Daar is verkoper weer niet amused over..

Dus maar weer wachten...

Geplaatst

Verkoper is "not amused" jammer dan moet hij zijn werk maar wat beter doen hij wist toch dat je auto eraan kwam, en dus hadden die onderdelen al klaar moeten liggen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Like 3
  • 2 weken later...
Geplaatst

Gisteren eindelijk mijn ExecutiveLine in ontvangst mogen nemen..

Heerlijke auto en ben zeer tevreden..

Ik heb fotos geplaatst in "de garage"..

Geplaatst

Heeft ff geduurt. Maar is het wachten vast waard.

Veel plezier ermee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...