Ga naar inhoud

navigatie systeem


johnmarlou

Aanbevolen Berichten

Ik heb mijn IPhone 6 plus met Sygic in gebruik als navigatie, in een mooie carkit. De LG inbouw mag nog muziek afspelen (wat wel zeer goed klinkt ism de externe versterker + ingebouwde sub)maar meer ook niet. Wat een bagger GPS.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

In de volgende Kia komt weer een LG set in.

Nu de camera onder garantie gemaakt is kan ik ook weer prima naar achter kijken als we achteruit rijden.

De stem. Tja daar moet ik wel eens om glimlachen. 

Vooral de Robonsboschweg is een opstakel wat de uitspraak aan gaat. :-)

Als dat het enige is....... daar moet ik niet die plakzooi meer op mijn dashboard voor hebben. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Net terug van een reis naar Sicilië. Zeer slechte wegen, het verkeer is een avontuur op zich vooral in Palermo. Heel veel op de LG navigatie gereden. Ging in net geen 100% vlekkeloos. Vooral wanneer er een route in een stad voorgeschoteld wordt waar net die ene straat éénrichtingsverkeer blijkt te zijn. Maar al snel pakt Bea het weer keurig op. Alle parkeer plaatsen worden keurig gevonden door Bea in Palermo. Dat die of vol waren of waar je je sleutel achter moest laten dat is een tweede. Ook een minpuntje vind ik dat er wat erg snel gekozen wordt naar een wel erg smal straatje om op je bestemming te geraken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De Venga Navi doet het best goed heb ik ervaren bij een tijdzone rit met Warmentuuter.

Zelf zou ik niet echt kunnen wennen aan Bea..

(maar wat een auto…)

 

Nog handiger is dat je navigatie doel goed is of goed is doorgegeven.

Bijv. tussen de Broekhuizerstraat 1 te Wehl en de Broekhuizerstraat 1A te Wehl zit 6 kilometer !

Daarentegen hadden we Loil niet willen missen :-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

Blijft een ramp die navigatie. Scherm begint te flikkeren ben benieuwd hoe lang dat goed gaat. Verder is de routekeuze ondoorgrondelijk en wordt ik soms een extra rondje gestuurd terwijl ik gewoon rechtdoor moet.... Kaartupdate abonnement genomen maar reed vorige week bij Huizen volgens de navigatie door het weiland terwijl daar zo te zien al een poosje huizen staan. Gratis HERE navigatie op mijn mobiel is helaas een stuk beter. Jammer want de auto is voor mij een topper.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast GreyGriffin

Dag Wilhelm,

 

Ben het met je eens. De navi in de Venga van voor de facelift is verouderd. Curieuze routekeuze, als je er een losse TomTom naast gebruikt (wat ik wel eens

heb gedaan) valt je pas op welke merkwaardige wegen Navteq soms bewandelt. En over dat stemmetje (hier op het forum aangeduid als 'Brabantse Bea') is

al veel geschreven, laat ik het er op houden dat het me de keel uithangt.

 

Nee, in mijn volgende auto komt een losse TomTom, dat staat als een paal boven water.

 

Groet van GG

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

......Nog handiger is dat je navigatie doel goed is of goed is doorgegeven.

Bijv. tussen de Broekhuizerstraat 1 te Wehl en de Broekhuizerstraat 1A te Wehl zit 6 kilometer !

Daarentegen hadden we Loil niet willen missen :-)

 

Zo jammer dit dan weer....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 6 maanden later...

Heb een week door Duitsland gereden en met mijn navigatie aan maar daarbij een losse TomTom.

Er zijn mij maar een paar kleine verschillen opgevallen nl: Je kan het systeem van Kia niet instellen met vermijd grote hoofd wegen.

Je kan geen andere stem instellen.

Maar verder geen verschil met de losse Tom Tom wat route betreft.

Voordelen: Mooi groot scherm -Verkeer informatie.

Mijn losse Tomtom heeft life time maps en kon geen verschillen ontdekken in de kaarten op het Kia systeem.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alsof TOM TOM dat niet doet???

Heb voordat ik Kia reed altijd TomTom gehad en nog. Voor mij is TomTom het beste systeem ik wil alleen maar aangeven dat mijn systeem in de Venga goed werkt.

Vandaar dat ik beide systemen gebruikte en de kaarten vergeleek.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 maanden later...
Gast Gerard Ven
Op ‎4‎-‎7‎-‎2015 om 18:38 zei johnmarlou:

beste venga vrienden

  

 

ik heb in mijn venga uit 2014 het ingebouwde lg navi systeem 

2 weken geleden op vakantie geweest in frankrijk ,en raad eens het navi systeem werkt voor geen meter alles ging fout.

pas geleden een beurt laten doen met gratis update van het navi systeem, het is al mijn tweede systeem want het eerste is al na 2weken nadat ik de auto kreeg vervangen

nu lees ik op het internet dat er veel problemen zijn met deze systemen ,

dus mijn vraag is hebben jullie hier ook klachten over ?,en wat is er met jullie klachten mee gedaan 

en is er via kia geen ander systeem te krijgen , 

ik hoop op reacties van jullie hier over 

 

mvg j.leenders

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

 

3 uur geleden zei Leonocento:

 

 

Mijn Kia navigatie is kapot, nu wordt die gelukkig vervangen , maar ik hoorde dat de nieuwe navigatiesysteem uit een ruilsysteem komt van Kia. Nu ben ik benieuwd naar het volgende.....

 

 

 

weet iemand of je Presies de zelfde type terug krijgt als kapot is of krijg je een nieuwe type?

 

 

 

dan natuurlijk de vraag hoelang garantie krijg je op een navigatiesysteem die dan vervangen wordt uit een ruilsysteem.....

 

 

 

hopelijk worden de kapotte navigatiesystemen goed gerepareerd voor ze naar een nieuwe eigenaar gaan.

 

 

 

mijn kapotte kia navigatiesysteem loopt vast je kan drukken wat je wilt er gebeurde niks dan ineens werkte hij voor 2 minuten. Wilde je op postcode navigeren dan moet je hopen dat het scherm werkt, en dan als je een 3 moest indrukken , dan moet je op mijn systeem op 2 drukken wil je de 3 krijgen pffffffff.....

 

 

 

weet iemand welke firma deze systemen repareren zodat ik dat kan opzoeken en nalezen of ze goed werken en de systemen voor die naar de nieuwe eigenaar gaat op alle fronten testen...... Moet je trouwens genoegen nemen met een systeem uit een ruilsysteem?

 

 

 

groetjes 

 

 

 

Misschien handiger om dit in de door uzelf gestarte topic over de storing van uw nav te plaatsten ...om het een beetje overzichtelijk te houden. :?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 jaar later...

Hallo ,

Ik heb een Kia Rio

Maak niet zoveel km maar als ik de navigatie gebruik stuurt deze mij bijna iedere keer verkeerd

Ik ervaar dit als zeer vervelend maar Kia blijkt zich hier niets van aan te trekken helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...